Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Paras valikoima alkoholittomia oluita (Hki)?

välíllä alkotontakin

Missä Helsingin kuppilassa tai ihan ruokaravintolassakin on paras valikoima alkoholittomia oluita?

ihan järkyttävää, kun vielä nykypäivänä saattaa hyvällä tuurilla ruokaravintoloista löytää yhden (1) alkoholittoman olutmerkin, baareissa niitä ei juuri ole tarjolla, pilsneriä niistä sen sijaan löytyy se yksi merkki.
Olen viikonloppuna sopinut treffit erääseen oluisiin erikoistuneeseen pubiin. Heillä on olutlistalla yksi pilsnerimerkki, eikä yhtään alkoholitonta. Jep, ei tarvi sitä yhtä enempää siinä paikassa juoda.

Ei taida Suomessa kannattaa alkottomien oluiden myynti... Sääli.

67

2899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiskin tällä puolen

      Valitettavasti alkoholittomien oluiden valikoima on muutenkin varsin rajallinen ja laadultaan yllättävänkin heikkoa. Oluen ystävänä juon mielelläni Nikolaita, sekä lagerina että tummana, mutta muut "holittomat" korvaan mielummin vaikka maidolla tai kivennäisvedellä.

      • puttekaalinen

        Kotikajla on myös yllättävän hyvää..


      • 6+5
        puttekaalinen kirjoitti:

        Kotikajla on myös yllättävän hyvää..

        Mitä järkeä on juoda alkoholitonta olutta?

        Siitä ei tule hyvää ja rentoa fiilistä.

        Juon vain kerran parissa viikossa.


      • Kalja on mauste
        6+5 kirjoitti:

        Mitä järkeä on juoda alkoholitonta olutta?

        Siitä ei tule hyvää ja rentoa fiilistä.

        Juon vain kerran parissa viikossa.

        Itse en luokittele olutta edes viinaksi enkä todellakaan kännää millään kaljalla, käytän sitä vain ruokien aines osana.

        Kalja ei muuta tee kuin turvottaa ja pelkkä yksi kalja vastaa kunnon kaurapuuro lautasta, juo niitä sitten koko yö niin olet tavallaan vain syönyt useita lautasellisia löysää viina puuroa ja maksanut siitä tökerön hinnan. Mutta etpähän juonut "neiti drinkkejä"


      • 6+5
        Kalja on mauste kirjoitti:

        Itse en luokittele olutta edes viinaksi enkä todellakaan kännää millään kaljalla, käytän sitä vain ruokien aines osana.

        Kalja ei muuta tee kuin turvottaa ja pelkkä yksi kalja vastaa kunnon kaurapuuro lautasta, juo niitä sitten koko yö niin olet tavallaan vain syönyt useita lautasellisia löysää viina puuroa ja maksanut siitä tökerön hinnan. Mutta etpähän juonut "neiti drinkkejä"

        Ei niissä drinkeissä ole mitään neitimäistä eikä siiderissä eikä viinissä eikä lonkerossa eikä viskissä eikä skumpassa.

        Alkoholiton olut on kuin hampurilainen ilman pihviä. Kumallakaan ei tee mitään.


      • Kuramaha
        6+5 kirjoitti:

        Mitä järkeä on juoda alkoholitonta olutta?

        Siitä ei tule hyvää ja rentoa fiilistä.

        Juon vain kerran parissa viikossa.

        Pidän oluen mausta, mutta sain vakavan suolistosairauden ja tämän lääkityksen kanssa alkoholia en voi käyttää. Holittomia vaihtoehtoja on kaupoissa hyvin, mutta ravintoloissa törmää yleensä vain yhteen. Limsoja kyllä löytyy useita. Jos perusteluna on holittoman oluen vähäinen kysyntä, niin miten perustellaan limsojen valikoima? Holittomia valkoviinejäkin on ihan kelvollisia, mutta yleensä ravintoloissa on vain Carl Jung -etikkalientä. Holittomat punaviinit ovat järjestään kuin mehuja. Alkoholi tekee niihin sen ihanan maun. Iloitkaa te, jotka pystytte nauttimaan kaikista iloliemistä! Vielä kun keksittäisiin alkoholiton konjakki!!


      • Totta
        6+5 kirjoitti:

        Ei niissä drinkeissä ole mitään neitimäistä eikä siiderissä eikä viinissä eikä lonkerossa eikä viskissä eikä skumpassa.

        Alkoholiton olut on kuin hampurilainen ilman pihviä. Kumallakaan ei tee mitään.

        Hampurilaispihvejäkin olen maustanut oluella mutta eniten sitä itse käytän erillaisten suikale lihojen kanssa kasarissa.

        Pelkkänä juomana se on yhtä ala arvoista kuin perunankuoret pääruokana, tälläinen on minun mielipide.


      • Panacod
        6+5 kirjoitti:

        Mitä järkeä on juoda alkoholitonta olutta?

        Siitä ei tule hyvää ja rentoa fiilistä.

        Juon vain kerran parissa viikossa.

        Ihmisellä voi olla sellainen lääkitys johon ei passaa sotkea alkoholia. Maksa-arvottiin voivat olla niin korkeat että maksa voi pettää alkoholin kanssa läträtessä.


    • välíllä alkotontakin

      Jaa, minä taas olen ollut positiivisesti yllättynyt, kun muutaman vuoden tauon jälkeen aloin jälleen maistella alkottomia. Monta hyvää merkkiä olen jo löytänyt (Warsteiner, Bavaria, Buckler jne) ja nykyään olen kaikki janojuomaksi tarkoitetut oluet korvannut alkoholittomalla vaihtoehdolla. Eipä tule yhden tai kahden oluen väsynyttä pöhnää!

      Mutta saataisiinpa sitä valinnanvaraa ravintoloihin ja baareihinkin... Warsteineriä kun saisi muualtakin kuin kaupasta, nam.

    • jhgfd

      Tampereella ravintola The Grill tarjoilee alkoholitonta Warsteineriä. On tullut muutaman klerran käytyä.Hyvää on.

      • Raittiina

        Paljon maksaa? kaupassa se maksaa 1,75€ 0,33/l. Ei ole hyvää, se on kitkerää.. En suosittele!


    • djdery

      Käväset ulkomailta hakemassa sitä alkoholitonta olutta.

      • oluenystävä1

        Buckler on hyvä alkoholiton olut. Vaatikaa sitä kauppiailtanne, jotta tietävät varata liikeeseensä.


    • PerusPertti :)

      maailma on täynnä alkoholittomia juomia, miksi käyntituote pitäisi olla alkoholitomaksi uudestaan tehty. alkoholijuomissa tuppaa sitä alkoholia olemaan. juo vettä hulkko.....

      • humalaton

        Monet tykkää oluen mausta.. ilman sitä alkoholia. Alkoholipitoistakin juovat sanovat (tekosyynä) tykkäävänsä oluen mausta.


      • 5+12
        humalaton kirjoitti:

        Monet tykkää oluen mausta.. ilman sitä alkoholia. Alkoholipitoistakin juovat sanovat (tekosyynä) tykkäävänsä oluen mausta.

        Kyllä se kalja hyvää on, ei se mikään tekosyy ole. En tarvitse tekosyitä juomiseeni, ruuan kanssa juon oluen tai kolme koska se on hyvää ja sopii ruuan kanssa. Todelliseen päihtymiseen pullo kirkasta, ilman tekosyitä.

        Lapsellisesti oluelle yökkäilevän en oletakaan ymmärtävän oluen makunautintoja.


      • ?
        5+12 kirjoitti:

        Kyllä se kalja hyvää on, ei se mikään tekosyy ole. En tarvitse tekosyitä juomiseeni, ruuan kanssa juon oluen tai kolme koska se on hyvää ja sopii ruuan kanssa. Todelliseen päihtymiseen pullo kirkasta, ilman tekosyitä.

        Lapsellisesti oluelle yökkäilevän en oletakaan ymmärtävän oluen makunautintoja.

        Eli sama jos olut olisi alkoholitonta?


    • T

      Nikolaitahan minä, koska eipä paljoa ole alkoholittomia, kaikissa muissa joku 0,002 %o, tykkään oluen mausta, mutta jos alkoholia, niin elimet voi sanoa poks.

      • jep jep

        Lidlistä saa alkoholitonta olutta, se on halpaa ja juomakelpoista!


      • et silleen
        jep jep kirjoitti:

        Lidlistä saa alkoholitonta olutta, se on halpaa ja juomakelpoista!

        Niinkö ? Vau lidlissä on, on kuule muissakin kaupoissa, jopa lähisiwassa, tosin marketeissa on valikoimaa reilummin ja taitaa olla ihan alkoissakin.

        En tiedä onko helsingissä mitään ns. olutbaarea, mutta niistä varmaan saisi myös alkoholitonta, esim. kuskia varten. Ja antakaa palautetta ruokaravintoloihin että saisi olla valikoimaa alkoholittomistakin, moni voisi kokeilla.


      • Raittiina
        et silleen kirjoitti:

        Niinkö ? Vau lidlissä on, on kuule muissakin kaupoissa, jopa lähisiwassa, tosin marketeissa on valikoimaa reilummin ja taitaa olla ihan alkoissakin.

        En tiedä onko helsingissä mitään ns. olutbaarea, mutta niistä varmaan saisi myös alkoholitonta, esim. kuskia varten. Ja antakaa palautetta ruokaravintoloihin että saisi olla valikoimaa alkoholittomistakin, moni voisi kokeilla.

        Citymarketit kautta maan, sieltä löytyy!


      • Raittiina
        jep jep kirjoitti:

        Lidlistä saa alkoholitonta olutta, se on halpaa ja juomakelpoista!

        Hyi hitto!


    • Alkoholiton?

      Ravintolan ei kannatta pitää valikoimissaan alkoholitonta olutta koska sen kysyntä on liki minimaalista. Varsinkin jos on kyseessä olutravintola jossa ei ole ruokatarjontaa - alkoholittoman kysyntä on aivan onnetonta.

      Toisekseen alkoholitonta olutta ravintolassa juovat asiakkaat eivät ole niitä joista ravintola kerää tuottonsa. Liki jokaisesta olutravintolasta löytyy alkoholiton olut - mutta se ei ole olutravintolan idea. Olut on käymistuote johon kuuluu alkoholi - jos alkoholi halutaan poistaa oluesta, sen maksaa ja tämän takia alkoholittomatkin oluet maksavat jotain.

      Jos ei halua alkoholia lainkaan, valikoimat ovat aika vähäiset - varsinkin oluen kohdalla. Valitettavasti itse en ole maistanut yhtään hyvää alkoholitonta olutta - jokusen juotavan, mutta en hyvää. Itse kokeilin uutta "kakkos" olutta ja tämä toimi yllättävän hyvin - janojuomana ja tai ruuankanssa menetteli paremman puutteessa.

      Toisaalta voidaan lähteä myös siitä, että olutravintolat ovat oluen kuluttajille sopivia paikkoja, valikoimat (yleensä) ovat kattavat ja oluen mausta nautitaan oli siinä enemmän tai vähemmän alkoholia. Itse olen kohtuukäyttäjä ja harvoin juon saman illan aikana yli kolme olutta - nousuhumala on ok, mutta siihen sen pitäisikin jäädä. Kankkusta en siedä ja yritän välttääsitä parhaani mukaan. Hyvin harvoin ostan oluen sen alkoholipitoisuuden perusteella, maku ja laatu ovat ne joihin valinta perustuu.

    • hkjhkjhkj

      Joka perjantai menee alkoholitonta se 12kpl.

      • Raittiina

        Parempi vaihtoehto=) Arvostan!


    • En vaan millään ymmärrä miksi jotkut juo alkoholitonta olutta tai kofeiinitonta kahvia. Sama kun söisi makaroonilaatikkoa ilman makarooneja.

      • ..

        Eli ihan sama vaikka maistuisi paskalle? Oluen maku itsessään ei ole tärkeä? Asian ydinkö on siinä että alkoholia on oltava eli juominen on humalahakuista.
        Alkoholitonta juovia miellyttää nimenomaan oluen MAKU. Siksi sitä halutaan, ei humaltumisen takia. Samoin kahvissa. Kaikkien elimistö ei edes siedä kofeiinia mutta kahvin maku miellyttää.


      • samaa mieltä
        .. kirjoitti:

        Eli ihan sama vaikka maistuisi paskalle? Oluen maku itsessään ei ole tärkeä? Asian ydinkö on siinä että alkoholia on oltava eli juominen on humalahakuista.
        Alkoholitonta juovia miellyttää nimenomaan oluen MAKU. Siksi sitä halutaan, ei humaltumisen takia. Samoin kahvissa. Kaikkien elimistö ei edes siedä kofeiinia mutta kahvin maku miellyttää.

        Nyt olen samaa mieltä, alkoholitonta juodaan siksi, että pidetään mausta muttei haluta olla humalassa.


      • makunsa kullakin
        .. kirjoitti:

        Eli ihan sama vaikka maistuisi paskalle? Oluen maku itsessään ei ole tärkeä? Asian ydinkö on siinä että alkoholia on oltava eli juominen on humalahakuista.
        Alkoholitonta juovia miellyttää nimenomaan oluen MAKU. Siksi sitä halutaan, ei humaltumisen takia. Samoin kahvissa. Kaikkien elimistö ei edes siedä kofeiinia mutta kahvin maku miellyttää.

        Kenen mielestä olut on hyvää? Sehän on järkyttävän makuista **sta! Kotikalja jotenkin menettelee.


      • basmattii
        .. kirjoitti:

        Eli ihan sama vaikka maistuisi paskalle? Oluen maku itsessään ei ole tärkeä? Asian ydinkö on siinä että alkoholia on oltava eli juominen on humalahakuista.
        Alkoholitonta juovia miellyttää nimenomaan oluen MAKU. Siksi sitä halutaan, ei humaltumisen takia. Samoin kahvissa. Kaikkien elimistö ei edes siedä kofeiinia mutta kahvin maku miellyttää.

        Alkoholittomat oluet tosin maistuvat väljähtyneelle huonolle oluelle, joten se siitä makuasiasta.


      • Raittiina
        samaa mieltä kirjoitti:

        Nyt olen samaa mieltä, alkoholitonta juodaan siksi, että pidetään mausta muttei haluta olla humalassa.

        Asiallista puhetta!


      • .
        basmattii kirjoitti:

        Alkoholittomat oluet tosin maistuvat väljähtyneelle huonolle oluelle, joten se siitä makuasiasta.

        Sinun mielestä maistuu siltä. Jonkun toisen mielestä ei maistu väljähtyneelle huonolle oluelle. Joten se siitä makuasiasta.


    • HAH HAH

      Kuule, miksi yleensähaet alkoholitonta olutta? JUO VETTÄ

    • Voi kauheaa

      Pienestä sinäkin järkytyt

      • NIMBY2

        Olueeseen kuuluu alkoholi, itseasiassa olut on parhaimmillaan n. 5,5 % vahvuisena.
        Tätä asiaa on monet olutseuralaisetkin sanoneet.


      • alko....
        NIMBY2 kirjoitti:

        Olueeseen kuuluu alkoholi, itseasiassa olut on parhaimmillaan n. 5,5 % vahvuisena.
        Tätä asiaa on monet olutseuralaisetkin sanoneet.

        Ovat holisteja......


    • Jeb.

      Kahta en vaihtais. Alkoholiton olut ja mäetön vuoristorata.

    • olut on hyvää

      Kaikki ketkä myyvät olutta niin myös alkoholiton vaihtoehto TÄYTYY löytyä.

    • olutolli

      Nikolain tummaa saa lähes joka puodista ja se on hyvää. Ukkopekka on kans jees mut Liiterin alkoholitonta en suosittelis kokeilemaan.

    • nimimerekki

      Ainoa täysin alkoholiton on kotikalja.

      • anteeksi nyt

    • 26..

      Prisma Rainbow.

      Prismassa myös 3,5% Sininen.

    • kulinaristi

      Eikö se ole sama juoda limua se yksi? Onko se olut niin hyvää, että pakko saada sitä vaikka alkottomassa muodossa?

      • jooooooo-o

        Nimenomaan silloin.


    • Saksassa löytyy

      Suomalainen on perso viinalle ,joten alkoholiton olut on kummajainen täällä.

    • kkkk09

      voi myös pyytää alkoholittomia drinkkejä jotka ovat todella raikkaita ja hyviä. Eivät maistu oluelle mutta hyvää kuitenkin. Ravintoloissa on nykyään enemmän mehuja kuin alkoholittomia oluita. Kunnon mehudrinkki pitää verensokerinkin kunnossa ja vitamiineja..

    • vallunen 88()

      Tee itse ,älä valita!

    • kassatyttö

      Nimimerekki;
      Asia ei todellakaan ole noin.

    • mm

      Helsingin Rotterdamissa ja Vltavassa olen juonut ihan hyvän makuista alkotonta olutta, valikoimissa oli useampaa laatua.

    • kilovoita

      Kilovoita ja kossu pakkaseen

    • Tykästynyt

      Ukko-Pekka on ihan ehdotonta. Maku pehmeä ja parempaa kuin mikään keskari - ihmettelen, että siitä ei puhuta. No Nikolai for me.

      • Aivan huippua

        Ukko- Pekka 0,5 litran tölkki 1,15 prisman ja citymarketin hyllyssä.


    • Parasta juomaa.

      On, raikas,puhdas vesi,mikään muu litku ei vedä vertoja sille.

    • en järkyttynyt

      Alkoholittomille oluille ei vain ole menekkiä, joten on ihan turhaa seisottaa niitä varastossa. Miksi et voi ottaa alkoholillista olutta? Ei aina ole pakko olla omalla autolla liikenteessä vai oletko jokun entinen alkoholisti joka ei voi juoda yhtään tai lähtee heti tumpuista.

    • että näin 1015

      Kyllähän baarissa kun baarissa ja ravintolassa täytyy olla ainakin yhtä merkkiä
      alkoholitonta olutta tarjolla = 1 olut . Näin sanoo laki ::))

    • paras ja halvin

      Lidl:n alkoholiton on paras ja maksaa vain n. 50 centtiä tölkki

    • Maltainen.

      Ei oluen kuulu olla alkoholitonta. Kautta ihmisen historian on pantu olutta ja aina se on ollut enemmän, tai vähemmän alkoholipitoista. Nykyajan kotkotuksia tämä alkoholiton olut. Vettä ruuan kanssa, jos viini, tai olut ei maita.

      • keppostelijako

        Jotkut ihmiset pitävät oluen mausta, mutta eivät esim. säänöllisen lääkityksen tai raskauden vuoksi voi juoda lainkaan alkoholia. Jos joku juo holitonta olutta, tuski se sinulta pois on.


    • Bock IV

      On kylmä totuus että oluen maku on parhaimmillaan kun alokoholia on 5,7%
      kyllä ne pilsnerit ja vaikkapa ruotsin kansankaljat ovat synkkää juotavaa mitä
      sitä alkoholitonta repimään kun voi ottaa vaikka vissyä.

      Vielä 20 vuotta sitten ravintoloissa ja Pubeissa otettiin iso A eikä mitään kes-
      karia nykyisin tilanne on päinvastoin, ja väki repii kahta kamalammin.

    • Raittiina

      Alkoholiton olut maksaa treen terasseilla 3-4,50€ 0,33/l. En osaa sanoa hesan valikoimasta mutta treella Citymarketit on laajempia alkoholittoman oluen varastoja, suosin enemmän vehnäolueita koska niissä on enemmän makua kuin tavallisessa lager:ssa ja hintaluokka on 1-3,50€. Krombacher on paras saksalainen vehnäolut sitä en vaihtaisi edes mihinkään alkoholilliseen tai vastaavaan! Kyllä niitä on mutta saat kyllä "kissojen ja koirien avulla" niitä metsästää;) punaviiniäkin löytyy harvakseltaan mutta jos löydät Blue nun-merkkistä saksalaista niin osta ainakin laatikollinen ja se voittaa kaikki alkoholilliset!

    • osta tollasta

      finkbräu on paras alkoholiton olut saa ainoastaan lidl kaupoista. ja kyllä on hyväää

      • hyvää on

        ja on vaan 50 snt tölkki


      • Raittiina

        Makunsa kullakin, en suosittele!


      • Kiitos vinkistä :)


    • nykysin karhuaIII

      Kaikki mitä olen itse ajan saatossa maistanu alkoholittomia oluita ovat maistuneet "ei miltään"

      Mutta kokeile jotain ykkös olutta, osa niistä on ihan hyviä maultaan.
      Sitten täällä on mainittu kotikalja ja ite tykkään kotikaljasta ja juurikin sellaisesta missä on ihan hienoisesti sitä makeutta, ihan sairaan hyvää :-)

    • Ich Will

      On se järkyttävää. Siis tosi järkyttävää.

    • Joku kirjoitti mitä järkee on juoda holitonta olutta ,,,, minä raittiina alkoholistina haluan silloin tällöin juoda holitonta olutta ruuan, saunan tahi seurustelun merkeissä. Näköjään Suomessa se on jotain "ihmeellistä" juoda holitonta :) Käyn jonkin verran Espanjassa ja siellä on ravintoloissa useita eri merkkisä 0,00%(zero, zero) olutta ja siellä ei kukaan ihmettele jos tilaan holitonta. Olen kaljani (joka on myös alkoholijuoma), viinini ja viinani juonut. Hyvällä mielellä juon holitonta ja silti osaan pitää hauskaa ym. ilman viinaa. Juokoon ne jotka osaavat minulla se meni aina överiksi ja siksi parempi kun en ota sitä ensimmäistäkään :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe