Meillä on kolme kissaa, jotka käyvä ulkona ja tuovat meille sieltä tuliaisina myyriä, hiiriä, päästäisiä ja muita pikkueläimiä (on ollut myös yksi kärppäkin:( ) kerran oven edestä löytyi myös iso rotta. Yksi näistä kissoista myös istuu meidän akvaarion päällä ja kalastaa kaloja. Sopiiko tälläiseen perheeseen kaksi kesyrottaa? talo on iso, joten ei ole tilanpuutetta, mutta onko hyvä ajatus? Kannattaako hankkia rottia? Kissat eivät tykkää suljetuista ovista ja avaavat ne tai maukuvat ja raapivat ovea, kunnes joku avaa oven. Apua kaivataan!
KESYROTAT PLUS KISSAT?!?!?
5
189
Vastaukset
- Fsa290
tarkoitin aiemmassa, että kaikki hiiret, myyrät jne. ovat olleet kokonaan tai puoliksi kuolleita, kun kissamme ylpeinä esittelivät tuomisiaan.
- 15+7
Noin vietikkäitten kissojen talouteen rotat voisi ottaa vain, jos todellakin pidät oven suljettuna. Haka oven yläosassa estää omatoimiset availut ja yleensä kissat tottuu siihen, että joku ovi vaan on kiinni. Tätähän voi kokeilla etukäteen; kuinka monta päivää jaksavat maukua oven takana. Rotat tottuu kyllä ajastaan kissojen hajuun ja ääniin, mutta tuollaiset kissat on ehdottomasti pidettävä kissoista hyvin tarkkaan erossa, ettei vahinkoja tapahdu.
Kannattaanee hankkia akvaarioon tiiviimpi kansi, ettei kalasoppa kovin harvene. - Fsa290
Kiitos vastauksestasi!
- Gh
Oma vapaana metsästänyt kissani oli kesyrottia kohtaan välinpitämätön, vaikka olisivat olleet vapaanakin asunnossa.
Rotat kumminkin mielellään eri huoneeseen oven taakse (kahva pystyyn jos avaavat oven). Valvottuna voivat käydä tutustumassa häkkiin ulkopuolelta, mutta jos rotat stressaavat ylettömästi tai kissat käyttäytyvät uhkaavasti, kannattaa se jättää siihen yhteen kertaan.
Jotkut rotat kyllä osaavat opettaa kissat pysymään kaukana häkistään, mutta se taas ei ole kissoille kovin kivaa saada puremia. - rottarakastaja
Tottakai voi ! MUTTA niillä pitää olla sitten oma huone minne kissat eivät pääse :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611060Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724