haju vieraiden jälkeen

sokerihiirulainen

Millä ihmeellä saan homeen hajun sohvastani, sängystäni sekä liinavaatteista pois? Ei olisi pitänyt vieraiden nukkua omassa sängyssäni :/ En käsitä miten eivät itse tuota hajua haista vaatteistaan mutta se on todella voimakas kun meillä kaikki tekstiilit haisevat mihin ovat vaatteillaan olleet kontaktissa.

Tuuletus ei auta, auttaako pesu?? Vinkkejä otetaan vastaan!

32

8364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfjölakjdfö15

      Sama ongelma meillä että käy homevieraita kylässä. Olen laittanut ulkovaatteita varten irtonaulakon (seisoo omalla jalallaan) eteiseen homevieraita varten. Omat takit vien siitä pois siksi aikaa. Käynnin jälkeen naulakon pesu ja ulos tuulettumaan. Eivät itse usko, että heidän talo homeessa ja ne lemuaa homeelle ja haju tarttuu. Niillä on hirveitä sairauksia ja silti eivät usko että ne tulee homeesta. Hajuaistikin on yhdellä perheenjäsenestä jo mennyt ja jatkuva räkätauti kahdella sekä muita vakavia oireita hermosto- keuhko ym vaivoja...

      Olen lukenut että se home on myrkyllistä ja saastunut materia levittää itiöitä kaikkialle eli kaikki homekama pitäisi tuhota polttamalla... Vieraiden käynnin jälkeen pesen kaiken desinfiointiaineella mitä vaan voi pestä, kaikkea ei voi pestä ja pyykkikoneessa pesen niin kuumalla kuin mahdollista... Olen joutunut heittämään mm. kirjoja ja dvd-levyjä roskiin kun ovat olleet heillä lainassa ja haju on ollut ihan kamala palautuksen jälkeen. En voi sellaisia kirjoja enää lukea, koska nenä alkaa vuotaa, silmät vuotaa ja alkaa yskittää.

      Koita pyyhkiä vaikka vesietikka-seoksella ja tarvittaessa vesietikkafairy-seoksella, jos muuten on herkkiä materiaaleja, joita ei voi konepestä. Tuuleta asuntoa, yksi tuuletuskerta ei riitä. Liota etikassa. Sillä olen saanut hajua pois. Etikka haisee pahalle, mutta haihtuu pois ja ei enää haise. Toista käsittely, jos ei yksi kerta auta.

      Älä itse nuku homeisissa vuodevaatteissa, ettet sairastu. Keitä lakanat kuumassa konepesussa ja laita vaikka pesuaineen lisäksi vanishia, silläkin olen saanut hajua pois. Halvempi aine on etikka ja toimii mielestäni yhtä hyvin. Etikkaa pyykin sekaan, kastele vaikka joku rätti kunnolla etikalla ja pane lakanapyykin sekaan.

      Älä imuroi sohvaa! Muuten pilaat imurisi sillä ja sen jälkeen levität homeitiöitä imurin mukana joka paikkaan ja haju leviää huoneisiin. Jos sohvasta saa päälliset irti, pese ne itse tai pesetä pesulassa ja pyydä homeenkäsittely pesu nille... ei ole halpaa hommaa. :(

      Hajua saa pois, mutta en tiedä lähteekö myös homemyrkyt samalla.

      Eihän ne itse sitä hometta haista, kun todennäköisesti niillä on hajuaisti mennyt tai nokka tukossa jatkuvasti...

      • Eipaniikkia

        Se, että tavarat haisee homeelle ei tarkoita sitä, että ne on homeessa. Haju on peräisin homeen aineenvaihdunta tuotteista. Osa näistä on oikeasti myrkyllisiä. Jos lainaa kirjan tai dvd:n home asukkaalle niin ei se home tartu vaan haju. Osasta materiaaleista(muovi,ym) hajua ei saa oikein millään pois. Perusterveellä ei pitäisi tulla yhtäkkiä mitään järkyttäviä oireitakaan siitä hajusta. Toki se haju ällöttää monia jonka vuoksi jo alkavat oireilemaan. Kun ei tiedä on mukava luoda itselle ongelmia..

        "Älä itse nuku homeisissa vuodevaatteissa, ettet sairastu.", perusterve ei myöskään sairastu tälläisesta yhdessä yössä. Jos näin olisi niin hometalon asukkaat tällä logiikalla kuolisivat melko äkkiä. Mutta jos sairastuu heti, ei ole perusterve tai sitten kuvittelee.

        Toki homevieraiden mukana kulkeutuu myös paljon homeitiöitä, mutta tämä on pienin ongelma. Kun niiltä itiöitä et pääse karkuun missään koska ne kuuluu luontoon. Eikä se home alakasvamaan niistä ellei olosuhteet ole sille sopivat.

        Niitä desinfioivia myrkkyjä ei pidä käyttää homepuhdistukseen. Niillä poistetaan vain ne kevyet homeet ja tehdään tilaa pahemmille laaduille. Monissa homesaneerauksissa on alkanut oireilut uudelleen kun on desinfioitu pintoja eikä vaihdettu niin kuin pitäisi. Homeen voi aina poistaa, muttei syytä poisteta kasvaa se aina takaisin. Jos vielä desinfioidaan niin saadaan aina vaan ne pahemmat laadut jatkamaan kasvua..


    • sokerihiirulainen

      Kiitos vastauuksestaai! Pesukone on jyllännyt koko päivän kuumimmalla ohjelmalla ja todella toivon tuon kamalan hajun häviävän. Ihan kamalaa kun kaikki matotkin missä on istuskeltu/seisottu haisee ihan kamalalle. (perheen lapset istuskelivat matolla lautapelejä pelaillen). Tuntuu että järki lähtee.. Täytyy harkita tästä etiäpäin vierailuja, varsinkaan yösellaisia. En todella tahtoisi joka kerran jälkeen pestä kaikkia tekstiileitä :(

      • asdfjölakjdfö15

        Meillä on myös käynyt niin, että en voi mennä kovin usein kylään heille koska syön joka vierailun jälkeen antibioottikuurin. :(
        MYös tulee koneellinen vaatepyykkiä kyläreissun jälkeen.

        Rajoita kyläilyä, ainakin yökyläilyä. Olisiko mahdollista tuulettaa mekaanisesti vierailun aikana jo? Koneellinen ilmanvaihto on siinä mielessä hankala juttu, että se levittää homeen joka huoneeseen vaikka vieraat oleskelisivat vain yhdessä huoneessa. Ikkuna vaan auki ja läpivetoa... Talvella ei onnistu.:(

        Vierailun ajaksi halvat vanhat matot lattiaan... Lattia kannattaa suojata matoilla, sillä lattian vaihtaminen vaikeaa onkin.

        Rehellinen puhe on jossakin vaiheessa ainoa vaihtoehto. Kertoa että home haisee ja että et sano loukataksesi vaan että olet huolissaan. Tiedän kokemuksesta, että saattavat suuttua... Näin kävi minulle. Eivät uskoneet. Asuvat homeesaan edelleen. Sitten unohtivat koko asian ja leppyivät, pitävät taas yhteyttä mutta asiasta ei enää voi puhua.


    • hajulle herkistynyt

      sosiaalinen verkosto ja tuki myös häviää, kun ei homeperheiden kanssa voi vieraisilla olla.

      Hometyöpaikassa laitan ulkovaatteeni tiiviisti muovipussiin, ei tarvi sit välttämättä ulkovaatteita pestä. Vaikka olen joutunut nyt olemaan parissa homekiinteistössä ja ärsytysoireita on tullut, ihorikkoa ym, mutta ei vakavampaa, crp oli verikokeessa kuitenkin 0.

    • Eläinpölly.

      Eläinten hilseelle allergisena olen lopettanut kanssakäymisen eläinperheiden kanssa. Oli rankka päätös, mutta kannatti.

      • Possupupunen

        Jos pesu ja tuuletus eivät auta, umpioi. Sulje, peitä tai pussita mahdollisimman tiiviisti. Pidä suljettuna muutama viikko tai kuukausi, haista sitten ja tee lopullinen ratkaisu. En tiedä mihin tämä perustuu, hävittääkö se aerobiset homeet vai mitä. Löydettiin keino vahingossa, kun ei raaskittu heittää jotain homekontaktissa ollutta kangasta pois. Muutaman kuukauden jälkeen hämmästyttiin, että tätähän voi taas käyttää.
        Sohva on meillä nytkin kahden tiiviin lakanakankaan ja pyyhkeiden peitossa. Ensimmäiset kankaat jouduttiin jo pesemään kun alkoivat päästää hajua läpi.
        Mutta tosi vaikea juttu on tämä, ollan alunperin vieraille sanottukin asiasta, mutta eivät näemmä uskoneet tai pidä tärkeänä. Nyt ei oikein enää jaksa/kehtaa, vaikka asianomaiset ovat jo aika pahasti sairastuneetkin.


    • olppu

      pesin biovasa home pesu tuotteella homeelta haisevat matot, jotka anoppi oli heittämässä pois. nyt sitä vituttaa kun ne on ihan hajuttomía ja mun omaisuutta. hähä häh.

      • Miettikäähän nyt

        Miettikää tarkoin mitä teette kun "myrkyt" on imeytyneet tavaroihin.

        Otsoni ossit on jo saatu perääntymään ja vielä jos nämä kemikaali alit ja myrkkykauppiaat, niin turvallisuutemme on paremmalla mallilla.

        "Hometiloissa olleet tavarat aiheuttavat myös oireita. Turvallisinta olisi hävittää kaikki. -Hyviä korjauksia on pilattu tuomalla homeista materiaalia korjattuihin tiloihin". Tuula Putus kirjoitti eilisessä ESS. Sanoo myös, että " Homeiden ja muiden kosteusvauriomikrobien torjunta ei onnistu pelkillä kemikaaleilla".

        Ai, että ihan ammattilaisten tuote. Mutta kun niitä oikeita ammattilaisia ei ole oiken vastaan tullut. Neljä home- ja kosteusvauriomyrkyllistä asuntoa on ollut eikä kukaan "ammattilainen" käyttänyt litkujasi.
        En kyllä suosittele edes tärpättiäkään.

        Miten biovasa litkulla puhdistat tietokoneen koska se on pahin home- ja kosteusvauriomyrkkyjen kantaja ja imee sisuksiinsa pölyn mukana asunnon "myrkyt" sisuksiinsa.

        Ota huomioon se tosiasia, että anoppisi oli saattanut altistua ja kärsi oireista ja mahdollisesti sairasteli homeista ja myrkyistä. Mutta sinä et ainakaan vielä ilmeisesti. Älä mene halpaan. Kaikki eivät sairastu homeista mutta jokainen josw kaikki menee päin helvettiä niin mistä sen tietää varmasti.


    • Tuomas Leppänen

      Ja tuohon,
      "Neljä home- ja kosteusvauriomyrkyllistä asuntoa on ollut eikä kukaan "ammattilainen" käyttänyt litkujasi. "

      Tuotteita on käytetty ~20v ajan vahinkosaneeraus-kohteissa, kumma juttu, mutta olemme edelleen alalla (Päättele itse toimivatko tuotteet vai eivät). Voin kertoa suoralta kädeltä, että vaikka tuotteita on myös alettu tarjoamaan myös yksityisille tuotemerkin alla ei tarkoita sitä, etteikö niitä asiantuntijat olisi käyttäneet jo pitempään.

      Niin asiantuntija kuin olet niin esiinny toki omalla nimelläsi ja yhteystiedoillasi, keskustelisin mielelläni kanssasi. Omani saatkin yläpuolelta, ei ole tarvetta piilotella mitään.

      • Myrkyttynyt pahoin

        Tämä maa on täynnä "asiantuntijoita" .

        Homekusettajia olen tavannut muutaman myös.

        Vastuun ottajia ei ole vielä vastaani tullut.


        Tähän seuraavaan uskon enempi kuin yhteenkään "desinfiointiaineen" myyjän vakuutteluun.

        "Voidaanko homevaurio korjata kemiallisesti ilman rakenteiden avausta?

        Mikään viranomaisohje ei suosittele kosteusvauriomikrobien kasvustojen jättämistä paikoilleen. Vesihöyryn ja erilaisten kemikaalien ruiskuttaminen rakenteisiin ei ole ratkaisu homeaongelmaan vaan rakenteet tulisi aina avata ja poistaa mikrobeilla saastunut materiaali. Kasvustojen kemiallinen käsittely voi johtaa entistä vakavampiin terveysongelmiin. Myöskään pelkkä kuivaus tai kuumennus ei ole homekorjaus. Kuivat ja kuolleetkin itiöt ovat terveydelle haitallisia. Huolellisen korjauksen jälkeen on vielä huolehdittava jälkisiivouksesta, jossa pinnoille laskeutunut pöly poistetaan mekaanisesti".

        http://indooraid.com/?page_id=86

        Kerrotko asiakkaillesi Tuomas Leppänen sen mitä Munters/Polygonin rehellinen kaveri minulle. "Meillä ei ole nykymyrkyille työkaluja mutta ehkä kymmenen vuoden päästä". Näin rehellinen Munters kaveri keväällä 2010.

        Onko sinulla kaikille "nykymyrkyille" työkalut. Tuskin taidat olla edes perilla mitä kaikkea myrkyllisyyttä nykyisissä kosteusvauriorakennuksissa esiintyy ja mitkä ihmisiä oikein sairastuttaa ja irtaimistoja saastuttaa, kiinteitäkin (lue vaikka juttuja HOMEKOULUT).

        MUTTA Jos olet perillä niin pistä tähän perään luettelo "nykymyrkyistä" mitkä tunnet ja sitten aineesi mikä ne "nykymyrkyt" kenenkään terveyttä vaarantamatta sisätiloissa täysin poistaa.

        "Tuotteita on käytetty 20v ajan". Tuota en epäilekään mutta sitä kyllä, että ne olisivat kaiken kosteusvauriomyrkyllisyyden poistavia ja turvallisesti niidenkin kohdalla jotka ovat terveytensä menettäneet home- ja kosteusvauriorakennuksissa.

        Terveistä ihmisistä en osaa sanoa yhtään mitään koska yli kaksi vuotta on kulunut siitä kun terveyteni meni täysin homeiden ja "nykymyrkkyjen" sekä desinfiointien ja otsonointien yhteisvaikutuksesta.

        Jotku terveet voivat kestää mitä vain jopa myymiäsi tuotteita ei siinä mitään mutta kaikki ei ja eivät aina ymmärrä sitä missä meni asiat päin persettä kun "homeita" alettiin porukalla poistamaan.

        Otan yhteyttä sinuun Tuomas Leppänen kun siihen on tarvetta, nyt ei valitettavasti ole koska luottamus kaikenlaiseen "homekauppaan" ja "pelastajiin" on mennyt täysin. Mihinkään ihmeaineeseen enkä ihmeparantajiin en nyt jaksa uskoa.

        Tuossa on lääkärin lausunto jos se sinua Tuomas Leppänen jotenkin lämmittää. 28.12.2009. "Homesairaus heti pois kotoa onko paikkaa mihin mennä". Ei ollut ja alkoivat tekemään "homeremonttia" desinfiointiaineilla ja otsonoimalla. Lopun voit sitten arvata.

        Toinen lääkäri sanoi näin "Oireet voivat olla palautuvia mutta syntyneitä sairauksia ei voi parantaa. Lievittää kyllä".
        Joten luulenpa, että sinulta ei nyt vaan löydy sisäisesti eikä ulkoisesti sellaisia "litkuja" mitkä tiannettani edes helpottaisivat.

        Olisihan minulla paljon sinullekin Tuomas Leppänen kerrottavaa mutta turhauttavaa se vain olisi koska tuskin päästäisiin kovin helpolla edes kaupantekoon.

        Kaikkea hyvää sinulle ja läheisillesi. Suojautukaa hyvin jos pitempään desinfioitte "nykymyrkyllisiä" kohteita. Jos oireilevia ja sairastuneita mikrobeille, toksiineille tai homepaskoille, niin olkaahan tarkkoja desinfiointien jälkitoimissa ja varoajoissa. Uskon, että sairaiden kohdalla on jopa henkilökohtaisia "varoaikoja" mistä meillä kenelläkään ei taida olla edes mitään hajua eikä edes oikein hyviä arvailujakaan.

        Tuossa vielä lääkärin toteamaa. "Home on tämän ajan asbesti. Lääkärit tiesivät asbestin vaarat jo 50-luvulla. Laki tuli vasta 90-luvulla".

        Tämän me molemmat myönnämme ja ymmärrämme.

        Myös tämän, että liian paljon hautoja on kaivettu asbestin vuoksi ja samaa virhettä ollaan tekemässä "homeongelmien" kanssa.


      • Tuomas Leppänen
        Myrkyttynyt pahoin kirjoitti:

        Tämä maa on täynnä "asiantuntijoita" .

        Homekusettajia olen tavannut muutaman myös.

        Vastuun ottajia ei ole vielä vastaani tullut.


        Tähän seuraavaan uskon enempi kuin yhteenkään "desinfiointiaineen" myyjän vakuutteluun.

        "Voidaanko homevaurio korjata kemiallisesti ilman rakenteiden avausta?

        Mikään viranomaisohje ei suosittele kosteusvauriomikrobien kasvustojen jättämistä paikoilleen. Vesihöyryn ja erilaisten kemikaalien ruiskuttaminen rakenteisiin ei ole ratkaisu homeaongelmaan vaan rakenteet tulisi aina avata ja poistaa mikrobeilla saastunut materiaali. Kasvustojen kemiallinen käsittely voi johtaa entistä vakavampiin terveysongelmiin. Myöskään pelkkä kuivaus tai kuumennus ei ole homekorjaus. Kuivat ja kuolleetkin itiöt ovat terveydelle haitallisia. Huolellisen korjauksen jälkeen on vielä huolehdittava jälkisiivouksesta, jossa pinnoille laskeutunut pöly poistetaan mekaanisesti".

        http://indooraid.com/?page_id=86

        Kerrotko asiakkaillesi Tuomas Leppänen sen mitä Munters/Polygonin rehellinen kaveri minulle. "Meillä ei ole nykymyrkyille työkaluja mutta ehkä kymmenen vuoden päästä". Näin rehellinen Munters kaveri keväällä 2010.

        Onko sinulla kaikille "nykymyrkyille" työkalut. Tuskin taidat olla edes perilla mitä kaikkea myrkyllisyyttä nykyisissä kosteusvauriorakennuksissa esiintyy ja mitkä ihmisiä oikein sairastuttaa ja irtaimistoja saastuttaa, kiinteitäkin (lue vaikka juttuja HOMEKOULUT).

        MUTTA Jos olet perillä niin pistä tähän perään luettelo "nykymyrkyistä" mitkä tunnet ja sitten aineesi mikä ne "nykymyrkyt" kenenkään terveyttä vaarantamatta sisätiloissa täysin poistaa.

        "Tuotteita on käytetty 20v ajan". Tuota en epäilekään mutta sitä kyllä, että ne olisivat kaiken kosteusvauriomyrkyllisyyden poistavia ja turvallisesti niidenkin kohdalla jotka ovat terveytensä menettäneet home- ja kosteusvauriorakennuksissa.

        Terveistä ihmisistä en osaa sanoa yhtään mitään koska yli kaksi vuotta on kulunut siitä kun terveyteni meni täysin homeiden ja "nykymyrkkyjen" sekä desinfiointien ja otsonointien yhteisvaikutuksesta.

        Jotku terveet voivat kestää mitä vain jopa myymiäsi tuotteita ei siinä mitään mutta kaikki ei ja eivät aina ymmärrä sitä missä meni asiat päin persettä kun "homeita" alettiin porukalla poistamaan.

        Otan yhteyttä sinuun Tuomas Leppänen kun siihen on tarvetta, nyt ei valitettavasti ole koska luottamus kaikenlaiseen "homekauppaan" ja "pelastajiin" on mennyt täysin. Mihinkään ihmeaineeseen enkä ihmeparantajiin en nyt jaksa uskoa.

        Tuossa on lääkärin lausunto jos se sinua Tuomas Leppänen jotenkin lämmittää. 28.12.2009. "Homesairaus heti pois kotoa onko paikkaa mihin mennä". Ei ollut ja alkoivat tekemään "homeremonttia" desinfiointiaineilla ja otsonoimalla. Lopun voit sitten arvata.

        Toinen lääkäri sanoi näin "Oireet voivat olla palautuvia mutta syntyneitä sairauksia ei voi parantaa. Lievittää kyllä".
        Joten luulenpa, että sinulta ei nyt vaan löydy sisäisesti eikä ulkoisesti sellaisia "litkuja" mitkä tiannettani edes helpottaisivat.

        Olisihan minulla paljon sinullekin Tuomas Leppänen kerrottavaa mutta turhauttavaa se vain olisi koska tuskin päästäisiin kovin helpolla edes kaupantekoon.

        Kaikkea hyvää sinulle ja läheisillesi. Suojautukaa hyvin jos pitempään desinfioitte "nykymyrkyllisiä" kohteita. Jos oireilevia ja sairastuneita mikrobeille, toksiineille tai homepaskoille, niin olkaahan tarkkoja desinfiointien jälkitoimissa ja varoajoissa. Uskon, että sairaiden kohdalla on jopa henkilökohtaisia "varoaikoja" mistä meillä kenelläkään ei taida olla edes mitään hajua eikä edes oikein hyviä arvailujakaan.

        Tuossa vielä lääkärin toteamaa. "Home on tämän ajan asbesti. Lääkärit tiesivät asbestin vaarat jo 50-luvulla. Laki tuli vasta 90-luvulla".

        Tämän me molemmat myönnämme ja ymmärrämme.

        Myös tämän, että liian paljon hautoja on kaivettu asbestin vuoksi ja samaa virhettä ollaan tekemässä "homeongelmien" kanssa.

        (Lainaukset lyhennetty viestirajoituksen takia)
        Mikään viranomaisohje ei suosittele kosteusvauriomikrobien kasvustojen jättämistä paikoilleen....

        http://indooraid.com/?page_id=86
        __________________________________________________________
        Nimenomaan me emme ohjeista asiakkaitamme käyttämään pelkkiä kemikaaleja, toisekseen, mikäli kyseessä on ammattilaista vaativa homeenpurkutyö suosittelemme sellaista. Tunnen Tuula Putuksen tekstit erittäin hyvin ja olen samaa mieltä hänen kanssaan. Taas vedät vain omaa propagandaasi koskevat osat tähän ottamatta huomioon mitä olen jo kirjoittanut sinulle. Ja kyseessähän ei ole homeen tappaminen myrkyllä, jos luit ja tunnet asiaa niin tiedätkin sen.
        __________________________________________________________

        Kerrotko asiakkaillesi Tuomas Leppänen sen mitä Munters/Polygonin rehellinen kaveri minulle....
        __________________________________________________________
        Muntersin rehellisten ihmisten kantoihin en ota kantaa, erityisesti sen vuoksi, että ovat 2v takaisia ja teknologia kehittyy päätä huimaavaa vauhtia. Voisit pyytää häneltä tämän päivän tilanteeseen sopivan analyysin ja myös analyysin PHMB:stä.
        __________________________________________________________

        "Tuotteita on käytetty 20v ajan"....
        __________________________________________________________
        Voit olla varma, että otan homeasiat vakavasti, koska olen itsekin sairastunut astmaan joka pilasi koko nuoruuteni Raisiolaisen kerrostalon piipun juuressa olleessa huoneistossa, jossa ei "muka" ollut hometta. Kemian asiantuntija en ole, vaan tietoliikennepuolen, mutta luotan tutkimustuloksiin, näkemiini esimerkkeihin ja onnistumisiin. Olen itse saman kaartin miehiä, joka uskoon kylmään faktaan ja omiin silmiin, en niinkään ihmisten "hyvyyteen", tiedä sitten olenko kyyninen tms mutta asialla, joka pilasi oman terveyteni en leiki.
        __________________________________________________________

        Tuossa on lääkärin lausunto... "Oireet voivat olla palautuvia mutta syntyneitä sairauksia ei voi parantaa. Lievittää kyllä"...
        __________________________________________________________
        Pahoittelen, että terveytesi ovat tuhonneet homeet, kuten myös, tosin en tiedä onko astma ja se ettei koulussa pysynyt tajuissaan verrattavissa omaan tilanteeseesi
        __________________________________________________________

        Olisihan minulla paljon sinullekin Tuomas Leppänen kerrottavaa mutta turhauttavaa se vain olisi koska tuskin päästäisiin kovin helpolla edes kaupantekoon.
        __________________________________________________________
        Henk. Koht en näe kaupantekoa tekemäni työn palkintona vaan sen, että pystyn ehkä ehkäisemään muutamalta saman kohtalon. Tottakai työni tarkoituksena on myös tehdä kauppaa ja elättää itseni, mutta sama kai mitä työtä tekee, ei ilman ruokaakaan elä. Jos koet tämän riistona, suorita hintavertailua.
        __________________________________________________________

        Kaikkea hyvää sinulle ja läheisillesi. ...
        Myös tämän, että liian paljon hautoja on kaivettu asbestin vuoksi ja samaa virhettä ollaan tekemässä "homeongelmien" kanssa.
        __________________________________________________________
        Pelkäänpä että olet oikeassa, toivonkin että muutama pystyttäisiin estämään ja homeen todelliset vaarat otettaisiin tosissaan, liian moni vähättelee tai pelaa peliä toisten terveydellä. Tähän mennessä olen valitettavasti todella monta surullista tarinaa joutunut kuulemaan.
        __________________________________________________________


      • Tuomas Leppänen
        Tuomas Leppänen kirjoitti:

        (Lainaukset lyhennetty viestirajoituksen takia)
        Mikään viranomaisohje ei suosittele kosteusvauriomikrobien kasvustojen jättämistä paikoilleen....

        http://indooraid.com/?page_id=86
        __________________________________________________________
        Nimenomaan me emme ohjeista asiakkaitamme käyttämään pelkkiä kemikaaleja, toisekseen, mikäli kyseessä on ammattilaista vaativa homeenpurkutyö suosittelemme sellaista. Tunnen Tuula Putuksen tekstit erittäin hyvin ja olen samaa mieltä hänen kanssaan. Taas vedät vain omaa propagandaasi koskevat osat tähän ottamatta huomioon mitä olen jo kirjoittanut sinulle. Ja kyseessähän ei ole homeen tappaminen myrkyllä, jos luit ja tunnet asiaa niin tiedätkin sen.
        __________________________________________________________

        Kerrotko asiakkaillesi Tuomas Leppänen sen mitä Munters/Polygonin rehellinen kaveri minulle....
        __________________________________________________________
        Muntersin rehellisten ihmisten kantoihin en ota kantaa, erityisesti sen vuoksi, että ovat 2v takaisia ja teknologia kehittyy päätä huimaavaa vauhtia. Voisit pyytää häneltä tämän päivän tilanteeseen sopivan analyysin ja myös analyysin PHMB:stä.
        __________________________________________________________

        "Tuotteita on käytetty 20v ajan"....
        __________________________________________________________
        Voit olla varma, että otan homeasiat vakavasti, koska olen itsekin sairastunut astmaan joka pilasi koko nuoruuteni Raisiolaisen kerrostalon piipun juuressa olleessa huoneistossa, jossa ei "muka" ollut hometta. Kemian asiantuntija en ole, vaan tietoliikennepuolen, mutta luotan tutkimustuloksiin, näkemiini esimerkkeihin ja onnistumisiin. Olen itse saman kaartin miehiä, joka uskoon kylmään faktaan ja omiin silmiin, en niinkään ihmisten "hyvyyteen", tiedä sitten olenko kyyninen tms mutta asialla, joka pilasi oman terveyteni en leiki.
        __________________________________________________________

        Tuossa on lääkärin lausunto... "Oireet voivat olla palautuvia mutta syntyneitä sairauksia ei voi parantaa. Lievittää kyllä"...
        __________________________________________________________
        Pahoittelen, että terveytesi ovat tuhonneet homeet, kuten myös, tosin en tiedä onko astma ja se ettei koulussa pysynyt tajuissaan verrattavissa omaan tilanteeseesi
        __________________________________________________________

        Olisihan minulla paljon sinullekin Tuomas Leppänen kerrottavaa mutta turhauttavaa se vain olisi koska tuskin päästäisiin kovin helpolla edes kaupantekoon.
        __________________________________________________________
        Henk. Koht en näe kaupantekoa tekemäni työn palkintona vaan sen, että pystyn ehkä ehkäisemään muutamalta saman kohtalon. Tottakai työni tarkoituksena on myös tehdä kauppaa ja elättää itseni, mutta sama kai mitä työtä tekee, ei ilman ruokaakaan elä. Jos koet tämän riistona, suorita hintavertailua.
        __________________________________________________________

        Kaikkea hyvää sinulle ja läheisillesi. ...
        Myös tämän, että liian paljon hautoja on kaivettu asbestin vuoksi ja samaa virhettä ollaan tekemässä "homeongelmien" kanssa.
        __________________________________________________________
        Pelkäänpä että olet oikeassa, toivonkin että muutama pystyttäisiin estämään ja homeen todelliset vaarat otettaisiin tosissaan, liian moni vähättelee tai pelaa peliä toisten terveydellä. Tähän mennessä olen valitettavasti todella monta surullista tarinaa joutunut kuulemaan.
        __________________________________________________________

        Lisään vielä, että suosittelemme ehdottomasti suojautumista hometöissä. Vähintään hiukkasnaamaria, lyhytaikahaalaria ja jopa mieluiten moottorimaskia. Homehtunut materiaali tulee aina poistaa (Mutta irtaimisto on mahdollista puhdistaa ja ehdottomasti ennen kuin sitä palautetaan puhdistettuun ja remontoituun tilaan) ja homeen aiheuttaja korjata.


      • Myrkyttynyt pahoin
        Tuomas Leppänen kirjoitti:

        Lisään vielä, että suosittelemme ehdottomasti suojautumista hometöissä. Vähintään hiukkasnaamaria, lyhytaikahaalaria ja jopa mieluiten moottorimaskia. Homehtunut materiaali tulee aina poistaa (Mutta irtaimisto on mahdollista puhdistaa ja ehdottomasti ennen kuin sitä palautetaan puhdistettuun ja remontoituun tilaan) ja homeen aiheuttaja korjata.

        OSA 1.
        Mitä nuo "aineesi" on jos ne ei ole kemikaaleja eikä myrkkyjä ja kuitenkin suosittelet niitä käsiteltäessä jopa "moottorimaskia" hinta 400-600 euroa.
        Settisi maksaa 39.50-199 euroa muutamasta vaihtoehdosta valiten haluamansa.
        Hyvää ei saa halvalla sen olen oppinut. "Litku" on siis halpaa mutta suojautuminen kallista. Jos se ei ole myrkyllistä ja terveydelle vaarallista niin miksi pitää suojautua hyvin.
        Kerrotko aina asiakkaille, että suojautuminen näiden "litkujen" käsittelyn kanssa on välttämätöntä. Sekä hintaa tulee lisää 100 - 600 e. riippuen siitä miten haluaa varmistaa ettei terveys menisi vielä huonommaksi kun kyse on homeista ja jopa toksiineita tuottavistakin suljetussa tilassa.

        Homeita on monia eri lajeja ja sukuja Penicillium lajeja löytyy myös toksiineita tuottavia. Chaetomium on erittäin "paha" sanoi lääkäri ja niitä molempia löytyi meidän asunnoistamme. Desinfioimalla meillä firmat ensin Germasert Super ja sitten MCF aiheuttivat lisää terveyden menettämistä minulle. Ensimmäisellä aineella ei ollut mitään varoaikaa ja se oli "HOMEENTAPPAJAA MITÄ TEOLLISUUS KÄYTTÄÄ" ilmeisesti ne sumuttajat olivat niitä mainitsemiasi "asiantuntijoita"
        Sen käsittelyn jälkeen en nukkunut yhtään kokonaista yötä siinä myrkkyluolassa. Lääkäriin kun menin keuhkokipujen kanssa 28.12.2009 niin tuomio oli kova "Homesairaus heti pois kotoa onko paikkaa mihin mennä".
        Miten kuvittelet "normaali" asiakkaidesi hallitsevan tuon desinfioinnin kun sitä ei hallinneet edes isot firmat meillä. Vastuuta eivät ottaneet mistään ja otatko sinä jos jotain yllättävää homeasunnossa sairastuneiden terveydentilassa tapahtuu sinun antamien ohjeiden ja "litkujen" käsittelyssä missä ei ole edes tietoa siitä mitä sieltä pitää desinfioida. Ei se riitä, että poistetaan "hometta" pitää tietää kuinka vaarallista ja miten "toksisuus" reagoi desinfiointiaineisiin suljetussa sisäilmastossa.

        On aivan eri asia desinfioida hataraa hevostallia kuin suljettuja tiloja missä myrkyllinen sisäilmasto on vienyt terveyden "normaaleilta" ihmisiltä.

        On aivan eri asia tutkia näiden "litkujen" turvallisuutta laboratorio-olosuhteissa kun siellä missä niitä käytetään, kastuneiden ja homehtuneiden myrkyllisiä kaasuja ja höyryjä tuottavien rakennusmateriaalien kanssa missä on erittäin pahoin erilaisiin tulehdus-sairauksiin sairastuneita ihmisiä ja lemmikkieläimiä.

        Tämä ei ole mitään propagandaa tämä on elävää elämää homeiden ja myrkkyjen keskellä elävien sisäilmasairaiden ihmisten kokemuksista.

        Astma on vain yksi sairaus mitä nämä sisäilmaongelmat aiheuttaa mutta ei ole missään tapauksessa helppo sairaus. Astma syyttömänä saatuna kosteusvauriorakennuksessa lapsena tai nuorena on erittäin paha asia, niin paha, että se rajoittaa monen elämää lopun aikaa ja pahoin.

        Tuossa on asiaa Chaetomium mitä meiltä löytyi ontelolaatasta betonia.
        Polygon pesi sitä etanolilla ja löi rappaukset ja maalit päälle. "Kuivausfirman homeremontti". Jätkät lähti oireet jäi.

        ""•Chaetomium-home voi tuottaa toksiineja, kuten ketomiinia ja ketoglobosiinia sekä sterigmatokystiiniä, joka on karsinogeeninen (syöpää aiheuttava), teratogeeninen (sikiöepämuodostumia aiheuttava) ja toksinen keuhkokudokselle. Chaetomium voi aiheuttaa poskiontelontulehduksia, paiseita aivoissa, pernassa ja keuhkoissa.6
        •Myös Aspergillus-homeet tuottavat erilaisia toksiineja, joista esim. tremorgeenit ovat hermomyrkkyjä ja aiheuttavat syöpää, aflatoksiinit ovat toksisia hermokudokselle ja aiheuttavat maksavauriota, ja okratoksiini A vaurioittaa munuaisia.6
        •Penicillium-home voi tuottaa toksiineja, kuten okratoksiinia, joka on hermostoon vaikuttava toksiini ja aiheuttaa mm. vapinoita, lihasnykinöitä, pahoinvointia ja oksenteluja.6"
        http://homepakolaiset.fi/1_myytti.html


      • Myrkyttynyt pahoin
        Myrkyttynyt pahoin kirjoitti:

        OSA 1.
        Mitä nuo "aineesi" on jos ne ei ole kemikaaleja eikä myrkkyjä ja kuitenkin suosittelet niitä käsiteltäessä jopa "moottorimaskia" hinta 400-600 euroa.
        Settisi maksaa 39.50-199 euroa muutamasta vaihtoehdosta valiten haluamansa.
        Hyvää ei saa halvalla sen olen oppinut. "Litku" on siis halpaa mutta suojautuminen kallista. Jos se ei ole myrkyllistä ja terveydelle vaarallista niin miksi pitää suojautua hyvin.
        Kerrotko aina asiakkaille, että suojautuminen näiden "litkujen" käsittelyn kanssa on välttämätöntä. Sekä hintaa tulee lisää 100 - 600 e. riippuen siitä miten haluaa varmistaa ettei terveys menisi vielä huonommaksi kun kyse on homeista ja jopa toksiineita tuottavistakin suljetussa tilassa.

        Homeita on monia eri lajeja ja sukuja Penicillium lajeja löytyy myös toksiineita tuottavia. Chaetomium on erittäin "paha" sanoi lääkäri ja niitä molempia löytyi meidän asunnoistamme. Desinfioimalla meillä firmat ensin Germasert Super ja sitten MCF aiheuttivat lisää terveyden menettämistä minulle. Ensimmäisellä aineella ei ollut mitään varoaikaa ja se oli "HOMEENTAPPAJAA MITÄ TEOLLISUUS KÄYTTÄÄ" ilmeisesti ne sumuttajat olivat niitä mainitsemiasi "asiantuntijoita"
        Sen käsittelyn jälkeen en nukkunut yhtään kokonaista yötä siinä myrkkyluolassa. Lääkäriin kun menin keuhkokipujen kanssa 28.12.2009 niin tuomio oli kova "Homesairaus heti pois kotoa onko paikkaa mihin mennä".
        Miten kuvittelet "normaali" asiakkaidesi hallitsevan tuon desinfioinnin kun sitä ei hallinneet edes isot firmat meillä. Vastuuta eivät ottaneet mistään ja otatko sinä jos jotain yllättävää homeasunnossa sairastuneiden terveydentilassa tapahtuu sinun antamien ohjeiden ja "litkujen" käsittelyssä missä ei ole edes tietoa siitä mitä sieltä pitää desinfioida. Ei se riitä, että poistetaan "hometta" pitää tietää kuinka vaarallista ja miten "toksisuus" reagoi desinfiointiaineisiin suljetussa sisäilmastossa.

        On aivan eri asia desinfioida hataraa hevostallia kuin suljettuja tiloja missä myrkyllinen sisäilmasto on vienyt terveyden "normaaleilta" ihmisiltä.

        On aivan eri asia tutkia näiden "litkujen" turvallisuutta laboratorio-olosuhteissa kun siellä missä niitä käytetään, kastuneiden ja homehtuneiden myrkyllisiä kaasuja ja höyryjä tuottavien rakennusmateriaalien kanssa missä on erittäin pahoin erilaisiin tulehdus-sairauksiin sairastuneita ihmisiä ja lemmikkieläimiä.

        Tämä ei ole mitään propagandaa tämä on elävää elämää homeiden ja myrkkyjen keskellä elävien sisäilmasairaiden ihmisten kokemuksista.

        Astma on vain yksi sairaus mitä nämä sisäilmaongelmat aiheuttaa mutta ei ole missään tapauksessa helppo sairaus. Astma syyttömänä saatuna kosteusvauriorakennuksessa lapsena tai nuorena on erittäin paha asia, niin paha, että se rajoittaa monen elämää lopun aikaa ja pahoin.

        Tuossa on asiaa Chaetomium mitä meiltä löytyi ontelolaatasta betonia.
        Polygon pesi sitä etanolilla ja löi rappaukset ja maalit päälle. "Kuivausfirman homeremontti". Jätkät lähti oireet jäi.

        ""•Chaetomium-home voi tuottaa toksiineja, kuten ketomiinia ja ketoglobosiinia sekä sterigmatokystiiniä, joka on karsinogeeninen (syöpää aiheuttava), teratogeeninen (sikiöepämuodostumia aiheuttava) ja toksinen keuhkokudokselle. Chaetomium voi aiheuttaa poskiontelontulehduksia, paiseita aivoissa, pernassa ja keuhkoissa.6
        •Myös Aspergillus-homeet tuottavat erilaisia toksiineja, joista esim. tremorgeenit ovat hermomyrkkyjä ja aiheuttavat syöpää, aflatoksiinit ovat toksisia hermokudokselle ja aiheuttavat maksavauriota, ja okratoksiini A vaurioittaa munuaisia.6
        •Penicillium-home voi tuottaa toksiineja, kuten okratoksiinia, joka on hermostoon vaikuttava toksiini ja aiheuttaa mm. vapinoita, lihasnykinöitä, pahoinvointia ja oksenteluja.6"
        http://homepakolaiset.fi/1_myytti.html

        OSA 2

        Tässä kysymys sinulle Tuomas.

        Millä poistat tämän myrkyn Chaetomium turvallisesti ja minkälaisissa tiloissa.
        Tekisitkö irtsimiston desinfioinnin tiloissa missä hengitetään jo saastunutta sisäilmastoa.

        ""•Chaetomium-home on erityisen vaikea poistaa irtaimistosta. Sen toksiinit kestävät hyvin lämpötilamuutoksia, esimerkiksi chaetoglobosiini A:n ja C:n määrät alkavat vähentyä vasta kun niitä on lämpökäsitelty 100 ºC:n lämpötilassa 1,6 tuntia. Gammasäteilyllä Chaetomiumin itiö kuolee, mutta toksiini säilyy toimintakykyisenä. Pesu kloorilla ja pesuaineella tappaa muiden homeiden itiöitä, muttei Chaetomiumin.6""

        Tämän kanssa olen "paininut" ei lähde pois irtaimistosta eikä elimistöstä.

        Mutta kerrohan mitä tekisit, että saataisiin pelastettua LP levyt, Mini DV kaseti, VHS kasetit, DVD levyt ja CD levyt. Puhdistelin ASTE:ry, Heli ja hali ohjeiden mukaan sekä yhden kaverin joka esitti denaturoidun etanolin ja veden yhdistelmällä kokeiltavan.
        Olen myös kokeillut kloriittia ja joku sanoikin, että voi olla hyvää "ravintoa" homeitiöille. No homeitiöt tuskin hirveesti sairastuttaa mutta ne "myrkyt".
        Cocktailit mitä näistä kaikesta sähläämisestäkin nsyntyy jos ei tiedä mitä pitää tehdä ja mikä jättää teekemättä.
        .

        Jatketaan keskustelua uskon, että aiheesta on kiinnostusta enempikin.
        Paskaa en ala puhumaan enkä propagandaa, mennään näillä kokemuksilla hissukseen eteenpäin.

        Puisiin huonekaluihin homealalla oleva kaveri sanoi "myrkkyjen" imeytyvän myös noin puolen millin syvyyteen. Mikä ihmeaine sinulla olisi tuohon, ettei tarvitse alkaa pyyhkiin kamoja höylällä.

        Sitten on vielä se VOC miten litkuilla hoidetaan se ongelma pois sisäilmasairaiden asunnoista. VOC "haihtuvat orgaaniset yhdisteet". Mikä aine sinulla Tuomas on tuohon vai onko mitään.


        Ruuvien kannat minäkin saan puhtaaksi ja lastenvaunut mutta se onkin eri juttu kuin kaikki rakennusmateriaalit desinfioida asunnosta missä helvetisti oireita ja vaikeita tulehdus-sairauksia.


        Nyt mun on pakko lähteä ulos siellä on hyvä olla. Tekemistä ulkona, kakaroille tullut luvattua


      • Tuomas Leppänen
        Myrkyttynyt pahoin kirjoitti:

        OSA 1.
        Mitä nuo "aineesi" on jos ne ei ole kemikaaleja eikä myrkkyjä ja kuitenkin suosittelet niitä käsiteltäessä jopa "moottorimaskia" hinta 400-600 euroa.
        Settisi maksaa 39.50-199 euroa muutamasta vaihtoehdosta valiten haluamansa.
        Hyvää ei saa halvalla sen olen oppinut. "Litku" on siis halpaa mutta suojautuminen kallista. Jos se ei ole myrkyllistä ja terveydelle vaarallista niin miksi pitää suojautua hyvin.
        Kerrotko aina asiakkaille, että suojautuminen näiden "litkujen" käsittelyn kanssa on välttämätöntä. Sekä hintaa tulee lisää 100 - 600 e. riippuen siitä miten haluaa varmistaa ettei terveys menisi vielä huonommaksi kun kyse on homeista ja jopa toksiineita tuottavistakin suljetussa tilassa.

        Homeita on monia eri lajeja ja sukuja Penicillium lajeja löytyy myös toksiineita tuottavia. Chaetomium on erittäin "paha" sanoi lääkäri ja niitä molempia löytyi meidän asunnoistamme. Desinfioimalla meillä firmat ensin Germasert Super ja sitten MCF aiheuttivat lisää terveyden menettämistä minulle. Ensimmäisellä aineella ei ollut mitään varoaikaa ja se oli "HOMEENTAPPAJAA MITÄ TEOLLISUUS KÄYTTÄÄ" ilmeisesti ne sumuttajat olivat niitä mainitsemiasi "asiantuntijoita"
        Sen käsittelyn jälkeen en nukkunut yhtään kokonaista yötä siinä myrkkyluolassa. Lääkäriin kun menin keuhkokipujen kanssa 28.12.2009 niin tuomio oli kova "Homesairaus heti pois kotoa onko paikkaa mihin mennä".
        Miten kuvittelet "normaali" asiakkaidesi hallitsevan tuon desinfioinnin kun sitä ei hallinneet edes isot firmat meillä. Vastuuta eivät ottaneet mistään ja otatko sinä jos jotain yllättävää homeasunnossa sairastuneiden terveydentilassa tapahtuu sinun antamien ohjeiden ja "litkujen" käsittelyssä missä ei ole edes tietoa siitä mitä sieltä pitää desinfioida. Ei se riitä, että poistetaan "hometta" pitää tietää kuinka vaarallista ja miten "toksisuus" reagoi desinfiointiaineisiin suljetussa sisäilmastossa.

        On aivan eri asia desinfioida hataraa hevostallia kuin suljettuja tiloja missä myrkyllinen sisäilmasto on vienyt terveyden "normaaleilta" ihmisiltä.

        On aivan eri asia tutkia näiden "litkujen" turvallisuutta laboratorio-olosuhteissa kun siellä missä niitä käytetään, kastuneiden ja homehtuneiden myrkyllisiä kaasuja ja höyryjä tuottavien rakennusmateriaalien kanssa missä on erittäin pahoin erilaisiin tulehdus-sairauksiin sairastuneita ihmisiä ja lemmikkieläimiä.

        Tämä ei ole mitään propagandaa tämä on elävää elämää homeiden ja myrkkyjen keskellä elävien sisäilmasairaiden ihmisten kokemuksista.

        Astma on vain yksi sairaus mitä nämä sisäilmaongelmat aiheuttaa mutta ei ole missään tapauksessa helppo sairaus. Astma syyttömänä saatuna kosteusvauriorakennuksessa lapsena tai nuorena on erittäin paha asia, niin paha, että se rajoittaa monen elämää lopun aikaa ja pahoin.

        Tuossa on asiaa Chaetomium mitä meiltä löytyi ontelolaatasta betonia.
        Polygon pesi sitä etanolilla ja löi rappaukset ja maalit päälle. "Kuivausfirman homeremontti". Jätkät lähti oireet jäi.

        ""•Chaetomium-home voi tuottaa toksiineja, kuten ketomiinia ja ketoglobosiinia sekä sterigmatokystiiniä, joka on karsinogeeninen (syöpää aiheuttava), teratogeeninen (sikiöepämuodostumia aiheuttava) ja toksinen keuhkokudokselle. Chaetomium voi aiheuttaa poskiontelontulehduksia, paiseita aivoissa, pernassa ja keuhkoissa.6
        •Myös Aspergillus-homeet tuottavat erilaisia toksiineja, joista esim. tremorgeenit ovat hermomyrkkyjä ja aiheuttavat syöpää, aflatoksiinit ovat toksisia hermokudokselle ja aiheuttavat maksavauriota, ja okratoksiini A vaurioittaa munuaisia.6
        •Penicillium-home voi tuottaa toksiineja, kuten okratoksiinia, joka on hermostoon vaikuttava toksiini ja aiheuttaa mm. vapinoita, lihasnykinöitä, pahoinvointia ja oksenteluja.6"
        http://homepakolaiset.fi/1_myytti.html

        Vastaan osaan, osaan en, koska olen edelleenkin IT-puolella. Niihin joihin en vastaa suosittelen tiedustelua sähköpostitse, jotta asian paremmin tunteva saa vastata, katsotaanpas:

        Osa1
        PHMG(PHMB) on yhdiste joka luo molekyylikerroksen pinnoille, jonka sähkövaraus kytkeytyy organismiin. Tämä sähkövaraus murskaa solukalvon, jolloin organismi kuolee ja lopettaa toimintansa. Teho ei siis perustu myrkkyyn.

        Moottorimaskin suhteen olet väärässä, emme rahasta silläkään vaan vuokraamme maskin 25e/pvä (alv0%), emmekä veloita päivistä jotka maski viettää matkahuollossa, ainoastaan käyttöpäivistä.

        alta 40e setti sisältää homepesuaineen, joka tappaa ja poistaa homeet patentoidun erikoistensidiseoksen ja desinfiointiaineen yhdistelmällä, hometahranpoisto taas vie homeen aineenvaihdunnan aiheuttamat värjäymät, BioDesi tappaa mahdolliset jäljelle jääneet itiöt ja kuivuttuaan luo mainitsemani suojakerroksen, Hajunpoisto on kaksivaiheinen, joka sisältää hajuntaittajan ja desinfiointiaineen yhdistelmän, joka on myös ihmiselle vaaraton. Monet ketkä ovat olleet erittäin herkkiä ovat antaneet loistavaa palautetta.

        "Litkuilta suojautuminen" ei ole välttämätöntä, mutta homeelta kyllä. Litkut eivät ole myrkyllisiä. paitsi hometahranpoisto on lievästi ihoa ärsyttävä, joten suosittelen suojahanskoja. Suojautumisesta lukee setin sivulla.

        Firmoja on monenlaisia ja myös työnlaatua, en ota kantaa miten ovat työnsä hoitaneet. Mutta ilmeisesti eivät riittävän hyvin. Vahinkosaneerauspuoli saa ottaa puolestani kantaa purkutöihin, en ole niiden asiantuntija eli [email protected] ja välitämme sen eteenpäin, sama kemianpuoleen. Tehoaine on tutkittu tehokkaaksi mycotoksiineja tuottavia homeita vastaan, mm. Chaetomium arid aspergillus ja myös stachybotrys, tutkimustulokset sisällöstä en osaa muuta sanoa.

        OSA2

        Irtaimiston desinfiointia en tekisi tilassa, joka on saastunut. Ota yhteyttä sähköpostitse niin lähetän tiedustelupyynnön laboratorioon chaemotomiumin toksiinista.

        Korostaisin vielä, että kyseessä ei ole myrkyllisyyteen perustuva tehoaine vaan aine, jota käytetään joissain tapauksissa mm. juomavedenkin desinfioinnissa sekä käytetään laajalta myös ihon desinfioinnissa. Tämä ei tarkoita sitä, että aine olisi tehoton, vaan monikäyttöinen.

        Isoihin tiloihin desinfiointiainetta levittäisin itse joko ULV-menetelmällä tai kuivasavutuksella.

        Mikään kemikaali ei poista hometaloissa tarvetta ongelman ratkaisulle, ja homehtuneet materiaalin poistamiselle. Kannattaa muistaa, että homeen itiöt eivät jää ainoastaan homehtuneeseen paikkaan vaan kulkeutuvat ilmassa.


      • Myrkyttynyt pahoin
        Tuomas Leppänen kirjoitti:

        Vastaan osaan, osaan en, koska olen edelleenkin IT-puolella. Niihin joihin en vastaa suosittelen tiedustelua sähköpostitse, jotta asian paremmin tunteva saa vastata, katsotaanpas:

        Osa1
        PHMG(PHMB) on yhdiste joka luo molekyylikerroksen pinnoille, jonka sähkövaraus kytkeytyy organismiin. Tämä sähkövaraus murskaa solukalvon, jolloin organismi kuolee ja lopettaa toimintansa. Teho ei siis perustu myrkkyyn.

        Moottorimaskin suhteen olet väärässä, emme rahasta silläkään vaan vuokraamme maskin 25e/pvä (alv0%), emmekä veloita päivistä jotka maski viettää matkahuollossa, ainoastaan käyttöpäivistä.

        alta 40e setti sisältää homepesuaineen, joka tappaa ja poistaa homeet patentoidun erikoistensidiseoksen ja desinfiointiaineen yhdistelmällä, hometahranpoisto taas vie homeen aineenvaihdunnan aiheuttamat värjäymät, BioDesi tappaa mahdolliset jäljelle jääneet itiöt ja kuivuttuaan luo mainitsemani suojakerroksen, Hajunpoisto on kaksivaiheinen, joka sisältää hajuntaittajan ja desinfiointiaineen yhdistelmän, joka on myös ihmiselle vaaraton. Monet ketkä ovat olleet erittäin herkkiä ovat antaneet loistavaa palautetta.

        "Litkuilta suojautuminen" ei ole välttämätöntä, mutta homeelta kyllä. Litkut eivät ole myrkyllisiä. paitsi hometahranpoisto on lievästi ihoa ärsyttävä, joten suosittelen suojahanskoja. Suojautumisesta lukee setin sivulla.

        Firmoja on monenlaisia ja myös työnlaatua, en ota kantaa miten ovat työnsä hoitaneet. Mutta ilmeisesti eivät riittävän hyvin. Vahinkosaneerauspuoli saa ottaa puolestani kantaa purkutöihin, en ole niiden asiantuntija eli [email protected] ja välitämme sen eteenpäin, sama kemianpuoleen. Tehoaine on tutkittu tehokkaaksi mycotoksiineja tuottavia homeita vastaan, mm. Chaetomium arid aspergillus ja myös stachybotrys, tutkimustulokset sisällöstä en osaa muuta sanoa.

        OSA2

        Irtaimiston desinfiointia en tekisi tilassa, joka on saastunut. Ota yhteyttä sähköpostitse niin lähetän tiedustelupyynnön laboratorioon chaemotomiumin toksiinista.

        Korostaisin vielä, että kyseessä ei ole myrkyllisyyteen perustuva tehoaine vaan aine, jota käytetään joissain tapauksissa mm. juomavedenkin desinfioinnissa sekä käytetään laajalta myös ihon desinfioinnissa. Tämä ei tarkoita sitä, että aine olisi tehoton, vaan monikäyttöinen.

        Isoihin tiloihin desinfiointiainetta levittäisin itse joko ULV-menetelmällä tai kuivasavutuksella.

        Mikään kemikaali ei poista hometaloissa tarvetta ongelman ratkaisulle, ja homehtuneet materiaalin poistamiselle. Kannattaa muistaa, että homeen itiöt eivät jää ainoastaan homehtuneeseen paikkaan vaan kulkeutuvat ilmassa.

        Sisäilmaa ei voida desinfioida pysyvästi, ei edes teidän "litkuilla".

        Mihin joutuu "tapetut" itiöt "eliminoidut" mikrobit. Oletko kertonut asiakkaillesi mitä niille tehdään "litkujenne" käytön jälkeen. Millä ne poistetaan. Kuinka vaativa homma se oikein onkaan.

        Kuolleet mikrobit mitä ne ovat mielestäsi? Mikä vaara niissä oikein on?
        Vaikka käytettäisiin niitä teidän "litkujanne". Mitä niille tehdään tarvitaanko jälkitoimenpiteitä.

        Juomavesi ja kosteusvauriorakennuksen kastuneet ja homehtuneet rakennusmateriaalit mitkä itse itsessään tuottavat myrkyllisiä kaasuja ja höyryjä sisäilmastoon on aivan kaksi eri juttua kai sen tiedät.

        Chaetomiumiiin palaan myöhemmin koska näyttää siltä ettet ole oiken perillä asioista vaikka väität olevasi Tuula Putuksen kanssa samaa mieltä. On eri asia olla samaa mieltä kuin toimia kaikessa resurssiensa puitteissa kuten Hän.

        Minä en ole väärässä "litkunne " on halpa mutta suojautuminen kallis jos tehdään kuten olet esittänyt ja jos "litkunne" ei ole vaaraton tai on jopa terveysriski kun ei tiedetä mitä pitäisi tehdä ja miten tai mitä ei pitäisi tehdä ollenkaan.

        Hajunpoistoa älä sekoita toksiseen vaaraan sisäilmastossa siihen "halpaan" minua et saa vaikka yritätkin. Sitä paskaa on tarjonnut mulle toisetkin "asiantuntijat".

        Jatketaan keskustelua. Homehtuneet tomaatit on mielenkiintoinen asia mistä haluan vielä keskustella lisää jos teillä on joku " litku" millä homehtunut tomaatti saadaan vielä "desinfioinnin" jälkeen syömäkelpoiseksi. Olen intohimoinen tomaattien syöjä. "Asiantuntijat" ovat sanoneet, että syömällä tomaatteja voidaan jopa ehkäistä syöpää. "Asiantuntijat ovat sanoneet myös, että kosteusvauriorakennuksen myrkyllinen sisäilmasto aiheuttaa syöpiä ja aiheuttaa myös ennenaikaisia kuolemia.

        Jatketaan tästä. Chaetomiumiin palaan pikapuoliin koska sitä on löytynyt kahdesta asunnostani missä helvetinmoisia oireita ja tulehdus-sairasteluja.


      • Ilman siipii
        Tuomas Leppänen kirjoitti:

        Vastaan osaan, osaan en, koska olen edelleenkin IT-puolella. Niihin joihin en vastaa suosittelen tiedustelua sähköpostitse, jotta asian paremmin tunteva saa vastata, katsotaanpas:

        Osa1
        PHMG(PHMB) on yhdiste joka luo molekyylikerroksen pinnoille, jonka sähkövaraus kytkeytyy organismiin. Tämä sähkövaraus murskaa solukalvon, jolloin organismi kuolee ja lopettaa toimintansa. Teho ei siis perustu myrkkyyn.

        Moottorimaskin suhteen olet väärässä, emme rahasta silläkään vaan vuokraamme maskin 25e/pvä (alv0%), emmekä veloita päivistä jotka maski viettää matkahuollossa, ainoastaan käyttöpäivistä.

        alta 40e setti sisältää homepesuaineen, joka tappaa ja poistaa homeet patentoidun erikoistensidiseoksen ja desinfiointiaineen yhdistelmällä, hometahranpoisto taas vie homeen aineenvaihdunnan aiheuttamat värjäymät, BioDesi tappaa mahdolliset jäljelle jääneet itiöt ja kuivuttuaan luo mainitsemani suojakerroksen, Hajunpoisto on kaksivaiheinen, joka sisältää hajuntaittajan ja desinfiointiaineen yhdistelmän, joka on myös ihmiselle vaaraton. Monet ketkä ovat olleet erittäin herkkiä ovat antaneet loistavaa palautetta.

        "Litkuilta suojautuminen" ei ole välttämätöntä, mutta homeelta kyllä. Litkut eivät ole myrkyllisiä. paitsi hometahranpoisto on lievästi ihoa ärsyttävä, joten suosittelen suojahanskoja. Suojautumisesta lukee setin sivulla.

        Firmoja on monenlaisia ja myös työnlaatua, en ota kantaa miten ovat työnsä hoitaneet. Mutta ilmeisesti eivät riittävän hyvin. Vahinkosaneerauspuoli saa ottaa puolestani kantaa purkutöihin, en ole niiden asiantuntija eli [email protected] ja välitämme sen eteenpäin, sama kemianpuoleen. Tehoaine on tutkittu tehokkaaksi mycotoksiineja tuottavia homeita vastaan, mm. Chaetomium arid aspergillus ja myös stachybotrys, tutkimustulokset sisällöstä en osaa muuta sanoa.

        OSA2

        Irtaimiston desinfiointia en tekisi tilassa, joka on saastunut. Ota yhteyttä sähköpostitse niin lähetän tiedustelupyynnön laboratorioon chaemotomiumin toksiinista.

        Korostaisin vielä, että kyseessä ei ole myrkyllisyyteen perustuva tehoaine vaan aine, jota käytetään joissain tapauksissa mm. juomavedenkin desinfioinnissa sekä käytetään laajalta myös ihon desinfioinnissa. Tämä ei tarkoita sitä, että aine olisi tehoton, vaan monikäyttöinen.

        Isoihin tiloihin desinfiointiainetta levittäisin itse joko ULV-menetelmällä tai kuivasavutuksella.

        Mikään kemikaali ei poista hometaloissa tarvetta ongelman ratkaisulle, ja homehtuneet materiaalin poistamiselle. Kannattaa muistaa, että homeen itiöt eivät jää ainoastaan homehtuneeseen paikkaan vaan kulkeutuvat ilmassa.

        "Kannattaa muistaa, että homeen itiöt eivät jää ainoastaan homehtuneeseen paikkaan vaan kulkeutuvat ilmassa".

        Kerrohan tästä lisää oma näkemyksesi, tietämyksesi tai arvauksesi.
        Miten ne kulkeutuvat. Tapetutkin ja eliminoidut myrkyillä, kemikaaleilla ja "litkuilla".


      • Kovaa peliä hämeessä
        Ilman siipii kirjoitti:

        "Kannattaa muistaa, että homeen itiöt eivät jää ainoastaan homehtuneeseen paikkaan vaan kulkeutuvat ilmassa".

        Kerrohan tästä lisää oma näkemyksesi, tietämyksesi tai arvauksesi.
        Miten ne kulkeutuvat. Tapetutkin ja eliminoidut myrkyillä, kemikaaleilla ja "litkuilla".

        Näitä tietoja tarvitaan jo ennen kuin tilaan yhtään mitään desinfiointiaineita keneltäkään.

        http://www.tyosuojelu.fi/fi/kemikaalit

        Kuka valvoo sitä miten desinfiointiaineita käytetään. Mihin ilmoitetaan jos jotain vaaratilanteita aiheutuu tai jotain terveydellisiä oireita tulee lisää/enempi kuin ennen desinfiointeja on edes ollut.

        Mitä vastuuta ottaa nuo "litkukauppiaa". Selvittäkää sekin.

        Homekorjausten valvontaa ei ole ollut mitä meillä on tehty ja se on täysin päin helvettiä. Onko desinfiointien ja "homeentappojen" kanssa sama ongelma.
        Ei mitään valvontaa kuten meillä. Iso firma "myrkytti" ja otsonoi asunnot.

        Sama ongelma kuin meillä onko kenelläkään teillä. Ensin desinfioivat ja otsonoivat . "Tappoivat" itiöt, myrkyttivät mikrobit ja laimensivat sisäilmamyrkyllisyyden. Sitten ottivat näytteitä (sisäilma- ja materiaalinäytteitä) VOC paskaa, ja sisäilman myrkyllisyyttä (solumyrkkyjä) missä etsivät eläviä itiöitä myrkyttömiä mikrobeita ja kovia sisäilmamyrkkyjä 2-etyyliheksanoliakinn kai.

        Tulos desinfioinnin ja varsinkin viimeisen otsonoinnin jälkeen "Ei terveyshaittaa". Asia on menossa eteenpäin. Otsonoija pasko housuihin ja alkoi valehtelemaan, että minä olen tilannut ne kaksi otsonointia ja yhden desinfioinnin ja vielä toisen omistamiin asuntoihin ja sen valehteli vielä, että tekivät sen ilmaiseksi.

        Minulla vuokralaisena ei ole koskaan ollut mitään oikeutta tilata toisen omistamaan asuntoon minkäänlaisia myrkytyksiä eikä otsonointeja.
        Eikä sitä oikeutta ole kenelläkään toisella jollei kirjallisesti ole asunnon omistajan kanssa sovittu ja vastuukysymykset selvitetty ennen myrkytyksiä ja otsonointeja.

        Irtaimistoni desinfiointia voin tehdä kartanolla niin paljon kuin sielu sietää jos siihen tarvetta tulee ja aineina on pelkkä vesi tai kusi, mutta toisen omistamassa asunnossa siihen ei ole oikeuksia minkäänlaisten "litkujen" kanssa ilman asunnon omistajan lupaa.

        Näitä kysymyksiä ja näihin hyviä vastauksia tarvitaan enempi, ettei käy kuten mulle, otsonoijat ja desinfioijat alkoivat valehtelemaan ja kääntämään homeasioita aivan päälaelleen kun totuus heidän petollisesta toiminnastaan tuli karmivalla tavalla esille...

        No tekeekö biovasa ilmaiseksi vuokralaisille desinfioinnit ja homeidentapot ja asunnon "myrkyttämisen" ja veloittaa sitten näytteidenotot kovalla hinnalla asunnon omistajalta.

        Tässä on yksi esimerlkki siitä mitä on maassamme aito oikea "homekusetus".
        Sen verran olen pelimies, että katson tämän "pelin" loppuun. Löytyy muuten petoksen merkit mitä meillä tekivät. Mutta eiköhän tämä tästä.

        Ensin desinfiointi ja sitten näytteet onko "petollista toimintaa" homebisneksessä. Terveydensuojeluviranomaiset vielä suojelivat tuollaista toimintaa mutta selvitellään tämä sotku sitten perusteellisesti.


      • Alalla ?

        Tää kysymys tulee vähän myöhässä, mutta on ajankohtaanen: oottako vielä alalla ? nyt kun jo tierethän mitä ne Vasut sisältää PHMÄmmilä net sisältävä.


    • Myrkyttynyt pahoin

      "Myös tämän, että liian paljon hautoja on kaivettu asbestin vuoksi ja samaa virhettä ollaan tekemässä "homeongelmien" kanssa".

      Tai jos sanon, että ennenaikaisten hautojen niin useammat ymmärtävät mistä on kysymys kun puhutaan home- ja kosteusvauriorakennusten vaaroista.

      Homepäiväkodeissa ja Homekouluissa on jo alettu ymmärtämään se, että desinfioinnit ja otsonoinnit ei ole pelkästään mikään "HOMERAKENNUKSEN REMONTTI" millä terveyshaitat poistetaan.
      Eikä niitä ongelmia poisteta vielä ilmanpuhdistimillakaan.

      No se on hyvä kyseessä on sentään lapset ja nuoret joiden harteilla on maamme tulevaisuus. Tsempataan lasten ja nuorten puolesta. Nuorten aikuistenkin jotka eivät aina ymmärrä eikä jouda syvällisesti miettimään mikä joskus sairastuttaa ja oireita aiheuttaa.

      Kaikki oireet ja sairastelut ei johdu homeista mutta aika moni kun "puolustusjärjestelmä" petää täysin.

      Ympäristömyrkyt onkin sitten jo vakavampi juttu ja kosteusvauriorakennuksissa niitäkin esiintyy. Myrkkyjen yhteisvaikutus, no sitähän nyt tutkitaan monella taholla.

      Paljon tiedetään vähän myönnetään.

      • 79274

        On outoa, että nykypäättäjät eivät tajua pitää huolta siitä porukasta, joka sitten myöhemmin vaihtaa päättäjien vaipat ja joiden pitäisi pystyä terveenä tekemään työtä, jotta nykypäättäjien eläkkeet pystytään maksamaan. Saavatko nykypäättäjät sitä mitä tilaavat?


      • Tuomas Leppänen

        Homeen aiheuttamien tautien vakavuudesta olen täysin samaa mieltä kanssasi. Toivottavasti kuitenkaan et tuomitse kaikkia ihmisiä sen vuoksi mitä olet joutunut kärsimään.


      • Myrkyttynyt pahoin
        Tuomas Leppänen kirjoitti:

        Homeen aiheuttamien tautien vakavuudesta olen täysin samaa mieltä kanssasi. Toivottavasti kuitenkaan et tuomitse kaikkia ihmisiä sen vuoksi mitä olet joutunut kärsimään.

        En tietenkään tuomitse mutta oikaisen vääriä käsityksiä millä ei auteta ketään tämän homeongelman kanssa katastrofiin joutuneita.

        Ei minulla ole mitään sitäkään vastaan jos teiltä löytyy "desinfiointiaine" millä home- ja kosteusvauriorakennuksen ongelmat poistuivat kertaheitolla mutta kun tiedän sen tosiasiat, että sellaista ainetta ei ole vielä keksittykään millä kunnollinen "homeremontti" korvataan.

        Jos sellainen aine olisi niin keksijä olisi miljardööri ja vielä enemmän.
        En sotkeennu kauppoihisi mutta ole rehellinen niille jotka "pelastusta" etsivät suuren hätänsä hetkellä ( ehkä elämänsä suurimman).
        Oikotietä ei ole onneen kun kaikki menee syyttömänä toisen tekemien virheiden vuoksi home ja kosteusvauriorakennuksessa.

        Uskon, että pohjimmiltasi haluat auttaa niitä jotka ovat terveytensä menettäneet näille myrkyille ja paskoille. Tiedän kuitenkin, että ainoa "lääke" homesairaille on heti pois niistä tiloista missä on kovia oireita ja vakavia tulehdus-sairauksia.


        Täysin terveytensä menettäneitä homeisissa ja myrkyllisisssä kosteusvauriorakennuksissa on maassamme jo kymmeniä tuhansia. Hyvin harva jaksaa ja uskaltaa näillä palstoilla ottaa asiaansa esille riittävän voimakkaasti.

        Minä en ole ainoa joka on ottanut kantaa "desinfiointeihin" home ja myrkkyrakennuksissa. Mutta vastaan täysin jokaisesta kirjoituksestani.

        Kävin läpi kaiken mistä olit ottanut itseesi ja ymmärrän sinua Tuomas.
        Minä kirjoitan vaan siitä mitä olen omakohtaisesti kokenut ja mitä lääkärit ovat sanoneet. Myös siitä mitä vastuuhenkilöt ja se ei ole kenellekään mukavaa kerrottavaa.

        Minulla on mennyt lähes kaikki mutta en ole siinä asiassa ainoa. Joitakin tavaroita on vielä häkkivarastossa mitkä edelleenkin aiheuttavat kovia oireita. Muovi ja paperitavaroita. Jos sinulla on varmasti sellainen "myrkky" mikä nämä tavarat pelastaa niin otan yhteyttä. Mutta jos ei niin antaa olla.
        Olen yrittänyt pelastaa irtaimistoani monin eri tavoin. Desinfiointi MCF Munters. Otsonointi Munters. Paineilmalla, hepaimurilla, kuuumassa saunassa 4-6 t 80 astetta, parvekkeella uv- säteilyä, denaturoitu etanol ja helvetinmoinen tuuletus ja pakkanen 20-30 astetta pyyhkiminen nihkeällä ja vaikka millä itse. En ole saanut tavaroita puhtaaksi. Vaatteet ja sohva sekä puiset huonekalut suosiolla kaatopaikalle. Paljon meni. Pehmeät ja huokoiset tavarat oli kova haaste mutta kaikki meni ei edes usea pesu auttanut. Kovat on olleet myrkyt asunnossamme missä menetin terveyden täysin. Ihon läpi meni "pöpöt" ja hengitys salpaantui kamoja haistellessa. Voin joskus vaikka soitella uskon, ettää päästäisiin juttuun.

        Puhuit tuolla jossain jutussasi "normaalista ihmisistä" no minä en ainakaan ole ollut "normaali" sen jälkeen kun menetin terveyteni täysin homeasunnossa missä tekivät kaksi desinfiointia ja yhden otsonoinnin.
        Taisteu vääryyttä vastaan on nyt helvetin kova ja siinä annan kaikkeni, ettei jälkipolvien tarvitse kokea kaikkea tätä samaa yhtä "uunona" ja tietämättömänä.

        Normaali ihmisenä uskoisin edelleenki juttuihin mitä "homebisneksessä" kerrotaan. Nyt on silmäni avautunut ja tiedän aivan varmasti mistä kaikesta tässä ongelmassa on kysymys kun puhutaan "homepulmasta". Se "pulma" on isompi kuin kukaan haluaisi edes myöntää. Homepulman varjolla on helppoa rahastaa ja suuri on se porukka mikä elantonsa ansaitsee "homesairaiden kustannuksella". Todella suuri mittarivilleistä aina professoreihin asti.
        Hoida sinä omat bisneksesi minä yritän auttaa niitä jotka ovat sairastuneet homepaskoihin ja ovat "ulalla" koko ongelmansa kanssa.

        Onko yhtään homekoulua pelastettu pelkällä desinfioinnilla. Jos on niin mikä oli desinfiointiaineen nimi ja kuka sen suoritti.


    • vääääjäämätön

      virallisesti ja lääkäritkään eivät tunnusta homeongelmaa ollenkaan, joten tulemme kaikki ja kaikkine taloinemme ja irtaimistoimenne oleemaan homessa. Hurraa ja onneksi olkoon - Suomi rihmastot leviää, ja itiöt leviää kunhan kaikki ja kaikkien tilat ovat saastutetut

      • tre12111

        Kannattaa ottaa vakavasti nuo home/mikrobi asiat. Nehän ovat erittäin
        vaarallisia hermomyrkkyjä, jotka aiheuttavat mm. erilaisia syöpätyyppejä
        väliaikaista kuulon menetystä, pahoinvointia ja kaikkea siltä väliltä.

        T. Uskokaa kokemusta on riittävästi.


    • L.K.

      Jepp

      Elämästä ei selviä hengissä.. hometta joka paikassa


      apuuuuuvaaaaa

    • homekaveri

      HOMEVIERAIDEN JÄLJISTÄ KÄRSIVILLE: Tuuletuksen, 90 asteessa pesun ja etikkavesipesun lisäksi hyvä keino on pakastus. Pakastimessa itiöt kuolee, sen jälkeen puistele ulkona. Jos ongelma on iso, ostakaa otsonointilaite. Hometalon irtainhan otsonoidaan. Yksi hyvä pesuaine on myös vetyperoksidi. Sekoittakaa sitä veteen. Vetyperoksidi kun tappaa syöpäsolutkin.

      Olen samassa veneessä ja kuinka sanoa kaverille, ettei se saa enää tulla kylään.

      • Huh huh ja huh

        Älä herjesta sentään!

        "ostakaa otsonointilaite".

        "Samantapainen ongelma liittyy homeen desinfiointi- ja puhdistusmenetel-
        miin. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ei suosittele esimerkiksi otsonoinnin käyt-
        töä, koska ei tiedetä, voiko otsonointi pilkkoa yhdisteitä uusiksi myrkyllisiksi
        yhdisteiksi".
        http://homepakolaiset.fi/media/myrkyllisessa_sisailmassa_tyoskentelee_kemia_lehti_26.4.2012.pdf

        Tee mitä haluat, mikrobit voittaa aina. En suosittele mitään myrkkydesibfiointia enkä varsinkaan otsonointia.


    • tasa_arvoa_kiitos

      Eksäni toi minulle varastosta edellisen asukkaan jättämiä vaatteita. Oli kiva puuvillainen takki, joka haisi homeelta kahden pesun jälkeenkin. Keinokuituisesta kivasta jakusta tuli pesten täysin raikas. Ilmeisesti materiaali vaikuttaa myös siihen, saako sen hajuttomaksi. Itse pesen lähes kaiken 60 asteessa, vaikka nykyään suositellaan jo 20 asteen kylmävesipesuja. Niissä ei oikeasti mikään puhdistu.

      Perinteisissä maataloissa liene aina ripaus homeen hajua. Sitä en kuitenkaan koe sellaiseksi haittaavaksi homeeksi. Enemmän on jotain maan hajua. En ole itse allerginen homeelle, mutta haistan sen kohtuullisen herkästi. Ilmeisesti homeenhajuisiin vaatteisiin pukeutuneet ihmiset ovat vaan niin tottuneet, etteivät hajusta kärsi. Etenkin kun eivät siitä oireile. Välttämättä eivät asu edes hometalossa, pyykkihuolto on vain liian huolimatonta (kosteat vaatteet viikattu kaappiin).

      Joku katkaisi yhteytensä kaikkiin lemmikkiperheisiin allergian vuoksi. Pidän tilannetta jo naurettavana. Esim. julkisissa liikennevälineissä ei voi kulkea ilman, että altistuu eläinpölylle. Tai mille muulle allergeenille, mille onkin altistunut. Itse kärsin tupakasta (formaldehydiallergia ym.), mutta laki ei suojaa käytännössä mitenkään, koska asunnoissa tupakointi on lain mukaan asukkaan yksityisoikeus. Eli ihmisellä on lupa tupakoida, muttei oikeutta olla tupakoimatta. Miksi homeallergisille pitäisi olla erikoisvapauksia, kun muutkin allergikot joutuvat itse ratkaisemaan käytännön ongelmat? Eli pakenemaan ja muuttamaan, oli varaa tai ei.

    • jahajulähtee

      Sirottele ruokasoodaa,anna olla hetki ja harjaa tai imuroi pois!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe