Hei,
Kirjoitin ylioppilaaksi vuonna 2006 huonoin arvosanoin, eikä lukion päättötodistuksessakaan ole kehumista..Viimeinen lukiovuosi meni täysin penkin alle erinäisistä syistä. Olen lukion jälkeen ollut työelämässä, mutta halu päästä eteenpäin ja saada koulutus on kova.
Itselläni meni useampi vuosi siihen, etten tiennyt mille allalle haluaisin opiskelemaan. Toinen syy on se, että todistukseni ovat niin huonot, ettei niillä pääse opiskelemaan.
Olen jahkannut hakemista iltalukioon korottaakseni arvosanoja, sekä ilmoittautumista YO-kirjoituksiin.
Onko kellään kokemusta useamman arvosanan korottamisesta? Onnistuitko? Onko se vaivan väärti? Oisiko etälukiosta hyötyä, jotta voisin samalla tehdä töitä?
Iltalukiosta ratkaisu?
4
152
Vastaukset
- ex-opiskelija
Itse en ole korotellut arvosanoja, mutta se on kyllä ihna mahdollista - ja iltalukio siihen hyvä paikka. Kursseja voi suorittaa myös etänä, jolloin voi olla töissä samaan aikaan. Tosin se voi käydä rankaksi ainakin kokopäivätyön kanssa, mutta ainakin osapäivätyö voisi olla ok ;)
Tsemppiä opintoihin - ei oppi ojaan kaada - vai miten se menikään ;) - JKK2012
Riippuu paljolti myös minne hakee opiskelemaan. Jos haet yliopistoon sinulla on täyden mahdollisuudet päästä sisään pelkän valintakoe menestyksen mukaan. Ammattikorkeaan ilmeisesti taitaa lukion päättötodistuksella olla merkitystä enemmänkin.
- aloittaja111112
Ajattelin tehdä kursseja etänä ja ehkä tenttiäkkin joitakin. Motivaatio on täysin eri luokkaa kuin lukiossa, joten uskon että numerot nousevat kohisten! :)
Tarkoituksenani olisi hakea ammattikorkeaan, (mahdollisesti myös amikseen) ja nyt mielessä on käynyt yliopistokin. Vaikka sinne hakisinkin, ei muutamien kurssien korotus varmaan haitaksi ole!
Kiitos vastauksistanne! - JKK2012
Pelkästään korottaminen on hyväksi, mutta vielä hyödyllisempi on kurssien opettava anti. Ja siitähän liikkeelle on lähdettäväkin. Pitää olla motivoituneessa ja oppia vastaanottavassa tilassa jolloin arvosanatkin nousevat.
Onnea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841359- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370808- 142769
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän123692- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56604