olen nyt melkein vuoden ajan opiskellut wiccalaisuudesta. asia kiinnostaa ihan älyttömästi. netistä kun luen, kun kirjoja en siis ole hankkinut, täytyy olla todella epäileväinen. olen kuitenkin törmännyt "coveneihin". en siis tiedä mitä se tarkoittaa, jonkin tyyppisiä wiccoja kai? en millään löydä netin uumenista vastausta. kuitenkin sellaisen käsityksen olen saanut, että he ovat jokin "yhteisö" ja jotakin todella suurta.
kysymys
1
159
Vastaukset
Kyse ei ole wicca tyypistä vaan harjoittamisen tavasta.
Coveneita on niin eklektisiä kuin traditionaallisia.
Eklektisillä on mukailtu erinäisistä lähteistä oleva rekunstruktio covenista, kun taas traditiossa on valmiimpi pohja apuna.
Eklektisen covenin voi luoda käyttämällä esimerkkejä erinäisistä kirjallisista lähteistä tai käyttää pohjana traditionaallisia avoimia lähteitä.
Eklektisyys antaa paljon liikkuma varaa.
Traditionaallinen coveni toimii traditionsa ja lineagen (initiaatiolinjan) mukaisesti. Tämä pitää sisällään tradition ydin opetukset ja vakiintuneet tavat. Coven on tapa opettaa, oppia ja jakaa taitoja ja tietoja jäsenten kesken.
Ideaalia on covenissa täydellinen luottamus jäsenten kesken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702952
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792128
- 951956
- 321702
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191175