Hyvä osuma

metsästäjän kaveri

Miettikää kaverit kun haette hyvää kettupaukkua haulikkoon et tehokas osuma ala on noin 1,5 litran maitopurkin kokoinen alue.

7

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ite metsäsäjä

      Ja suoraan edestä ampuessa vieläkin pienempi...
      Eli miettikää sitten sillä hyvällä paukulla ampuessa ampumamatkaakin...

      • metsästäjän kaveri.

        Tarkoitin sivusta 1,5 litraa ja edestä kuten käännetty purkki, kapea puoli kohti. Tiukka kuvio ja luja läpäisy mun ehdotus.


    • Kymmeniä ampunut

      Itse olen käyttänyt 3,3 mm niklatuilla haulilla ladattua paukkua. 30m päästä 5 haulia savikiekon alalla. Yhtäkän kettua ei ole tarvinut ettiä ampumapaikkaa kauempaa.

    • metsästäjän kaveri

      Ai, tästä ei tullut mitään vääntöä?

      • ite metsästäjä

        Oisko pitänyt?
        No minä olen käyttänyt hauleja väliltä 3,3 - 4 mm.


    • metästäjän kaveri

      Odotin niitä 4 mm haulien puolesta puhujia. Että kun 50m päästä pamauttaa ni saattaa karvat pöllähtää.

    • Ite metsästäjä

      No pellolta kytätessä voi ehkä päästä noihin 50 metrin etäisyyksiin näkemään ketun. Tai rusakkojahdin yhteydessä, mutta ei silloinkaan isompia hauleja tule pidettyä ... Ja yöllä kytätessähän kivääri on sopiva noille pitemmillekin matkoille (eli 30 metriä - niin pitkälle kuin näkee).
      Se mikä otetaan, niin otetaan siististi :)
      Jotkuthan tykkää joillain magnumeilla tai jopa niillä super magnumeilla ampua kaikkea, mutta itse en tykkää turhan paljoa hauleja käyttää... (vaikka haulikkooni toi 89 milliä pitkä paukku kävisikin).
      Eihän oo kivaa jos ampuu jänistä 20 metristä 50-60 grammalla hauleja. On silloin hampaat kovilla syödessä ;)
      Eikä ketun nahkakaan yhtään paremmaksi muutu jos tarpeettoman paljon siihen reikää tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2273
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe