Onko yleistä,

Iöytökissa

että kissa ei juo mitään?

Syö vain märkäruokia.

9

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummo ja kissa

      Minulla on myös löytökissa.
      Ollut Loppiaisesta asti.

      Naukui surkeasti oveni takana ja tuli sisään kun raotin ovea.
      Kissa oli todella laihassa kunnossa ja naama täynnä raapimajälkiä, korvalehdet paleltuneet ja anturoissa paleltumajälkiä.

      Kissa osoitti kuitenkin elivoimansa syömällä ahneesti tarjottua ruokaa, mutta ei juonut vettä vaikka selvästikin kärsi kuivumisesta.
      Sain kissan kuivumisongelman kuntoon muutamassa päivässä antamalla sille 10% hyla kahvikermaa, jota se sitten litkikin kolmessa vuorokaudessa litran purkillisen.
      Kissan paino nousi lähes kilon verran ja se painoi 2.5 kg. Muuta ruokaa se söi myös hyvällä ruokahalulla.
      Kun viikko oli kulunut ja kissan vatsa toimi normaalisti annoin matokuurin jonka nyt olen uusinut.
      Kissan painaa nyt 2.8kg ja siinä se on nyt pysynyt pari viikkoa.
      Syöminen on normalisoitunut ja kerma on jäänyt pois ruokavaliosta, vesi kelpaa hyvin kunhan muistaa vaihtaa tarpeeksi usein.
      Kissa on erittäin ihmisrakas pieni tyttökissa joka vietti ensimmäiset päivänsä meillä sylissäni koska oli erittäin huonossa kunnossa.
      Ilmoitin kissan tuntomerkit löytöeläintaloon mutta kukaan ei sitä kysellyt eikä naapurustossakaan siitä tiedetty mitään.
      Nyt kissa on minun ja huomenna vien sen steriloitavaksi.

      • löytökissa

        Mitenkähän pysynyt edes hengissä tuolla myrskyssä ja pakkasessa...
        Näkeekö tuon jotenkin, onko kissa steriloitu vai ei?


    • mummo ja kissa

      Siitä tiesin ettei ollut steriloitu, eikä myöskään odottanut pentuja kun tuli kiimaan pari viikkoa sitten.
      Tänään sitten steriloitiin ja el. lääkäri tutki muutenkin kisun kuntoa. Vieläkin korvalehdet ovat herkät ja iholla on pari karvatonta läikkää josta karva on lähtenyt mahdollisesti tappelussa.
      El.lääkäri arveli kissan viime kevään pennuksi kokonsa puolesta. Painaa nyt 2.8 kg ja on hyvässä kunnossa muuten.
      Löydettäessä kissa kärsi hypotermiasta, hengitys ja syke oli nopeaa ja lisäksi oli sydämen rytmihäiriöitä.

      Rokotuksia ei vielä annettu että kissa ehtii toipua tästä sterilointileikkauksesta.
      Kissa on täysin sisäkissa, joten rokotuksilla ei ole niin kiirettä vielä.

      Tämä kissa tuli minulle kuin taivaan lahjana surua lievittämään. Minun rakas koirani jouduttiin nukuttamaan maksasyövän takia pari viikkoa aikaisemmin.

      • Iöytökissa

        Tuossa näyttää tosiaan olleen kohtalon sormi pelissä. Kyllä te nyt selvästikin tarvitsette toisianne!
        Mitäköhän koirasi olisi tykännyt kissasta...


    • mummo ja kissa

      Koirani oli suursnautseri narttu. Rotu on tunnetusti erittäin vahti- ja suojeluviettinen joka yleensä vahtii perhettään tiiviisti. Niin tämäkin oli. Ei edes tutut ihmiset päässeet lähelleni, etteikö koira tullut tarkistamaan tilanteen ja jos kyseessä tuntematon henkilö ei poistunut viereltäni. Koskaan ei purrut ketään eikä käyttäytynyt aggressiivisesti.
      Muihin koiriin se suhtautui välinpitämättömästi ja kissoja olisi ajanut takaa jos olisin antanut.
      Mahdollisesti olisi tottunut kissaan jos se olisi otettu pentuna ja jos en liikaa olisi kiinnittänyt huomiota kissaan.

      Minulla on ollut koko aikuisikäni vain koiria. Nyt tämä löytökissa on ensimmäinen ja ihana pienokainen onkin.

      • Iöytökissa

        Hyvää jatkoa teille molemmille.


    • Minä ja kissa

      Minulla ollut löytökissa nyt n.4 vuotta.Vasta nyt pari viikkoa sitten joi vettä ensimmäisen kerran.
      Sitä ennen ei ole koskenut vaikka raikasta vettä on aina tarjolla.
      Sama on kuivaruuan kohdalla vasta pari kuukautta on syönyt pikkusen kuivanappuloita.
      Muita kissanruokia syö kyllä ja kanaa.Ilmeisesti on saanut riittävästi märkäruuasta
      nestettä.
      Kissan ikää en tiedä,olen leikkauttanut sen kyllä,mutta lääkärikään ei oikein uskaltanut arvioida sen ikää.
      Kissa on kai vieroitettu emostaan liian aikaisin ,kun "lutsuttaa " sylissäni puseron märäksi.
      Kissa on kiltti ja kehrää kovasti.

      • Iöytökissa

        Vau. Sinä olet sitkeästi tarjonnut juotavaa.


      • mummo ja kssa
        Iöytökissa kirjoitti:

        Vau. Sinä olet sitkeästi tarjonnut juotavaa.

        Oletko kokeillut kissallesi hyla 10% kahvikermaa? Minun kissani alkoi sitä juoda ja oppi sitten vedenkin juomaan kun vähitellen laimensin kermaa vedellä.

        Minunkin kissani kehrää kovasti sylissä sekä pesee itseään usein ja pitkään.

        Hyvää kissaYstävänpäivää kaikille lukijoille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1147
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1022
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      887
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe