Luottokortilla maksaminen.

Hmm?

Kun maksaa New Yorkissa luottokortilla niin tarvitaanko pin-koodia vai toimitaanko allekirjoituksella?

21

2090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allekirjoituksella

      Allekirjoituksella ja joskus ei tarvita sitäkään. Useimmilla huoltoasemilla tankatessa kortti vain laitetaan sisään ja tankataan ilman minkäänlaista varmistusta kortin haltijasta. Isoimmissa kaupoissa alkaa olla kassalla sähköinen näyttöpääte, johon raapustat allekirjoituksen.

      • kookosbanaaniananas

        Tuohon tankkaukseen liittyen... valitettavasti myös monissa paikoissa pumpulla kysytään ZIP-codea, eli paikallista kortinhaltijan osoitteen postinumeroa. Ja kun on eurooppalainen luottokortti kyseessä niin validia sellaista ei tietenkään ole. Maksu tällöin ennakkoon sisällä tai käteisellä.

        PIN-koodia tosiaan tarvitsee vain jos aikoo nostella rahaa automaatilta. Kaupoissa kysellään henkkaria silloin tällöin mutta kuten muut ovat sanoneet, erittäin vaihtelevalla politiikalla.


    • juu ei

      Aina kuitataan allekirjoituksella, mutta joskus joissakin paikoissa ei tarvitse kuitata ollenkaan jos/kun on kyseessä pieni ostos. Minulla ei ole pin-koodia luottokortissa, pankkikortissa (debit) vain. Luottokorttiinkin saa pin-koodin jos haluaa, mutta ei sitä tarvi. Käteistä nostan pankkikortilla jos tarvitsen sitä.

      • rajat(on)

        Muistaakseni alle $25 ostoksista ei tarvitse kysyä allekirjoitusta. Monet tosin silti kysyvät. Itse olen kuitenkin maksanut esim. Targetissa yli $200 ostokset, eikä silti kysytty allekirjoitusta. Tuntuu siltä, että kyseessä on arpapeli milloin kysytään ja milloin ei.


      • takuu juttu

        kyllä se on ihan sama koodi kortissa oli sitten debit tai credit....automaattinostot menee yleensä luottopuolelle....siis credit.


      • juu ei
        takuu juttu kirjoitti:

        kyllä se on ihan sama koodi kortissa oli sitten debit tai credit....automaattinostot menee yleensä luottopuolelle....siis credit.

        Minulla ei ainakaan ole sama koodi, koska ovat kaksi ihan eri korttia, debit-kortti (pankkikortti) ja luottokortti. Eikä minulla ole luottokortissa pin-koodia, koska en sitä tarvitse. Luottokorttiostokset kuitataan aina allekirjoituksella paitsi joissakin paikoissa ihan pienissä ostoksissa ei tarvitse kuitata ollenkaan.
        Debit-kortissani on VISA-logo, ja näin ollen voin käyttää korttia myös ulkomailla, ja voin nostaa sillä automaatista rahaa ulkomaillakin. Luottokortilla en voi nostaa automaatista, koska siihen ei ole pin-koodia.


      • autopad
        juu ei kirjoitti:

        Minulla ei ainakaan ole sama koodi, koska ovat kaksi ihan eri korttia, debit-kortti (pankkikortti) ja luottokortti. Eikä minulla ole luottokortissa pin-koodia, koska en sitä tarvitse. Luottokorttiostokset kuitataan aina allekirjoituksella paitsi joissakin paikoissa ihan pienissä ostoksissa ei tarvitse kuitata ollenkaan.
        Debit-kortissani on VISA-logo, ja näin ollen voin käyttää korttia myös ulkomailla, ja voin nostaa sillä automaatista rahaa ulkomaillakin. Luottokortilla en voi nostaa automaatista, koska siihen ei ole pin-koodia.

        Kyllä joillakin luottokorteilla voi nostaa: minulla on pelkkä luottokortti, jossa siru ja pin-koodi.


      • juu ei
        autopad kirjoitti:

        Kyllä joillakin luottokorteilla voi nostaa: minulla on pelkkä luottokortti, jossa siru ja pin-koodi.

        Tietenkin luottokortilla voi nostaa automaatista rahaa, mutta pitää olla pin-koodi. En ole katsonut tarpeelliseksi lisätä pin-koodia luottokorttiin.


      • autopad
        juu ei kirjoitti:

        Tietenkin luottokortilla voi nostaa automaatista rahaa, mutta pitää olla pin-koodi. En ole katsonut tarpeelliseksi lisätä pin-koodia luottokorttiin.

        Pin-koodin lisäämisestä en tiedä, tuli kortin mukana ihan alunperin.


      • juu ei
        autopad kirjoitti:

        Pin-koodin lisäämisestä en tiedä, tuli kortin mukana ihan alunperin.

        Ei tule meillä automaattisesti. Itse saa päättää minkä nelinumeroisen tunnuksen haluaa niin pankki- kuin luottokorttiinkin.


      • 100% varma
        juu ei kirjoitti:

        Ei tule meillä automaattisesti. Itse saa päättää minkä nelinumeroisen tunnuksen haluaa niin pankki- kuin luottokorttiinkin.

        Kyllä tulee aina automaattisesti sillä esim. Suomessa ei voi debit/credit korttia käyttää ilman pin koodia. Jossain pankissa koodin voi itse laittaa mutta pääosin se tulee mikä tulee. Koodi tulee 2-3 päästä kuin kortin olet saanut ja ihan postin kautta.


      • mieti vielä
        juu ei kirjoitti:

        Tietenkin luottokortilla voi nostaa automaatista rahaa, mutta pitää olla pin-koodi. En ole katsonut tarpeelliseksi lisätä pin-koodia luottokorttiin.

        kuinkan sinä sitten korttia käytät jos sinulla ei ole pin koodia? Se sama koodi vaaditaan vaikka maksat Debit puolelta=pankkikortilla.


      • autopad
        mieti vielä kirjoitti:

        kuinkan sinä sitten korttia käytät jos sinulla ei ole pin koodia? Se sama koodi vaaditaan vaikka maksat Debit puolelta=pankkikortilla.

        Rahan nostaminen automaatista ei tietenkään onnistu ilman pin-koodia, mutta kaupoissa maksaminen ainakin USAssa onnistuu jopa liian helposti: ihmetyttää, kun ei mitään henkilöpapereita/passia kysellä, raapustat vain elektronisen allekirjoituksen.


      • näin on
        autopad kirjoitti:

        Kyllä joillakin luottokorteilla voi nostaa: minulla on pelkkä luottokortti, jossa siru ja pin-koodi.

        kyllä kaikilla luotto(credit) korteilla voi nostaa rahaa automaatista ja monesti se ei edes onnistu debit(pankki) kortilla. Esim. Thaimaassa toimii vain luottopuoli ja pitää olla myös pin jotta nosto onnistuu.


      • rahoituspäällikkö
        juu ei kirjoitti:

        Minulla ei ainakaan ole sama koodi, koska ovat kaksi ihan eri korttia, debit-kortti (pankkikortti) ja luottokortti. Eikä minulla ole luottokortissa pin-koodia, koska en sitä tarvitse. Luottokorttiostokset kuitataan aina allekirjoituksella paitsi joissakin paikoissa ihan pienissä ostoksissa ei tarvitse kuitata ollenkaan.
        Debit-kortissani on VISA-logo, ja näin ollen voin käyttää korttia myös ulkomailla, ja voin nostaa sillä automaatista rahaa ulkomaillakin. Luottokortilla en voi nostaa automaatista, koska siihen ei ole pin-koodia.

        Tuo sinun kortti on yhdistelmä kortti eli siinä on pankkikortti (debit) ja luotto(credit) samassa ja nosto menee yleensä tuolta Visa(credit) puolelta eli luotto. Ihan turhaa pidät mukanasi tuota luottokorttia kun sinulla on molemmat samassa kortissa.
        Monessa maassa voi rahaa nostaa myös pankkipuolelta mutta ei onnistu jokja paikassa vaan nosto menee credit puolelle.


      • juu ei
        100% varma kirjoitti:

        Kyllä tulee aina automaattisesti sillä esim. Suomessa ei voi debit/credit korttia käyttää ilman pin koodia. Jossain pankissa koodin voi itse laittaa mutta pääosin se tulee mikä tulee. Koodi tulee 2-3 päästä kuin kortin olet saanut ja ihan postin kautta.

        Ei tule meillä.


      • juu ei
        rahoituspäällikkö kirjoitti:

        Tuo sinun kortti on yhdistelmä kortti eli siinä on pankkikortti (debit) ja luotto(credit) samassa ja nosto menee yleensä tuolta Visa(credit) puolelta eli luotto. Ihan turhaa pidät mukanasi tuota luottokorttia kun sinulla on molemmat samassa kortissa.
        Monessa maassa voi rahaa nostaa myös pankkipuolelta mutta ei onnistu jokja paikassa vaan nosto menee credit puolelle.

        Kuten sanoin, meillä täällä ei tunneta yhdistelmäkortteja, mutta molempia (debit, kredit) kortteja voin käyttää ulkomailla. Debit kortit (niissä aina jonkin luottoyhtiön tunnus, Visa, Master Card), ja ne toimivat ulkomailla kuin "luottokortit", mutta tapahtumat menevät suoraan tililtä. Hyvä juttu!
        Luottokortti tietenkin toimii aina ja joka paikassa, mutta ilman tunnuksia sillä ei tietenkään voi nostaa rahaa automaatista. En kyllä luottotililtä nostaisikaan rahaa, kun voin nostaa tililtä.


      • että asiaan
        juu ei kirjoitti:

        Kuten sanoin, meillä täällä ei tunneta yhdistelmäkortteja, mutta molempia (debit, kredit) kortteja voin käyttää ulkomailla. Debit kortit (niissä aina jonkin luottoyhtiön tunnus, Visa, Master Card), ja ne toimivat ulkomailla kuin "luottokortit", mutta tapahtumat menevät suoraan tililtä. Hyvä juttu!
        Luottokortti tietenkin toimii aina ja joka paikassa, mutta ilman tunnuksia sillä ei tietenkään voi nostaa rahaa automaatista. En kyllä luottotililtä nostaisikaan rahaa, kun voin nostaa tililtä.

        eihän siinä ole mitään eroa nostaako rahaa tililtä vai luotolta? Molemmista menee sama korvaus pankille. En käsitä miksi sinulla sitten on se luottokortti kun et sitä käytä? Kyllä myös jenkeissä on kohta yhdistelmäkortit Pitääkö minun ymmärtää että vastailet ja olet nyt siellä jenkeissä? Juttuhan on näin että ettei sitä kysytty miten jenkkikortit toimii vaan miten suomalaisen kortti toimii ja tarvitaanko pin koodi.


      • juu ei
        että asiaan kirjoitti:

        eihän siinä ole mitään eroa nostaako rahaa tililtä vai luotolta? Molemmista menee sama korvaus pankille. En käsitä miksi sinulla sitten on se luottokortti kun et sitä käytä? Kyllä myös jenkeissä on kohta yhdistelmäkortit Pitääkö minun ymmärtää että vastailet ja olet nyt siellä jenkeissä? Juttuhan on näin että ettei sitä kysytty miten jenkkikortit toimii vaan miten suomalaisen kortti toimii ja tarvitaanko pin koodi.

        Luottokorttiahan minä käytän kaikkeen maksamiseen, pankkikorttia hyvin, hyvin harvoin. Luottokortin käytöstä saa nykyään niin monenlaisia etuja, ja muutenkin on tärkeätä käyttää luottokorttia/luottokortteja. Velkaa minulla ei kuitenkaan ole luottokorteilla, eikä tarvitse maksaa korkoja eikä muitakaan kuluja.

        Sen verran tiedän, että suomalaisilla korteilla voi maksaa täällä normaalisti, ja voi nostaa rahaa automaateista. Ei siinä ole mitään eroa. Se ero on, että teillä on yhdistelmäkortit, meillä ei. Enkä usko että tuleekaan.


    • pankkineitix

      hakekaas kaikki visa-automaatit sivusto auki niin sieltä löytyy hakukenttä, mistä voit hakea matkakohteesi visa-automaatit. Ainoastaan visa-automaateista voi nostaa pankki eli Debit puolelta. Jos nostat rahaa amerikkalaisista automaateista yms. nosto menee aina Credit puolelta. Visa-automaatteja on melkeen joka paikassa.. Lukuunottamatta pieniä autiosaaria ja eristetympiä paikkoja ym. Sieltä siis katsomaan esim. vaikka Manhattanin saaren visa-automaatteja mikä on itseä ja omaa hotellia/sijaintia lähinnä. :)

      http://visa.via.infonow.net/locator/global/ tossa linkkiä! :)

    • pankkineitix

      Ja eikä kyllä mene sama korvaus, jos käyttää luotto ja pankki puolta! haloo pahvi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      60
      770
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe