Ympärileikkaus

ajjouu

Miten vaimonne suhtautuu pojan ympärileikkaukseen? Filippiineillähän se tehdään lähes kaikille pojille. Omalle vaimolle tuntuu olevan tärkeää, että jos poika tulee niin hänet ympärileikataan ja minulle se on tietysti täysin vieras ajatus.

12

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Balicasag

      Nainhan se on. Ymparileikkaus Filippiineilla tehdaan kaikkille pojille, kuten katolilaisissa maissa on tapana. Nykyaan osalle ja varakkaille kai jonkin verran sairaalassa heti syntyman jalkeen, mutta melko tavallista viela nykyaankin on tehda operaatio "luotetun miehen" toimesta siina 6-8 vuotiaana.

      Meillakin aikoinaan asiasta keskustelttin ja paadyimme siihen, etta kyseista operaatiota ei tehty. Vaimoni yritti perustella operaatiota silla, etta koulussa poika joutuu kiusatuksi kun on erillainen. Nain voi kayda jos kay koulut Filippiineilla.

      • 20+3=?

        No jos on half eli valkoinen/filipino, niin ei joudu kiusatuksi ja myöhemmin neidotkin ymmärtää, koska pidetään länkärinä tavallaan. Jos lapsi on täysin filipino, niin kyllä myöhemmin joutuu ihan tyttöjen karsastamaksi Filippiineillä päin, sitä pidetään outona jos filipino poika ei ole ympärileikattu.

        Saako tuota edes tehdä Suomessa? Käsittääkseni ympärileikkaus pojille kai on sallittua, jos sen lääkäri tekee , vai olenko väärässä?


    • Balicasag

      Hieno vastaus I catch you ja olen melkein samaa mielta etta ymparileikkaus on turha toimenpide. Se nyt vaan on osa kulttuuria ja tilastojen mukaan 98% filippiinilaisista miehista on ymparileikattu. Ymparileikkausta filippiineilla pidetaan merkittavana etappina tiella pojasta mieheksi ja sen merkitys on ehka enemman rituaalinen.

      Jos et kykena tai paase filippiineille paikan paalle tutustumaan maahan ja kulttuuriin, niin suosittelen etta opettelet kayttamaan vaikkappa Googlen hakukonetta tiedonhankintaan.

    • Minulla on poika. Poika on suomi / filippiinien kansalainen. Katolilainenkin filippiineillä. Ei tule ympärileikkausta hänelle.
      Se on vanhempien valittavissa ja kirkko ei sitä määrää.

      Kuten filippiiniläinen vaimoni kertoi. Filippiiniläisellä miehellä on ympärileikattu kyrpä ja rahana peso.
      Suomalaisella on leikkaamaton kyrpä ja rahana EURO.
      (1 euro noin 54 - 65 pesoa, riippuen kurssista)
      1 suomalainen siis vastaa 60 filippiiniläistä.

      Jos olet naisesi määrättävissä, niin tee mitä hän käskee.
      Maailmalla on miehistä noin 10 - 15 % kaikkiaan ympärileikattu uskonnollisista syistä. 85 - 90 % miehistä ei ole ympärileikattu.
      Kumpaan ryhmään haluat poikasi kuuluvan?

      • Sä olet äijjä

        "Kuten filippiiniläinen vaimoni kertoi. Filippiiniläisellä miehellä on ympärileikattu ****** ja rahana peso.
        Suomalaisella on leikkaamaton ****** ja rahana EURO.
        (1 euro noin 54 - 65 pesoa, riippuen kurssista)
        1 suomalainen siis vastaa 60 filippiiniläistä"

        Aha, oliko tällä Eurolla ja Pesolla suurikin vaikutus vaimosi kumppanin valintaan?
        Mitenkähän toi menis jos PacMan tulisi ensin vastaan?

        "Maailmalla on miehistä noin 10 - 15 % kaikkiaan ympärileikattu uskonnollisista syistä. 85 - 90 % miehistä ei ole ympärileikattu."

        Maailmassa on ympärileikattu aikas monta muutakin miestä, ilman uskonnollista syytä, kehoittaisin tutustumaan Yhdysvaltojen tilastoihin.

        Prosentitkin taisi olla hitusen pielessä Oivalla.

        "Kumpaan ryhmään haluat poikasi kuuluvan?"

        Jos poika on mestisi, niin varmastikkaan ei ole väliä, mutta kysäiseppäs siltä vaimoltasi, et jos poika on Filipino, niin miten käy flaksi Filipina tyttöjen kanssa omassa kotimaassaan, jätätte ne pesot ja eurot nyt pois siittä keskustelusta ja puhutte ihan oikeasti siittä kulttuurisäänöistä Filippiineillä.

        "Jos olet naisesi määrättävissä, niin tee mitä hän käskee."

        Ugh, sä olet äijjä isollä äällä.


    • http://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus

      Ympärileikkauksia tehdään maailmassa vuosittain arviolta

      miehille noin 15–20 miljoonaa, joista noin 12 miljoonaa muslimimaissa ja noin 100 000 juutalaisuuden parissa ja
      naisille noin 2-3 miljoonaa, joista pääosa Afrikassa.

      *Maailmalla syntyy poikia yli 200 miljoonaa joka vuosi*

      Yhdysvalloissa keskimäärin yli puolet vanhemmista on ympärileikkauttanut poikalapsensa[9] – enemmän kulttuuriperinnön kuin uskonnollisten syiden ohjaamana –, joskin ympärileikkausten lukumäärä on vähentynyt viime vuosikymmeninä koko liittovaltion alueella. Kehitys on ollut leimallisinta eritoten itä- ja länsirannikoiden suurille väestökeskittymille, joihin muuttaa väestöä muista maista. Ympärileikkaus on selvästi yleisempää Yhdysvalloissa syntyneiden kuin maahanmuuttajien keskuudessa. Vuonna 2010 ympärileikkaukset ovat vähentyneet noin kolmannekseen ikäluokasta.[10]

      *Maailmassa on noin 7 miljardia asukasta, joista yhdysvaltalaisia vain noin rapiat 300 miljoonaa.*

      Esinahka on miehen seksuaalisin alue

      Esinahka on peniksen tuntoherkin alue.
      Ympärileikkaamattomat miehet raportoivat sen olevan myös seksuaalisuudelle tärkein, merkittävästi terskaa tärkeämpi.[12][2]

      *Miten sinulla? Tunnoton terska ja ongelmat erektiossa?*

      Ympärileikkausta on sen yleisyydestä huolimatta (yli kymmenen miljoonaa ympärileikkausta vuodessa) tutkittu vähän. Syynä voidaan pitää erityisesti kehittyneissä maissa asian arkaluonteisuutta ja vertailun vaikeutta, mutta matalamman kehityksen alueilla ja erityisesti niillä alueilla, joilla ympärileikkaukseen liittyy vahva uskonnon perinteiden aiheuttama paine, esiintyy myös kulttuuripiirien haluttomuutta kohdistaa perinteisiä tapoja kriittisen tarkastelun alle.

      *Katolilaisia tunnen useita, joilla ei ole tehty ympärileikkausta, koska heidän vanhempansa uskalsivat kieltää sen lapseltaan.*

      Olen kyllä Mies. Olen opettanut poliiseja ja sotilaita lähitaisteluun Filippiineillä aseiden kanssa ja ilman aseita. Minulla on 28 vuoden kokemus eri budo lajeista ja Dan arvoja useampi kuin yksi yhdessä lajissa.

      Euron ja Peson ero on siinä, että 3000 euron palkalla voin tehdä Filippiineillä mitä minä haluan tehdä. 3000 peson palkalla tekevät tytöt töitä 6 päivänä viikossa ja 10 tuntia vuorossa.
      Siksi Filippiiniläinen poikaystävä jää kättelyssä, jos eurooppalainen mies kiinostuu tytöstä. Raha on Aasian alueen suurin taustavaikuttaja tyttöjen silmissä. Vai luuletko todella, että valkoihoinen 50 vuotias kaljamaha on komeampi kuin paikalliset hoikat ja lihaksikkaat nuoret miehet tyttöjen silmissä. Sama on kaikissa Aasian maissa selkeästi huomattavissa. Samoin kuin Kimi Räikkönen saisi Suomesta tytön kuin tytön halutessaan, koska hän on "Super-rikas" muihin suomalaisiin verrattuna.
      Rahalla on ihmeellinen voima naisen rakkauteen.

      Kulttuuri on Suomessa erilainen. Vaimoni saa kannattaa Filippiiniläisiä tapoja, kuten pyytää siunausta aina ja jatkuvasti vanhemmiltaan, sukulaisiltaan, jne. Minä en suostu kumartamaan kenenkään edessä ja siunausta pyytämään katolilaisen tavan mukaisesti. Minun lapsenikaan eivät pyydä siunausta sillä tavalla. En pussaa venäläisiä poskille, en kumarra ketään minkään kulttuurisyyn vuoksi. Paikalliset tehköön mitä uskaltavat ja minä mitä haluan.

      • Arvot Vinksallaan?

        "Esinahka on peniksen tuntoherkin alue.
        Ympärileikkaamattomat miehet raportoivat sen olevan myös seksuaalisuudelle tärkein, merkittävästi terskaa tärkeämpi.[12][2]

        *Miten sinulla? Tunnoton terska ja ongelmat erektiossa?*"

        Ymmärrän toki, että olet varsin lapsellinen mies, ja mikä surullisinta varsin epäsuvaitsevainen, eipä uskoisi, jos kaveri asustelee maailmalla ja on monikulttuurisessa liitossa. Tosiaan mistä perusolettamus, että vastapuoli joka uskaltaa vastata sinulle on ympärileikattu? Jälkimmäiseen kysymyksesi oli sen verran lapsellinen, ettei sitä viitsi tämän enempää huomioida.

        Ympärileikkaus on yleisintä muslimimaailmassa (lähes universaali), osissa Kaakkois-Aasiassa ja Afrikassa , Yhdysvalloissa , Filippiineillä , Israelissa ja Etelä-Koreassa, Suomessa 0,006% [9] ja 7% [10] Brasilia [7] 7%, Taiwan [11] 9%, Thaimaa [7] 13% ja Australia 58,7%. [12]
        Tutkimukset osoittavat, että noin 62% Afrikkalainen miehistä on ympärileikattu kokonaisuudessaan.
        Yhdysvalloissa kaikista miehistä 79 % on ympärileikattua ja Kanadassa vastasyntyneistä 40 %.

        Eli Globaalisti 665 miljoonaa miestä.

        "Rahalla on ihmeellinen voima naisen rakkauteen."

        No hyvä, että teillä on perheessä asiat mallillaan sekä arvot kohdallaan, huomaa kyllä et olet saanut arvoisesi naisen ja muutenkin elämän asenteesi on kohdallaan.

        Hienoa lukea, kuinka suvaitsevainen mies ja vaimoasi kunnioittava olet, olet sentäänsä antanut hänelle mahdollisuuden pyytää bless otsaansa vanhemmiltaan, vau. Sinä olet sen verran mestari, et älyät pysyä Suomesta poissa, niin ei naises karkaa, sillä niinhän siinä kävisi heti kättelyssä. Filipinat kyllä yleensä on varsin lojaaleja miehilleen ja liitolleen, mutta kyllä jos tarpeeksi nöyryytetty on olo, niin tulee se mitta täyteen aasian kaunottarellakin, muista se Oiva.

        "Paikalliset tehköön mitä uskaltavat ja minä mitä haluan."

        Kova jätkä, kuinkahan monta kovaa jätkää onkaan maailmassa jäänyt anturan alle?

        Hyvät jatkot sinulle, keskustelua on turha jatkaa, tunnut sen verran luontaan työntävältä kaverilta, että tuskinpa meillä enempää on asian tiimoilta keskusteltavaa.


      • Satu Sirkka

        "Olen kyllä Mies. Olen opettanut poliiseja ja sotilaita lähitaisteluun Filippiineillä aseiden kanssa ja ilman aseita."

        No niinpä tietenkin, johan olisi ollut yllätys, jos emme muuta olisi lukeneet. Trolli siis. Oikein erikoismies siellä töissä, taidat käydä Mindanaon viidakoissa aikas kuluksi vielä jahtaamassa terroristeja, syöt rautaa ja paskannat kettinkiä. Kova jätkä.

        Minulla on 28 vuoden kokemus eri budo lajeista ja Dan arvoja useampi kuin yksi yhdessä lajissa."

        Hieno juttu, erikoismies Oiva. Olet varmaan palvellut myös Yhdysvaltain merijalkaväessä ja Ranskan muukalaislegioonassa?


        "Minulla on 28 vuoden kokemus eri budo lajeista"

        http://www.suomi24.fi/yhteisö/oiva.ulkomailla
        Ikä: 26
        Syntymäpäivä: 29.12.1985
        Sukupuoli: Mies

        Ei täsmää.

        http://www.youtube.com/watch?v=fFuCSa6-z_E


      • Satu Sirkka
        Satu Sirkka kirjoitti:

        "Olen kyllä Mies. Olen opettanut poliiseja ja sotilaita lähitaisteluun Filippiineillä aseiden kanssa ja ilman aseita."

        No niinpä tietenkin, johan olisi ollut yllätys, jos emme muuta olisi lukeneet. Trolli siis. Oikein erikoismies siellä töissä, taidat käydä Mindanaon viidakoissa aikas kuluksi vielä jahtaamassa terroristeja, syöt rautaa ja paskannat kettinkiä. Kova jätkä.

        Minulla on 28 vuoden kokemus eri budo lajeista ja Dan arvoja useampi kuin yksi yhdessä lajissa."

        Hieno juttu, erikoismies Oiva. Olet varmaan palvellut myös Yhdysvaltain merijalkaväessä ja Ranskan muukalaislegioonassa?


        "Minulla on 28 vuoden kokemus eri budo lajeista"

        http://www.suomi24.fi/yhteisö/oiva.ulkomailla
        Ikä: 26
        Syntymäpäivä: 29.12.1985
        Sukupuoli: Mies

        Ei täsmää.

        http://www.youtube.com/watch?v=fFuCSa6-z_E

        Vielä lisäys toisesta keskustelusta:


        astenhoitaja haussa suomesta!

        oiva.ulkomailla9.4.2012 15:25-1
        Tarjolla vuosi tai enemmän ensi syksystä alkaen. Muutan ulkomaille ja haluaisin lapsilleni Au-Pair lastenhoitajan jottei suomen kielen kehitys huonone.

        Oletko sinkku, itsenäinen, seikkalunhaluinen nuori nainen?
        Nyt olisi tarjolla vuosi Filippiineillä ilmaiseksi.

        Oikein sinkkunaista etsit ja täällä kerroit asuneesi vuosia Filippiineillä ja opettaneesi sotilaita ja poliiseja lähitaisteluihin, onko tää sun identtinen veljesi joka sillä välin on oleskellut Suomessa, vai miten nyt jotenkin tulee ristiriitaisuuksia? Muuten miksi sen lastenhoitajan pitää olla sinkku ja nuori nainen Oiva?


      • Trollit kyykkyyn
        Satu Sirkka kirjoitti:

        Vielä lisäys toisesta keskustelusta:


        astenhoitaja haussa suomesta!

        oiva.ulkomailla9.4.2012 15:25-1
        Tarjolla vuosi tai enemmän ensi syksystä alkaen. Muutan ulkomaille ja haluaisin lapsilleni Au-Pair lastenhoitajan jottei suomen kielen kehitys huonone.

        Oletko sinkku, itsenäinen, seikkalunhaluinen nuori nainen?
        Nyt olisi tarjolla vuosi Filippiineillä ilmaiseksi.

        Oikein sinkkunaista etsit ja täällä kerroit asuneesi vuosia Filippiineillä ja opettaneesi sotilaita ja poliiseja lähitaisteluihin, onko tää sun identtinen veljesi joka sillä välin on oleskellut Suomessa, vai miten nyt jotenkin tulee ristiriitaisuuksia? Muuten miksi sen lastenhoitajan pitää olla sinkku ja nuori nainen Oiva?

        Oiva jemmas profiilinsa, eli TOUCHE! Kaikkea sitä näkee, kun vanhaksi tulee.


    • Hannu62

      Miten niin; et taida ymmärtää kelle ympärileikkaus on tarkoitettu.
      Filippiinit eivät ole juutalaisia. Tutki asiaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe