äiti juo liikaa

vinkkejä kiitos.

Mitä tehdä, kun masentunut äiti juo liikaa ?
Jos asiasta huomauttaa, hän käskee lähteä pois ja alkaa huutamaan
En jaksaisi joka ilta katsoa samaa.
Perheemme on köyhä, mutta ei mikään rutiköyhä.
Sossut auttaa jonkin verran, mitä ne nyt muka ''pystyy''
Yleensä lukittaudun vain huoneeseeni istumaan koneelle jos
nään että äiti juo. En uskalla kellekkään kertoa. Jos minut viedään pois...
Mielummin katselen kun äiti tulee yömyöhään kännissä kotiin ja huutaa,
kun lähden. Koitan olla äidin tuki ja turva sekä henkilö, jolle hän voi kertoa
murheensa, mutta kun vuosia on katsonut samaa ja Itsellään on paha olla,
mitä tehdä ?

5

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • been there

      koulussa, voit mennä juttelemaan omista murheistasi kuraattorille, luokanvalvojalle, opinto-ohjaajalle tai terveydenhoitajalle. heillä kaikilla on vaiti olo velvollisuus.
      saisitkohan apua sukulaisiltasi tms? se että äitisi juo ei yksin riitä sinun huostaanottoon, eikä se yleensä ole ensimmäinen vaihtoehto. on olemassa esim. tukiperheitä, jotka auttavan tuollaisissa tilanteissa. ainahan voit yrittää puhua äidillesi, kun hän on selvinpäin? jos vaikka yllättäisit hänet siivoamalla, ja kertomalla miten pahalta sinusta tuntuu katsoa häntä siinä kunnossa. sosiaaliviranomaisten työ on auttaa, ei ilmaantua perheeseen "sossupummeina" ja viedä lapset pois. voit kertoa heille ahdingostasi. äitisikin varmasti avaisi silmänsä jos esim. olisit jonkin aikaa pois. hän voisi saada itsensä järjestykseen ja päättää että nyt riitti. sen hän tekisi puhtaasta rakkaudesta. omakin äitini joi ennen, oli työtön, veloissa ja aina huonolla tuulella.
      nykyään tilanne on toisin. saimme paljon apua sukulaisilta ja sossulta, ja äiti saatiin järjestykseen. nyt hänellä on työ ja asiat aika hyvin. kyllä hän edelleenkin juo, mutta ei todellakaan niin paljon kuin ennen eikä läheskään yhtä usein. elän asian kanssa nyt, sillä asiat todella ovat paremmin.

      minua auttoi kun sain puhua jollekkin, ehkä sinuakin?
      mannennerheimin lastensuojelu liitolla on oma tyttöjen puhelin, johon voit soittaa maksutta jokapäivä kellonajasta riippumatta: 116 111

      muista ettet ole asian kanssa yksin, ja että jos sinulla menee huonosti, on aina joku jolla menee huonommin. voit yrittää auttaa äitiäsi ja luvata itsellesi ettei sinusta koskaan tule hänen kaltaistaan äitiä.
      apu on aina lähellä jos sitä tarvitset!
      voimia(:

    • Moip2

      Mitä tehdä kun äiti ja isä juo liikaa ?? Oon yrittäny saada ne lopettamaan/vähentämään niin kauan ku muistan, keinot alkaa olla vähissä. Oon 16v tyttö ja oon yrittäny olla mukava ja jutella et en tykkää siitä et ne juo, mut aina sama juttu ''Ei me juoda paljon'' mitä se häiritsee jos juodaan nyt pari'' Ja se ei ees jää siihen pariin. Sit oon koittanu niin et huudan niille mut se nyt ei ainakaan auta.. vaiks sanoisin mitä ni ei mikään auta kun ne puolustelee itteää, ja sit ei ne muista aamul mittää mitä oon sanonu illalla. Iskä haukkuu äitiä kun se on kännissä, ja se ei oo kivaa. Sillon mä suutun ja huudan sil takas. Niin ja sitten ne ei osaa juoda oikein, ei ne tiiä koska alkaa jo riittää, eli siis aina kun ne juo ni pakko juoda niin kauan et ne on edes vähän kännis. Sit on vielä et ne ei koskaan myönnä et ne juo liikaa, varmaan iha perus kaikilla. Joskus vaa meinaan räjähtää ja oon sen takii kokoajan niiin vihanen et tekis mieli vaan heittää tavaroi pitkin. Eikä olla mitään rikkaitakaa, rahaa riittää just ja just ruokaanki ja sitkun saa rahaa jostain just sillee et saa just ruokaa ni pakko saada edes pari kaljaa -.- MÄ SEKOOON !
      Olis tosi kiva jos joku neuvois jos on ollu samoi tuntei ym. Olisin tosi kiitollinen :) Kiitos!

    • Jaajajaja

      Et missää nimeä mee terkkarille puhuu tai joudut laskenkotii

      • awth

    • nolikset11

      Juo enemmän kuin äitis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe