Pelottaa Kalliossa!

Stadin Starbu

Tuli taas lumitalvi. Kuinkas sitä uskaltaa ulos mennä sitten, kun jääpuikot alkavat tippua katoilta kulkijoiden niskaan. Viime talvenakin Hakaniemessä iäkkään miehen surmasi katolta pudonnut jättijääpuikko.

Ahtaita ja kapeita ovat keskustan kadut. Siellä saa todella aistit valppaina liikkua, jotta osaa varoa lumiauroja ja muita työkoneita. Mutta kaikkein vaarallisimpia ovat katoilta putoavat jää- ja lumimassat, eihän sitä voi niska kenossa kävellä, kun pitää eteenkin päin nähdä.

Kun Kalliossa täällä asuu paljon monen ikäistä eläkeläistä. Toisten jalka liikkuu epävarmasti ja hitaasti iän tuomien sairauksien vuoksi, toisilla taas erilaisten päihdeaineiden käytön vuoksi. Kuinkahan monta uhria tämä talvi saa aikaan Kalliossa. Huh, huh; jo pelkkä ajatus kauhistuttaa!

11

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aito kallion kundi.

Pultsarit, narkit, asuntolat peloittavat enemmän, mutta toki jääpuikoissa on vaaransa, kun talot vanhoja, huonot eristykset, siksi katot jäätyvät ja kämpätkin usein jäässä sisältä. Mutta, mutta kiusallista on kyllä äänten kuuluminen vanhan kanankakkaseinän läpi, toki siinäkin on oma hupinsa, näin kalliossa.

• hilma.

Kallio on peloittava paikka, itsesäpaljastelijoita ja muita kökkeleitä liikkkuu, sekin pieni mies jota kutsuvat Rane-hildaksi, esittelee itseään ensimmäisen kerroksen asuntonsa ikkunasta,kauheaa on kävellä siitä ohi. Pahaksi on mennyt meno kalliossa, mutta kun kaupunki osoitti täältä vuokraläävän, asuntolan vierestä.

• Sepi Mylli.
    • Kallion asukas.
    • Saimi kalliosta.

Kauheaa menoa kalliossa, kuljen usein tämän ensimmäisen kerroksen asunnon ohitse ja se pikku ihminen, jota rane-hildaksi, ryyppyporukat kutsuvat, esittelee itseään alakerran asunnon akkunassa, hui kauheaa, ei vanha ihminen ymmärrä, kun ei näe onko tuo mies vai nainen, kun on niin pienet vehkeet, ihan suurennuslasin kanssa pitäisi katsoa. Kauheaa on meno nykypäivänä, mies kulkee mekossa ja esittelee olemattomia varusteitaan, ei minun nuoruudessani suvaittu tuollaista peliä ei.

• Tri auttaja

Ymmärrän Saimi pelkosi ja inhosi, mutta sinun kannattaa valita toinen reitti, tämä Hilda-Ranehan on tunnettu kalliossa ryyppyporukoiden yhteishyvänä ja tykkääi tseään esitellä, varsinainen lepakko-"mies".
        Pervo, mutta ihan harmiton tapaus, tykkää näyttää iseään ja minipuikkoa pikkuisen sairas ja kirjoittellee täällä palstalla eri naisten nimillä, käy kallion naisten alsuvaateliikkeissä ja käyttää hametta, antaa kaikkien kukkien kukkia, kallio on vapaata ja suvaitsevaa aluetta, mutta Hilda-ranen kirjoitukset ovat pahansuopia väliilä ja johtuvat hänen sisäisitä ongelmistaan, kun ei ole voinut purkaa paineitaan ja purkautua itse koskaan, siksi tämä ihmisparka esiintyy ilkosillaan kalliossa ja kirjoittelee palstalle, noita vihaa hehkuvia kirjoituksiaa, kuitenkin kaiken takana on pieni herkkä elämässä epäonnistunut ihminen.hän on yksin, auttakaa häntä, vaikka joku piiri, jossa voisi keskustella traumoista, koittakaa saada hilda-rane mukaan.

• Saimi Kalliosta

Mutta kun asun ihan vieressä ja kulkureitti lyhin ja en hakua niiden asuntoloitten kautta kiertää kun seillä on kanssa riertasta menoa.
      Tämä alimman kerroksen kaveri akkunassan se pistää miettimään, voiko miehellä olla noin pieni tais jos nainen niin aika iso varmaan 5 cm kuitenkin
      Kutsuvat Rane-hildaksi ja joku Starbuksi, joku mamseliksi, hän on kuitenkin pala vanhaa kalliota, irstasta, mutta elämänmakuista, tulee mieleen nuoruuteni ja punaiset lyhdyt, mutta ei tätä kuitenkaan vanha ihminen ymmärrä, kun ennen miehet oli miehiä ja naiset naisia, nyt näitä Rane-hildoja, sano se, kumpi pää se on.

• Tilda.

Kallio on täynnä asuntoloita, mutta ei niistäpidä välittäää, jokainen elää omaa elämäänsä, myöskin kallion syrjäytyneet, vaikka heitä onkin enemmistö.

• oppipoika kalliossa

Enemmistö syrjäytyneitä? Kerropa mulle tarkemmin.

Oon vasta 30 v asunut täällä. Perustele enemmistö: minä väitän että suurin osa Kallion asukkaista on työssäkäyviä. (Tiedätkö työn: se paikka jonne mennään monena päivänä peräkkäin, tehdään asioita ja siitä saadaan palkkaa). Kerro tilastoja Kalliosta enemmänkin, kiinnostaa.

Miten Kallio on täynnä asuntoloita? Minä tiedän kaksi, kerro ihmeessä lisää.

• Ehkä muutan
        oppipoika kalliossa kirjoitti:

Enemmistö syrjäytyneitä? Kerropa mulle tarkemmin.

Oon vasta 30 v asunut täällä. Perustele enemmistö: minä väitän että suurin osa Kallion asukkaista on työssäkäyviä. (Tiedätkö työn: se paikka jonne mennään monena päivänä peräkkäin, tehdään asioita ja siitä saadaan palkkaa). Kerro tilastoja Kalliosta enemmänkin, kiinnostaa.

Miten Kallio on täynnä asuntoloita? Minä tiedän kaksi, kerro ihmeessä lisää.

Onko kalliossa se porthaninkatu rauhallinen, siinä vieressä joku sosiaalivirasto?

• Silloin Ennen

Entä Kaarlenkatu, se jossa on se pakolaishotelli? Mitens ne neulanvaihtopisteet, kun asuin kalliossa, niin rapuista löytyi huumeruiskuja, nyt on varmaan paremmin asiat, kurvissahan suljettiin se kapakka (syntipukki), jossa oli joka viikko , puukotus ja ammuskeltiin, mutta nyt ovat muissa kapakoissa, romanian mustalaiset on vähän aiheuttaneet häiriötä hämeentiellä, kun niillä on se tukipiste lähellä, muuten kallio hyvä ja vanhoissa taloissa on huono äänieristys ja kuuma kesällä, mutta kylmä talvella, siksi muutin pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe