Remington 700 sps tactical

remari?

Eli, nyt on täydet kaheksantoista vuotta mittarissa ja olis kiväärin osto eessä. Tarkoitus olisi metsästää hirviä ja ampua radallakin yli 200 metriin. K.o. ase on käynyt mielessä kun se olisi noin metrin mittainen, eli mulle sopivan mittainen (olen alle 170cm pitkä), sekä lyhyytensä ansiosta mulle sopivan tasapainoinen, säädettävä laukaisu, lukuisat varaosat, kehuttu Hoguen tukki ja eikä hintakaan olisi paha nuorelle jampalle. Mutta itse olen vasta hypistellyt asetta liikkeessä, joten voisiko joku kertoa sen tarkkuudesta suoraan paketista (tarkoitus olisi massapedata), ja noista lähdöistä kun on noin lyhyt piippu (20") eli onko reilusti hirvilaillisia esim. kaikki 180 grainiset tehdaslataukset. Ja kuuntelen mieluusti henk.koht. kokemuksia vaikka siitä kuinka toimiva pyssy olisi hirvimetsällä ja tuohon rata-ammuntaan useammalle sadalle metrille. Kiitoksia etukäteen viisaista vastauksista.

24

1993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remari?

      Unohdin mainita kaliberin, se olisi .308win sitten.

      • tiukka pähkinä

        Kyllähän siinä on tarkan aseen eväitä cal 30-06. Kiikarin kanssa tulee miettimistä koska hirvijahdissa jopa 3x suurennus tuntuu liialta. .308 on kun jakoavain sil tekee kaikenlaista, mut missään se ei ole huippuhyvä. Ellet sit sorru näihin magnumeihin. Nämä pohjoismaiset sotilasammunnat on osoittanu . 308 rajallisuuden eri ampuma matkoilla.


      • remari?
        tiukka pähkinä kirjoitti:

        Kyllähän siinä on tarkan aseen eväitä cal 30-06. Kiikarin kanssa tulee miettimistä koska hirvijahdissa jopa 3x suurennus tuntuu liialta. .308 on kun jakoavain sil tekee kaikenlaista, mut missään se ei ole huippuhyvä. Ellet sit sorru näihin magnumeihin. Nämä pohjoismaiset sotilasammunnat on osoittanu . 308 rajallisuuden eri ampuma matkoilla.

        No toi kaliberin valinta on aika helppo ku Remington ilmottaa vaihtoehdoiksi vain .223remin ja .308winin.


      • itse lataaja

        Toi lyhytpiippu kyllä tinkii nopeuksissa. Useassa lataustaulukossa on nopeudet ammuttu aika pikillä piipuilla.


      • itse lataaja
        itse lataaja kirjoitti:

        Toi lyhytpiippu kyllä tinkii nopeuksissa. Useassa lataustaulukossa on nopeudet ammuttu aika pikillä piipuilla.

        Huolella haettu lataus lapuan paremmille luodeille ni kyllä pitäisi toimiva setti löytyä. Opettele heti alussa käyttämään laadukkaita patruunoita ja opettele lataamaan ne pääset parhaaseen tulokseen. Ei mitään perus 8g roskaluoteja, kilotavaraa. Kuka niit kehuu muussa mielessä kun ovat halpoja ni ei ole parempia kokeillut tai ei osaa testata eri latauksia. 200 m jo karsii jyvät akanoista.


      • itse lataaja
        itse lataaja kirjoitti:

        Huolella haettu lataus lapuan paremmille luodeille ni kyllä pitäisi toimiva setti löytyä. Opettele heti alussa käyttämään laadukkaita patruunoita ja opettele lataamaan ne pääset parhaaseen tulokseen. Ei mitään perus 8g roskaluoteja, kilotavaraa. Kuka niit kehuu muussa mielessä kun ovat halpoja ni ei ole parempia kokeillut tai ei osaa testata eri latauksia. 200 m jo karsii jyvät akanoista.

        Älä ny intoile sen petauksen kanssa. Kunhan ensin kokeilet onko piippu ns vapaa, seteli liukuu sujuvasti koko matkan tukin ja piipun välissä, jos hieman ahistaa jostain ni hiekkapaperilla selviää. Epäilen ettei sun tarvi tehdä mitään. Aika paljon pilattu uusia, hyviä aseta ku heti oltu massat kouras ja ei tiedetty mitä tehdä ja minne.


      • itse lataaja
        itse lataaja kirjoitti:

        Älä ny intoile sen petauksen kanssa. Kunhan ensin kokeilet onko piippu ns vapaa, seteli liukuu sujuvasti koko matkan tukin ja piipun välissä, jos hieman ahistaa jostain ni hiekkapaperilla selviää. Epäilen ettei sun tarvi tehdä mitään. Aika paljon pilattu uusia, hyviä aseta ku heti oltu massat kouras ja ei tiedetty mitä tehdä ja minne.

        Hommaa kunnon hylsyjä joista teet itsellesi hylsyt, mulla posit kok Lapuan hylsyistä, mutta useampaa valm kannattaa testata. Ne voit ampua aseeseesi halpisluodeilla sopiviksi samalla tutustut siihen. Hyviä laukauksia ja mielenkiintoista oppia latauksista.


    • ressu.

      Kooklaa sniper central. Sieltä löytyy ameriikaks kivääristä asiaa.

    • howarby

      Harkitse myös Howa kivääriä, löytyy myös 20 tuumaisella raskaalla piipulla ja Hoguen tukilla. Taitaa olla jopa hiukan halvempi kuin tuo Remmari. Maailman keskustelupalstoilla kehutaan todella tarkaksi kivääriksi nimenomaan raskailla piipuilla.

      • remari?

        Tuo Howan 1500 HB:nä olikin kova vaihtoehto, kun eikös siinä ole myös laukaisu säädettävissä. Mutta paikallinen palveluntarjoaja ei vain saisi Howaa kuin parin kuukauden päästä ja kun ei malttaisi odottaa niin Remingtonin taidan valita. Oli muutes virkailija kummissaan, että mikäs pyssy on kyseessä kun nimeen oli liitetty "TACTICAL", hehe...


      • HUOM!!
        remari? kirjoitti:

        Tuo Howan 1500 HB:nä olikin kova vaihtoehto, kun eikös siinä ole myös laukaisu säädettävissä. Mutta paikallinen palveluntarjoaja ei vain saisi Howaa kuin parin kuukauden päästä ja kun ei malttaisi odottaa niin Remingtonin taidan valita. Oli muutes virkailija kummissaan, että mikäs pyssy on kyseessä kun nimeen oli liitetty "TACTICAL", hehe...

        Muista sit että aseista yksi vähemmistö ryhmä käyttää sanaa "pyssy".


      • remari?
        HUOM!! kirjoitti:

        Muista sit että aseista yksi vähemmistö ryhmä käyttää sanaa "pyssy".

        No kerrotkos mullekin kun koulissa lintsasin tunnit eri vähemmistöjen aseisiin liittyvissä sanoissa.


      • Yx vaan
        remari? kirjoitti:

        No kerrotkos mullekin kun koulissa lintsasin tunnit eri vähemmistöjen aseisiin liittyvissä sanoissa.

        No mun ymmärtääkseni enemmistö ihmisista käyttää ampuma-aseesta nimitystä pyssy. Ainakin lähes kaikki naiset ja lapset... Ja hyvin iso osa miehistäkin. Myös meistä metsästäjistä suurin osa lähtee metsälle pyssyn kanssa.
        Ase on monelle meistäkin liian sotilaallinen sana näihin rauhaomaisiin käyttötarkoituksiin.


    • Itse lataaja

      Vieläkös joku pähkäilyttää remeri miestä?

    • itse lataaja

      Olen pelannut lataushommien kanssa liki 30v ja neuvon mielelläni nuorempia polun alkuun. Käytä aina laadukkaimpia komponetteja mitä butjettisi kestää ni tulos parasta, lue alan lehtiä ym julkaisuja, pidä itsesi ajan hermolla. Täältä netistä se ei äkkiä löydy.

    • remari?

      Ostoluvan hain ja tuo latailu on nyt eniten mielessä, eli noi vehkeet olen isäukon kustannuksella hommaamassa. Budjetti olis noin 500 euroa laitteisiin ja plussaa olis ees vähän mitä latailla samaan hintaan sisältyen. Katoin yhtä pakettia (oisko ollu RCBS:än, tosin en muista mistä) jossa tulis Lapuan luoteja/hylsyjä yms. oisko laadukas paketti? Ja jos tietäsit tarkemmin ton paketin tai ees vastaavia kuuntelen kernaasti.

      • Hyvä homma

        Tuo RCBS:n satsi on ihan kelvollinen (tosin muistaisin että tuo tarjous-setti olisi ollut Reddingin sarja jollainen on itsellänikin). Jos se tarjousatsi oli tuo Reddingin sarja, niin neuvoisin myös siihen hommaamaan lisäksi sellaisen isomman ruutiannostelijan (Itselläni on Leen ja Hornadyn ruutiannostelijat tuohon settiin lisättynä).
        Kyllä se sarjaan kuuluva "kuppi" on myös ihan toimiva kun tehdään viimeisenpäälle tarkasti, mutta vähänkin isomman patruunamärän ruudittaminen on sillä vähän turhan hidasta.

        Kannattanee tuolta http://www.youtube.com/watch?v=1zSG804HwVk&feature=related katsoa ensin vähän opastusta alkuun, ja jos mahdollista päästä oikein vierestä seuraamaan jonkun kokeneemman lataajan työskentelyä.


      • itse lataaja
        Hyvä homma kirjoitti:

        Tuo RCBS:n satsi on ihan kelvollinen (tosin muistaisin että tuo tarjous-setti olisi ollut Reddingin sarja jollainen on itsellänikin). Jos se tarjousatsi oli tuo Reddingin sarja, niin neuvoisin myös siihen hommaamaan lisäksi sellaisen isomman ruutiannostelijan (Itselläni on Leen ja Hornadyn ruutiannostelijat tuohon settiin lisättynä).
        Kyllä se sarjaan kuuluva "kuppi" on myös ihan toimiva kun tehdään viimeisenpäälle tarkasti, mutta vähänkin isomman patruunamärän ruudittaminen on sillä vähän turhan hidasta.

        Kannattanee tuolta http://www.youtube.com/watch?v=1zSG804HwVk&feature=related katsoa ensin vähän opastusta alkuun, ja jos mahdollista päästä oikein vierestä seuraamaan jonkun kokeneemman lataajan työskentelyä.

        Veit sanat suustani "hyvä homma".


      • itse lataaja

        Vaikuttaa hyvältä paketilta.


    • sdasdgd

      Onko lataajilla tullut yhtään laukeamattomia? Itselleni ollaan laduttu jotain 400 panosta ja ei ole ollut (toki osa nuista vielä ampumatta) isoveljet ladannu myös vähintään saman verranX2.

      • itse lataaja

        Ei ole tullut suutareita. Olen kyllä aina ollut huolellinen supistusöljyn kanssa jos käyttänyt sitä ja tark aika ajoin liekkireijät ja käyttänyt hyviä nalleja.


    • itse lataaja

      Kyllä, jos vain rakenteen puolesta ovat soveliaita. Ei esim kokovaippaisia. Niin ovat hirvilaillisia.

    • itse lataaja

      Kädestäpitäen oppi oisi kyllä hyväksi sulle. Itse olen kymenläänistä. Kysy jos epäselvää, pyrin vastaamaan.

    • remari?

      No kädestäpitäen oppi onnistuu kun isä latailee 9,3x74R ,.30-06 ja 6,5x55SE, ja moni tuttu latailee kolmenollakasia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe