Hyvä osuma

metsästäjän kaveri

Miettikää kaverit kun haette hyvää kettupaukkua haulikkoon et tehokas osuma ala on noin 1,5 litran maitopurkin kokoinen alue.

7

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ite metsäsäjä

Ja suoraan edestä ampuessa vieläkin pienempi...
      Eli miettikää sitten sillä hyvällä paukulla ampuessa ampumamatkaakin...

• metsästäjän kaveri.

Tarkoitin sivusta 1,5 litraa ja edestä kuten käännetty purkki, kapea puoli kohti. Tiukka kuvio ja luja läpäisy mun ehdotus.

• Kymmeniä ampunut

Itse olen käyttänyt 3,3 mm niklatuilla haulilla ladattua paukkua. 30m päästä 5 haulia savikiekon alalla. Yhtäkän kettua ei ole tarvinut ettiä ampumapaikkaa kauempaa.

• metsästäjän kaveri

Ai, tästä ei tullut mitään vääntöä?

• ite metsästäjä

Oisko pitänyt?
        No minä olen käyttänyt hauleja väliltä 3,3 - 4 mm.

• metästäjän kaveri

Odotin niitä 4 mm haulien puolesta puhujia. Että kun 50m päästä pamauttaa ni saattaa karvat pöllähtää.

• Ite metsästäjä

No pellolta kytätessä voi ehkä päästä noihin 50 metrin etäisyyksiin näkemään ketun. Tai rusakkojahdin yhteydessä, mutta ei silloinkaan isompia hauleja tule pidettyä ... Ja yöllä kytätessähän kivääri on sopiva noille pitemmillekin matkoille (eli 30 metriä - niin pitkälle kuin näkee).
      Se mikä otetaan, niin otetaan siististi :)
      Jotkuthan tykkää joillain magnumeilla tai jopa niillä super magnumeilla ampua kaikkea, mutta itse en tykkää turhan paljoa hauleja käyttää... (vaikka haulikkooni toi 89 milliä pitkä paukku kävisikin).
      Eihän oo kivaa jos ampuu jänistä 20 metristä 50-60 grammalla hauleja. On silloin hampaat kovilla syödessä ;)
      Eikä ketun nahkakaan yhtään paremmaksi muutu jos tarpeettoman paljon siihen reikää tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5101
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4553
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      102
      1324
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1320
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      923
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      793
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe