Hei!
Käytin koiraani tänään eläinlääkärillä. Muun hoidon yhteydessä eläinlääkäri päätti tyhjentää anaalirauhaset. Meni noin 10 min. ja koira halusi ulos missä se ulosti punertavan ruskeaa tahmeaa ulostetta (kai?) Nyt illan aikana koira on halunnut ulos useamman kerran ja aina ulostanut samanlaista nestettä jonkun verran. Onko se nyt sitä anaalirauhasten nestettä? Onko normaalia? Koiran peräaukko on ärtyneen näköinen ja ehkä vähän verinen?? Olen huuhdellut koiran takapuolta lämpimällä vedellä. Koira ei ole kipeän oloinen, syö ja juo normaalisti. Olisiko syytä huolestua? Vienkö koiran takaisin eläinlääkärille?
Anaalirauhasten tyhjennyksen jälkeen..
7
5472
Vastaukset
- an.aali
Kannattais ainakin huomenna soittaa lekurille ja kysyä asiasta. Meidän koirien anaalit tyhjennetään kerran vuodessa rokotusten yhteydessä. Koskaan ei ole tuommoista reaktiota tullut.
- takasin lekuriin
Ei ole normaalia. El.lekuri on vaurioittanut suolenseinämää. Kun anaalit tyhjennetään niin sieltä ei jäleenpäin valu mitään veristä eritettä. Jos mahdollista niin vie pieneläimiin erikoituneelle lekurille.
- miten on?
Hupsista, jopas on oireita.
Miten eläinlääkäri tyhjensi anaalirauhaset, työnsikö sormen peräreikään, vai puristiko reiän molemmin puolin ja purskautti nesteen ulos?
Mietityttää että olisiko lääkärillä ollut mahdollisesti pitkät kynnet ja näin vaurioittanut suolen seinämää, kuten tässä keskusteluketjussa jo joku sanoikin.
Minä tyhjennän aina pesun yhteydessä koiriltani anaalit, vaikka eivät vaivaisikaan, ja tuon tyhjennyksen teen puristamalla pyllyreiän molemmilta puolilta, helppoa ja koiralle kivutonta. - tulehdusta
hei, mun vanhalla koirallani on semmoinen ongelma että anaalirauhaset eivät tyhjene kakkauksen mukana, vaan rauhaset täytyy tyhjennyttää aina eläinlääkärillä. koirallani on jonkinlainen rakenteellinen poikkeavuus joten rauhaset eivät tyhjene itsestään. koirani on tarkka peräpäästään eikä anna minun tyhjentää niitä. koirallani on ollut lukuisia tulehduksia anaalirauhasissa ja juuri silloin tyhjennyksen yhteydessä tulee ruskean punaista eritettä. kertaakaan rauhasissa ei ole ollut ulos päin pullistuvaa fisteliä mutta peräaukonsuu on ollut punainen. olen yrittänyt kaikenlaisia ruokavalioita aina raakaravinnosta lähtien eikä ongelma ole helpottanut. nyt menee halvin mahdollinen kuivamuona ja kas kummaa ei ole ollut koko talvena tulehdusta..
koirani on aina saanut antibioottikuurin kun on ollut tulehdusta. tulehdusta ei saa jättää hoitamatta. koirille tarkoitettu kipulääke myös käyttöön - koiruus
Tuosta en osaa sanoa muuta kuin, että lääkäriin. Mutta tyhjennyksen jälkeen peräpää pitää huuhdella lämpimällä vedellä, jo tietysti hajunkin takia, mutta myös siksi, että se ei ole hyväksi iholle, polttaa jotenkin.... Ainakin niin eläinlääkäri sanoi vuosia,vuosia sitten.
- TerveKoira
Mulla ollu koira 4 vuotta ja en ole koskaan kuulut tästä. Pitäiskö asialle tehdä jotain?
- .
Jos koira ei oireile anaalirauhasistaan, on mielestäni turha mennä niitä sorkkimaan. Eri asia tietenkin, jos on tiedossa, ettei anaalit tyhjene luonnollisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883