Jakopää hihnalla vai ketjulla.

Golfari...

Kumpi on kestävämpi huhnalla vai ketjulla toteutettu.
Gontinental lupaa tehdä yhtä kestävän hihnan mitä jakoketjut ovat.
Mitä mieltä Volkkarinomistajat ovat ?
Keskustelu avoin myös muille merkeille.

53

9404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketjulla pitkään

      Mersun ketjun kestävyys jäi selvittämättä kun laitoin auton vaihtoon jo ennen kuin 600tkm tuli täyteen.

      • Golfari...

        Silloin kun minulla oli kaksikin Mersua peräkkäin (W124)piti ketjunkiristäjä vaihtaa 150 000 km välein ja ketju vaihtoon 250 000 km.
        Tässä hieman faktaa Mersun ketjusta.


      • Ketjulla pitkään
        Golfari... kirjoitti:

        Silloin kun minulla oli kaksikin Mersua peräkkäin (W124)piti ketjunkiristäjä vaihtaa 150 000 km välein ja ketju vaihtoon 250 000 km.
        Tässä hieman faktaa Mersun ketjusta.

        Minulla oli alkuperäinen ketju. En ainakaan muista, että ketjunkiristäjää olisi kertaakaan vaihdettu mutta sitä en mene vannomaan.


      • Kyllikk-Täti

        Eipäs kun HuhnallaHuhnalla huiskitaan menemään.


    • aenrgtr

      "Kumpi on kestävämpi huhnalla vai ketjulla toteutettu."

      Autonvalmistajasta kiinni, VW ja Opel osaavat sössiä niin hihnan kuin ketjunkin.

      Toipotat hihnalla ja Mersut ketjulla kestää.

      • Golfari...

        Näyttää olevan vaihtoväli uusissa VW 1.6 TDI moottoreissa peräti 210 000 km
        .
        TSI:n ketjut venyy jo 50 000km 2 cm ja hyppäävät ketjupyörissä hampaiden yli.

        Sanoisin 1.6 TDI moottorin olevan paras ja luotettavin Golfin moottori.


      • weewcwwef
        Golfari... kirjoitti:

        Näyttää olevan vaihtoväli uusissa VW 1.6 TDI moottoreissa peräti 210 000 km
        .
        TSI:n ketjut venyy jo 50 000km 2 cm ja hyppäävät ketjupyörissä hampaiden yli.

        Sanoisin 1.6 TDI moottorin olevan paras ja luotettavin Golfin moottori.

        No mikä on paras ja luotettavin Golf plussan moottori?

        Miksi muuten kirjoitat tuota Golf plus -jargoniaa tänne? Nehän kuuluu tuonne "YLEISTÄ VOLKSWAGENISTA" -otsikon alle.


      • Golfari...
        weewcwwef kirjoitti:

        No mikä on paras ja luotettavin Golf plussan moottori?

        Miksi muuten kirjoitat tuota Golf plus -jargoniaa tänne? Nehän kuuluu tuonne "YLEISTÄ VOLKSWAGENISTA" -otsikon alle.

        Plussa Golfin luotettavin moottori on tällä hetkellä 1.6 TDI. Ehdottomasti paras Joskin 2.0 TDI on tuhtimpi mylly mutta vikaherkempi. Rikkoutuneiden sylinterien kansien johdosta.


        Älä puhu TUUBAA tää on Golf palsta ja jos mikä on Golfi niin Plussa ja vielä laadukkain Golfi onkin.

        1.4 TSI moottori kuuluisi hajottamoita otsikon alle.

        Kerro perusteet miksi sinä saat tänne kirjoittaa ja minä en......

        Minäpä tiedän TSI moottori-ukkoja ottaa aivoon se jos joku puhuu pelkkää totuutta niin kuin minä puhun.
        Sano yksikin asia mitä olen kirjoittanut mikä ei olisi totta.

        Se vaan on niin karua totuutta,että omastakin rottelosta pitää pystyä puhumaan suoraan ja rehellisesti.


      • Jännityksellä odotan
        Golfari... kirjoitti:

        Plussa Golfin luotettavin moottori on tällä hetkellä 1.6 TDI. Ehdottomasti paras Joskin 2.0 TDI on tuhtimpi mylly mutta vikaherkempi. Rikkoutuneiden sylinterien kansien johdosta.


        Älä puhu TUUBAA tää on Golf palsta ja jos mikä on Golfi niin Plussa ja vielä laadukkain Golfi onkin.

        1.4 TSI moottori kuuluisi hajottamoita otsikon alle.

        Kerro perusteet miksi sinä saat tänne kirjoittaa ja minä en......

        Minäpä tiedän TSI moottori-ukkoja ottaa aivoon se jos joku puhuu pelkkää totuutta niin kuin minä puhun.
        Sano yksikin asia mitä olen kirjoittanut mikä ei olisi totta.

        Se vaan on niin karua totuutta,että omastakin rottelosta pitää pystyä puhumaan suoraan ja rehellisesti.

        Mistä aiheesta ajattelit seuraavaksi ylistää plussa-Golfiasi?


      • Anonyymi

        Mites oli nämä mersun bensakoneiden ketjut m271....eihän niissä kestä edes ne rattaat. Toyotan vvt-i koneiden ketjut vaatii vaihtoja.


    • Ketjulla tietenkin

      Ketjut kestävät auton iän. Kuminauhat kestävät joskus vaihtoon asti mutta usein katkeavat jo hyvissä ajoin eennen sitä. Eihän kuminauhamoottoreita enää ole ladassakaan.

      • Golfari...

        Väärä luulo,että ketjut kestäisivät koko auton iän. Monessa ketju alkaa rallattamaan 150 000 km jälkeen.
        On jostakin päässyt harhaluulo,että ketju kestää auton iän.

        Tietenkin jos autolla ajetaan niin vähän se on sitten mahdollista.
        On harhaluuloa paljon ketjun kestävyydesta ja ketjunvaihto on todellakin kallista puuhaa lisä härpäkkeineen.

        Googleta niin huomaat itsekkin. VW - TSI moottoreissa näyttää ketju olevan sökö jo 50 000 km ajon jälkeen. Sen sijaan kun remmikoneella saa ajaa 210 000 km.

        Tosiasia mikä kannattaa TSI-kuskien ottaa huomioon.


      • Das Romu

        Minulla on monessa autossa katkennut remmin ennen aikojaan. Enää en remmiautoja osta.


      • dgry

        Kun laitattaa merkkiliikkeessä on takuu voimassa. Puhut pasoo.


      • Golfari...
        Golfari... kirjoitti:

        Väärä luulo,että ketjut kestäisivät koko auton iän. Monessa ketju alkaa rallattamaan 150 000 km jälkeen.
        On jostakin päässyt harhaluulo,että ketju kestää auton iän.

        Tietenkin jos autolla ajetaan niin vähän se on sitten mahdollista.
        On harhaluuloa paljon ketjun kestävyydesta ja ketjunvaihto on todellakin kallista puuhaa lisä härpäkkeineen.

        Googleta niin huomaat itsekkin. VW - TSI moottoreissa näyttää ketju olevan sökö jo 50 000 km ajon jälkeen. Sen sijaan kun remmikoneella saa ajaa 210 000 km.

        Tosiasia mikä kannattaa TSI-kuskien ottaa huomioon.

        Kaikki om toteen-näytetty.
        Kiitos Volkswagen.


    • Wagonisti

      Minulla on ollut 43 autoiluvuoden aikana niin ketju- kuin remmikoneitakin.

      Nykyisen kakkosautoni (ei VW) 2-litraisessa vapaastihengittävässä moottorissa on jakohihna. Sen vaihtoväliksi on ilmoitettu 80 tkm tai 4 vuotta. Autolla on nyt menossa jo 16. vuosi, mutta kilometrejä on kertynyt vain alle 150 tkm. Olen vaihdattanut hihnan 5 vuoden välein. Moottorissa ei ole ollut tähän saakka minkäänlaisia ongelmia. Autolla ei ole juuri mitään rahallista arvoa, mutta se käy ja kukkuu hienosti ja ajan sillä nautinnokseni edelleen. Olisi hulluutta luopua nöyrästä palvelijasta turhan takia.

      Ykkösautoni on uutena ostettu, 3 vuotta vanha, 1.4 TSI (118 kW) -koneella varustettu VW Golf Variant. Ketjunkiristin on uusittu epävarman toiminnan takia (moottori rallatteli ajoittain muutaman sekunnin ajan käynnistyksen jälkeen). Ketjun ei havaittu venyneen eikä sitä uusittu.

      VW-ykkösautollani ajetaan n. 16 tkm vuodessa. Näillä kilometreillä en jaksa kiinnostua dieselistä, varsinkaan 1,6-litraisesta.

      Kaiken tämän kokemuksen valossa uskon edelleen ketjuun ja osaan arvostaa TSI-koneen hienoja käyttominaisuuksia todella korkealle. Kulutus on kevyellä kaasujalalla muun liikenteen tahtiin ajettaessa hyvin maltillista, mutta löylyä löytyy reippaasti aina tarvittaessa. Yhteistoiminta DSG-vaihteiston kanssa on erinomaisen sujuvaa. Tällä meksikaanilla ja minulla on edessä vielä monta yhteistä vuotta!

      Oma mielipiteesi TSI-moottoreista ja meksikaaneista on jo tullut täysin selväksi, niitä sinun ei tarvitse minulle toistaa. Olen lukenut tarpeeksi monta viestiäsi osatakseni olla ottamatta suunpieksentääsi lainkaan huomioon.

      • Golfar...

        Olipa kauniisti kirjoitettu mielikuvitus romaani.
        No pakkasella pitää jotain höpöttää ,että pysyy virkeänä.

        Et ole ainoa jolle on ketjunkiristäjiä vaihdettu, kuuluu Volkkarin öljynvaihtohuoltoon kuunella ketjun rallatusta.

        Voit olla lukematta aivan hyvin mitä kirjoitan. Miksi sitten luet? Ja toistamiseen.
        Monelle on vaikea lukea tosiasiaa varsinkin jos ongelmat on sattunut omalle kohdalle. Tosiasiat pitää kestää,ei siinä sen kummempaa. Itselläni ei ole ollut Volkkarin koneissa mitään ongelmia joskin olen ajanut viimeiset 20 vuotta Dieseleillä. Ei mitään jäätymisongelmaa kun käyttää aina -5 C jälkeen keulassa viimasuojia.

        Kyllä menee Volkkarilla 10 vuotta,että saavat bensiinikäyttöisten ja varsinkin 1.4 TSI moottorin pilaaman maineen takaisin. Ei kenenkään autonvalmistajan moottoreissa nykyään ole nuin surkeita ongelmia,että jakopäät leviäis.
        Ensimmäisiä asioita on moottorinsuunnittelussa kiinnittää huomio tuollaisiin asioihin.
        Tuli ensimmäisenä mieleen kun Volkkari lähti näihin mitättömiim koneisiin,että miten käy? Pelkoni oli aiheellinen.

        Ensin olivat 1.4 ja 1.6 bensakoneen ongelmat missä huohottimet jäätyi ja öljyt lensi pihalle. Toinen ongelma öljypohjaan kertyvä jääkakku joka tukki öljyputken moottorin voitelu estyi ja moni ajoi koneen paskaksi. (mittatikku näytti OK mutta öljy ei kiertänyt)

        Itse olen ajanut Volkkareilla vuodesta -67 ja tunnen Volkkarit täysin.

        Hieman nolottaa nykyinen tilanne nuiden VW koneiden takia, no en sitä syykseni ota.


      • Golfari..

        Kunhan Volkkari saa hihnakoneidensa pilaaman maineen takaisin, voidaan keskittyä vain laadukkaisiin ketjukoneisiin, kuten TSI:t bensapuolella. BMW, MB ja muut premiumautot ovat aina ketjukoneilla.


      • Das romu
        Golfari.. kirjoitti:

        Kunhan Volkkari saa hihnakoneidensa pilaaman maineen takaisin, voidaan keskittyä vain laadukkaisiin ketjukoneisiin, kuten TSI:t bensapuolella. BMW, MB ja muut premiumautot ovat aina ketjukoneilla.

        TSI Premiumpirssi. Ha haaaa


      • Golfari...

        Mikä on mielipiteesi nyt kun Volkkari on siirtynyt TSI moottoreissa takaisin jakohihnan käyttöön?

        Selvennetäänpäs hieman tekstisi sisältöä.
        Volkkari on siis siirtynyt remmijakopäähän.
        Variantin valmistus Mexikossa lopetetaan.

        Minä tiedän nämä asiat jo vuoden etukäteen sillä autotietoni on niin vankalla pohjalla.
        Ole hyvä ja esitä mielipiteesi.

        Olipas sellaista "suunpieksäntää" joka piti täysin paikkansa.


      • Rotuari...
        Golfari... kirjoitti:

        Mikä on mielipiteesi nyt kun Volkkari on siirtynyt TSI moottoreissa takaisin jakohihnan käyttöön?

        Selvennetäänpäs hieman tekstisi sisältöä.
        Volkkari on siis siirtynyt remmijakopäähän.
        Variantin valmistus Mexikossa lopetetaan.

        Minä tiedän nämä asiat jo vuoden etukäteen sillä autotietoni on niin vankalla pohjalla.
        Ole hyvä ja esitä mielipiteesi.

        Olipas sellaista "suunpieksäntää" joka piti täysin paikkansa.

        En osaa kuin ihmetellä.Olen kuin halolla päähänlyöty.


      • 373737
        Golfari... kirjoitti:

        Mikä on mielipiteesi nyt kun Volkkari on siirtynyt TSI moottoreissa takaisin jakohihnan käyttöön?

        Selvennetäänpäs hieman tekstisi sisältöä.
        Volkkari on siis siirtynyt remmijakopäähän.
        Variantin valmistus Mexikossa lopetetaan.

        Minä tiedän nämä asiat jo vuoden etukäteen sillä autotietoni on niin vankalla pohjalla.
        Ole hyvä ja esitä mielipiteesi.

        Olipas sellaista "suunpieksäntää" joka piti täysin paikkansa.

        Totta VW on siirtynyt takaisin jakopään remmiin, mikä on jo ainakin uuden Octavian keulalla, tiettävästi remmi kestää ainakin tuon 120 000km.


    • Ei Golfissakaan

      Continental ei muuten ole Gontinental.

      • sdtery

        Ei muuta epätoivoista tilannetta olipa kumpi vaan ymmärsit sinäkin sen.


    • aefrfwrefre

      Jakopää hammasrattaalla on huoleton.

      • Zonisti.

        Jakopää hammasrattaillakaan ei ole ikuinen.Amazoni oli aikoinaan rattailla ja minunkin Amazonin rattaat alkoi nakuttaa alle 200 000 kilometreillä.


    • Huhna kestää

      "Kumpi on kestävämpi huhnalla vai ketjulla toteutettu."

      Huhna on varmaan kestävämpi. En ole koskaan kuullut, että huhna (mikä ikinä lienee onkin) olisi mennyt poikki, luistanut, rallattanut, vaatinut huoltoa/vaihtoa tai tehnyt mitään muutakaan poikkeavaa.

    • ...

      No molemmat vaativat ennemmin tai myöhemmin huoltoa, ehkä omastamielestä hihna on parempi, juuri sen takia, että sitä huolletaan säännöllisesti, ketjullehan ei yleensä tehdä mitään ennen kun on jo liian myöhä ja se menee poikki tai jakopää kuluu loppuun.

      • Golfari...

        Näin on . Hihna on helpompi ja halvempi huoltaa. Huollettuna täysin varma.


      • vetoketju.
        Golfari... kirjoitti:

        Näin on . Hihna on helpompi ja halvempi huoltaa. Huollettuna täysin varma.

        Ha haa ketjuintolijat sai neniinsä. Ketju ei sovellu edes nahkatakkiin.


    • T*pp1m*na

      6 vuotta /120000 hihnalla ja 450€ kustannus kun se uusitaan.

      Kettinkiä ei tarvita kun katutappelussa.

      • Golfari...

        Niin ja siihen 450-550€ tulee samaan rahaan uusi vesipumppu hihnat ja kiristimet.
        Auto on niiltäosin taasen uudenveroinen. VAG-liikkeessä lisäksi töille ja osille 2-vuoden takuu.
        Huoltoa se kettinkikin kaipaa venyy venyy.......................................


      • Myös moniura
        Golfari... kirjoitti:

        Niin ja siihen 450-550€ tulee samaan rahaan uusi vesipumppu hihnat ja kiristimet.
        Auto on niiltäosin taasen uudenveroinen. VAG-liikkeessä lisäksi töille ja osille 2-vuoden takuu.
        Huoltoa se kettinkikin kaipaa venyy venyy.......................................

        Kyllä. Ja työ tehdään odottaessa. Kesto 1h 45min.


      • e33ee

        Tänään vaihdettu hihnat 2kpl golf 4 autoon, hinta oli 250eur
        ja noin 1,5-2t kului aikaa huollossa. (ei autoliikkeiden)


        vanhoilla hihnoilla ajettiin lähes 100tkm

        Tuossa on primera alkuperäisella ketjulla ja ajettu 310tkm

        Golf vain suunnitteli TSI moottoreissa kejullisen jakopään väärin.Missään muussa autossa en ole kuullut olevan murheita.


      • Golfari...
        e33ee kirjoitti:

        Tänään vaihdettu hihnat 2kpl golf 4 autoon, hinta oli 250eur
        ja noin 1,5-2t kului aikaa huollossa. (ei autoliikkeiden)


        vanhoilla hihnoilla ajettiin lähes 100tkm

        Tuossa on primera alkuperäisella ketjulla ja ajettu 310tkm

        Golf vain suunnitteli TSI moottoreissa kejullisen jakopään väärin.Missään muussa autossa en ole kuullut olevan murheita.

        Niin ja vesipumppu jäi vaihtamatta joka olisi ollut hyvin oleellinen asia.
        No eipäs mitään purata kohta autosi uudelleen ja maksa taasen lisää.
        Noin tekee AASIlauma. OIKEIN heheee.
        Eikä mitään takuuta työlle, osille 2-remmille voit saada takuun.
        Siinä olet oikeassa ettei VW pystynyt tekemään halpaa ja kestävää ketjukäyttöistä jakopäätä TSI moottoreihin.
        Osaamattomuutta se ei ole vaan hintapolitiikka tökkii vastaan.
        Onneksi uudet moottorit ovat pelkkää juhlaa. Niissä remmi pyörii maapalloa kiertäen. Kestää kestääääääää......................


      • HäTSiii....
        Golfari... kirjoitti:

        Niin ja vesipumppu jäi vaihtamatta joka olisi ollut hyvin oleellinen asia.
        No eipäs mitään purata kohta autosi uudelleen ja maksa taasen lisää.
        Noin tekee AASIlauma. OIKEIN heheee.
        Eikä mitään takuuta työlle, osille 2-remmille voit saada takuun.
        Siinä olet oikeassa ettei VW pystynyt tekemään halpaa ja kestävää ketjukäyttöistä jakopäätä TSI moottoreihin.
        Osaamattomuutta se ei ole vaan hintapolitiikka tökkii vastaan.
        Onneksi uudet moottorit ovat pelkkää juhlaa. Niissä remmi pyörii maapalloa kiertäen. Kestää kestääääääää......................

        Toivossa on hyvä elää sano lapamato.


      • Volkkarista kun on
        Golfari... kirjoitti:

        Niin ja vesipumppu jäi vaihtamatta joka olisi ollut hyvin oleellinen asia.
        No eipäs mitään purata kohta autosi uudelleen ja maksa taasen lisää.
        Noin tekee AASIlauma. OIKEIN heheee.
        Eikä mitään takuuta työlle, osille 2-remmille voit saada takuun.
        Siinä olet oikeassa ettei VW pystynyt tekemään halpaa ja kestävää ketjukäyttöistä jakopäätä TSI moottoreihin.
        Osaamattomuutta se ei ole vaan hintapolitiikka tökkii vastaan.
        Onneksi uudet moottorit ovat pelkkää juhlaa. Niissä remmi pyörii maapalloa kiertäen. Kestää kestääääääää......................

        kysymys niin en olisi nyt ihan varma.


      • Hihna katkes
        Golfari... kirjoitti:

        Niin ja vesipumppu jäi vaihtamatta joka olisi ollut hyvin oleellinen asia.
        No eipäs mitään purata kohta autosi uudelleen ja maksa taasen lisää.
        Noin tekee AASIlauma. OIKEIN heheee.
        Eikä mitään takuuta työlle, osille 2-remmille voit saada takuun.
        Siinä olet oikeassa ettei VW pystynyt tekemään halpaa ja kestävää ketjukäyttöistä jakopäätä TSI moottoreihin.
        Osaamattomuutta se ei ole vaan hintapolitiikka tökkii vastaan.
        Onneksi uudet moottorit ovat pelkkää juhlaa. Niissä remmi pyörii maapalloa kiertäen. Kestää kestääääääää......................

        Mopopoika, pian makuuhuoneestasi kuuluu runggauksen vaimea suhina.


    • Huhna

      Rattailla toteutettu on VWG:n tapauksessa kestävin.

      • Gontinental...

        Näin on


    • Golf, ainut oikea.

      Testien mukaan G-hihna kestää huomattavasti pitempään. 300000 veikkaan.

      • G-piste.

        Kyllä uudet VW:n huhnat kestää 1000 000 km.
        Ne on laitettu testipenkissä pyörimään ja niitä on pyöritetty jo 4x maapallon ympärysmitta.


    • Anonyymi

      Ostakaa poijanloposet sähköauto. Ei ole jakopäätä, egr:ää, pakoputkea, hiukkassuodatinta, vaihdelaatikkoa, ilmansuodatinta moottoriin, polttoainetankkia, syöttöpumppua, ruiskua, sytytysjärjestelmää. Tankillakaan ei tarvi käydä. Öljyä ei tarvi vaihtaa. Työpaikalla voi ladata akkua. Unohtakaa teiniuho ja muutosvastarinta, kohta nostetaan polttoaineen hintaa roimasti. Vain pitkille matkoille tarvitaan oikeasti polttomoottoriautoa, kohta ei sinnekään.

      • Anonyymi

        Se on tosiaan noin Sähköauto on huoleton peli polttomoottoriautoon nähden. Joku pakollinen huolto niillekin on takuuaikanamääritelty, ettei aivan työttömiksi automekaanikot joutuisi merkkiliikkeissä.
        Mutta on tietysti sähköautoissakin omia ongelmiaan. Varsinainen kuolemantuomio uudehkolle (10-vuotiaalle) sähköautolle on se hetki kun patterista ei ole enää patteriksi vaan se pitäisi vaihtaa. Vanhassa, vaikkakin uudehkossa sähköautossa on vanhentunut paristoteknologia käytössä, eikä vanhan alkuperäispariston hankinta ja vaihto onnistu kuin sellaisella summalla, joka käytännössä lähettää sähköauton paaliin. Uudet sähköautot ovat silloin selvästi parempia, joten sitä, joka 2021 romutuskampanjan vauhdittamana on laittanut oman hihna tai ketjukäyttöisen polttomoottoriautonsa laittanut paaliin, saattaa olla harmissaan hankinnastaan 2030. Sekä arvonaleneman, joka on estänyt auton vaihdon muutaman vuoden välein, että lopullisen paristonvaihtohinta-arvion saatuaan.


      • Anonyymi

        Toivotaan että siun takapihallesi tai edes maillesi perustetaan kaivos, joka vvielä sotkee hengitysilman pölyillään ja tuhoaa ympäristösi järven ja pohjavedet. Toivotaan että lapsesi joutuu tuohon kaivokseen töihin jossa käytetään sellaisia myrkkyjä ettei siellä voi kulkea ilman naamaria ja autolla jolla se äpäräsi sinne menee sulaa maalipintakin niidfen laskeumien takia.

        KAivoksella vetää koneet 30-100 litraa dieseleiä tunnissa jotta saadaan aineksia maaperästä. Maailma oelastuu.


    • Anonyymi

      Suosittelen ostamaan auton, jossa ei ole mitään VAG konsernin valmistamaa. SeatAudiVWSkoda kaikki nämä kaukaa kierrettäviä merkkejä.

      • Anonyymi

        Melko helppoa olla samaa mieltä. Kun yli kymmenen vuotta on tuottanut ongelmia ja huijausohjelmia tutkitusti ja todistetusti, niin ei nyt ihan ensimmäiseksi tulisi mieleen alkaa ostamaan sellaista. Suurella mielenkiinnolla odotan Toyotan täyssähköautoa. Siihen on kyllä ladattu paljon odotuksia varmaan kaikkialla. Maailman ykköseltä voi jo jotain mullistavaa odottaakkin. Vikavaagenkonserni vaan kyhäilee paniikissa kun EU:n päästösakot painaa päälle.
        Silloin jälki voi olla totutun kaltaista. eli SS-laatuista, eli sutta ja sekundaa.


    • Anonyymi

      Molemmissa on hyviä ja huonompia versioita, mutta taitaa hihna olla uusimmissa parempi vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Laatuautoissa on ketju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatuautoissa on ketju.

        Tarkennettuna, laadukas koko moottorin iän kestävä ja huoltovapaa. Ei mikään kiinalainen kertakäyttövitja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatuautoissa on ketju.

        Melkein joka merkillä on tai on ollut moottorimalleja joissa on käytetty ketjua.

        AIka moni on niissä epäonnistunut. Googleta Mercedes M271, BMW N74, VW/Audi/Seat/Skoda, Toyota VVT-i moottori mm. AZT220....listaa voisi jatkaa

        Vituttaa tuollaiset vitun idiootit jotka ei tajua nykytekniikan hevonpaskaakaan. Mistä teitä vittupäitä sikiää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein joka merkillä on tai on ollut moottorimalleja joissa on käytetty ketjua.

        AIka moni on niissä epäonnistunut. Googleta Mercedes M271, BMW N74, VW/Audi/Seat/Skoda, Toyota VVT-i moottori mm. AZT220....listaa voisi jatkaa

        Vituttaa tuollaiset vitun idiootit jotka ei tajua nykytekniikan hevonpaskaakaan. Mistä teitä vittupäitä sikiää?

        Tais VW ottaa pohjalukemat ketjun kestävyydessä.


    • Anonyymi

      Meillä Saab 900 vm. 97, km 460tuh. ketjua ei ole vaihdettu, eikä moottoria avattu. Kulkee vielä hyvin ja katsastus, ei huomauttamista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe