Multa siis poistettiin raskauden aikana molemmat kilpirauhaset. Nyt pienokainen jo 3 viikkoa, imetys vaan ei ota sujuakseen. Sairaalassa imetys lähti ihan hyvin käyntiin ja kotona alkuun maitoa riitti. Aamullakin kun heräs niin tissit oli semmoset kivikovat pallot ja pursusin ulos kaikista liiveistä..mutta sitten yhtäkkiä ei enää näin ollukkaan..lapsi tuli kiukkuseks kun maitoa ei riittänytkään..yritti tissillä olla ja imeä mutta ei kuulunut nielaisuja ja sitten alkokin huuto, korviketta siis antanut lisänä. Nyt vaan korvikkeen määrä lisääntynyt ja lisääntynyt. Tissitkin palautunu takasin vanhaan kokoon..eli ennen raskautta oli b sitten kasvo d kokoon ja nyt menee taas b:n liivit. Lääkäriin oon menossa huomenna, mutta kyselisin nyt täältä jo että onko jollain kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnan vaikutuksesta imetykseen, tai onko muuten tietoa?? Itselläni tietysti vielä vähän eri kun ei oo niitä kilpirauhasia ollenkaan. Nyt thyroxinia syönyt ja olo muuten ihan hyvä ettei oo sillai vajaatoiminnan oireita ollut. Ainut vaan et maitoa ei tule juuri ollenkaan.. ja itselleni pettymys koska olin ajatellut imettäväni pitkään :(
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja imetys????
3
2482
Vastaukset
- JGFK
Jos hoitotasapaino on huono, voi heikentää maidontuloa, eli lääkitys kohdilleen mahdollisimman nopeasti! Tarkempia mekanismeja en tunne, mut itse sain kuulla vauvan ollessa 6vkoa että vaikuttaa, ja lääkitystä suunnittelivat tarkistavansa vasta jälkitarkastuksessa (10vk). Lääkityksen tarvehan muuttuu synnytyksen jälkeen. Kannattaa tarkistuttaa myös imuote neuvolassa tai imetystukiäidillä.
Tsemppiä ja sitkeyttä! - -.,mnbvcxz<äölkjhgfd
Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta vähän ennen esikoisen odotusta. Lääkitystä nostettiin hieman raskausaikoina, mutta raskauden jälkeen arvot on ollet välillä reippaastikin vajaalla (viimeks TSH oli 4,5, sitä ennen 6), mutta maitoa on riittänyt hyvin. Esikoista imetin piirun vajaa 2 vuotta ja kuopus (varsinainen tissitakianen) on kohta 2v ja saa tissimaitoa vielä illalla ja aamulla, pikkuhiljaa pitäis alkaa sitäkin lopettelemaan... Oma paino on tippunut rajusti, olen nyt 8kg kevyempi, kuin ennen raskautta, jolloin BMI oli 19, eli silloinkin olin hoikka...
Taitaa se lapsi ottaa omansa...
Onko lapsen imemisotetta katsottu, että on ok ja imee tehokkaasti, niin että rinnat saavat viestiä lisätilauksesta?... - pari neuvoa
Rinnathan eivät muuten ole sellaiset pinkeät lollot kuin alkuun, kyllä niiden kuuluukin pienentyä heti, kun maidontuotanto tasaantuu. Rinta voi myös omaan käteen tuntua tyhjältä, vaikka sieltä maitoa tuleekin. Lisäksi vauvoilla on n. kolmen viikon ikäisenä tiheän imun kausi, jolloin vauva saattaa haluta rinnalle koko ajan ja raivotakin rinnalla. Jatkuvasti rinnalla ollessaan vauva kuitenkin tilaa lisää maitoa. Koska sinulla kuitenkin tuo vajaatoiminta on, niin kehottaisin heti menemään kilpirauhasarvokokeisiin. Jos arvot kunnossa ja lääkitys näin ollen ok, niin sitten kannattaa vaan pitää lasta rinnalla mahdollisimman paljon, jotta maidon tarve ja tuotanto pääsevät taas tasoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397820Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822