häät halvalla

minäitte88

miten sais häät mahdollisimman edullisesti?
Meillä on muutama tonni velkaa mutta häät järjestetään luultavasti myöhemmin juuri sen takia 2014 tai 2015.
Teen itse luultavasti hääpuvun jos en sitä alle parillakympillä muualta löydä. Kirpparilta löytyy ihan kivoja vaatteita joista osaan kyllä muokata hiukan juhlavampia.
Haluaisin vain jo niin päästä tekemään jotain. Suurimmaksi osaksihan pitäis kaikki tehä itte mutta mistä sitten aloittais. hääkarkkeja ei vielä kannata eikä morsiusneitojen pukua kun ei tiedä kuinka isoja sitten ovat. eikä kutsuja kun ei päivämäärää tiedä. Jotain ois kiva tehä jo valmiiksi että tietäs ees suuntaa.

Mistä ihmiset on yleensä keksinyt nuo teemat ja onko ne pakollisia. Haittaako jos on perhosia sekä joutsenia entä värit jos on petroolinsinistä niin voiko ottaa myös sateenkaaren värit? Ja meneekö kaikki ihan överiksi jos haluaa vielä kierrätysteeman?
Kumpi on edullisempaa talvi- vai kesähäät?

21

1133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää päivää

      Ja mikä on tärkeintä? Mennä vihille vai pitää juhlat?
      Vihille voi mennä ihan ilmaiseksi yhtä hyvin kesällä kuin talvella.
      Juhlat voi pitää ihan koska vaan, kun on varaa siihen.
      Teemat eivät ole häissä pakollisia. Ne häät ovat se teema.

    • N

      Mulle itelle on aivan sama mitä muut meidän tulevista häistä ajattelee, me tehdään niistä semmoset kun me halutaan. Muutenkin häät ovat yleensä aivan liian tylsiä ja kankeita. Meinisin mielelläni häihin jossa olisi esim. kierrätysteema.
      Toivon etten enää ikinä saa kutsuja näihin tavallisiin häihin..en kestä niitä enää

      • häät ovat

        Onpa kamala ihminen kun ei kestä tavallisia häitä. Jokaiselle vihittävälle parille heidän häänsä ovat ainutkertaiset ja muistorikkaat. Toivottavasti sinua ei kukaan enää edes kutsu häihinsä.

        Häät ovat hääparin juhla, ei tyytymättömien vieraiden.


    • Krusanda
      • minäitte88

        kiitos tuo olikin tosi hyvä linkki! Luultavasti kuitenkaan en pistä 60 euroa kukkiin vaan sidon itse noista halpiskimpuista mitä ruokakaupoista saa..


      • halvalla hyvää
        minäitte88 kirjoitti:

        kiitos tuo olikin tosi hyvä linkki! Luultavasti kuitenkaan en pistä 60 euroa kukkiin vaan sidon itse noista halpiskimpuista mitä ruokakaupoista saa..

        Pidä kesällä häät ja kerää kukat luonnosta. Sireeniä, ruusua, kulleroita, tuomenkukkaa, niittyleinikkiä, kissankelloja jne. jne. Mikä kulloinkin on kukassa. Silloin se kierrätysteema toimii paremmin kun keräät kukatkin luoonosta. Vaikka eihän kukat ole sitten kirpparilta, mutta kesäkukat jos sitoo hyvin, saa upean kimpun. Hirenvirna on kaunis roikkuvana. Horsmakin käy seassa.

        Kirpputoreilta löytyy vihkipukuja tai muuten valkoisia vaatteita ja voit somistaa niitä vanhoilla pitseillä, pitsiverhoilla jne. Miehelle voitte hankkia myös puvun kirpparilta. Astiat löytyy kirpparilta tai lainaat Martoilta. Leivot itse leivonnaiset. Lihakeiton tarjoat ruuaksi. Sen lisukkeen kahdenlaista leipää. Tummaa ja vaaleaa. Leivän päälle oikeaa voita ja juustoa. Voi olla myös karjalanpiirakakoita. Jälkiruuaksi sitten se hääkakku kahvin kanssa. Kuivakakkua ja yhtä tai kahta sorttia pikkuleipää. leipäjuustoa, sitä voi syödä vaikka on keliakia. Juomaksi itsepoimituista marjoista mehu ja maito ja vesi.
        Tämä kaikki ei maksa paljon ja kun alat ajoissa jäjestelemään, niin saat kaiken itse tehtyä. Talkoo-apukin tietenkin olis hyvä.


    • oma poppoo

      Tee alustava vieraslista . Miettikää yhdessä moneenko vieraaseen on oikeesti varaa.
      Jos on kierrätys teema, niin eiks nyyttärihäät vois pitää?
      Yks tois kakun häälahjaks, toinen voileipiä...
      Sateenkaaren värit viittaavat pikemminkin tyttö-tyttö, poika-poika "häihin".

    • Hyvin edullista

      Menimme vaimoni kanssa vihille kaksistaan. Vain todistajat ja nekin saa kirkon toimesta. Sitten vaan iltaa viettämään.

    • Sulhanen v. 2006

      Meillä ei ollut vaimoni kanssa mitään intressejä kustantaa suuria häitä, kun oli jo nähty elämää ja pienet lapsetkin.
      Rajasimme vieraat kavereihin ja häävieraslista oli n. 30 henkilöä, lastemme lisäksi ei sukulaisia ollut mukana lainkaan, eikä heille kerrottu koko häistä, kuin vasta häiden jälkeen.
      Kirkkoja ja vihkiminen ei maksanut, valitsimme huolella soitettavan urkumusiikin kirkkoon. Tuttu pappi pyydettiin vihkimään, hän oli kastanut lapsemme ja ollut muutenkin myötäelämässä yhteisen elämämme hetkissä.
      Minulle ostettiin edullinen tumma puku ja vaimoni ompeli lapsillemme kauniit puvut halpahallikankaista, vaimoni hääpuvun valmisti tuttu ompelija ostamastamme kankaasta, samasta kankaasta tehtiin minulle solmio ja taskuliina.
      Hääpaikaksi vuokrasimme kaverin laivan varsin kohtuulisellla vuokralla, kaveri suostui kipparoimaan suurella sisäjärvellä. Tuttu pitopalvelu loihti maukasta purtavaa noihin rajoitettuihin olosuhteisiin ja vaimoni teki itse täytekakkuja, minä kuorin perunoita ym. tehtiin itse mehuja. Musiikkina oli aitoja savikiekkoja yhden kaverin grammarilta ja häävalssi tanssittiin laivalaiturilla. Laivalaiturin koristelin koivuilla, joita sain omasta metsästä, laivaa koristeltiin myös koivuilla. Hääkuvat otettiin pienellä saarella luonnonsuojelualueella kaverin kameralla.
      Paljon teimme itse, mutta meni rahaakin hieman, silti yllättävän vähällä budjetilla mentiin. Suurin yksittäinen menoerä oli laivaan dieselpolttoaine, mikä paloi sen illan aikana.
      Meille tuo laiva oli todella mahdollisuus rajata häävieraat optimaaliseen. Jos uudelleen eläisin noita hetkiä, tuskin keksisimme parempaa vaihtoehtoa, ellemme sitten juhlisi häitämme jollakin majakalla, vaikkapa Bengskärillä.

      • minäitte88

        Voi tuo kuulostaa todella ihanalta jotain tuon tyyppistä oikeaa romantiikkaa olisi ihana saada myös meidän häihin. taitaa se olla niin että mitä isommat juhlat sitä vähemmän romantiikkaa?!


    • pestmanni

      Ei siihen tarvita kuin saavillinen sahtia ja paikka, jossa sitä voi nauttia, paremman puutteessa kiljukin ajaa saman asian, halpaa makkaraa voi siihen hiukopalaksi
      varata..

    • ...............

      Jos budjetti on tiukilla niin hääpuku kannattaa ostaa esim. häämessuilta josta saa poistomyynnissä joskus todella upeita pukuja jopa sadalla eurolla. Kengäthän voivat olla mitkä tahansa valkoiset juhlakengät vaikka kirppikseltä. Samoin hääpukuja joskus saa jopa kirpputorilta tai netistä. Juhlapaikka joku vuokrapaikka johon tilaatte pitopalvelun. Kutsut voi tehdä itse ja ne voivat olla yksinkertaiset, karkit voi jättää jopa pois.

      En laittaisi petroolin sinistä ja sateenkaarenväristä, miten esim. ihan vaalean vihreä. Pöydät voi koristella esim. huvuilla.

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,

        siis havuilla koristella pöydät.
        Panostakaa ruokaan. Tuttu muusikko esiintymään jne..


      • Suomalainen tuttuni myy liikkeessä lähellä Siljan terminaalia Amerikasta tuotuja tehtaitten outlet-pukuja. Mun puku maksoi 2380 kruunua eli n. 270 euroa. ( euro on noin 8,8 kruunua). Se on huippusuunnittelijan tekemä ja todella ihana.
        Tässä sivut:
        http://www.bridaloutlet.se/


    • saunatonttu-sandra32

      meillä ei lapsia lukuunottamatta ollut sukulaisia paikalla.. kuka niit sinne ois halunnu riitelemään.. vieraina kummankin parhaat kaverit lapsineen, yht n20henkeä.. tarjoiluna kahveet ja karjalanpiirakoita, cocktailtikkuja, kakkuja ja pikkuleipiä, kahvit juotiin kotona. maistraatissa vihittiin. oma jenkki oli hääautona ja miehen paras kaveri kuskina. kummallakin oli asuna mustat farkut, vaalea paita ja aurinkolasit.. kuvaajina todistajat eli ne kummankin bestikset. ja kuvauspaikkana kotikylän keskuspuisto... naimisiin päästiin hyvin ja sukulaisille vain ilmotus, että tulipa tuossa mentyä naimisiinkin. vihkisormus on hopeinen, minä kun en kullasta niin pidä. ja nyt sitten jännitetään syntyykö ensimmäinen yhteinen lapsi juuri 1v hääpäivälahjaksi=))))

      • Sulhanen v. 2006

        Tuo sukulaisten heivaaminen vieraslistalta on mielestäni ihan perusteltua, ainakin meillä. Emme keksineet mitään järkevää koaliittiota sukulaisista, etteikö se olisi aiheuttanut jonkin asteista "jälkikäyntiä". Minun puoleltani suku on aika laaja ja jotkut ovat messevästi riidoissa keskenään, vaimoni suku olisi ollut helpompi rajata , mutta sittenkin tilanne oisi ollut melko toivoton. Vaimoni suvun puolelta tulivat jälkeenpäin ne vähät negatiiviset kommentit ratkaisustamme.

        Sisareni teki aikoinaan myös saman ratkaisun ja juhli aivan kaveriporukalla häitä, jos oikein muistan he olivat jollakin junalla liikenteessä sillä kaveriporukalla, hauskaa oli kuulemma ollut, eikä ollut maksanut paljon. 25 vuotta ovat olleet nyt yhdessä, joten ei se rahasta ole kiinni, että avioliitto kestää.


    • pari ideaa

      Esimerkiksi huutonetti on aivan täynnä hääpukuja, osa edullisiakin. Tuli kahlattua läpi kuukausitolkulla kun etsin vähän erilaisempaa mallia, olin huomaavinani että suurin osa puvuista jäi kyllä myymättä, tai jäi ainakin mahdollisesti pyydetyn hinnan alle ja kaikinpuolin niitä on ollut luultavasti vaikea myydä. Niitä on siellä niin paljon. Joten voisi kuvitella että hinnoista voisi vähän neuvotellakin....

      Kutsuja voit kyllä ruveta jo suunnittelemaan ja askartelemaankin, printtaat vaan myöhemmin tekstiosan ja liimaat sen kutsuun. Kyllä siihen pelkkään suunnitteluunkin aikaa menee, usko ihan huviksesi.

      Ja jos saat ne suunnat ja värit päätetyksi niin kannattaa pitää silmänsä auki kokoajan ja ostella pikkuhiljaa sopivia asioita häitä silmälläpitäen, kirppiksiltä, nettihääsivustoilta, alennusmyynneistä.... Se pelkkä Tiimarilaskukin on jäätävä kun sen kerralla rysäyttää vaikka kutsuja olisikin vähän. Jos ylimääräistä rahaa löytyy niin pikkuhiljaa ostelet kaikkea, vaikka ikimerkkejä jotta saat kutsut postiin, sitten ei tarvitse niitäkään ostaa ja ne on käyttökamaa vaikka et niitä lopulta tarvitsisikaan just kutsuihin jne.

      Kutsukorteissa voi myös hyödyntää kuivattuja luonnonmateriaaleja, mutta kannataa suunnitella malli valmiiksi ja tehdä kortit vasta myöhemmin ettei värit haalistu, ei siis kuivatella kamaa kolme vuotta aikaisemmin. Jos kesähäät ja kortit lähetetään keväällä niin edellisenä kesänä kukkia ja vihreitä lehtiä kuivumaan, jos syyshäät niin edellisenä syksynä värikäitä lehtiä kuivumaan jne...

      Jos teillä jotkut karkit tms. tulee jokatapauksessa niin niitä värssyjähän voit alkaa keräilemään vaikka tilillä ei olisi lanttiakaan. Sieltä voit sitten seuloa h-hetken lähestyessä ne parhaimmat, ei sitä tarvitse niin lopullisesti vielä nyt ajatella, kunhan alat keräilemään.

    • 87988899+9

      Jos häät on vaikka vuonna 2015, tässähän on reippaasti aikaa säästää sellainenkin juhlabudjetti ettei nyt tarvi kaikesta tinkiä. Kuulostaa ankealta jotenkin järkätä häät siten että kaikessa pitää laskea pennosia. Alle parillakympillä ei kyllä löytyne minkäänlaista hääpukua..? jos siis aiot kuitenkin pukeutua häämekkoon, etkä johonkin muuhun "normaalin" juhla-asuun. Toisaalta, et kyllä viestissäsi maininnutkaan mitään budjettia, paljonko aiotte rahaa juhliinne laittaa.

    • BF

      Älkää viettäkö häitänne kesällä kuumimpaan sesonkiaikaan. Sesongin ulkopuolella juhlapaikat, pitopalvelut ja bändit on puolet halvempia.

    • Valokuvaaja häihin

      Pienen budjetin häät voivat olla usein hyvinkin onnistuneita, sillä ei aina tarvitse polttaa valtavasti rahaa. Tuo vinkki kesän ulkopuolisista häistä kannattaa kyllä pistää mieleen, sillä kesäviikonloput buukataan nopeasti täyteen ja hinnat nousevat.

      Koska myös onnistuneet hääkuvat kuuluvat ehdottomasti häihin, kannattaa pyytää kokenut tuttava kuvaamaan tai jos sellaista ei löydy niin sitten verrata muutamaa kokenutta valokuvaajaa häihin palveluiden avulla.

      -Heikki
      http://www.valokuvaajat.fi

    • jonnavaan80

      kannattaa myös kysyä suoraan molempien vanhemmilta, mikä on rahatilanne heillä.. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe