Hei!
Olemme harkinneet toisen kissan hankkimista ja erityisesti maine coon kiinnostaa. Kertokaa siis ko. rodusta. Erityisesti kiinnostaa kuulla naaras maine cooneista; niiden luonteesta ja siitä minkä kokoiseksi ne ovat kasvaneet. Meillä on ennestään maatiaskissatyttö, joka on pienikokoinen ja todella siro, painoa tytöllä on n. 3 kiloa. Mitenköhän sujunee pienen kissan ja hieman suuremman coonin yhteiselo? Meneekö leikit liian rajuiksi ja tuleeko kotikissalle hankki enemmän oman kokoisensa kaveri?
Maine coon kotikissalle kaveriksi?
5
1273
Vastaukset 5
- Maine Bahari
Hei. Minulla on ollut aina maatiaiskissoja, nyt ensimmäinen Maine coon, narttu. En osaa sanoa, miten tulee toimeen toisten kissojen kanssa, mutta näin mututuntumalla voisin kuvitella, että varsin hyvin.
En halua mollata mitään muita rotuja tai muuta, mutta olen kerrassaan ihastunut Mainen luonteeseen; on hyvin seurallinen, tykkää olla mukana kaikessa ja mikä ihastuttavinta, nukkuu öisin. Erikoisuutena oma rakas kisuni tykkää nukkua joko vatsani päällä tai ihan kyljessä kiinni puskien samalla päätään ihan päähäni. Vaikea näin sanoin kuvailla, mutta toivottavasti saan esiin joitain erinomaisia piirteitä tuosta rodusta tai ainakin meidän kissasta. Minun maineni ei juurikaan hypi esim. hyllyjen päälle, ei roiku verhoissa eikä raavi huonekaluja. Kissaksi kaikkinensa varsin ei kissamainen. Sitä en osaa sanoa miten käy, jos maatiaiskissa haluaa enempi olla hereillä öisin, lähteekö maine siihen mukaan. Mielelläni kuulisin, kuinka yhteispeli kissoillasi toimii, jos päädytte maineen. - kissamestari
Jokainen kissa on aina yksilö, ja pienestäkin MCOnaaraasta voi kasvaa kunnon jytky. Kissan luonteessakin voi olla hyvin paljon hajontaa pentueen kesken, joten käytännössä voi sanoa että aika näyttää ja opettaa.
Tokihan pentua voi ja pitääkin kasvattaa hellästi uuteen maailmaan; mikä on kiellettyä ja mikä on sallittua. - iluvmycats
Me otimme maatiaiskollimme kaveriksi MaineCoon kollin ja olia kyllä taas kerran elämäni paras valinta ottaa kissa :)
Entinen kisumme saimme aivan liian aikasin (kiitos urpojen kissanomistajien, jotka sen antoivat) ja nyt olen huomannut jo monia piirteitä mitä mainemme osasi jo silloi 3kk iässä, mitä maatiaisemme ei vieläkään osaa! Tämä toinen kisumme täyttääkin huomenna vuoden ja hän on aina ollut siis vähän riehakkaampi ja aluksi kun maine tuli meille, näytti siltä, että vanha kisumme tappaa pian tämän :D Tätä kuitenkin kesti oikeasti vain viikko ja nyt kisut ovat jo parhaita kavereita! ihana nähdä kun vanhempi kisu on saanut uutta elämän iloa nuoremmasta. Samoin on muuten jättänyt meidän rauhaan, kun ennen kiusasi meitä.
Kisut juoksevat toistensa perässä ja pesevät toisaan. Yönsä nukkuvat suunnilleen toistensa päällä. :) Todella hyvin siis tulevat juttuun! Ja tosiaan tämä vanha kisumme ei ole mikään "normaalein" kissa vaan selkeästi lievästi käytöshäiriöinen juuri tuon liian aikaisen luovutusajan takia. Selkeästi vähän kasvanut ja rauhoittunut uuden kissan myötä :)
Maine taas on mitä valloittavin pikku otus! Heti meille tullessaan se alkoi tuomaan lelua samalla tavalla kuin koirat, vaikka emme tätä sille edes yrittäneet opettaa. Tulee syliin aina kun mahdollista ja oikein etsii sen kaikkein lähimmän kolon mihin kaivautua. Välillä tämä yltiö rakkaus menee jo yli, kun kisu herättelee yölläkin antamaan ruokaa ja sen jälkeen leikkimään. Nälkä tällä on 24/7 ja silloinhan aina "määitään" niin kauan, että ruokaa tulee :D
Parhaita päätöksiä molemmat kisut - 3 kissaa
Meille tuli Maine kun maatiaiset olivat 3 vuotiaita ja hyvin reviiritietoisia. Aluksi molemmat maatiaiset (kolli 4,5kg ja narttu 2,5kg) olivat hyvinkin väkivaltaisia tulokasta kohtaan.
Maine kuitenkin sitkeästi teki tuttavuutta vanhempien kissojen kanssa ja noin viikon päästä saikin jonkilaisen hyväksynnän elää samalla reviirillä. Nyt Maine painaa 8,5kg ja kokonsa puolesta voisi hyvinkin nöyryyttää vanhempia maatiaisia.
Mutta kaikki 3 elävät sulassa sovussa ja suunnittelevatkin kaikenlaista yhdessä. Takaa-ajoleikit kyllä lisääntyvät varmasti Mainen myötä ja meillä sitä tapahtuu myös yöaikaan. Maatiaisnarttu on eniten se, joka vahtii, ettei kollien meno äidy liian villiksi. - MCO+SOM
Samanlaisia kokemuksia minullakin. Aikanaan kahden kotikissan seuraksi tuli ensin yksi cooni ja kohta toinen. Kaikki toimi tosi hienosti, coonin luonne on kuitenkin aikas rauhallinen (verrattuna moneen muuhun rotuun) ja niillä on pitkä pinna.
Nyt on kotikissat jo kissojen taivaassa, coonit ovat saaneet seurakseen huomattavasti vilkkaamman rodun edustajia muutaman kappaleen ja viihtyvät ihan hyvin näidenkin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl485739Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12721- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30556- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494