että kissa ei juo mitään?
Syö vain märkäruokia.
Onko yleistä,
9
111
Vastaukset
- mummo ja kissa
Minulla on myös löytökissa.
Ollut Loppiaisesta asti.
Naukui surkeasti oveni takana ja tuli sisään kun raotin ovea.
Kissa oli todella laihassa kunnossa ja naama täynnä raapimajälkiä, korvalehdet paleltuneet ja anturoissa paleltumajälkiä.
Kissa osoitti kuitenkin elivoimansa syömällä ahneesti tarjottua ruokaa, mutta ei juonut vettä vaikka selvästikin kärsi kuivumisesta.
Sain kissan kuivumisongelman kuntoon muutamassa päivässä antamalla sille 10% hyla kahvikermaa, jota se sitten litkikin kolmessa vuorokaudessa litran purkillisen.
Kissan paino nousi lähes kilon verran ja se painoi 2.5 kg. Muuta ruokaa se söi myös hyvällä ruokahalulla.
Kun viikko oli kulunut ja kissan vatsa toimi normaalisti annoin matokuurin jonka nyt olen uusinut.
Kissan painaa nyt 2.8kg ja siinä se on nyt pysynyt pari viikkoa.
Syöminen on normalisoitunut ja kerma on jäänyt pois ruokavaliosta, vesi kelpaa hyvin kunhan muistaa vaihtaa tarpeeksi usein.
Kissa on erittäin ihmisrakas pieni tyttökissa joka vietti ensimmäiset päivänsä meillä sylissäni koska oli erittäin huonossa kunnossa.
Ilmoitin kissan tuntomerkit löytöeläintaloon mutta kukaan ei sitä kysellyt eikä naapurustossakaan siitä tiedetty mitään.
Nyt kissa on minun ja huomenna vien sen steriloitavaksi.- löytökissa
Mitenkähän pysynyt edes hengissä tuolla myrskyssä ja pakkasessa...
Näkeekö tuon jotenkin, onko kissa steriloitu vai ei?
- mummo ja kissa
Siitä tiesin ettei ollut steriloitu, eikä myöskään odottanut pentuja kun tuli kiimaan pari viikkoa sitten.
Tänään sitten steriloitiin ja el. lääkäri tutki muutenkin kisun kuntoa. Vieläkin korvalehdet ovat herkät ja iholla on pari karvatonta läikkää josta karva on lähtenyt mahdollisesti tappelussa.
El.lääkäri arveli kissan viime kevään pennuksi kokonsa puolesta. Painaa nyt 2.8 kg ja on hyvässä kunnossa muuten.
Löydettäessä kissa kärsi hypotermiasta, hengitys ja syke oli nopeaa ja lisäksi oli sydämen rytmihäiriöitä.
Rokotuksia ei vielä annettu että kissa ehtii toipua tästä sterilointileikkauksesta.
Kissa on täysin sisäkissa, joten rokotuksilla ei ole niin kiirettä vielä.
Tämä kissa tuli minulle kuin taivaan lahjana surua lievittämään. Minun rakas koirani jouduttiin nukuttamaan maksasyövän takia pari viikkoa aikaisemmin.- Iöytökissa
Tuossa näyttää tosiaan olleen kohtalon sormi pelissä. Kyllä te nyt selvästikin tarvitsette toisianne!
Mitäköhän koirasi olisi tykännyt kissasta...
- mummo ja kissa
Koirani oli suursnautseri narttu. Rotu on tunnetusti erittäin vahti- ja suojeluviettinen joka yleensä vahtii perhettään tiiviisti. Niin tämäkin oli. Ei edes tutut ihmiset päässeet lähelleni, etteikö koira tullut tarkistamaan tilanteen ja jos kyseessä tuntematon henkilö ei poistunut viereltäni. Koskaan ei purrut ketään eikä käyttäytynyt aggressiivisesti.
Muihin koiriin se suhtautui välinpitämättömästi ja kissoja olisi ajanut takaa jos olisin antanut.
Mahdollisesti olisi tottunut kissaan jos se olisi otettu pentuna ja jos en liikaa olisi kiinnittänyt huomiota kissaan.
Minulla on ollut koko aikuisikäni vain koiria. Nyt tämä löytökissa on ensimmäinen ja ihana pienokainen onkin.- Iöytökissa
Hyvää jatkoa teille molemmille.
- Minä ja kissa
Minulla ollut löytökissa nyt n.4 vuotta.Vasta nyt pari viikkoa sitten joi vettä ensimmäisen kerran.
Sitä ennen ei ole koskenut vaikka raikasta vettä on aina tarjolla.
Sama on kuivaruuan kohdalla vasta pari kuukautta on syönyt pikkusen kuivanappuloita.
Muita kissanruokia syö kyllä ja kanaa.Ilmeisesti on saanut riittävästi märkäruuasta
nestettä.
Kissan ikää en tiedä,olen leikkauttanut sen kyllä,mutta lääkärikään ei oikein uskaltanut arvioida sen ikää.
Kissa on kai vieroitettu emostaan liian aikaisin ,kun "lutsuttaa " sylissäni puseron märäksi.
Kissa on kiltti ja kehrää kovasti.- Iöytökissa
Vau. Sinä olet sitkeästi tarjonnut juotavaa.
- mummo ja kssa
Iöytökissa kirjoitti:
Vau. Sinä olet sitkeästi tarjonnut juotavaa.
Oletko kokeillut kissallesi hyla 10% kahvikermaa? Minun kissani alkoi sitä juoda ja oppi sitten vedenkin juomaan kun vähitellen laimensin kermaa vedellä.
Minunkin kissani kehrää kovasti sylissä sekä pesee itseään usein ja pitkään.
Hyvää kissaYstävänpäivää kaikille lukijoille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399