junnu crossi

crossi isä

Kertokaapa ystävät hyvät
mikä teidän mielestänne on hyvä ikä aloittaa motocross harrastus?
minkä ikäisenä itse aloititte, siis jos täällä nyt ketään oikeasti edes ajaa crossia?
koska oli ensimmäinen kilpailusi?

Itse olen ajanut motocrossia noin 15vuotta joista, joista 7vuotta kilpaa kansallisella tasolla, sitä kautta sai myös poikani kipinän lajin pariin.

Hän on nyt 6-vuotias ja tarkoitukseni on ostaa ensi kesäksi hänelle KTM 50cc 2t crossi pyörä. onko se teidän mielestänne sopiva ajokki 6-vuotiaalle?
jos ei niin suositelkaa jotain muuta
(kiinalaista paskaa ei tähän talouteen tule, niistä ei ole kuin murheita)

tuo Kotarin 50 kuutioinenhan on yllättävän kova peli vaikka automaatti onkin sillähän saa kelattua tasamaalla vauhtia noin 70kmh vaikka tuskinpa sitä vauhtiä millään junnu radalla voi ajaa.

lainasin kaveriltani honda qr50 junnumopoa jolla poikani on muutamia kertoja päässyt jo ajamaan joten perusteet on jo hallussa.

9

3427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTM

      Haluaako 6-vuotias jo ajaa crosseilla?

      • crossi isä

        kyllä vain 6-vuotias on jo 3-vuotiaasta lähtien halunnut ajaa crosseilla. Poikani on jo kokeillut ajamista junnuille tarkoitetulla radallakin. Tahtoisin perusteluita onko 6-vuotias liian nuori lajin pariin vai ei ja miksi?


      • Evp. Enduro-kuski
        crossi isä kirjoitti:

        kyllä vain 6-vuotias on jo 3-vuotiaasta lähtien halunnut ajaa crosseilla. Poikani on jo kokeillut ajamista junnuille tarkoitetulla radallakin. Tahtoisin perusteluita onko 6-vuotias liian nuori lajin pariin vai ei ja miksi?

        Eikös tuo ole perusteluista parhain? Vieläkö sitä jotain muuta tarvitsee?


    • Crossailija

      Kyllä on iha hyvä aika aloittaa crossailu, mutta suosittelisin tätä http://www.masco.fi/kymco-pipe-p-15244.html, koska se on suunnattu nuorille käyttäjille ja siinä on automaattikytkin (6-vuotiaalle helpompi ajettava kuin normaali manuaalivaihteisto)

    • enskamies1

      Tuonne voi mennä ajamaan niin Junnu kuin Aikuisharrastajatkin, etupäässä enduroilla mutta myös crossilla voi osallistua. Katsohan sivut www.satakuntaenduro.com

    • Madmax5

      Olen Suomessa syntynyt australiassa asuva Mies. Poikani on 5 vuotias ja on ajanut Crossia viimiset kuusi kuukautta. Hannella on 08 ktm sx mini ja 08 ktm sx junior joka on viritetty. Han Hallitsee kummatkin pyorat erittain hyvin JA hyppaa paremmin kuin Monet seitseman vuotiaat. Siis minun mielesta kuusi vuotias ei ole liian nuori elika ei muuta kuin pyoran selkaan JA nauttimaan!!

    • jammupeewee
      • asdfgawsf

        80 kuutioinen 6 vuotiaalle en kauheesti suosittelis


    • 5+1

      Ei kai sitä oiekata aloitusikää olekaan. Jokainen aloittaa silloin, kun se hyvältä tuntuu ja siihen on mahdollisuuksia.
      Aika sitten näyttää, vaikka muutamien välivuosien jälkeenkin, alkaako homma oikeasti kiinnostaa. Aloituskysyjä varmaan kokemuksesta tiedät, ettei huipulle pääse todellakaan helpolla ja ellei huipulle aio päästäkään, on turha pohtia oikeaa ikää.
      Monesti on surullista nähdä, mitä isät vaativat pojiltaan ja sijoittavat miljoonan tingeleihin, joista ei hyötyä ole ja toisaalta yhtälailla surullista katsoa nuorta, jolla olisi hirveä palo, mutta vanhemmat ovat nihkeitä.
      Fiilispohjalta ja pikkuhiljaa sanon minä.

      Oma poika oli 3v, kun sai naapurista lainaan pv 50;n, jolla suditteli pihassa. Tais olla 6, ku hommattiin oma pv 80 jne. Nyt se on parikymppinen julli, jolle olut maistuu ja tytöt on kivoja. Ihan niinku pitääkin. Pyörä on tallissa ja sillä myös ajetaan, muttei mestaruus mielessä, vaan siksi, kun se on hauskaa ja vaativaa.
      Lisenssi on ollut 13v lähtien, kisaa on ajettu ja kivaa on ollut.
      Itselläni pitkä kilpailutausta, joten täältä se veri on virrannut....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe