Tutkimusyhtiö IDC arvioi, että maailman älypuhelintoimitusten määrä kasvoi loka-joulukuussa 55 prosenttia vuotta aiemmasta.
Apple oli toimitusten määrällä mitattuna markkinajohtaja. IDC laskee Applen älypuhelintoimitusten määrän kasvaneen loppuvuonna 37,0 miljoonaan kappaleeseen edellisvuotisesta 16,2 miljoonasta kappaleesta. Markkinaosuus olisi kasvanut 23,5 prosenttiin aiemmasta 15,9 prosentista.
Kakkonen oli Samsung, joka toimitti 36,0 miljoonaa puhelinta vuodentakaisen 9,6 miljoonan puhelimen jälkeen. Markkinaosuus kasvoi 22,8 prosenttiin 9,4 prosentista.
Kolmantena Nokian toimitusten määrä romahti 19,6 miljoonaan 28,1 miljoonasta ja markkinaosuus 12,4 prosenttiin 27,6 prosentista.
RIM oli neljäs. Kanadalaisyhtiön toimitusten määrä laski 13,0 miljoonaan 14,6 miljoonasta ja markkinaosuus 8,2 prosenttiin 14,3 prosentista.
Kiinalaisen HTC:n toimitusten määrä kasvoi 10,2 miljoonaan 8,7 miljoonasta, mutta markkinaosuus laski 6,5 prosenttiin 8,5 prosentista.
http://www.taloussanomat.fi/informaatioteknologia/2012/02/06/arvio-romahdus-nokian-alypuhelinten-toimituksissa/201222558/12
Nokian myynti romahti
'Arvio
4
54
Vastaukset
- '
Syy: Windows Phone sukkaa.
- Kuka kertois ?
Penteillä mahtaa palaa rahat kun ei ne osaa lukea tuota uutista. ;)
- Ei pelkoa
>...palaa rahat...
Eihän sillä ole mitään rahaa kun on kantanut sossusta saamansa avustuksetkin mäsälle.
- häilyvä äly
Mitkä ominaisuudet kännykässä pitää olla että se on älypuhelin? Olisiko esim. 1. sukupolven Nokia kommunikaattori tänä päivänä älypuhelimeksi hyväksyttävä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482