Kertokaapa ystävät hyvät
mikä teidän mielestänne on hyvä ikä aloittaa motocross harrastus?
minkä ikäisenä itse aloititte, siis jos täällä nyt ketään oikeasti edes ajaa crossia?
koska oli ensimmäinen kilpailusi?
Itse olen ajanut motocrossia noin 15vuotta joista, joista 7vuotta kilpaa kansallisella tasolla, sitä kautta sai myös poikani kipinän lajin pariin.
Hän on nyt 6-vuotias ja tarkoitukseni on ostaa ensi kesäksi hänelle KTM 50cc 2t crossi pyörä. onko se teidän mielestänne sopiva ajokki 6-vuotiaalle?
jos ei niin suositelkaa jotain muuta
(kiinalaista paskaa ei tähän talouteen tule, niistä ei ole kuin murheita)
tuo Kotarin 50 kuutioinenhan on yllättävän kova peli vaikka automaatti onkin sillähän saa kelattua tasamaalla vauhtia noin 70kmh vaikka tuskinpa sitä vauhtiä millään junnu radalla voi ajaa.
lainasin kaveriltani honda qr50 junnumopoa jolla poikani on muutamia kertoja päässyt jo ajamaan joten perusteet on jo hallussa.
junnu crossi
9
3924
Vastaukset
- KTM
Haluaako 6-vuotias jo ajaa crosseilla?
- crossi isä
kyllä vain 6-vuotias on jo 3-vuotiaasta lähtien halunnut ajaa crosseilla. Poikani on jo kokeillut ajamista junnuille tarkoitetulla radallakin. Tahtoisin perusteluita onko 6-vuotias liian nuori lajin pariin vai ei ja miksi?
- Evp. Enduro-kuski
crossi isä kirjoitti:
kyllä vain 6-vuotias on jo 3-vuotiaasta lähtien halunnut ajaa crosseilla. Poikani on jo kokeillut ajamista junnuille tarkoitetulla radallakin. Tahtoisin perusteluita onko 6-vuotias liian nuori lajin pariin vai ei ja miksi?
Eikös tuo ole perusteluista parhain? Vieläkö sitä jotain muuta tarvitsee?
- Crossailija
Kyllä on iha hyvä aika aloittaa crossailu, mutta suosittelisin tätä http://www.masco.fi/kymco-pipe-p-15244.html, koska se on suunnattu nuorille käyttäjille ja siinä on automaattikytkin (6-vuotiaalle helpompi ajettava kuin normaali manuaalivaihteisto)
- enskamies1
Tuonne voi mennä ajamaan niin Junnu kuin Aikuisharrastajatkin, etupäässä enduroilla mutta myös crossilla voi osallistua. Katsohan sivut www.satakuntaenduro.com
- Madmax5
Olen Suomessa syntynyt australiassa asuva Mies. Poikani on 5 vuotias ja on ajanut Crossia viimiset kuusi kuukautta. Hannella on 08 ktm sx mini ja 08 ktm sx junior joka on viritetty. Han Hallitsee kummatkin pyorat erittain hyvin JA hyppaa paremmin kuin Monet seitseman vuotiaat. Siis minun mielesta kuusi vuotias ei ole liian nuori elika ei muuta kuin pyoran selkaan JA nauttimaan!!
- jammupeewee
http://www.nettimoto.com/yamaha/pw/1425108 Siinä sinulle varma peli alotella!
- asdfgawsf
80 kuutioinen 6 vuotiaalle en kauheesti suosittelis
- 5+1
Ei kai sitä oiekata aloitusikää olekaan. Jokainen aloittaa silloin, kun se hyvältä tuntuu ja siihen on mahdollisuuksia.
Aika sitten näyttää, vaikka muutamien välivuosien jälkeenkin, alkaako homma oikeasti kiinnostaa. Aloituskysyjä varmaan kokemuksesta tiedät, ettei huipulle pääse todellakaan helpolla ja ellei huipulle aio päästäkään, on turha pohtia oikeaa ikää.
Monesti on surullista nähdä, mitä isät vaativat pojiltaan ja sijoittavat miljoonan tingeleihin, joista ei hyötyä ole ja toisaalta yhtälailla surullista katsoa nuorta, jolla olisi hirveä palo, mutta vanhemmat ovat nihkeitä.
Fiilispohjalta ja pikkuhiljaa sanon minä.
Oma poika oli 3v, kun sai naapurista lainaan pv 50;n, jolla suditteli pihassa. Tais olla 6, ku hommattiin oma pv 80 jne. Nyt se on parikymppinen julli, jolle olut maistuu ja tytöt on kivoja. Ihan niinku pitääkin. Pyörä on tallissa ja sillä myös ajetaan, muttei mestaruus mielessä, vaan siksi, kun se on hauskaa ja vaativaa.
Lisenssi on ollut 13v lähtien, kisaa on ajettu ja kivaa on ollut.
Itselläni pitkä kilpailutausta, joten täältä se veri on virrannut....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356