Moido!
Sulatin jääkaapin koska se ei pitänyt enää ruokia kylmänä ja sulatuksen jälkeen kun laitoin töpselin seinään, kompressori lähtee kyllä käyntiin, mutta jääkaappi ei kylmene! (annoin sen olla päällä monta tuntia, mutta kylmenemistä ei vain tapahdu)
Mistä tällainen voisi johtua? Puhdistin jääkaapin kauttaaltaan ja ilmaakin se saa kyllä tarpeeksi. Onko mitään kotikonstia mitä kannattaisi vielä yrittää? Jääkaappi on UPO jääkarhu -merkkinen ja suhteellisen uusi. (arviolta n.5 vuotta vanha)
Asun vuokra-asunnossa. Kuuluuko jääkaapin korjaaminen yleensä vuokranantajalle vai joudunko itse maksamaan vähistä opiskelurahoista jääkaapin korjauksen mikäli sellainen pitää tehdä?
Jääkaappi rikki?
6
14487
Vastaukset
- SarDiina
Ilmota rapussa olevaan vikailmoituslaatikkoon että jääkaappi on rikki, niin tulee huoltomies sitä katsomaan ja tuo uuden jollei saa kuntoon. Ei sun kuulu maksaa koska tuskin olet itse rikkonut?
- saippa
Kyllä jääkaapin korjaus/uuden osto kuuluu vuokranantajalle. Ilmoitus vain nopsaan asunnonomistajalle niin eiköhän asia korjaannu. Tuossa joku käski ilmoittaa huoltoyhtiölle, niin heillä ei ole mitään tekmistä jääkaappien kanssa. Ne kuuluu irtaimistoon ja niistä vastaa asunnonomistaja/vuokralainen.
- silvercat
Jep sama juttu täällä, suht uusi kaappi ja Upo -02 hankittu talo valmistunut silloin. Huomasin maanantaina, että kaappi ei enää kylmene ja sisälämpö kaapissa 26c ja huoltoyhtiöön soitin. Tytöt siellä vastaillee tulevat heti kun pääseevät on kiireellisyys järjestyksessä 1. Joopa joo tänään on keskiviikko aamu ei ole ketään näkynyt tai kuulunut, ruuat pilalla kaapissa ja pakastimessa..niin, että voi p.....!!!! Komressorit huutaa elikä ilmeisesti on aineet menneet pihalle kaapista, liekö tekovirhe tuon ikäisen kaapin kyllä pitäis kestää. Muutenkin tosi huonot kokemukset Uposta valitettavasti. Isoäidilläni oli samaan aikaan ostettu Upo ja meillä saksalainen pesukone ja vähänkö meidän mummelin upoa korjattiin ja meidän kone kesti tuplasti sen kuin Upo ja meillä oli sentään 5 henkinen perhe ja joka päivä pestiin pyykiä!Jos joskus ostan kodinkoneita se ei takuula ole Upo-merkkinen!
- vähän harmittaa
silvercat kirjoitti:
Jep sama juttu täällä, suht uusi kaappi ja Upo -02 hankittu talo valmistunut silloin. Huomasin maanantaina, että kaappi ei enää kylmene ja sisälämpö kaapissa 26c ja huoltoyhtiöön soitin. Tytöt siellä vastaillee tulevat heti kun pääseevät on kiireellisyys järjestyksessä 1. Joopa joo tänään on keskiviikko aamu ei ole ketään näkynyt tai kuulunut, ruuat pilalla kaapissa ja pakastimessa..niin, että voi p.....!!!! Komressorit huutaa elikä ilmeisesti on aineet menneet pihalle kaapista, liekö tekovirhe tuon ikäisen kaapin kyllä pitäis kestää. Muutenkin tosi huonot kokemukset Uposta valitettavasti. Isoäidilläni oli samaan aikaan ostettu Upo ja meillä saksalainen pesukone ja vähänkö meidän mummelin upoa korjattiin ja meidän kone kesti tuplasti sen kuin Upo ja meillä oli sentään 5 henkinen perhe ja joka päivä pestiin pyykiä!Jos joskus ostan kodinkoneita se ei takuula ole Upo-merkkinen!
Ostin keväällä olevinaan kotimaisen kylmälaitteen upo.Kotimaisuus kaukana.. tulevat kuulemma Italiasta.Pettymys ei jäänyt siihen vaan ulkoinen laatu.Ovet roikkuvat, runko pullollaan ja tikan pojanko ovat sisälle jättäneet kun yöllä napsuttaa niin ettei nukkua pysty.Olin yhteydessä maahantuojaan ja sain tilalle uuden, jossa samat viat ja uudessa lisäksi pakastin kerryttää paksua jää patsasta ja ovet lommoilla.Taas sai uuden tilalle.
Kolmannessa sama pauke ja jalat vinksin vonksin kesti päivän ja kompressori rikki.Kauppa purettiin.Millaiseksi tämä maailma on menossa?
Onko kohtalo tovereita? - xxxttii908
vähän harmittaa kirjoitti:
Ostin keväällä olevinaan kotimaisen kylmälaitteen upo.Kotimaisuus kaukana.. tulevat kuulemma Italiasta.Pettymys ei jäänyt siihen vaan ulkoinen laatu.Ovet roikkuvat, runko pullollaan ja tikan pojanko ovat sisälle jättäneet kun yöllä napsuttaa niin ettei nukkua pysty.Olin yhteydessä maahantuojaan ja sain tilalle uuden, jossa samat viat ja uudessa lisäksi pakastin kerryttää paksua jää patsasta ja ovet lommoilla.Taas sai uuden tilalle.
Kolmannessa sama pauke ja jalat vinksin vonksin kesti päivän ja kompressori rikki.Kauppa purettiin.Millaiseksi tämä maailma on menossa?
Onko kohtalo tovereita?Vaihdettiin entiset (upo) pakastin ja jääkaappi uuteen yhdistelmäkaappin. Pakastimen sulatukseen kyllästyneenä otettiin vielä "no frost" kaappi, mallia Upo, kun sattui olemaan tilavin hintaluokassaan ja hyllyt sopivasti. Tänään tuli kaappi ja voi jösses... Ok, viilenee hyvin ja hyllyjärjestys tosiaan hyvä, mutta se meteli.
No frost siis toimii niin että kaapin sisällä kierrätetään ilmaa että saadaan kosteus pois pakkasesta. Ei siinä mitään, mutta se flekti joka sitä ilmaa lappaa saa koko pakastimen takaosassa olevan muovilevyn resonoimaan, eli koko kaappi laulaa niin että ei tuota kyllä kuuntele pirukaan. Eihän se sitä koko ajan tee, mutta sen verran äänekäs ja ennenkaikkea ärsyttävä ääni että pakko tuolle on jotain tehdä. Kaappi on vielä irrallaan eikä kaappirunkoon upotettu, niin pääsee ääni aivan estoitta etenemään.
Tässä nyt vähän pähkäilyä että mitä tuolle oikein tekisi... En usko että laiteyksilöä vaihtamalla asia parantuu mihinkään, sillä ihan selvä suunnittelufiba tuo taitaa olla. Oma arvaus on että se flekti ei sitäpaitsi kestä kovin kauan tuolla, laakeri laukeaa varmasti viidessä vuodessa, varsinkin kun joutuu tuollaisessa tärinässä olemaan.
Paras taitaisi olla jos saisi vaihdettua ihan normi kaappiin, ilman mitään no frost härveleitä. Tosin LG:n kaappeja on täällä jonkin verran kehuttu hiljaisiksi (no frost malleja siis), uskoisikohan tuota? - gkjh848
xxxttii908 kirjoitti:
Vaihdettiin entiset (upo) pakastin ja jääkaappi uuteen yhdistelmäkaappin. Pakastimen sulatukseen kyllästyneenä otettiin vielä "no frost" kaappi, mallia Upo, kun sattui olemaan tilavin hintaluokassaan ja hyllyt sopivasti. Tänään tuli kaappi ja voi jösses... Ok, viilenee hyvin ja hyllyjärjestys tosiaan hyvä, mutta se meteli.
No frost siis toimii niin että kaapin sisällä kierrätetään ilmaa että saadaan kosteus pois pakkasesta. Ei siinä mitään, mutta se flekti joka sitä ilmaa lappaa saa koko pakastimen takaosassa olevan muovilevyn resonoimaan, eli koko kaappi laulaa niin että ei tuota kyllä kuuntele pirukaan. Eihän se sitä koko ajan tee, mutta sen verran äänekäs ja ennenkaikkea ärsyttävä ääni että pakko tuolle on jotain tehdä. Kaappi on vielä irrallaan eikä kaappirunkoon upotettu, niin pääsee ääni aivan estoitta etenemään.
Tässä nyt vähän pähkäilyä että mitä tuolle oikein tekisi... En usko että laiteyksilöä vaihtamalla asia parantuu mihinkään, sillä ihan selvä suunnittelufiba tuo taitaa olla. Oma arvaus on että se flekti ei sitäpaitsi kestä kovin kauan tuolla, laakeri laukeaa varmasti viidessä vuodessa, varsinkin kun joutuu tuollaisessa tärinässä olemaan.
Paras taitaisi olla jos saisi vaihdettua ihan normi kaappiin, ilman mitään no frost härveleitä. Tosin LG:n kaappeja on täällä jonkin verran kehuttu hiljaisiksi (no frost malleja siis), uskoisikohan tuota?Ostin pienen Upo kaappipakastimen kun valmista lupasi sen olevan peräti A energialuokkaa. Harvinaista pienissä pakastimissa. No, kone möykkää makuuhuoneeseen asti, kerää jäätä kilotolkulla sisäänsä ja syö energiakulutusmittarin mukaan sähköä sen verran että kuuluisi B tai C luokkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101050
- 102928
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85703
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16590- 34506
- 25495
- 43492
- 46486