Hei!
Aloitin virkkaamaan siksak-mallia, mutta en ymmärrä mitä tarkoitetaan lyhenteellä "3p l s:an". Eli ensimmäisen kerroksen loppuun tulisi virkata 3 pylvästä l silmukkaan. Mitä tarkoittaa l?
Kiitos!
Virkkauslyhenne 3p l s:an?
5
439
Vastaukset
- Taitaa olla
ohjeenkirjoittajan/kääntäjän omakeksimä lyhenne. Ei ainakaan minulle tuttu, vaikka paljon virkkaankin ja ohjeita kirjoitan.
Kun ottaa huomioon, että kysymyksessä on sik-sak-malli, niin sopisiko mallikertaan, että viimeiseen silmukkaan virkattaisiin 3 p? Ajattelin vaan, että jos ohjeenkirjoittaja on keksinyt omasta päästään lyhenteen 'l silmukka', joka sitten tarkoittaisi lopetussilmukkaa eli krs:n viimeistä silmukkaa.
Ei varmaankaan olisi suuri vaiva laittaa ohjeen yhteyteen lista käytetyistä lyhenteistä, etenkin silloin jos harrastaa aivan omia, ei yleisesti käytössä olevia lyhenteitä ;) - Irrallinen
Vaikea sanoa noin irrallisena, koko ohjetta tarkastellen joku enemmän virkannut saattaisi kokemuksesta osata arvioida, mikä kohta ko. virkkausmallissa on menossa j amiten se pitäisi toteuttaa, eli näin ollen tulkita mitä tuo tarkoittaa. Itselle tuli ensimmäisenä mieleen "3p 1. s:aan", eli 3 pylvästä ensimmäiseen silmukkaan. Toisaalta tuo lopetussilmukkatulkinta kuulostaa yhtä mahdolliselta, kun ei näe alkuperäistä kontekstia.
- Kaikelle avoin
Arvelenpa minäkin. Siksak tehdään monesti niin. että silmukoita lisätään toisessa kohdassa ja toisessa vähennetään. Saadaan se kuvio aikaan. Lisäykset, elikkä monta samaan silmukkaan, tehdään aina samassa kohtaa. Olen kyllä virkannut sellaista, mutta siitä on aikaa. Ehdottaisin, että googlaat muita siksak ohjeita, niin arvoitus saattaa ratketa. Kertoisitko sitten meille muille, minkä ratkaisun teit. Ainakin minua jää mietityttämään.
- hani
Juu, tuntuu kyllä oudolta tuo lyhenne. Itse aloitin virkkaamisen ruotsinkielisillä ohjeilla. Nykyään en käytä enää mitään ohjeita, keksin aina mallin itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671242- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että338709- 51661
- 112659
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574