Virallinen keskikulutus pitäisi olla 6:n litran paikkeilla. Itse en pääse tuohon lukuun kuin kesällä 80-kympin rajoituksilla maantiellä. Keskikulutus maantiepainotteises-
sa ajossa pyörii 7,5 - 8,5 litran vaiheilla riippuen kylmäkäynnistyksistä ja kaupunkiajosta. Miten muilla?
Passat 1.4 tsi dsg:llä kova kulutus
7
4347
Vastaukset
- Passat 2012
Minulla on reilu 300 km ajettu Passat Variant 1,4 TSI DSG. Viime perjantaina ajoin ensimmäisen vähän pidemmän kertamatkan (150 km) pakkaslukeman ollessa n. - 25. Ajotietokoneen mukainen kulutus oli 7,1 litraa.
Vielä ei pysty sanomaan kuluttaako vähän vai paljon, mutta edellinen autoni (diesel Passat) ei kyllä koskaan vienyt yli 6,0 litraa maantieajossa kovillakaan pakkasilla. Kesällä jäi usein alle 5 litran. - syöppö-tsi
Eihän sillä "virallisella" EU-arvolla ole mitää tekemistä todellisuuden kanssa, kun se ajataan jossakin labran hallissa standardi EU-syklillä.
Kuka ajaa maantiellä 60-70 lasissa ilmastointi ja lämppäri sekä valot ja radio sammutettuna. Ei kukaan !
AB:n testissä ajettiin maantiellä Golf 1,4 TSI tuloksella 6,0 l, mutta kun laitettiin kuormaa eli henkilöitä ja niiden tavarat, niin kulutus olikin 7,5 samaisella lenkillä eli 25 %:a lisää kulutukseen.
Vertailun vuoksi Opel Merivan kulutus nousi vain 10 %. - osssss
Kuluttajavirastoon yhteys kun auto myyty väärin tiedoin.
Hyvitys annetaan myyntihinnasta.- quoppa
Älä älä, labrassa mitatut kulutukset vaikuttaa verotukseen. Hyödyttää siis auton ostajaa. Kohtahan sekin muuttuu, koska siitä on nostettu meteli ja verorahojen kiillossahan kulutusmittauksia halutaan muuttaa.
- Vähänkova
Spiritmonitorissa tällaiset tulokset 1.4 TSI DSG Passatille:
13 autoa Gasoline alin: 5,96 keski: 6,80 ylin: 9,41
Nuo ovat siis kaikenlaista ajoa. Hiukan korkealta tuo sinun lukemasi kuulostaa.
Meidän 7 v vanha Honda Civic 1.8 (140 hp) kuluttaa 80-100 km/h maantiellä n. 5.3-5.5 ja seka-ajon keskikulutus (maantie,motari, kaupunki) on n. 5.9. Auto on toki varmasti Passatia toista sataa kiloa kevyempi ja manuaali.- näillä mennään
"Auto on toki varmasti Passatia toista sataa kiloa kevyempi ja manuaali. "
Kyllä Civic on Passatiin verrattuna kolmattasataa kiloa kevyempi ja joka suhteessa pienempikokoinen auto.
Ajat taloudellisesti jos pääset Civicilläsi tuolla keskikulutuksella. Todennäköisesti pääsisit Passatilla samoilla keskinopeuksilla vielä vähemmällä. Civic 1,8 Sport osoittautui kokoonsa nähden melkoisen persoksi bensalle ja öljylle Tekniikan Maailman koeajossa ja käyttötestissä niihin aikoihin kun autosi on liikenteeseen otettu.
Alla (TM 5/2006) mitattuja kulutuksia:
Moottoritie (112 km/h): 8,2l/100km
Suorahko kestotie (84 km/h): 7,1l/100km
Kaupunkiajo (37 km/h): 9,3l/100km
Koeajon aikana keskimäärin 8,2l/100km
Kuuden litran kulutus ylittyi siinä autossa jo 70km/h tasaisella nopeudella.
Saman lehden (TM16/2007) mittauksia Golf Variant 1,4TSI:stä, joka on toistasataa kiloa painavampi ja joka suuntaan suurempi kuin Civic:
Moottoritie (114 km/h): 7,0/100km
Suorahko kestotie (84 km/h): 4,7/100km
Kaupunkiajo (39 km/h): 6,9/100km
Koeajon aikana keskimäärin 6,7l/100km
Kuuden litran kulutus ylittyi siinä autossa reilun 100km/h tasaisela nopeudella. - Vähänkova
näillä mennään kirjoitti:
"Auto on toki varmasti Passatia toista sataa kiloa kevyempi ja manuaali. "
Kyllä Civic on Passatiin verrattuna kolmattasataa kiloa kevyempi ja joka suhteessa pienempikokoinen auto.
Ajat taloudellisesti jos pääset Civicilläsi tuolla keskikulutuksella. Todennäköisesti pääsisit Passatilla samoilla keskinopeuksilla vielä vähemmällä. Civic 1,8 Sport osoittautui kokoonsa nähden melkoisen persoksi bensalle ja öljylle Tekniikan Maailman koeajossa ja käyttötestissä niihin aikoihin kun autosi on liikenteeseen otettu.
Alla (TM 5/2006) mitattuja kulutuksia:
Moottoritie (112 km/h): 8,2l/100km
Suorahko kestotie (84 km/h): 7,1l/100km
Kaupunkiajo (37 km/h): 9,3l/100km
Koeajon aikana keskimäärin 8,2l/100km
Kuuden litran kulutus ylittyi siinä autossa jo 70km/h tasaisella nopeudella.
Saman lehden (TM16/2007) mittauksia Golf Variant 1,4TSI:stä, joka on toistasataa kiloa painavampi ja joka suuntaan suurempi kuin Civic:
Moottoritie (114 km/h): 7,0/100km
Suorahko kestotie (84 km/h): 4,7/100km
Kaupunkiajo (39 km/h): 6,9/100km
Koeajon aikana keskimäärin 6,7l/100km
Kuuden litran kulutus ylittyi siinä autossa reilun 100km/h tasaisela nopeudella.Tosiaan, Spiritmonitorissa Wanha Civic (hain vuodet 2006-2008) kellottaa tällaiset lukemat:
123 Gasoline 6,65 7,82 10,99
Eli n. litran enemmän kuin 1.4 TSI Passat. Ehkä minä sitten ajan vaistomaisesti säästeliäästi, mutta ihan pihistelemättä kyllä. Itse asiassa päin vastoin - tuolla Civicillä tekee kyllä yleensä mieli hiukan kantata, verrattuna perheen ykkösautoon. On se niin hauska ajettava.
Tuohon TM:n 'suorahko kestotie' lukemaan en kyllä mitenkään usko, enkä myöskään moottoritielukemaan. Missään tapauksessa meidän autoamme ei edes saisi viemään tuollaisia lukemia maantieoloissa, vaikka koheltaisi. Mutta se on tietysti jo vanha ja siksi 'lutviutunut'. Itse olin kyllä hämmästynyt siitä mitä Civic kuluttaa, ja olen vieläkin. En odottanut itsekään noin pieniä lukemia kun sen käytettynä ostin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3842045Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3881999- 4391689
- 941678
- 61385
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1041009- 197894
Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41792Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.8756Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭69748