Nyt loppui junalla matkustaminen!

Törkeää palvelua!

Olin tilannut junalipun vr:n asiakaspalvelun kautta puhelimitse, ja lunastanut lipun R-kioskilta 10.1. Junamatka tapahtui 28.1 ja takaisin tulin 3.2. Jouduin ostamaan lipun puhelimitse koska matkustin 7kk lapseni ja vaunujen kanssa, eikä ns. vaunupaikkoja/invapaikkoja saa varattua netistä.
No menomatka onnistui melko ongelmitta, ainoastaan Parikkala-Pasila välissä oli jostain syystä tehty tuplabuukkaus paikalleni. Tätä hieman ihmettelimme konduktöörin kanssa, ja hän sanoi selvittävänsä asiaa, jotta vastaavaa ei tapahtuisi uudelleen. Asia jäi kuitenkin tähän.
Takaisintulomatkalla samassa junassa, Pasila-Parikkala, oli taas sama homma, eli myös toisilla henkilöillä oli samat paikat varattuina. Tällä kertaa konduktööri katsoi tietokoneella molempien liput, ja jostain syystä minun lippuani "ei ollut olemassa". No konduktööri otti lipun ja lähti asiaa selvittelemään tarkemmin. Kohta hän tuli takaisin ja väitti, että olin perunut junalipun 10.1, eli samana päivänä kuin olin sen ostanut. Sanoin ettei tämä voinut olla mahdollista ja ettei siinä olisi mitään järkeä, mutta hän vain totesi minun saaneen rahani takaisin ja peruneeni liput. Tämän vuoksi joutuisin ostamaan uudet junaliput loppumatkalleni. Sanoin, etten ole ainakaan tietoinen, että olisin saanut rahani takaisin, ja että asia tulee selvittää. Tähän konduktööri vain toikaisi, että olen perunut lipun ja rahat on minulla. Ei minulla sitten jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi lippu. Pyysin kuitenkin konduktööriltä asiakaspalvelunumeron, sekä hänen nimensä koska mielestäni hänen käytöksensä oli loukkaavaa. Numero, minkä hän sitten minulle antoi, oli palautepuhelimen puhelinnumero. Yritin soittaa siihen samantien, mutta se oli jo kiinni, enkä ollut huomannut ettei kyseessä ollutkaan asiakaspalvelun numero. Tarkastin heti puhelimeni kautta olinko saanut rahoja tilille, eikä niitä siellä ollut eli jouduin sitten maksamaan kahteen kertaan junaliput. Kotiin päästyäni, ja löydettyäni oikean puhelinnumeron, soitin asiakaspalveluun ja siellä vastannut nainen otti asian hoitaakseen ja oli todella miellyttävä. Kuulemma oli nyt joku sekaannus asiassa tullut, ja ilmeisesti R-kioskin kanssa ollut tuohon aikaan jotain ongelmia. Tulen saamaan rahani takaisin mutta tapahtuneesta aiheutuneesta mielipahasta tuskin tulen saamaan mitään korvauksia.
Minua ei ole ikinä kohdeltu niin huonosti. Konduktöörin asenne ja käytös oli todella loukkaavaa, hyvä ettei huijariksi täydessä junassa haukkunut. Mitä jos minulla ei olisi ollut rahaa ostaa uutta lippua? Olisivatko he heittäneet minut pienen lapseni ja vaunujen kanssa ulos seuraavalla pysäkillä?
Ymmärrän kyllä konduktöörinkin puolen asiasta, eihän hän voi tietää varmasti olenko yrittänyt vain huijata mutta asian olisi voinut hoitaa paljon tahdikkaammin. He ovat sentään asiakaspalveluammatissa, joten tulisi hieman paremmin kohdella asiakkaita. Mutta niin tai näin, en tule enää ikinä vr:n palveluita käyttämään!

11

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haloo pölö!

      No johan oli vuodatus. Vaikka konduktööri onkin asiakaspalvelutyössä, niin kyllä hänen pitää hoitaa myöskin hankalat tilanteet tiukasti. Ja niin ilmeisesti tekikin. Konnari saa palvelukeskuksesta tiedot lipusta ja jos siellä ilmoitetaan että lipusta on saatu rahat takaisin niin silloin luonnollisesti ostetaan uusi lippu. Jos nyt epäilet että sinua on kohdeltu väärin, niin kannattaisiko ne vuodatukset kohdistaa VR:n asiakaspalveluun ja saada hyvityksen sitä kautta. Tältä foorumilta niitä hyvityksiä ei saa.
      Ja mitä tulee konnarin tekoihin, niin hän toimi tilanteessa täysin oikein. Jos olet kokenut palvelun epäasiallisena, niin siihen on varmaan hyvä syy. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Konnarin tuskin saavat palkkaansa siitä, että koittavat miellyttää liputtomia matkustajia..

    • Reetta maalta

      "en tule enää ikinä VR:n palveluita käyttämään". Lupaat vaan..

    • wefdsdf

      Taas tätä peruskauraa. Konduktöörin käytös koetaan aina "epäasiallisena" mikäli matkustajan lipun kanssa on joku ongelma.

      Haluaisinkin tietää että mikäli matkustajan lipussa on ongelma (väärä juna, päivä jne) niin miten ihmeessä tämmöisen "kiusallisen" asian voisi ottaa asiakkaan kanssa esille ilman että matkustaja "menettää kasvonsa" ja kokee tulevansa epäasiallisen käytöksen kohteeksi? - Vastaus: Ei mitenkään.

      Olen tässä vuosien aikana huomannut, että mikäli matkustaja on väärässä jonkin asian suhteen niin 99% varmuudella se käsittelee oman noloutensa sillä että haukkuu konduktöörin huonoksi asiakaspalvelijaksi ja tekee palautteen jossa haukkuu vähän lisää konduktööriä. Siis tekee asiakaspalautteen OMAN MOKAILUN TAKIA! Itse mokaa tai ei osaa hoitaa asioitaan niin se syy vieritetään "kasvojen menettämisen pelossa" lähimmän asiakaspalvelijan syyksi. Aina se on jonkun muun syy.

      Hyvin harva matkustaja (1%) kykenee tunnustamaan oman töppäilyn. Onhan se toki helpompaa haukkua konduktööri pystyyn kuin tunnustaa olevansa itse väärässä.

    • w4etrerg

      Kovin pystyyn ei konduktööriä kannata haukkua nimittäin se on varma menolippu seuraavan aseman laiturille vaikka olisi minkälainen lippu/rahasumma mukana :D että kovin suureen ääneen ei kannata elvistellä.

    • TOSIrealisti Kokkola

      Nii-in. Miksiköhän ihmiset ei tajua että konduktöörin tehtäviin ei kuulu uskoa kaikenmaailman tarinoita.

      Jos ei ole mustaa valkoisella, lippua tai muuta dokumenttia millä todistaa matkustamisoikeutensa niin matka katkeaa.

    • Korjauttaja

      Annan tässä esimerkin miten tuosta tekstimassasta saisi helpommin luettavan.
      Todella vaikea lukea alkuperäistä kirjoitusta.
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Olin tilannut junalipun vr:n asiakaspalvelun kautta puhelimitse, ja lunastanut lipun R-kioskilta 10.1. Junamatka tapahtui 28.1 ja takaisin tulin 3.2. Jouduin ostamaan lipun puhelimitse koska matkustin 7kk lapseni ja vaunujen kanssa, eikä ns. vaunupaikkoja/invapaikkoja saa varattua netistä.

      No menomatka onnistui melko ongelmitta, ainoastaan Parikkala-Pasila välissä oli jostain syystä tehty tuplabuukkaus paikalleni. Tätä hieman ihmettelimme konduktöörin kanssa, ja hän sanoi selvittävänsä asiaa, jotta vastaavaa ei tapahtuisi uudelleen. Asia jäi kuitenkin tähän.

      Takaisintulomatkalla samassa junassa, Pasila-Parikkala, oli taas sama homma, eli myös toisilla henkilöillä oli samat paikat varattuina.

      Tällä kertaa konduktööri katsoi tietokoneella molempien liput, ja jostain syystä minun lippuani "ei ollut olemassa". No konduktööri otti lipun ja lähti asiaa selvittelemään tarkemmin. Kohta hän tuli takaisin ja väitti, että olin perunut junalipun 10.1, eli samana päivänä kuin olin sen ostanut.

      Sanoin ettei tämä voinut olla mahdollista ja ettei siinä olisi mitään järkeä, mutta hän vain totesi minun saaneen rahani takaisin ja peruneeni liput. Tämän vuoksi joutuisin ostamaan uudet junaliput loppumatkalleni.

      Sanoin, etten ole ainakaan tietoinen, että olisin saanut rahani takaisin, ja että asia tulee selvittää. Tähän konduktööri vain toikaisi, että olen perunut lipun ja rahat on minulla.
      Ei minulla sitten jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi lippu. Pyysin kuitenkin konduktööriltä asiakaspalvelunumeron, sekä hänen nimensä koska mielestäni hänen käytöksensä oli loukkaavaa. Numero, minkä hän sitten minulle antoi, oli palautepuhelimen puhelinnumero.

      Yritin soittaa siihen samantien, mutta se oli jo kiinni, enkä ollut huomannut ettei kyseessä ollutkaan asiakaspalvelun numero.

      Tarkastin heti puhelimeni kautta olinko saanut rahoja tilille, eikä niitä siellä ollut eli jouduin sitten maksamaan kahteen kertaan junaliput. Kotiin päästyäni, ja löydettyäni oikean puhelinnumeron, soitin asiakaspalveluun ja siellä vastannut nainen otti asian hoitaakseen ja oli todella miellyttävä. Kuulemma oli nyt joku sekaannus asiassa tullut, ja ilmeisesti R-kioskin kanssa ollut tuohon aikaan jotain ongelmia.

      Tulen saamaan rahani takaisin mutta tapahtuneesta aiheutuneesta mielipahasta tuskin tulen saamaan mitään korvauksia.
      Minua ei ole ikinä kohdeltu niin huonosti. Konduktöörin asenne ja käytös oli todella loukkaavaa, hyvä ettei huijariksi täydessä junassa haukkunut. Mitä jos minulla ei olisi ollut rahaa ostaa uutta lippua? Olisivatko he heittäneet minut pienen lapseni ja vaunujen kanssa ulos seuraavalla pysäkillä?

      Ymmärrän kyllä konduktöörinkin puolen asiasta, eihän hän voi tietää varmasti olenko yrittänyt vain huijata mutta asian olisi voinut hoitaa paljon tahdikkaammin. He ovat sentään asiakaspalveluammatissa, joten tulisi hieman paremmin kohdella asiakkaita. Mutta niin tai näin, en tule enää ikinä vr:n palveluita käyttämään!

      • 9wefdf

        No mitä sun mielestäs on konkreettisesti "asian tahdikkaammin hoitaminen" tässä tapauksessa?

        Mitä sellaista konduktööri mielestäsi teki mikä sai sinun mielesi pahoittumaan? Mikä vika oli konduktöörin asenteessa?

        Ikävää kuinka SINÄKIN KEHTAAT käyttää lastasi lyömäaseena kuten tämän lehtijutun äippä http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010071512049047_uu.shtml

        Näinhän se vaan on, että mikäli ei ole lippua tai rahaa niin junasta poistaminen on todellinen vaihtoehto. Ethän sä ruokakaupastakaan saa tuotteita itsellesi ilman rahaa? Vai saatko?


      • Oma vika oli

        "hyvä ettei huijariksi täydessä junassa haukkunut". No jos ei haukkunut niin mikä sun ongelmasi nyt olikaan??
        Ja kyllä, jos ei olisi ollut rahaa, niin pihalle seuraavalla pysäkillä. Meinaatko että se pikkulapsen mukana olo muuttaa tilannetta.
        Kirjoitit, että olet jo saanut asian jo hoidettua. Miksi sitten vielä vaahtoat? Kirjoitit myöskin, että R-kioskilla oli ollut tuohon aikaan ongelmia. Miksi ihmeessä vaahtoat VR:stä, kun sinun pitäisi vaahdota r-kioskista?? Tampio..


    • s24

      Kyllä asiakaspalvelua voi hoitaa monella tavalla.

      • Äly hoi..

        Niin voi, mutta liputtomalle matkustajalle myydään aina lippu. Se ei ole huonoa asiakaspalvelua, vaan reilua muille matkastaan maksaville. Koitappa mennä lentokoneeseen perutun lipun kanssa. Siinä vasta saa hyvää asiakaspalvelua..


    • Joopa joo

      Joopa joo. Sehän on nyt selvää että konnarit näkevät sen tosi asian koneeltaan mikä on kuitattu myyntipisteessä. Ei konnareitten tehtävä ole keksiä mitään tarinoita. Joten mielestäni konduktööri hoiti asiansa asianmukaisesti. Kannattaa varmaan ottaa ensi kerralla tulosteet koneeltaan lipuista tai pyytää jo puhelimessa varaus vaiheessa, että lähettävät s.postiin lipun tiedot, niin voi tulostaa ja näyttää junassa, jos tulee vastaava tilanne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe