Koiruus

Tarv alk ets pentua

Mikä on paras koira jos haluan sen haukkuvan lintua, näätää, hirveä, tilsiä supikoiria, minkkejä ja jouto katteja?

22

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pystikset bestikset!

      Ehdottomasti pohjanpystykorva! Se on yksi monipuolisimmista roduista, ehkä jopa monipuolisin! Vastaa kaikkeen nuihin ja plussana hyvä luonne, uskollisuus, leimautuminen, EI ole mikään turhan räksyttäjä, pärjää mainiosti ulkokoiranakin!

      Suosittelen ehdottomasti!

      • pohjista etsinyt

        Taitaa olla pohjikset kortilla.


    • asia selvillä

      Se on suomenpystykorva :-)

    • seisojat hyviä

      Kunnollinen FCI7-rotu. Hommaa pitkäkarvainen saksanseisoja tai isomunsterinseisoja. Terveempiä kuin karkeakarvainen saksanseisoja ja pakkasenkestävämpiä kuin lyhytkarvainen saksanseisoja. "Kaiken riistan koiria", joita pyritään tarkoituksella säilyttämään vain metsästyskoirina ja mahdollisimman monipuolisina sellaisina.

      • tarv alk ets pentua

        Tuo oli uutta tietoa seisojista. Yleiskäsitys että ne vain seisovat kanalintua. Kuis hirvi ja lintuhaukku sujuu?


      • seisojat hyviä
        tarv alk ets pentua kirjoitti:

        Tuo oli uutta tietoa seisojista. Yleiskäsitys että ne vain seisovat kanalintua. Kuis hirvi ja lintuhaukku sujuu?

        Oikeastaan saksalaiset seisojarodut ovat yleisesti ottaen monipuolisia metsästysrotuja. Pelkkiä seisojia ne eivät missään nimessä ole, vaan oppivat eri metsästysmenetelmät yhtä helposti kuin mitkä tahansa muut metsästyskäyttöön jalostetut rodut. Erittäin varmoja koiria metsästäjälle kuin metsästäjälle. On kyseessä sitten munsterinseisoja, saksanseisoja tai weimarinseisoja, niin saksalaisina metsästysrotuina niiden jalostus on pohjautunut vakavasti käyttöominaisuuksien säilyttämiseen vahvoina ja monipuolisina.

        Saksanseisojakerhon rotutietoa pitkäkarvaisesta saksanseisojasta: http://www.saksanseisojakerho.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=76 Kannattaa lukea muistakin roduista, sillä jos saksalaiset seisojarodut eivät syystä tai toisesta miellytä, niin muutkin kanakoirat ovat erittäin monipuolisia metsästyskoiria. Luehan näistä roduista tietoa Saksanseisojakerhon sivuilta, minkään metsästysominaisuuksista ei voi liioitella :-)


      • Tarv alk ets pentua
        seisojat hyviä kirjoitti:

        Oikeastaan saksalaiset seisojarodut ovat yleisesti ottaen monipuolisia metsästysrotuja. Pelkkiä seisojia ne eivät missään nimessä ole, vaan oppivat eri metsästysmenetelmät yhtä helposti kuin mitkä tahansa muut metsästyskäyttöön jalostetut rodut. Erittäin varmoja koiria metsästäjälle kuin metsästäjälle. On kyseessä sitten munsterinseisoja, saksanseisoja tai weimarinseisoja, niin saksalaisina metsästysrotuina niiden jalostus on pohjautunut vakavasti käyttöominaisuuksien säilyttämiseen vahvoina ja monipuolisina.

        Saksanseisojakerhon rotutietoa pitkäkarvaisesta saksanseisojasta: http://www.saksanseisojakerho.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=76 Kannattaa lukea muistakin roduista, sillä jos saksalaiset seisojarodut eivät syystä tai toisesta miellytä, niin muutkin kanakoirat ovat erittäin monipuolisia metsästyskoiria. Luehan näistä roduista tietoa Saksanseisojakerhon sivuilta, minkään metsästysominaisuuksista ei voi liioitella :-)

        Koskaan uusi tieto ei ole pahasta, silla vain torjuu faktaa, mututietoa. Kiitti nm "seisojat hyviä".


    • Tarv alk ets pentua

      Tota, haluan vähä lumessakin pärjäävää rotua et nämä pienet pystykorvat, vaikka ovatkin varmasti napakoita koiria taitaa jäädä väliin.

      • jjsjsjsjsk sksksk

        Joku noista venäläisistä vähä isommista laikoista...


    • werder222

      Etsi jokin serobi pentu. Veljellä on pystäri sekoitus ja on käytetty supi, hirvi, kanalintu ja sorsametsällä. Noita sekoituksia löytää varmasti jos ei välttämättä halua puhdasrotuista.

      • Tarv alk ets pentua

        Ei seropikaan pois suljettu kuka vaan kertoo toimivan reseptin.


    • norjan harmaa !

      Harmaa norjanhirvikoira on 100-prosenttisesti täydellinen metsästyskoira. Jos suomen- ja pohjanpystykorva vaikuttavat liian pisniltä, niin harmaa norjis on sopivamman kokoinen ja myös loistava kaikelle riistalle nimestään huolimatta. Parempi rotunimi olisi minun mielestäni "harmaa norjan jokariistakoira" Suosittelen harmaata norjanhirvikoiraa. Käy myös moniouoliseksi harrastuskoiraksi ja luotettavaksi perhekoiraksi :-)

      • Tarv alk ets pentua

        Tuntuu vaa olevan kaikki ainoastaan kovia hirvilinjoja etteivät muusta riistasta välitä. Jämteissä sama juttu. Tääl jossain joku väitti et jämti ja harmaa olleet sama rotu joskus. Nytkun ottaisi pennun ni syksyllä olis jo pitkällä.


      • Tarv alk ets pentua
        Tarv alk ets pentua kirjoitti:

        Tuntuu vaa olevan kaikki ainoastaan kovia hirvilinjoja etteivät muusta riistasta välitä. Jämteissä sama juttu. Tääl jossain joku väitti et jämti ja harmaa olleet sama rotu joskus. Nytkun ottaisi pennun ni syksyllä olis jo pitkällä.

        Pentu löytyi, vinkit täältä. kats syksyllä. Kerron sit lisää. En sano rotua.


      • sanohan vaan
        Tarv alk ets pentua kirjoitti:

        Pentu löytyi, vinkit täältä. kats syksyllä. Kerron sit lisää. En sano rotua.

        Kertoisit rodun, niin mekin opimme lisää, että minkä rotuiset koirat ovat mihinkin. Meille vastapalvelukseksi :-)


      • Ei tarv etsiä enään.
        sanohan vaan kirjoitti:

        Kertoisit rodun, niin mekin opimme lisää, että minkä rotuiset koirat ovat mihinkin. Meille vastapalvelukseksi :-)

        Jämptin ja huskyn sekotus isä ja emä länsilaika. Hih!


      • kiitos tiedosta
        Ei tarv etsiä enään. kirjoitti:

        Jämptin ja huskyn sekotus isä ja emä länsilaika. Hih!

        Varmasti toimiva yhdistelmä :-)


      • ei tarv etsiä enää
        kiitos tiedosta kirjoitti:

        Varmasti toimiva yhdistelmä :-)

        Toivotaan. Isä kyl hyvä hirvikoira ja emä perus laika. oli joku moniriista haukkuja, ihan paperikin oli. Laikathan on ammattimiesten koiria venäjällä ja elossa pysyvät..


    • ittelle tuli hommattua tuossa joku aika sitten seropi pentu norjanharmaan ja posavinanajokoiran sekoitus :) isä posavikki omistaa villisika 1 tuloksen..emälle kaadettu hirveä ja kaikkea..isällekin saalista ketusta eteen päin..mutta puhtaista jos haluat koiraa niin kattele laikkoja tai sitten pohjiksia.tai sitten jopa saksanmetsästys terri..ei tosin puuhun lintua hauku tietääkseni tai ainakaan en ole kuullut haukkuneen mutta muuten toimii kaikelle :)

    • s

      Itäsiperianlaika. Kaikki riista kiinnostaa. myös jouto katit.

    • kuusikko

      moi ota sileäkarvainenkettuterrieri niitä löytyy suomenkettuterrierit ry kotisivulta voi käydä luolilla jäljestää ja sorsassa kettarit ovat kovia uimaan ja terve rotu

    • hyvin haukkuu.

      Ehdotan puudelia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe