Jatkaako vai paalata?

rrigazzmjäzzjozzoizi

Megane 1:ssä on sitten ainakin seuraavanlaiset viat.

Tuulilasi rikki, pitää vaihtaa, ei mene varmaankaan katsastuksessa läpi. Lasin vaihto maksaa about 300e

Raidetangonpäät ovat väljät. En tiedä mitä maksaa? Kuulemma voi itsekin vaihtaa, mutta ei ole mulla omaa tallia, kaveria jolla talli saatikka sitten kunnon työkaluja. Pajakeikka varmaan maksaa 200-300 e.

Jäähdytin vuotaa, tietenkin Motonetista voi ostaa jotain ihmeainetta. Kokeiltu on, ei onnistunut. Jäähdyttimen korjaaminen tai vaihto maksaa varmaan ainakin 200 e.

Takajousitus on jotenkin löysä, auton perä on todella alhaalla ja jousitus veltto, vaikka katsastuksissa ei siitä inssi ole huomauttanut. Joku sanoi, että jousitusta ei voi korjata vaan koko taka-akselisto pitää vaihtaa. Ei harmaita aavistustakaan mitä sekin maksaisi.

Katsastus odottaa vasta syksyllä, mutta hirvittää tämmöisen vanhan romun kanssa. Leiman saamiseksi pitäisi siis olla rahaa ainakin tonni. Pienituloinen kun olen, niin sitä rahaa ei ole.

Viisi vuotta auto on minulla ollut, eikä mitään isoja vikoja ole ilmennyt. Normaalina huoltona oli jakohihnan tilpehöörien vaihto ja se maksoi 500 euroa, mielestäni liikaa.

Sitten on ollut laakerin vaihtoja, pallonivelten vaihtoja, iskareita. Ne olen vaihtanut itse, mutta iskaritkin ovat maksaneet satasia.

Pitäisikö noi viat korjata ja jatkaa Rellulla elämän ankeata kivikkoista polkua eteenpäin talsia?

Vai pitäiskö paalata koko paska ja ostaa sillä tonnilla jokin rupinen Tojo? Tilastojen mukaan ainakin Tojo sitten olisi parempi kuin Rellu.

3

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • megaaniggo

      Tonnin autoissa on aina oma riskinsä, on sitten Tojo tai Rellu. Jos korjaat Rellusi niin ainakin tiedät mitä seuraavaksi EI hajoa...

      Noista korjauksista ny sen verran että raidetangon päät on kulutustavaraa niinku tiedät kun oot itte palloniveliä sun muita vaihdellut, ei maksa Motonetissa maltaita (n. 16e/kpl), samoin (näin luulen) sulla ei ole jouset takapäässä paskana vaan iskarit alkaa olla loppu (jos jouset eli vääntösauvat olis kaputt niin koko takapää roikkuis melkkest maassa eikä autolla ajeta muualle kun korjaamolle ja silloin tosiaan kandee hakea romarilta koko taka-akseli), iskarit motonetissa n. 60e/kpl, syylärit varaosahaku.fi:ssä n. 80 euroo...noi duunit ehkä kolme tuntia korjaamolla, a´50-70e tunti. Tuulilasiahan kannattaa vanhan auton kyseessä ollessa kokeilla ensin katsastuksessa...eli noihin menisi sellaset 500 euroo. Mieti ny vielä ennenkun paalaat, ykkösmeksut on ihan kelpo kärryjä...

    • Ei Tojoa.......

      Tuskinpa se automerkin vika on että tuulilasi on rikki..... Auton. jolla on ajoaikaa yli vuosi, saa reilusti alle tonnilla, joten turha miettiä noita korjauksia, ja taitaa olla muutenkin turha noita vastaavia aloittajan kirjoituksia tänne kirjoitella.........kun joku Tojo Petteri kuitenkin näyttää olevan asialla...............

    • Paskapäitä.....

      Paalaa vain itsesi, Tojo petteri, niin pääsemme yhdestä typeryksestä.............ja huonosta huumorista.......Voi helvetti mitä paskapäitä sitä aina löytyykin.............

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe