Hiljaiseksi palsta mennyt

yksi meistä

Kun joku kirjoittaa tulee heti moitteita,SEn jälkeen kukaan ei viitsi kirjoittaa,Onko parempi ettei kukaan kirjoita ?

53

182

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi näin nämä 2

      Tuo nyt ei pidä paikkaansa. On muutama jotka saa näitä moitteita olen huomannut.Toinen pitää päiväkirjaa täällä,kirjoittaa samat asiat joka päivä vuodesta toiseen päivittäin ja lähettelee syöpäpotiloita cancer palstalle,miks ei mene sinne itte? J

      Ja sitten toinen ei ole edes syöpäpotilas ja haluaa vain ärsyttää syöpäpotilaita omituisella "huumorin" tajullaan ja aloittaa heti kinaamisen jos joku on eri mieltä.On itse aina oikesaa KAIKESSA.

    • IkiMuori

      imenomaan tätähän täällä joku haluaa.
      "Tätähän sä kysyit" :-)

    • -ra

      Laitan siksi Cancerille koska siellä on monenlaisia eri syöpäpotilaita,sieltä saa vertaistukea.Tällä palstalla on enimmäkseen vaan rintasyöpäpotilaita joilla ei kokemusta muista syövistä.Eikö ole oikein jotta antaa cancerin osoitteen jotta saavat samaa syöpää sairastavilta tietoa.Esim. munuaissyöpäpotilaita täällä ei ole yhtään eikä monia muitakaan syöpää sairastavia-Varmasti itsekkin haluaisitte tietoa sellaiselta jolla on sama syöpä,Osaavat neuvoa hoidoista.ym.En toki ketään täältä pois halua,mutta saavat samaa syöpää sairastavilta tarkempaa tietoa sairaydesta,ja hoidoista.Täällä harvalla on tietoa muista syövistä.

      • mun.syöp.potvm-56

        "Esim. munuaissyöpäpotilaita täällä ei ole yhtään eikä monia muitakaan syöpää sairastavia-"


        ei pidä paikkaansa, valitettavasti.


    • 14+4

      Kyllä syöpää sairastavat itse halutessaan löytää cancerille, jos ovat löytäneet tämänkin palstan.

      • komppaan -ra:aa

        Jaa-a, vertaistuki kun nyt kuitenkin on myös sitä, että ohjataan tiedon äärelle ja lähteelle.


      • 2004
        komppaan -ra:aa kirjoitti:

        Jaa-a, vertaistuki kun nyt kuitenkin on myös sitä, että ohjataan tiedon äärelle ja lähteelle.

        Minä myös olen laittanut usein linkkiä jollekin muulle palstalle, enkä ole kokenut ajavani ketään pois, vaan antavani mahdollisuuden helpompaan löytämiseen.


    • -ra

      Ärhäkkä flunssa meneillään.Jouduin tervarissa käymään.Sain antibiootti kuurin ja silmätippoja.Kuume nousee nenä vuotaa ja silmät.

    • Nenä valuu täälläkin

      Ihan kuin monilla muillakin tähän vuoden aikaan,mitäköhän jos kaikki kertois siitä tällä palstalla.Etkö saamnu nenäsuihkutetta?Kuinka kauan sulla oli kuumetta ennenkuin menit tervariin? Mikä bakteeri sulla on?Otettiinko viljelmät nenästä ja kurkusta? Saitko heti vastaukset?

    • -ra

      5 päivää olin 39 asteen kuumeessa,kurkku kipeä ja nenä valuu,sekä silmistä kyyneleet kuin itkisi.Eilen olin töissä.Tänään menen hammaslääkäriin saa nähdä miten onnistuu kun nenän kautta ei voi hengittää.

      • tiedät kuka..

        Narraat nyt -ra ,ei sinulla ole ollut viittä päivää 39.asteen kuume....


    • ..

      ei kannata liikuskella töissä ym. tartuttamassa muita

      ja flunssa on toki eri kuin influenssa.

      Niin, mikä bakteeri sinulla oli kun antibiootin sait?

      • IkiMuori

        Ei lääkärit tutki bakteereita antibiootteja määrätessään, joten ei -ra voi tietää mikä bakteeri.


    • labbis34

      "Ei lääkärit tutki bakteereita antibiootteja määrätessään, joten ei -ra voi tietää mikä bakteeri. "

      Juu, lääkärit ei tutki, kyllä ne viljelyt tosiaan tehdään labrassa. Esim. kurkkukivun yhteydessä otetaan nieluviljely ja siitä sitten selviää mikä bakteeri (jos se nyt yleensä on bakteeri) sen kivun aiheuttaa....

      • IkiMuori

        No väitätkö etten ennen jokaista antibioottikuuria sinusta otetaan joku bakteeriviljely? Kurkkukipu on eri asia koska siihe voi liittyä angiiina, mutta esim poskiontelotulehduksissa, keuhkoputken tulehduksissa ainakaan minulta ole otettu.Ja kyl ne lääkärit siin mielessä tutkii jotta heiltä pitää tulla määräys ko tutkimukseen ;-)


      • ll
        IkiMuori kirjoitti:

        No väitätkö etten ennen jokaista antibioottikuuria sinusta otetaan joku bakteeriviljely? Kurkkukipu on eri asia koska siihe voi liittyä angiiina, mutta esim poskiontelotulehduksissa, keuhkoputken tulehduksissa ainakaan minulta ole otettu.Ja kyl ne lääkärit siin mielessä tutkii jotta heiltä pitää tulla määräys ko tutkimukseen ;-)

        39 asteen kuume kurkkukipu=nieluviljelyn otto.


      • IkiMuori
        ll kirjoitti:

        39 asteen kuume kurkkukipu=nieluviljelyn otto.

        Saako nieluviljelyvastauksen mukaan jo samalla käynnillä :O?


      • ll
        IkiMuori kirjoitti:

        Saako nieluviljelyvastauksen mukaan jo samalla käynnillä :O?

        saa, pikatesti valmistuu heti, viljelyvast. seur.pv.


      • IkiMuori
        ll kirjoitti:

        saa, pikatesti valmistuu heti, viljelyvast. seur.pv.

        No sitähän minnäi et streptocult pikana ja nieluviljely erikseen..................


      • Sytot edessä
        IkiMuori kirjoitti:

        No väitätkö etten ennen jokaista antibioottikuuria sinusta otetaan joku bakteeriviljely? Kurkkukipu on eri asia koska siihe voi liittyä angiiina, mutta esim poskiontelotulehduksissa, keuhkoputken tulehduksissa ainakaan minulta ole otettu.Ja kyl ne lääkärit siin mielessä tutkii jotta heiltä pitää tulla määräys ko tutkimukseen ;-)

        Meillä otetaan aina viljelyt,turhaa antibiotikan syöntiä yritetään välttää.
        Taas kinaat täällä syöpäpotlaiden palstalla,miksi? Mikä se sun syöpäs oli? Taita olla nimeltään "minä tiedän parhaiten" :) erikoinen eikä siihen ole hoitoja syöpäpuolella.Ei sytoja eikä säteitä:) niiltä vältyt täysin,kivaa sulle,ettei tartte kärsiä,kun muut tekevät tällä syöpäpoitlaiden palstallla:(


      • ikiMuori
        Sytot edessä kirjoitti:

        Meillä otetaan aina viljelyt,turhaa antibiotikan syöntiä yritetään välttää.
        Taas kinaat täällä syöpäpotlaiden palstalla,miksi? Mikä se sun syöpäs oli? Taita olla nimeltään "minä tiedän parhaiten" :) erikoinen eikä siihen ole hoitoja syöpäpuolella.Ei sytoja eikä säteitä:) niiltä vältyt täysin,kivaa sulle,ettei tartte kärsiä,kun muut tekevät tällä syöpäpoitlaiden palstallla:(

        Mistä teillä otetaan viljelyt esim korva- tai keuhkoputkentulehduksessa, tai keuhkokuumeessa? Tahtoo oppia ja saada uutta tietoa jos eri paikoissa eri käytäntöjä. Tietää sitten vaatia itselleen samoi tutkimuksii.


    • hehheh

      Lukekaapa Iran ja Ikimuorin "jutustelua" = sama henkilö, monta kertaa puhunnu ittesä pussiin :D

      • IkImuori

        Juu, nyhhän sie vallan vitsin murijasit :-)))))))))))))))))))). Missäs pussissa sitä nyt niinku ollaan? :0?


      • heh...

        Juu, huomattu on;)) Itsensä kanssa kun juttelee niin ei tule ainakaan riitaa;)))))


      • IkiMuori
        heh... kirjoitti:

        Juu, huomattu on;)) Itsensä kanssa kun juttelee niin ei tule ainakaan riitaa;)))))

        Nii jos näi ne siehän siin ois tietty hyvä puoli :)


      • Yht`äkkiä kuumetta 5
        IkiMuori kirjoitti:

        Nii jos näi ne siehän siin ois tietty hyvä puoli :)

        Olet uskomaton Ira myös.Itse en syö antibiotikkaa noin vain,crp on otettava ensin ja viljelyt nenästä ja kurkusta.Ira flunssa ei ole influenssa.vaan tavallien räkätauti.Ja jos aikuisella ihmisella on kuumetta 39 astetta viisi päivää.....sinähän käyt sielä tervarissa päivittäin melkein,niin miksi nyt et olis mennyt aikaisemmin,voi näitä sun tarinoita,niisä ei ole päätä eikä häntää.
        Et voi olla tosissasi että menet 39 asteen kuumella hammaslääkärin.Olet TERÄSNAINEN jos siihne kykenet.Onko se proteesi sielä valmiina,kun on moinen hoppu?

        Ole kotona ja rauhoitu,jotta muut eivät tartu räkätautiin.


      • kiMuori
        Yht`äkkiä kuumetta 5 kirjoitti:

        Olet uskomaton Ira myös.Itse en syö antibiotikkaa noin vain,crp on otettava ensin ja viljelyt nenästä ja kurkusta.Ira flunssa ei ole influenssa.vaan tavallien räkätauti.Ja jos aikuisella ihmisella on kuumetta 39 astetta viisi päivää.....sinähän käyt sielä tervarissa päivittäin melkein,niin miksi nyt et olis mennyt aikaisemmin,voi näitä sun tarinoita,niisä ei ole päätä eikä häntää.
        Et voi olla tosissasi että menet 39 asteen kuumella hammaslääkärin.Olet TERÄSNAINEN jos siihne kykenet.Onko se proteesi sielä valmiina,kun on moinen hoppu?

        Ole kotona ja rauhoitu,jotta muut eivät tartu räkätautiin.

        Vastaan koska osoitit tekstisi myös minulle:

        Minä vältän lääkkeitä, viimeiseen asti, otan vain silloin kun on pakko. Tervarissa en ole käynyt koskaan, en edes tiedä missä se on. Meillä ei tavallisessa räkätaudissa oteta näytteitä nenästä ja kurkusta jos ei selvästi angiinaa epäillä. Nykyisin turhia tutkimuksia on vältetty, niistäkin syntyy turhia kustannuksia terveydenhuollossa.


      • Lääkkeet tarpeen
        kiMuori kirjoitti:

        Vastaan koska osoitit tekstisi myös minulle:

        Minä vältän lääkkeitä, viimeiseen asti, otan vain silloin kun on pakko. Tervarissa en ole käynyt koskaan, en edes tiedä missä se on. Meillä ei tavallisessa räkätaudissa oteta näytteitä nenästä ja kurkusta jos ei selvästi angiinaa epäillä. Nykyisin turhia tutkimuksia on vältetty, niistäkin syntyy turhia kustannuksia terveydenhuollossa.

        Minä en vältä lääkkeitä, päivittäin menee kipulääkettä, antihistamiinia, nesteenpoistolääkettä, olen ottanut kortisoni ruiskeena pari kertaa vuodessa, ja kalliita "kukonhelttauutteita nivelrikkoon. Tervarissa en käy minäkään vaan yksityisellä lääkäriasemalla. Tervari taitaa olla se arvauskeskus.


      • IkiMuori
        Lääkkeet tarpeen kirjoitti:

        Minä en vältä lääkkeitä, päivittäin menee kipulääkettä, antihistamiinia, nesteenpoistolääkettä, olen ottanut kortisoni ruiskeena pari kertaa vuodessa, ja kalliita "kukonhelttauutteita nivelrikkoon. Tervarissa en käy minäkään vaan yksityisellä lääkäriasemalla. Tervari taitaa olla se arvauskeskus.

        Kukin tavallaan ja tarpeeseensa. Lääkkeet ovat aiheellisia tarpeeseen ja oikein käytettynä.


    • En käy lääkärissä

      Mistä tiedät mitä teidän tervarissa tehdään?Kun et tiedä edes missä se on??????

      • IkiMuori

        Ei meill ole Tervaria?Vai onkosd Tervari joku lemppari t:lle?


    • -???-

      Kuinka noin huonosti kirjoitat, IkiMuori? Miksi? Opitko -ralta?
      Vai onko syynä se että tässä palstassa sallitaan?

      • IkiMuori

        Who knows muttei kerro...........................


    • Minä menin poistamaan aloitukseni, koska aihe oli surkea. Nyt olo on parempi Kefexin puree, rajuun virtsatietulehdukseen.

      Minua niin huvitti eräs tapahtuma viimetalvelta. Kävin yleensä hoidoissa siten että isäni kuljetti kun asuvat lähistöllä.
      Kerran menin julkisella ja olo oli aika päätin käydä keskustassa ja menin raitiovaunuun, eräs vanhempi täti alkoi huutaa: KEHTAATTE ISTUA NUORI TERVE TYTTÖ! ANTAKAA TILAA SAIRAALLE VANHALLE NAISELLE. Nousin siitä ylös kuin pahaa tehnyt pikkulapsi. Kaikki tuijottivat tilannetta, minä se tunsin suurta hilpeyttä mielessäni, minuahan luultiin terveeksi tytöksi. Kun tulin kotiini katselin ihan itseäni suuresta peilistä, ja tosiaan "tytön" näköiset kasvot minulla suuresti onkin.

      Kyllä tänne kirjoitellaan, ihmisiä tulee ja menee.

    • ---:)---

      Olen se viimeksi kirjoittanut sille poistetulle aloituksellesi. Kiva, että kefexin puree. Se lääke oli tuttu ja sitä söin, koska minulle tuli leikkaushaavaan muodostumaan kolme reikää, jotka eivät umpeutuneet. Haava parantui hyvin Kefex-lääkityksellä, mutta tulihan sitten vielä rumempi jälki. No, se on suhteellista.
      Ei aloituksesi ole surkea, vaan ajankohtainen. Koskaan ei voi tietää jos tulee jotain yllättävää ja halutaan jakaa tietotaitoja ja kokemuksia.
      Hirteishuumori on tervetullut, siis hoidoissa oleville ja olleille!
      Kirjoita kuulumisiasi, cc!

      • Bakteeri löytyi se oli e coli, ja antibiootti vaihdettiin toiseen joka ei ole laajakirjoinen ja se tehoaa kuitenkin coliin.
        crp oli tänään normaali alle 10, eli kyllä se siitä.
        Ihmettelen miksi ei oireillut yhtään? veikö leikkaus tunnon rakostani, pitää kysyä asiaa kun menen seuraavan kerran vastaanotolle.


      • ---:)---
        claudia.c kirjoitti:

        Bakteeri löytyi se oli e coli, ja antibiootti vaihdettiin toiseen joka ei ole laajakirjoinen ja se tehoaa kuitenkin coliin.
        crp oli tänään normaali alle 10, eli kyllä se siitä.
        Ihmettelen miksi ei oireillut yhtään? veikö leikkaus tunnon rakostani, pitää kysyä asiaa kun menen seuraavan kerran vastaanotolle.

        Siltä kuulostaa, että leikkauskohdan alueelle ei tule hyvin tuntoa hereille myöhemmin. Minulta leikattiin vatsasta. Vietiin varmuuden vuoksi myös imusolmukkeet aorttaan asti. Imusolmukkeet puhtaat silti.
        Ainahan kannattaa kysyä seuraavalla vastaanotolla! Sinulla oli vielä raskaampaa kuin minulla, sairastuit vielä suolistosairauteen sytoaikana. Jotain siirrännäisjuttua koetetaan tehdä toukokuussa sinulle?
        Hyvää Ystävänpäivää ja jaksamishalit!


    • -ra

      Heikossa hapessa olin yöllä,Heräsin klo 02 yöllä hirvittävään sydänkipuun,joka säteili kaulalle ja käsivarteen.Otin 3 suihketta Nitroa ja 2 verenpainelääkettä.Soitin 112.otin vielä neljännen suihkeen sitten pikkuhiljaa kipu alkoi vähentyä.Tytär oli valmiina soittamaan ambulanssin jos menen tajuttomaksi.Tänään vähän helpompi olla.Maanantaina käyn sydänfilmissä.

    • apua.

      Eikö lähettäneet ambulanssia kun sinä itse soitit hätänumeroon?

    • -ea

      Kieltäiydyin,sanoin soittavani uudelleen.Kysyi kieltäydytkö hoidosta.Sanoin joo-sanoin soittavani jos pakko

    • apua,

      Miksi soitit ensin ja sitten kieltäydyit?

    • -ra

      Koska luulin jotta sydän pysähtyy,en halunnut jättää nuorintani yksin töllä.

      • IkiMuori

        Oot sie kyllä -ra melko erikoinen pakkaus :).


    • -ra

      Onneksi en lähteenyt sairaalaan olisin joutunut olemaan siellä viikon,ja meillä on viikon työmatka iittiin.Työntekijät ja asiakkaat,saamme olla ihanassa kartanossa ja rivitaloissaa.Opiskelumatka myös.

    • vakavasti sairas.

      Hoh-hoijjaa...jos sinä olet niin vakavasti sairas,että olisit joutunut olemaan viikon sairaalassa,niin et missään tapauksessa kykenisi nyt menemään yhtään minnekkään.

      Älä leiki tulella enää.

    • -ra

      Siellä saa levätä päivällä,ja maalla nukkuu 8-10 t,yössä erilailla kun kaupungissa-

    • -ra

      Viime kerralla kun olimme siellä kukaan meistä ei olisi halunnut lähteä takaisin kaupunkiin.Niin leppoisaa siellä on kun lomakodissa,vastaa sairaalassa oloa muuten mutta sairaalassa koko ajan käydään mittaamassa verenpeinetta otetaan sydänfilmiä,ja verikokeita,sekä käydään kuumetta mittaamassa,ja monta potilasta samassa huoneessa,ei nukkumisesta tule yhtään mitään.On kokemusta kun olim viikon sydämen takia ja viikon keuhkoembolian talia. joten se siitä.

    • vakavasti sairas.

      Noin ' vakavasti ' sairas ei lomaile, hän makaa sairaalassa ja antaa ottaa sydänfilmin,saa lääkityksen.
      Höpöptät vaan ja liioittelet vaivojasi.

      Älä enää valehetele.

    • -ra

      Toivottavasti saat samat sairaudet kun minä niin haukun sinua valehtelijaksi mikäli selviydyt.

      • vakavasti sairas,

        En selviydy, luustoon,maksaan ja keuhkoihin levinnyt syöpäni on parantumaton,olen pyörätuolissa sen ajan,jonka vielä saan elää..Kiitos toivotuksestasi mutta luulen,että minulla on tilanne jo tarpeeksi huono ennusteinen.
        En enää jaksa sellaista valittamista,mikä ei tunnu aidolta vaan liioitetulta.

        Ambulanssi juttusi on uskomaton.


    • -ra

      En toivo kenellekkään pahaa mutta alkaa ottaa päähän tuollainen vähättely.

    • -ra

      Maaliskuun alussa on syöpiksellä mammofrafia,verikokeet,ja ultraääni,ja viikon kuluttua lääkäri.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe