Jatkaako vai paalata?

rrigazzmjäzzjozzoizi

Megane 1:ssä on sitten ainakin seuraavanlaiset viat.

Tuulilasi rikki, pitää vaihtaa, ei mene varmaankaan katsastuksessa läpi. Lasin vaihto maksaa about 300e

Raidetangonpäät ovat väljät. En tiedä mitä maksaa? Kuulemma voi itsekin vaihtaa, mutta ei ole mulla omaa tallia, kaveria jolla talli saatikka sitten kunnon työkaluja. Pajakeikka varmaan maksaa 200-300 e.

Jäähdytin vuotaa, tietenkin Motonetista voi ostaa jotain ihmeainetta. Kokeiltu on, ei onnistunut. Jäähdyttimen korjaaminen tai vaihto maksaa varmaan ainakin 200 e.

Takajousitus on jotenkin löysä, auton perä on todella alhaalla ja jousitus veltto, vaikka katsastuksissa ei siitä inssi ole huomauttanut. Joku sanoi, että jousitusta ei voi korjata vaan koko taka-akselisto pitää vaihtaa. Ei harmaita aavistustakaan mitä sekin maksaisi.

Katsastus odottaa vasta syksyllä, mutta hirvittää tämmöisen vanhan romun kanssa. Leiman saamiseksi pitäisi siis olla rahaa ainakin tonni. Pienituloinen kun olen, niin sitä rahaa ei ole.

Viisi vuotta auto on minulla ollut, eikä mitään isoja vikoja ole ilmennyt. Normaalina huoltona oli jakohihnan tilpehöörien vaihto ja se maksoi 500 euroa, mielestäni liikaa.

Sitten on ollut laakerin vaihtoja, pallonivelten vaihtoja, iskareita. Ne olen vaihtanut itse, mutta iskaritkin ovat maksaneet satasia.

Pitäisikö noi viat korjata ja jatkaa Rellulla elämän ankeata kivikkoista polkua eteenpäin talsia?

Vai pitäiskö paalata koko paska ja ostaa sillä tonnilla jokin rupinen Tojo? Tilastojen mukaan ainakin Tojo sitten olisi parempi kuin Rellu.

3

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • megaaniggo

Tonnin autoissa on aina oma riskinsä, on sitten Tojo tai Rellu. Jos korjaat Rellusi niin ainakin tiedät mitä seuraavaksi EI hajoa...

Noista korjauksista ny sen verran että raidetangon päät on kulutustavaraa niinku tiedät kun oot itte palloniveliä sun muita vaihdellut, ei maksa Motonetissa maltaita (n. 16e/kpl), samoin (näin luulen) sulla ei ole jouset takapäässä paskana vaan iskarit alkaa olla loppu (jos jouset eli vääntösauvat olis kaputt niin koko takapää roikkuis melkkest maassa eikä autolla ajeta muualle kun korjaamolle ja silloin tosiaan kandee hakea romarilta koko taka-akseli), iskarit motonetissa n. 60e/kpl, syylärit varaosahaku.fi:ssä n. 80 euroo...noi duunit ehkä kolme tuntia korjaamolla, a´50-70e tunti. Tuulilasiahan kannattaa vanhan auton kyseessä ollessa kokeilla ensin katsastuksessa...eli noihin menisi sellaset 500 euroo. Mieti ny vielä ennenkun paalaat, ykkösmeksut on ihan kelpo kärryjä...

• Ei Tojoa.......

Tuskinpa se automerkin vika on että tuulilasi on rikki..... Auton. jolla on ajoaikaa yli vuosi, saa reilusti alle tonnilla, joten turha miettiä noita korjauksia, ja taitaa olla muutenkin turha noita vastaavia aloittajan kirjoituksia tänne kirjoitella.........kun joku Tojo Petteri kuitenkin näyttää olevan asialla...............

• Paskapäitä.....

Paalaa vain itsesi, Tojo petteri, niin pääsemme yhdestä typeryksestä.............ja huonosta huumorista.......Voi helvetti mitä paskapäitä sitä aina löytyykin.............

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      79
      9031
    2. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      164
      5749
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      139
      5129
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      25
      3949
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3500
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      56
      3418
    7. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      105
      2800
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      41
      2773
    9. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2761
    10. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      5
      2290
    Aihe