Olin tilannut junalipun vr:n asiakaspalvelun kautta puhelimitse, ja lunastanut lipun R-kioskilta 10.1. Junamatka tapahtui 28.1 ja takaisin tulin 3.2. Jouduin ostamaan lipun puhelimitse koska matkustin 7kk lapseni ja vaunujen kanssa, eikä ns. vaunupaikkoja/invapaikkoja saa varattua netistä.
No menomatka onnistui melko ongelmitta, ainoastaan Parikkala-Pasila välissä oli jostain syystä tehty tuplabuukkaus paikalleni. Tätä hieman ihmettelimme konduktöörin kanssa, ja hän sanoi selvittävänsä asiaa, jotta vastaavaa ei tapahtuisi uudelleen. Asia jäi kuitenkin tähän.
Takaisintulomatkalla samassa junassa, Pasila-Parikkala, oli taas sama homma, eli myös toisilla henkilöillä oli samat paikat varattuina. Tällä kertaa konduktööri katsoi tietokoneella molempien liput, ja jostain syystä minun lippuani "ei ollut olemassa". No konduktööri otti lipun ja lähti asiaa selvittelemään tarkemmin. Kohta hän tuli takaisin ja väitti, että olin perunut junalipun 10.1, eli samana päivänä kuin olin sen ostanut. Sanoin ettei tämä voinut olla mahdollista ja ettei siinä olisi mitään järkeä, mutta hän vain totesi minun saaneen rahani takaisin ja peruneeni liput. Tämän vuoksi joutuisin ostamaan uudet junaliput loppumatkalleni. Sanoin, etten ole ainakaan tietoinen, että olisin saanut rahani takaisin, ja että asia tulee selvittää. Tähän konduktööri vain toikaisi, että olen perunut lipun ja rahat on minulla. Ei minulla sitten jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi lippu. Pyysin kuitenkin konduktööriltä asiakaspalvelunumeron, sekä hänen nimensä koska mielestäni hänen käytöksensä oli loukkaavaa. Numero, minkä hän sitten minulle antoi, oli palautepuhelimen puhelinnumero. Yritin soittaa siihen samantien, mutta se oli jo kiinni, enkä ollut huomannut ettei kyseessä ollutkaan asiakaspalvelun numero. Tarkastin heti puhelimeni kautta olinko saanut rahoja tilille, eikä niitä siellä ollut eli jouduin sitten maksamaan kahteen kertaan junaliput. Kotiin päästyäni, ja löydettyäni oikean puhelinnumeron, soitin asiakaspalveluun ja siellä vastannut nainen otti asian hoitaakseen ja oli todella miellyttävä. Kuulemma oli nyt joku sekaannus asiassa tullut, ja ilmeisesti R-kioskin kanssa ollut tuohon aikaan jotain ongelmia. Tulen saamaan rahani takaisin mutta tapahtuneesta aiheutuneesta mielipahasta tuskin tulen saamaan mitään korvauksia.
Minua ei ole ikinä kohdeltu niin huonosti. Konduktöörin asenne ja käytös oli todella loukkaavaa, hyvä ettei huijariksi täydessä junassa haukkunut. Mitä jos minulla ei olisi ollut rahaa ostaa uutta lippua? Olisivatko he heittäneet minut pienen lapseni ja vaunujen kanssa ulos seuraavalla pysäkillä?
Ymmärrän kyllä konduktöörinkin puolen asiasta, eihän hän voi tietää varmasti olenko yrittänyt vain huijata mutta asian olisi voinut hoitaa paljon tahdikkaammin. He ovat sentään asiakaspalveluammatissa, joten tulisi hieman paremmin kohdella asiakkaita. Mutta niin tai näin, en tule enää ikinä vr:n palveluita käyttämään!
Nyt loppui junalla matkustaminen!
11
870
Vastaukset
- Haloo pölö!
No johan oli vuodatus. Vaikka konduktööri onkin asiakaspalvelutyössä, niin kyllä hänen pitää hoitaa myöskin hankalat tilanteet tiukasti. Ja niin ilmeisesti tekikin. Konnari saa palvelukeskuksesta tiedot lipusta ja jos siellä ilmoitetaan että lipusta on saatu rahat takaisin niin silloin luonnollisesti ostetaan uusi lippu. Jos nyt epäilet että sinua on kohdeltu väärin, niin kannattaisiko ne vuodatukset kohdistaa VR:n asiakaspalveluun ja saada hyvityksen sitä kautta. Tältä foorumilta niitä hyvityksiä ei saa.
Ja mitä tulee konnarin tekoihin, niin hän toimi tilanteessa täysin oikein. Jos olet kokenut palvelun epäasiallisena, niin siihen on varmaan hyvä syy. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Konnarin tuskin saavat palkkaansa siitä, että koittavat miellyttää liputtomia matkustajia.. - Reetta maalta
"en tule enää ikinä VR:n palveluita käyttämään". Lupaat vaan..
- wefdsdf
Taas tätä peruskauraa. Konduktöörin käytös koetaan aina "epäasiallisena" mikäli matkustajan lipun kanssa on joku ongelma.
Haluaisinkin tietää että mikäli matkustajan lipussa on ongelma (väärä juna, päivä jne) niin miten ihmeessä tämmöisen "kiusallisen" asian voisi ottaa asiakkaan kanssa esille ilman että matkustaja "menettää kasvonsa" ja kokee tulevansa epäasiallisen käytöksen kohteeksi? - Vastaus: Ei mitenkään.
Olen tässä vuosien aikana huomannut, että mikäli matkustaja on väärässä jonkin asian suhteen niin 99% varmuudella se käsittelee oman noloutensa sillä että haukkuu konduktöörin huonoksi asiakaspalvelijaksi ja tekee palautteen jossa haukkuu vähän lisää konduktööriä. Siis tekee asiakaspalautteen OMAN MOKAILUN TAKIA! Itse mokaa tai ei osaa hoitaa asioitaan niin se syy vieritetään "kasvojen menettämisen pelossa" lähimmän asiakaspalvelijan syyksi. Aina se on jonkun muun syy.
Hyvin harva matkustaja (1%) kykenee tunnustamaan oman töppäilyn. Onhan se toki helpompaa haukkua konduktööri pystyyn kuin tunnustaa olevansa itse väärässä. - w4etrerg
Kovin pystyyn ei konduktööriä kannata haukkua nimittäin se on varma menolippu seuraavan aseman laiturille vaikka olisi minkälainen lippu/rahasumma mukana :D että kovin suureen ääneen ei kannata elvistellä.
- TOSIrealisti Kokkola
Nii-in. Miksiköhän ihmiset ei tajua että konduktöörin tehtäviin ei kuulu uskoa kaikenmaailman tarinoita.
Jos ei ole mustaa valkoisella, lippua tai muuta dokumenttia millä todistaa matkustamisoikeutensa niin matka katkeaa. - Korjauttaja
Annan tässä esimerkin miten tuosta tekstimassasta saisi helpommin luettavan.
Todella vaikea lukea alkuperäistä kirjoitusta.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Olin tilannut junalipun vr:n asiakaspalvelun kautta puhelimitse, ja lunastanut lipun R-kioskilta 10.1. Junamatka tapahtui 28.1 ja takaisin tulin 3.2. Jouduin ostamaan lipun puhelimitse koska matkustin 7kk lapseni ja vaunujen kanssa, eikä ns. vaunupaikkoja/invapaikkoja saa varattua netistä.
No menomatka onnistui melko ongelmitta, ainoastaan Parikkala-Pasila välissä oli jostain syystä tehty tuplabuukkaus paikalleni. Tätä hieman ihmettelimme konduktöörin kanssa, ja hän sanoi selvittävänsä asiaa, jotta vastaavaa ei tapahtuisi uudelleen. Asia jäi kuitenkin tähän.
Takaisintulomatkalla samassa junassa, Pasila-Parikkala, oli taas sama homma, eli myös toisilla henkilöillä oli samat paikat varattuina.
Tällä kertaa konduktööri katsoi tietokoneella molempien liput, ja jostain syystä minun lippuani "ei ollut olemassa". No konduktööri otti lipun ja lähti asiaa selvittelemään tarkemmin. Kohta hän tuli takaisin ja väitti, että olin perunut junalipun 10.1, eli samana päivänä kuin olin sen ostanut.
Sanoin ettei tämä voinut olla mahdollista ja ettei siinä olisi mitään järkeä, mutta hän vain totesi minun saaneen rahani takaisin ja peruneeni liput. Tämän vuoksi joutuisin ostamaan uudet junaliput loppumatkalleni.
Sanoin, etten ole ainakaan tietoinen, että olisin saanut rahani takaisin, ja että asia tulee selvittää. Tähän konduktööri vain toikaisi, että olen perunut lipun ja rahat on minulla.
Ei minulla sitten jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi lippu. Pyysin kuitenkin konduktööriltä asiakaspalvelunumeron, sekä hänen nimensä koska mielestäni hänen käytöksensä oli loukkaavaa. Numero, minkä hän sitten minulle antoi, oli palautepuhelimen puhelinnumero.
Yritin soittaa siihen samantien, mutta se oli jo kiinni, enkä ollut huomannut ettei kyseessä ollutkaan asiakaspalvelun numero.
Tarkastin heti puhelimeni kautta olinko saanut rahoja tilille, eikä niitä siellä ollut eli jouduin sitten maksamaan kahteen kertaan junaliput. Kotiin päästyäni, ja löydettyäni oikean puhelinnumeron, soitin asiakaspalveluun ja siellä vastannut nainen otti asian hoitaakseen ja oli todella miellyttävä. Kuulemma oli nyt joku sekaannus asiassa tullut, ja ilmeisesti R-kioskin kanssa ollut tuohon aikaan jotain ongelmia.
Tulen saamaan rahani takaisin mutta tapahtuneesta aiheutuneesta mielipahasta tuskin tulen saamaan mitään korvauksia.
Minua ei ole ikinä kohdeltu niin huonosti. Konduktöörin asenne ja käytös oli todella loukkaavaa, hyvä ettei huijariksi täydessä junassa haukkunut. Mitä jos minulla ei olisi ollut rahaa ostaa uutta lippua? Olisivatko he heittäneet minut pienen lapseni ja vaunujen kanssa ulos seuraavalla pysäkillä?
Ymmärrän kyllä konduktöörinkin puolen asiasta, eihän hän voi tietää varmasti olenko yrittänyt vain huijata mutta asian olisi voinut hoitaa paljon tahdikkaammin. He ovat sentään asiakaspalveluammatissa, joten tulisi hieman paremmin kohdella asiakkaita. Mutta niin tai näin, en tule enää ikinä vr:n palveluita käyttämään!- 9wefdf
No mitä sun mielestäs on konkreettisesti "asian tahdikkaammin hoitaminen" tässä tapauksessa?
Mitä sellaista konduktööri mielestäsi teki mikä sai sinun mielesi pahoittumaan? Mikä vika oli konduktöörin asenteessa?
Ikävää kuinka SINÄKIN KEHTAAT käyttää lastasi lyömäaseena kuten tämän lehtijutun äippä http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010071512049047_uu.shtml
Näinhän se vaan on, että mikäli ei ole lippua tai rahaa niin junasta poistaminen on todellinen vaihtoehto. Ethän sä ruokakaupastakaan saa tuotteita itsellesi ilman rahaa? Vai saatko? - Oma vika oli
"hyvä ettei huijariksi täydessä junassa haukkunut". No jos ei haukkunut niin mikä sun ongelmasi nyt olikaan??
Ja kyllä, jos ei olisi ollut rahaa, niin pihalle seuraavalla pysäkillä. Meinaatko että se pikkulapsen mukana olo muuttaa tilannetta.
Kirjoitit, että olet jo saanut asian jo hoidettua. Miksi sitten vielä vaahtoat? Kirjoitit myöskin, että R-kioskilla oli ollut tuohon aikaan ongelmia. Miksi ihmeessä vaahtoat VR:stä, kun sinun pitäisi vaahdota r-kioskista?? Tampio..
- s24
Kyllä asiakaspalvelua voi hoitaa monella tavalla.
- Äly hoi..
Niin voi, mutta liputtomalle matkustajalle myydään aina lippu. Se ei ole huonoa asiakaspalvelua, vaan reilua muille matkastaan maksaville. Koitappa mennä lentokoneeseen perutun lipun kanssa. Siinä vasta saa hyvää asiakaspalvelua..
- Joopa joo
Joopa joo. Sehän on nyt selvää että konnarit näkevät sen tosi asian koneeltaan mikä on kuitattu myyntipisteessä. Ei konnareitten tehtävä ole keksiä mitään tarinoita. Joten mielestäni konduktööri hoiti asiansa asianmukaisesti. Kannattaa varmaan ottaa ensi kerralla tulosteet koneeltaan lipuista tai pyytää jo puhelimessa varaus vaiheessa, että lähettävät s.postiin lipun tiedot, niin voi tulostaa ja näyttää junassa, jos tulee vastaava tilanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892