Canon 1100d ?

onkos tämä hyvä?

Saan siis ensimmäisen järkkärini. Olen tutkaillut tuota 1100d:tä ja vaikuttaa mulle ihan passelilta. Oon kuvannu kaverin tonnisatasella ja saa hyviä kuvia. Onko toi teidän mielestä ok kamera ekaks järkkäriks?

Ja se videon laatukin on hyvä mun käyttötarkotuksiin.

16

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei muuta kuin ostamaan sitten vain :)

      Se on ihan hyvä kamera ekaksi järkkäriksi. ei pala rahaa pajoakaan jos innostus hiipuu.

      ota kittipakettina se ja katso että siinä 18-55mm on IS eli vakaaja. se on kuitenkin hyvä olemassa.
      vaikka noita kittiobjektiiveja haukutaan, niin ovat ne hintansa väärtti ja niillä saa ihan hyviä kuvia kotitarpeiksi ja vähän enemmänkin.

      ja kun se kerran vaikuttaa sulle passelilta niin mikä ettei :)

      • AP

        Kiitos paljon. Saan vanhempanikin varmasti vakuutettua juuri tuosta kamerasta. Isäni tuppaa vaatimaan kaikista vekottimista kaiken mahdollisen, vaikkei sitä tarvitsisikaan. Heh..


      • tietäjä92
        AP kirjoitti:

        Kiitos paljon. Saan vanhempanikin varmasti vakuutettua juuri tuosta kamerasta. Isäni tuppaa vaatimaan kaikista vekottimista kaiken mahdollisen, vaikkei sitä tarvitsisikaan. Heh..

        Itselläni on kyseinen kamera. Se on melko suosituksi muodostunut hintansa vuoksi. Monet valittavat videokuvaustilan ominaisuuksien puutetta, mm. asetusten säädeltämättömyyttä sekä "vain" 720p-resoluutiota. Itse en kyllä järjestelmäkameralla videota juuri kuvaile, joten minua ei moinen haittaa. 1100D on hyvä käyttää, monipuolinen, aloittelijallekin helppo ja sillä pääsee nopeasti järjestelmäkameroiden saloihin käsiksi. Siitä on hyvä jatkaa uusilla objektiivilla ja lopulta täyden kennon rungolla. En ole valittanut ostostani.


    • cannonillaonhyviäkin

      Todella hyvänoloinen oli joku Canonin, sellainen musta Full HD -videokamera, aika pieni, mitä kokeilin, 36x zoom maksimissaan muistaakseni.... mamman kameraa kokeilin, aivan äänetön se optinenkin zoom siinä, ihmettelin että kun mitään ei kuulu edes surinaa vaikka zoomaan :)

      Tosiaan Full HD 1920x1080 reaalivideokuvaa kuvaa.

    • toinen kysyjä,

      Tyhmä kysymys : jos ostaa tuon 1100d:n 18..55 putkella joko vakaajamallina (IS) tai ilman vakaajaa (DC) niin onko itse runko molemmissa tapauksissa täysin sama, ts. koko kuvanvakaustoiminta tapahtuu objektiivissa? -kiitos!

      • Sama on

        Canonin kuten myöskään Nikonin rungoissa ei ole kuvanvakaajaa kuten Olympuksen ja Sonyn rugoissa. Samoin Canonin EF objektiiveissa on aina AF tarkennusmoottori ei rungossa.


      • toinen kys.
        Sama on kirjoitti:

        Canonin kuten myöskään Nikonin rungoissa ei ole kuvanvakaajaa kuten Olympuksen ja Sonyn rugoissa. Samoin Canonin EF objektiiveissa on aina AF tarkennusmoottori ei rungossa.

        Ok, kiitos! Tytär saa koulun päätteeksi tällaisen. Mielestäni tuossa 18-55mm perusobjektiivissa ei tarvitse olla vakaajaa. Mutta myöhemmin tod.näk. hankittavassa
        ...250/300mm putkessa pitää ehdottomasti olla !


      • ValoOnVoimaa
        toinen kys. kirjoitti:

        Ok, kiitos! Tytär saa koulun päätteeksi tällaisen. Mielestäni tuossa 18-55mm perusobjektiivissa ei tarvitse olla vakaajaa. Mutta myöhemmin tod.näk. hankittavassa
        ...250/300mm putkessa pitää ehdottomasti olla !

        Vakaaja on kyllä hyvä olemassa myös lyhyemmässä optiikassa. Niillä kuvataan paljon mm. sisätiloissa joissa valotusajat voivat venyä pitkiksi jos ei halua tai voi käyttää salamaa. Silloin vakaaja voi pelastaa kuvan kun kuvataan käsivaralta. Ja tätä vakaajan tarvetta vielä lisää se että halvat "kitti-zoomit" eivät ole koskaan erityisen valovoimaisia.


      • Ilamakin pärjää
        Sama on kirjoitti:

        Canonin kuten myöskään Nikonin rungoissa ei ole kuvanvakaajaa kuten Olympuksen ja Sonyn rugoissa. Samoin Canonin EF objektiiveissa on aina AF tarkennusmoottori ei rungossa.

        Tässä vakaajassa oleva 18-55 IS on parempi, uudempi ja piirto parempi.


    • onkos tämä hyvä?

      Ketjun aloittaja tässä morjensta.

      Päädyin lopulta kameravalinnassani Canon EOS 550D kameraan. Myyjällä kuulemma itsellään on tämä kamera (tosin ainahan myyjällä on kaupiteltava tuote). Päädyttiin sitten isän kanssa yhteistuumin 550D kameraan tuon 1100D:n sijasta. Olen ollut todella tyytyväinen! Ainoa surku oli se, kun videota kuvattaessa täytyykin olla nopeampi muistikortti =( Puskurimuisti ehtii täyttyä ennenkuin video tallentuu kortille.

      Tuo kittiobjektiivi on vakautettu (eli on IS) ja huomasin ettei se kovin valovoimainen ole, mutta onneksi uskaltaa huoletta laittaa sisäkuvauksissa ISO arvon 3200 eikä kohinaa juurikaan esiinny. Jos on ISO 6400, niin kohinaa on tummemmissa kohdissa jonkin verran.

    • siinä on sulle kameraa moneksi vuodeksi.
      luultavasti olisit vaihtanut tuon 1100:sen parin vuoden sisällä.
      vakaaja on hyvä olemassa ja saahan sen pois päältä jos ei tarvitse.
      osta class 10 muistikortti, maksaa vähän enemmän mutta tallentuu videotkin sitten kunnolla.

      http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/673b/Muistikortit

      noita Transcend:n olen käyttänyt koska ne kestää pakkastakin.

      muistaakseni 550:ssa on vähin vaatimus class 6 mutta osta nopeampi.

    • ankku4

      miten tossa canon 1100D:ssä kun ottaa videoo nii miten se tarkentaa jos vaikka rullaa lähemmäksi jotain kohdetta niin se sumenee miten sen saa tarkennettua muuta kuin siitä jossa on se rullattava juttu joka läentää niin sen edessä on se joka tarkentaa. onko muita keinoja tarkentaa muuta kuin että rullaa siitä?

    • Järkkäri hullu

      Mua ihmetyyttää se et pystyykö Canon 1100D:llä videokuvata oon nuori ja haluun ensimmäisen järkkärin ja pidän blogia joten ois kiva saada sinne pieniä video postauksia. Kinuan iha sikana iskältä ja äitiltä mut ne sanoo vaan että KATOTAAN!! :s

      • Canonisti minäkin

        Pystyy. Tyydyttävään laatuun tulee olla tyydyttävä objektiivi, kuten f/2.8 40 mm. Mukana usein tuleva zoomi on tarkoitettu vain kameran ominaisuuksien kokeiluun kaupassa.


      • Viisas ostaja
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Pystyy. Tyydyttävään laatuun tulee olla tyydyttävä objektiivi, kuten f/2.8 40 mm. Mukana usein tuleva zoomi on tarkoitettu vain kameran ominaisuuksien kokeiluun kaupassa.

        1100D runko kannattaa ostaa hintaan 360 € eräästä nettikaupasta. 1100 D plus 18-55 IS zoomilla ei kannata taas osta EXPERTILtä hintaan 295 € koska sillä ei pysty "ottamaan kuvia" pelkkää suttua vain.


      • Canonisti minäkin
        Viisas ostaja kirjoitti:

        1100D runko kannattaa ostaa hintaan 360 € eräästä nettikaupasta. 1100 D plus 18-55 IS zoomilla ei kannata taas osta EXPERTILtä hintaan 295 € koska sillä ei pysty "ottamaan kuvia" pelkkää suttua vain.

        Senhän vuoksi se suttu on mukana, että asiakas voi kokeilla kameran toimintoja kaupassa. Hintaa sillä on muutama euro. Ilman suttua Expert voisi myydä samaa runkoa ehkä hintaan 290€.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe