Kokemusta kasvaimista/pateista?

rattuskitekattus

Rottapoikani on paria kuukautta vaille 3. Kyynärtaipeeseen on kasvanut kova patti, nyt suurenemisnopeus on kasvanut ja se on noin kahden peukalonpään kokoinen eli kookas.
mistä erotan onko mätäpaise vai kasvain? Luin netistä paljon mutta en saanut oikein selvää vastausta..

Jos paise paljastuukin mätäpaiseeksi mitä suuresti epäilen, voiko noin vanhalta sen vielä tyhjentää? vai onko lopetus inhimillisempi vaihtoehto? Patti on kookas mutta rotta pystyy kiipeilemään ym.

5

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotusotus

      Suosittelen viemään rottaa heti lääkärille tarkistettavaksi.

    • Patista...

      Minunkin rotalla on semmoinen patti kainalossa. Vein sen sitten eläin lääkäriin ja sieltä sanottiin että sen voi leikata. Leikkaus maksaisi noin 150euroa, mutta luultavasti leikkauksen jälkeen alkaisi muodostumaan uusi patti joten me emme leikkauttaneet sitä, koska rotta tyttöä ei se näytä haittaavan ja perus askareet sujuvat patin kanssa varsin hyvin.=D

    • rattuskitekattus

      Kiitos vastauksesta!
      Maanantaina lääkäriin mennään..
      Pelkään vaan pahasti että lopetus edessä, sen verran toi patti on nyt kasvanut..:(
      Inhottavaa, varsinkin kun muuten on niin pirtee ja hyvävointinen!
      Aina tulee moikkaan, ja ensimmäisenä kiipeilemäs joka paikkaan...voivoi jos nyt ton takia joutuu sateenkaarisillalle:(

    • vielä...

      Jos se ei haittaa rottaa niin sitä ei kannata lopetaa, mutta jos rotan elämän laatu on huono patin kanssa niin kannataa harkita totisesti....... Toivottavasti rottaasi ei jouduta lopettamaan....=(..........

    • keksi-itse

      Omalle tyttörotalle tuli jo puolenvuoden ikäisenä patti. Kaulaan. Ensin luulin rasvapatiksi, koska oli niin liikkuva, ja rotta oli terve. Paise siis ei ainakaan ole kyseessä. Nyt patti on kuitenkin kasvanut todella valtavaksi, että taitaa olla kasvain. En todellakaan ala leikkauttamaan kasvainta, joten lopetus taitaa olla edessä :( En enää lemmikkikaupasta rottaa osta tämän jälkeen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe