ASBESTIA MUOVIMATON ALLA?

Remontti-Raija

Haluaisin poistaa eteisen lattiasta vanhan muovimaton. Talo rakennettu -36 ja eteisessä on ruskeaksi maalattu puulattia, jonka päällä paksuhko kerros lohkeilevaa harmaata laastin tyyppistä ratkaisua. Mahtaakohan tämä olla vanhaa muovimatto liimaa, joka voi sisältää asbestia? Tai laastia, jota on käytetty puulattian tasoitteluun. Matto ei ole tiukasti kiinni tässä harmaassa systeemissä. Veikkaisin, että laitettu joskus 70-luvulla. Talonyhtiöstä olen isännöitsijältä kysynyt tietoja mutta siellä ei tiedetä.

Kuva:

7

1172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • mävaanko

Ei sitä tiedä kukaan varmuudella ellei ota näytettä. Toki aina täytyy muistaa, että asbestityö on luvanvaraista ja ammattimiesten työtä. Mutta kuitenkin, jos ei pahasti pölyä, niin itse purkaisin pois muovimaton, ovet voisi teipata umpeen, ettei pölyleviä ympäriinsä. Mutta kun itse teen, niin suojaudun pahimman varalta aina vaikka kyseessä ei olisikaan asbestia. ja käytän kertakäyttöisiä haalareita ja P3 luokan hengityssuojainta.

• Ei huolta...

Ihasn pelkältä Laastilta tai Tasoitteelta näyttää.

Liimasta en näe merkkiäkään.

Ja jos Liima on vaaleaa tai kellertävää siinnä ei ole silloin Asbestia.

Vanhat mustat "Pikiliimat" sisälsivät Asbestia pikkiriikkisen.

• Asbestiako

Mä taas luulisin, että tuo vihreä on mattoliimaa. En "usko" että siinä olisi asbestia. Onko se uskon asia?

• puppelipörje

"Toki aina täytyy muistaa, että asbestityö on luvanvaraista ja ammattimiesten työtä"
      -ja heko heko.

kyllähän se kumminkin taitaa olla niin,että ok-talossa saa vaikka syödä asbestia,ei siihen tarvita ammattimiehiä rahastamaan,kun ok.talossa remonttia tekee!!

taloyhtiöt on toinen juttu,mutta ok-talossa saa purkaa ja rakentaa niin paljon asbestitöitä kuin sielu sietää.

• Hengitys_suojain.

Mietippäs vähän ennenvanhaisia Rakentajia.
      Läträsivät Asbestilla vuosikymmeniä päivittäin ja ilman mitään suojaimia. Ja moni elää edelleen.

Se sinun pieni lattianplänttisi "vaikka siinnä olisi Asbestia" ei vaikuta sinun terveyteesi sen enempää kuin yhden savukkeen polttaminen.

Iltapäivälehdet on hysterisoineet ihmiset.

• Sää kualet pian..

Asbesti on syöpää aiheuttava aine !!!

Niin on Tupakka ja Viinakin.

Jos epäilet Asbestia käytä Hengitys-suojainta.
      Tai kostuta työkohde niin ei Asbesti pöllyä.

Tiesit kai että myös Betonipöly on terveydelle haitallista ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      194
      6769
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      158
      1975
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      54
      1185
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      44
      1059
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      1017
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      924
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      889
    Aihe