Minulla on outo vaikutus ihmisiin ympärillä

Ja kiusallinen...
Tähän voisi varmaan löytyä ihan "normaalikin" vastaus.
Mutta...
Se alkoi kolmisen vuotta sitten kun minulle tuli PSAS (persistent sexual arousal syndrome). Yhtäkkiä ympäristöni heijasti voimakkaasti olotilaani.
Eli näyttää voimakkaasti siltä että kun olen esim kiihottunut, se tarttuu ympärillä oleviin ihmisiin jotenkin. Tämä on kiusallista.
En ole varma tarttuvatko muutkin tunteet.
En usko että on kuvittelua niin voimakkaasti ihmiset sitten käyttäytyvät tämän mukaan...
Yksi selitys voisi olla kehon hajut ja niihin reagoiminen. Mutta tähän reagoivat niin miehet kuin naisetkin.
Kummallista? Kiusallista...

8

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeeeeees

      Siis mitä tuo PSAS tarkoitta??
      En olekaan ennen kuullu. Mielenkiintoisilta havainnoilta kiinnostaa.
      Miten havatset muiden kiihottumisen?
      Niinhan sitä sanotaan, että tunteet, voimakkaat, tarttuvat. En tiedä, onko sitä todistettu tieteellisesti, mutta huomaan parisuhteessa tai kaverisuhteessa sen.
      kerran ystäväni oli hermustunut ja äreä, huomasin, että sama tarttui minuunkin.
      Ja jos olen ahdistunut tai suruissani, paska fiilis tarttuu puolisoonkin.

      Mutta taidat tarkoittaa sitä, että olet tietyssä mielentilassa kommunoikoimatta sanaisesti ihmisille, niin se tarttuu muihin??

      • Hyvä et asiallinen vastaus.. myöhemmin tajusin että viestini saattaa kuulostaa provolta :D.
        Siis kyllä, niin ne juuri tarttuvat ettei tarvitse sitä näyttää mitenkään ulospäin sitä omaa tunnetta, koitan käyttäytyä aina mahd normaalisti ja peittää olotilani... ja mielestäni ihan onnistuneesti. Kuitenkin ympärillä ihmiset niin selkeästi reagoivat ettei voi ereehtyä, vaikka olen erehtymisen mahdollisuutta monesti miettinyt...

        PSAS=persistent sexual arousal syndrome http://en.wikipedia.org/wiki/Persistent_genital_arousal_disorder

        Ja miten havaitsen.. Noh, hengästyminen, outo käyttäytyminen, vaivaantuneisuus (käyttäytyvät juuri samoin kuin minäkin käyttäytyisin). Ja kun tämä PSAS alkoi minulla, koulukaverini puhuivat jostakin syystä kamalan härskejä juttuja sinä päivänä O_o Olin hieeeman hämmentynyt "miksi kaikki tuntuvat reagoivan tähän".


      • Mielenkiintoista...
        e.n.k.e.l.i.s.i.e.l.u kirjoitti:

        Hyvä et asiallinen vastaus.. myöhemmin tajusin että viestini saattaa kuulostaa provolta :D.
        Siis kyllä, niin ne juuri tarttuvat ettei tarvitse sitä näyttää mitenkään ulospäin sitä omaa tunnetta, koitan käyttäytyä aina mahd normaalisti ja peittää olotilani... ja mielestäni ihan onnistuneesti. Kuitenkin ympärillä ihmiset niin selkeästi reagoivat ettei voi ereehtyä, vaikka olen erehtymisen mahdollisuutta monesti miettinyt...

        PSAS=persistent sexual arousal syndrome http://en.wikipedia.org/wiki/Persistent_genital_arousal_disorder

        Ja miten havaitsen.. Noh, hengästyminen, outo käyttäytyminen, vaivaantuneisuus (käyttäytyvät juuri samoin kuin minäkin käyttäytyisin). Ja kun tämä PSAS alkoi minulla, koulukaverini puhuivat jostakin syystä kamalan härskejä juttuja sinä päivänä O_o Olin hieeeman hämmentynyt "miksi kaikki tuntuvat reagoivan tähän".

        Siis ns. levottoman pimpin oireyhtymä (Restless Genital Syndrome). Tottakai itsekseen laukeileva tyttö herättää kiihotusta ympärillään. Feromonit ovat syynä, erityisesti kopuliini. Moni haluaisi silloin harrastaa kanssasi rajua seksiä heti ja välittömästi. Anna mennä.


    • r4andomName

      Uskon että me heijastamme itseämme muille eli kyllä, meissä olevat tunnetilat heijastuvat myös muihin toisilla voimakkaammin kuin toisilla, mutta kaikilla sitä tapahtuu. Voit testata asiaa yksinkertaisesti (ja koskee kaikkia) tiedostamalla asian ja sen jälkeen teeskentelemällä jotakin tunnetilaa ja seuraamalla samalla ympärilläsi olevia ihmisiä.

    • energia ei katoa

      Olen kärsinyt vastaavasta, mutta aivan normaalissa naisen elämään liittyvässä asiassa. Useat tietävät miten ilkeitä PMS oireet ovat ennen kuukáutisia. Minulla vaiva oli niin kova, että vaikka tein kuten ap, piilotin tunteeni, olotilani, olin kiltti rauhallinen nöyräkin ja välttelin jopa ihmisiä jne. Sain silti jopa isältäni selkääni ilman järkevää syytä. Hän sai kauheita raivokohtauksia kun minulla oli kuukautiset alkamassa. Hän saattoi huutaa ja käyttäytyä erittäin uhkaavasti. Tämä aina ennen kuin alkoi "ne" taikka olin tulossa kipeäksi. Myös muut ihmiset ovat olleet samanlaisia, koko nuoruuden ja aikuisuudenkin. Kouluiässä riitti, että menin jääkaapille pitkän koulupäivän jälkeen nälissäni.. huudettiin ja solvattiin vaikka muuten elämämme on olllut suht normaalia. kokemuksia on lukemattomia eri tilanteissa, parisuhteissa ym. Olen kiitollinen että ne ajat ovat takanapäin.

      Ja tieteellistä pohdintaa: ihmisen keho värähtelee. JOillakin kehon värähtely korreloi voimakkaammin ympäristön kanssa. Ihminen ei ajattele aivoillaan, aivot ovat mekaaninen tapa ymmärtää olemassaoleva ajattelumme. Mutta energia kehossamme on se joka on meissä elollinen prinsiippi. Kyseessä on siis energiakehon tilavaihtelut ja näissä tapauksissa ei-halutulla tavalla.
      Eläin ymmärtää energiakehon viestejä herkästi. Siksi esim koiran aisteja voisi hyödyntää lukemattomin tavoin, koska sopiva koirayksilö oppii viestittämään omistajaansa vaikkapa alkavasta epilepsiakohtauksesta.

      Oikeastaan kyse ei ole edes parapsykologiasta vaan energioiden tuntemisesta. Jos joku muuta väittää, niin se johtuu siitä, että tämän puolen tuntemus, tutkimuskin on edelleen aika alkeellisissa lapsen kengissä.

      • Hömpänvastustaja

        Ihmisen keho värähtelee? Joo krapulassa, kyllä! Kaikki muut energiahömpät voit unohtaa.


    • ei sen hömpämpää

      Hööveelle, sä et kuule vaan tiedä kaikkea mitä 'hömppää' elämä oikeasti on. Tyypillinen arkisankari joka ei osaa ajatella asbrakteja asioita kun ajattelukyky ei vaan ole kehittynyt tarpeeksi. Pysy vaan siellä perusjunttien karsinassasi, joskus kyllä sieltä heräät sinäkin ihmettelemään elämän hömppäasioita kun osuu omaan nilkkaan.

      • Hömpänvastustaja

        Se muuten kirjoitetaan "abstrakti", eikä "asbrakti". Elämän realiteetit on nähty. Juntti tai ei, meillä ei ole sen kummempia energioita eikä värähtelyjä, kuin E=mc2


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe