Toista kertaa Gambiassa ja ei viimeinen vieläkään. Eka kerralla oltiin Bakaun alueella, joka huomattavasti rauhallisempi turistien ja palveluiden suhteen kuin Kololin alue. Toisella kerralla aina helpompi omaksua systeemit.
Palattiin eilen
16
523
Vastaukset
- Mr Pori
Kävittekös Bakaussa Cape Pointin tarjoilijoita moikkaamassa? Olikos Kololissa hyviä iltamenopaikkoja?
- Me
Käytiin Bakaussa Happy Cornerissa syömässä ja paikallisessa tuttavaperheessä. Kololissa mahdollisuus reippaaseen iltamenoon, jos siihen on halukkuutta. Me olemme jo seniorikäisiä ja menojalkaa ei enää vipata niinkuin nuorena.
- JS
Mekin palasimme eilen,ilmeisesti istuimme samassa koneessakin :)
Me olimme ensi kertaa Gambiassa,Kotun alueella. Rakastuimme maahan täysin!!! Ihmiset,ruoka....kaikki!
Nyt tutkimme mahdollisuuksista lähteä vapaaehtoistyöhön Gambiaan. Mikäli jollakin on vinkkejä,otamme niitä mielellämme vastaan!?
Mutta en voi kuin suositella kohdetta!!!!- paketillinen apua
Apupaku. Siinä se kummempia selittelemättä. Etsi netistä ja onnea matkaan.
- Niina Stadista
Sama juttu täällä.Oli ihana loma ja jäin kaipaamaan Gambiaa.Ainut miinus on että sain erittäin pahan emätintulehduksen ja lääkärin mukaan se voi johtua jostain sukupuolitaudista.Täytyy nyt katsoa miten nämä antibiootit tehoaa.Kyllä oli muuten ruokakin ihan hyvää vaikka en syönytkään kauheasti koko loman aikana.Tuli meinaan oltua niin kännissä.
- Lypsylehmä
Terve JS ja Me . Samassa koneessa ollaan istuttu ja pakko todeta, että Gambiassa on sitä jotakin. Ja se jokin saa palaamaan sinne uudestaan.
Suosittelen lämpimästi Kotua - fiikus piikus
MUKAVAA LUKEA IHMISISTÄ JOTKA RAKASTUU TUOHON MAAHAN NIINKU MULLAKIN KÄVI! HUOM: Jotka lukevat kirjotuksiani ottakaa huomioon että sivuilla käy kirjotellen joku tyyppi jolla on puhelinpylvään tasolla oleva aivokapasiteetti,eli aina kun joku kirjottaa jotain suht mautonta,muistakaa että kirjoittaja on tuo säälittävyys jonka ois hyvä hankkia elämä.Sen kirjotuksiin en tästä enempää ole kiinnostunut vaivautumaan enkä kommentoimaan.
- Lypsylehmä
Fiikus Piikus: missä suunnassa itse asustelet? Tulen tammikuussa uudestaan ja olisi mielenkiintoista nähdä muitakin kohteita kuin oppaiden paikat. Mitä voit suositella?
Ja en ihmettele, jos sinulla gambialainen nainen. Upeita naisia ja sanon tämän naisena. - JS
Itse haaveilen,että jos jo kesällä takaisin kuukaudeksi-kahdeksi vaikka vapaaehtoistyöhön tai jotain.... Mietin vaan lento mahdollisuuksia sinne silloin? Ja säätä pohdin myös,onko kovin sateista.
- 45+1
Kesäkuussa ja heinäkuussa on vielä miellyttävä ilmasto mutta turisteja ei juurikaan,rannoilla on tyhjää.Elokuu on ramadan paastokuukausi.Olen joskus matkustellut muslimimaissa ramadanin aikoihin enkä itse henk.koht.enää aio ramadanin aikana kyseisiin maihin.Paasto tekee ihmiset kärttyisiksi ja lähes kaikki on seis.
Syyskuussa on sadekausi ja tukahduttavan kuumaa.En matkusta enää toista kertaa Gambiaan sadekaudella.Jokainen tehkööt mikä itseä miellyttää,mutta nämä ovat minun kokemukseni ja mielipiteeni.- miniä
Tänä vuonna ramadan alkaa perjantaina heinäkuun 20. ja päättyy lauantaina elokuun 18.päivä.
Ramadanin alku siis vaihtelee vuosittain.En itsekään suosittele ramadanin aikana lomailua, voi olla tuskaa.
- fiikus piikus
Kiitos lypsyneiti.Totta,upeita ovat useat...Mun vaimo muuttaa tänne Suomeen vkon sisällä ja me annetaan asunto samalla Kololista pois,uuden hankimme samalta Kololi.roadilta kun sinne ehdimme aikanaan!Minne menet majoittumaan? Kololi-road sun on koettava,n. 2km pitkä hiekkatie joka koostuu rähjäisistä asumuksista ja ostoskojuista,seassa kiltit yställliset ihmiset.Siellä ei uskomatonta kyllä näe valkosia ikinä vaikka Hotel Senegambia on Kololi -roadin toisessa päässä...Kun olet viettänyt sillä tiellä aikaa,olet kokenut Afrikan kokonaan oikeastaan,se kun vaan on jotain upeetase rauhaisa mutta eloisa tunnelma...Samalla tiellä ihmiset,lapset,aasit,kanat,kissat,lapaat
- fiikus piikus
Serrekunda market on myös uskomaton kokemus,korttelin tapainen alue jossa kojuja joka paikassa ,ihmisiä 5kpl neliön sisällä kaikkialla MUTTA kaikki ihmiset sopuisia,rauhallisia ja hiljasia,ihmeellinen tunne olla sillipurkissa missä kaikki vaan hymyilee hissunkissun!
- mie vaan
Voi rakas fiikus, ne ihmiset ja lapset(lapset ei oo ihmisiä, heh),aasit vuohet ym. hengailee lähes jokaisella tiellä, ei vaan Kololi roadilla.
Menet minne vaan kauas hotelleista niin näet miten mukavia ihmisiä gambiassa on. Kukaan ei ahdistele, tuntemattomat vastaantulijat saattaa vain tervehtiä ja heittää mitä kuuluu. Lapset iloisina hymyilee ja huutelee toubab(valkoinen), haluaa kätellä ja päästä kuvattavaksi.
- fiikus piikus
Jos haluat mennä katteleen Kololi-roadia ja aitoa Gambiaa,se on Hotel senegambian ja Tavern-ravintolan välissä oleva hiekkatie.Näillä ohjeilla löydät sen ja siellä aion vielä jonain päivänä asua tulevaisuudessa osan vuodesta.Se on mun koti.Ja siellä ei tarvi olla huolissaan mistään eikä vaivautuneena ihmisistä jotka olis koko ajan iholla.Kun pyörii aidoissa paikoissa hotellialueiden sijaan,ei ihmiset ole häiritsemässä.Mä en tiedä yhtään mitään hotllialueiden "häiriköistä" ,niistä olen vaan lukenut.
- fiikus piikus
Nimim. mie vaan: Enhän mä tarkottanu sitä ettei muualla Gambiassa ei olis kaduilla elukoita kuten Kololi-roadilla,sitä en tarkottanut tietenkään.Mä ihmettelen usein sitä että miksen näe siellä koskaan Eurooppalaisia vaikka Kololin hotellit ovat ihan vieressä.Ja kun luen lomaansa pettyneiden turistien kirjotuksia voin vaan todeta heidän olleen hotellialueilla ja rannoilla,muuta vaihtoehtoa ei ole.Naapurini esim. kävi just 4vkon matkan ja majoittui Kotussa,oli käynyt Kololissa ja moitti matkalta tullessaan Kololia turistialueeksi mistä aito elämä oli kaukana...Kuuntelin puhetta suu auki,ja selvis että hän oli ollut usein Kololissa usein,missä on hotellit,muttei hän Koloi-roadilla ollut edes käynyt ,siellä missä on se nk. aito Kololi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1217930Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1516668Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834775Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2453245Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012744Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1072266- 1501915
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121906Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa311720Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971624