Undulaatti mielessä

UNDULAATTI TYTTÖ

Harkitsen undulaatin ostamista
ja haluaisin hiukan tietoa.
Riittääkö, jos undulaatteja on 2?
Oppiiko undulaatti tunnistamaan omistajansa
muista ihmisistä? Kiintyykö undulaatti omistajaansa?
Kuinka suuri häkki kahdelle?
Uros ja naaras, naaras ja naaras vai uros ja uros?
Kauanko elää?

3

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Jep, kaksi riittää. Toki niillä hauskempaa isossa parvessa on, mutta jossei tilaa ole todella isoon häkkiin on se pariskunta ihan järkevä hankinta. Sukupuolilla ei ole kauheasti väliä (linnuilla yleensä muuten puhutaan koiraista eikä uroksista), kaikki yhdistelmät yleensä tulevat toimeen keskenään, toki yksilöllisiä poikkeuksiakin on. Sitten voi olla syytä harkita jakaumaa tarkemmin jos lintuja on useampia.
      Undulaatti tuntee omistajansa aivan varmasti ja kiintyykin ainakin jonkun verran jos niiden kanssa jaksaa vaan paljon puuhata ja kesytellä. Toki se lintukaveri on kuitenkin aina ykkönen jos se vain tarjolla on.

      Häkille 70-80 senttiä leveä on jonkunlainen minimi jos linnut saa lennellä paljon, hiukan pienempikin saattaa mennä jos häkin ovi on mahdollista pitää koko ajan auki. Mielummin kuitenkin 100-120 senttinen jos häkissä joutuu yhtään pidempiä aikoja viettämään kerrallaan. Leveyttä 50-70 cm häkin mallista riippuen. Korkeudella ei niin väliä kunhan joku 50-60 senttiä on. Vältä "isoja" häkkejä joissa on kyllä korkeutta paljon, mutta pohja alle minimisuosituksen. (Ei se korkeus tietysti haittaakaan kunhan ensin sitä vakamittaa on riittävästi) Liian isohan häkki ei ole ikinä eli suurempikin saa olla. Pinnaväli korkeintaan 1,5cm, englantilaiselle undulle ehkä millin -pari isompikin vielä menee.

      Undu voi elää jopa yli 15-vuotiaaksi jos on terve ja asiallisesti hoidettu. Monen nykyundun keskimääräinen elinikä on tosin usein vain jossain 5-7 vuoden tienoilla (tai jopa alempi), mm kasvainten tms jalostuksen myötä tulleiden vaivojen myötä.

      • en ole vasta-alkaja

        Miten sinä -M- jaksat aina vuodesta toiseen vastata näihin peruskysymyksiin?

        Eikö olisi vaivattomampaa, kun vaan opastaisi ihmisä itse etsimään tietoa netistä ja kirjastosta!


    • Rica13

      Riittääkö, jos undulaatteja on 2?
      -Riittää, 2 on parempi kuin kolme, sillä muuten parinmuodostus ei onnistu kunnolla
      ja yksi jää todennäkäisesti ilman kumppania. MUTTA näin ei aina (tosiaankaan aina) käy.
      Oppiiko undulaatti tunnistamaan omistajansa?
      -Oppii, linnut oppivat tunnistamaan ihmisiä.
      Kiintyykö undulaatti omistajaansa?
      -Kiintyy, jos omistaja on linnulle turva, kummapi jne. eikä rajoite tai VAIN ruokinta-automaatti
      Kuinka suuri häkki kahdelle?
      - Eviran sivuilta löytyy minimikoot, mutta oma minimikokoni on 60cm X 70 cm
      Uros ja naaras, naaras ja naaras vai uros ja uros?
      -Se on oikeastaan ihan sama, silllä undulaatit tappelevat saman sukupuolen edeustajan kanssa palojn vähemmän kuin esim. koirat, kissat tai rotat. Mutta jos otat naaras uros, vahinkopoikasia _SAATTAA_ tulla, mutta mahdollisuus on hyvin pieni kunhan ET ANNA linnuille pesäkoloa.
      Kauanko elää?
      -Tätäkään en tarkkaan muista, mutta suunnilleen 6-13v, jos oikein muistan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      644
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe