mistä johtuu että koneissa pikaliike ei mene suoraan pisteestä a pisteeseen b vaan liike on aluksi vinottainen ja loppumatka mennään vaaka- tai pystysuoraan? eikö olisi nopeampaa mennä suoraan pisteeseen b, niin kuin syöttöliikkeessä? johtuuko jostain koneiden teknisestä rajoitteesta? kukaan meidän työpaikalta ei osannut tuohon vastata kun esitin kysymyksen.
kysymys pikaliikkeestä
3
168
Vastaukset
- okumasorvari
tuohon on helppo vastata:
koneen pikaliike on vakio molemmille akseleille,muta normaalisti x-akselin liike on lyhempi,jolloin se saavuttaa tavoitehalkaisjan ennemmin,koska matka on lyhempi,kuin z-akselilla.
jos paikoitat molemmat akselit vaikkapa 200mm:n päähän tavoitepisteestä,niin kas kummaa,pikaliike on suora,eli molemmat akselit pysähtyy samaan aikaan. - Siinä se
Älä esitä muunneltua totuutta. Pikaliike tarkoittaa liikettä koneen kunkin akselin maksiminopeudella, ilman interpolaatiota, ja riippuu aivan koneen rakenteesta mikä on minkäkin akselin maksiminopeus. Näin eri akselit saavuttavat loppuasemansa eri aikaan ja työkalun radasta tulee sitten tämän mukainen.
- konneistaja
X akselin pikaliike on yleensä hitaampi kun Z akselin, lisäks X akselin matka on yleensä lyhyempi. Mitä merkitystä sillä on kuinka akselit saavuttaa pikaliikkeellä tietyn pisteen? Pää-asia että menevät pisteestä A pisteeseen B! Eikö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423