Liikuntavammaisen aktiviteetit

kesä2011 vammautunut

Tervehdys te kaikki muut vammaiset!
Olen kesällä 2011 halvaantunut rintakehästä alaspäin liikenne onnettomuudessa.

Kertokaa hieman taustaa omasta vammastanne, miten olet vammautunut, minkälaisia harrastuksia/ aktiviteettejä teillä on, käyttekö töissä ja minkälaisessa työssä, muuta vapaata keskustelua esim. kuinka ihmiset suhtautuu teihin?

Itse pääsin takaisin arkeen kiinni lokakuun loppupuolella, asun yksin, ajelen autolla jossa käsikaasu, käyn keilaamassa, kahvilla kavereiden kanssa, silloin tällöin baareissa juhlimassa, ja jota kuinkin niin normaalia elämää kuin vaan voi olla tietenkin tiettyjä rajoituksia huomioiden.
En ole palannut työelämään ja en usko että palaankaan ja tästä syystä on jäänyt päivää ohjelmaani iso aukko joka pitäisi jollain toiminnalla täyttää.

Kertokaa jotain ideoita ja olisi kiva ihan kasvotustenkin keskustella asioista ja kokemuksista samantyylisen vamman omaavien ihmisten kanssa.

4

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SoittaisinjososaisiN

      Harmi kun kukaan ei ole vastannut asialliseen kysymykseesi. itse en ole halvaantunut tai muuten vertaistukikelpoinen, mutta tuli vaan mieleen, että oletko katsellut koskaan tai onko paikkakunnallasi kansalaisopistoja tms muuta kurssitarjontaa? Joskus syksyisin kun esitteitä selailee, niin tekisi mieli osallistua kaikille mahdollisille kursseille:))). Kurssitarjontaa on sekä päivisin että iltaisin ja tilanteesi huomioon ottaen pääsisit varmaankin kulkemaan ihan hyvin eri aikoihin. Kurssimaksutkin ovat ihan kohtuullisia...

      Mukavaa kevättä sinulle:)

    • satahämesavoko

      Näissä jutuissa olisi aina mukava tietää hiukan enemmän taustoja, vaikkapa vain ikä suunnilleen ja sukupuoli. Sekä asuinpaikka edes suunnilleen, etelä- keski- vai pohjois Suomi?

      • kesä11 vammautunut

        Olen noin 30v. mies olen ja kotoisin etelä-suomesta.

        Eipä tunnu tämä aihe kiinnostavan muita vammautuneita.
        Elän mielestäni lähes normaalia elämää vaikka pyörätuolilla liikunkin.
        Moottoripyöräily on melkeinpä ainut asia mikä kiinnostuksen aiheistani olen joutunut karsimaan pois.

        Vaikka ei tämä varsinaisesti tähän liitykkään niin aktiivisen ja positiivisen asenteen kanssa kun olen liikkeellä niin löytyipä minulle nainenkin, hän on ihan terve ihminen mitä nyt päästä sen verran vippaa että kanssani viihtyy :)

        Kyselkää vaan rohkeasti lisää vaikka tämän palstan kautta!


    • liikkari

      Moro!
      Itsellä ollut selkäydinvamma jo 17 vuotta. Siinä ajassa aika hyvin tottunut elämään sen kanssa. Olen tapaturmaisesti vammautunut liikenneonnettomuudessa. Alaraajoissa jonkun verran spastisuutta mutta pystyn itsenäisesti elämään/liikkumaan. En siis tarvitse avustusta.
      Itsellä arki menee tällä hetkellä vielä koulussa mutta tavoitteena työllistyminen koulun jälkeen. Harrastan pyöräilyä kalastusta tietokoneita matkailua ja silloin tällöin baareilua, Yritän elää "normi" elämää välittämättä muiden kommenteista ym. vammaani liittyen. Se ei ole enää itselle mikään este, joillekkin se vaan tässä maassa tuntuu olevan!!!
      Zen cafe:a lainaten:
      "Mies jonka ympäriltä tuolit viedään
      mies jonka etunimi mieleen ei jää
      mies jonka kasvot ovat raastinrautaa hioneet
      Mies jonka ympäriltä tuolit viedään
      mies jonka sukunimi mieleen ei jää
      mies jonka talossa on suorat seinät ja tapetit"
      Lykkyä pyttyyn!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe