Miten suhtaudut esteettiseen kirurgiaan?
Haluaisitko, että kirurgi muokkaisi sinua nuoremman ja kauniimman näköiseksi?
Millaisiin toimenpiteisiin olisit valmis?
Toimenpiteet ovat kalliita.
Paljonko olisit valmis uhraamaan?
Entä, jos sinulle tarjottaisiin palveluja ilmaiseksi.
Mitä silloin haluaisit itsellesi tehtävän?
Esteettinen kirurgia ?
106
575
Vastaukset
- meeriamanda
Onko tänne todellakin joku automaattinen aloitusntekijä palkattu?
Ei kiinnosta, kukin tekee miten tahtoo tarpeidensa mukaan. - Eiturhaa
Olen tehnyt paljonkin tähän ikään mennessä ja ikää on 59 ja rapiat.
Alle 40 vuotiaana sekä ylä- että alaluomileikkaus.
Noin 50 vuotiaana kaula"heltan" poisto.
Noin 55 vuotiaana kasvojen alaosan kohotus.
Lisäksi kulma- ja silmärajaus pigmentointeja.
Muutama Restylane piikitys ylähuuleen ja juonteisiin.
On varmasti maksanut, mutta on se ollut sen arvoista.
Nyt tulevana perjantaina menen keskustelemaan vielä ylähuulen täytöstä sekä poskipäiden kohotuksesta omalla rasvalla. Eli otetaan rasvaa vatsan alueelta ja ruiskutetaan poskipäihin.
Ilmaiseksi en varmaan tekisi mitään, koska en ole varma laadusta. Maksan mielelläni jos tulos on hyvä ja "huomaamaton". Ulkonäkö muuttuu väsyneestä pirteäksi, se riittää.Eiturhaa@
Tapaan 23.2 kauneuskirurgin, joka on operoinut minua kaksi kertaa. Kohteena on vasen rintani, josta poistettiin syöpäkasvain loppuvuodesta 2009. Rinnan arpeen ja koloon on laitettu alavatsastani imettyä rasvaa.
Viimeisin rasvansiirto tehtiin viime marraskuun lopussa. Välittömästi operaation jälkeen alkoi virtsatietulehdusten sarja.
Kierre on jatkunut pahana. Nyt viime perjantaina hoitava gynekologini tutki minut, löysi viitteitä, että yli kolmekuukautta jatkuvien virtsatietulehduksien syynä on ollut rasvaimu. Sain oikeat lääkkeet ja nyt olen toipumassa hyvää vauhtia.
Varaudu, poskipäiden täyttö voi aiheuttaa alapääongelmia, kirvelyä ja pissillä juoksua joka viidentoista minuutin välein, ei siinä jää aikaa ulos menoon ja poskipäiden esittelyyn.
Onneksi kasvoni eikä helttani vaivaa ulkonäköäni enkä ole väsyneen näköinenkään vaikka viime yönä nukuin ensimmäisen pitkän yöunen monen viikon jälkeen.
Mutta eihän kaikilla ole yhtä huono säkä kuin minulla. Onnea matkaan.- Onko pysyvä?
Mulla on luonnostaan korkeat poskipäät, mutta ihmettelen aina noita omalla rasvalla täyttöjä, että eikö se rasva häviä sieltä siirtokohdasta itsestään, siis imeydy elimistöön jos vaikka laihtuu? Aidot korkeat poskipääthän ovat tietääkseni lihasta poskiluiden päällä eikä mitkään rasvapahkurat.
Eihän se rasvasiirre ole missään kapselissa vaan ihan vain ruiskutettu ihon alle?Tai jos se valahtaakin alas ja tulee isot hamsteripussit;D - s-taka
"eiturhaa"
Mitenkä minulla tuli mieleen että olet jotenkin sidoksissa esteettiseen kirurgiaan? Noin paljon toimenpiteitä noin nuorena. Ihan amerikkalaiseen tyyliin.
Olen kiinnostunut asiasta, mutta toistaiseksi tämänlaatuinen kirurgia on ns. jäissä tai hautomavaiheessa, miten sen nyt kukakin ilmaisee. Ongelma on se (eikä se tietenkään oikeasti ole edes ongelma) että usein vakavana ollessani näytän jopa tympääntyneeltä tai vähintäänkin alakuloiselta. Kuitenkin tilanteessa missä en todellakaan ole edes huonotuulinen, vaan mietteissäni.
Vähän jos kasvojen alaosaa "nostaisi" niin ilme ja tunnetila saattaisivat olla lähempänä toisiaan? Mutta mietin vielä... - Anonyymi
Missä olet köynyt? Mikä olisi paras/ luotettavin paikka, henkilö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä olet köynyt? Mikä olisi paras/ luotettavin paikka, henkilö?
Siis missä käynyt,
- Anonyymi
s-taka kirjoitti:
"eiturhaa"
Mitenkä minulla tuli mieleen että olet jotenkin sidoksissa esteettiseen kirurgiaan? Noin paljon toimenpiteitä noin nuorena. Ihan amerikkalaiseen tyyliin.
Olen kiinnostunut asiasta, mutta toistaiseksi tämänlaatuinen kirurgia on ns. jäissä tai hautomavaiheessa, miten sen nyt kukakin ilmaisee. Ongelma on se (eikä se tietenkään oikeasti ole edes ongelma) että usein vakavana ollessani näytän jopa tympääntyneeltä tai vähintäänkin alakuloiselta. Kuitenkin tilanteessa missä en todellakaan ole edes huonotuulinen, vaan mietteissäni.
Vähän jos kasvojen alaosaa "nostaisi" niin ilme ja tunnetila saattaisivat olla lähempänä toisiaan? Mutta mietin vielä...Yleensä ihmiset tulee riippuvaisiksi kehonsa muokkaamisessa .sen olen nähnyt näillä botoxia käyttäjillä.
No kukin tekee miten haluaa oman kehonsa kanssa .
Tuloksista sitten voi olla eri mieltä tietenkin.
Toivon vaan ettei oman perheen nuoret naiset ala tekemään mitään muutoksia itseensä kirurgisesti tai aineilla. Sitten on eri asia jos sairauden vuoksi joutuu muotoilemaan .
Kullakin huvinsa
- 1943
Kas kun Luoja on tehnyt minusta niin kauniin, että vain rumemmaksi tulisin, jos kirurgi ryhtyisi puuhiin. Aikoinaan ensirakkauteni piti minua kauniina, mutta muuta minussa ei sitten ollutkaan. Olin äimänkäkenä, kun hän näin sanoi. En pitänyt itseäni kaunottarena, ulkonäkö ei ollut silloin niin kovin tärkeä. Ei ole koskaan ollut. Haluan hoitaa kehoni niin, että pysyn terveenä. Mtään en maksaisi, ilmaiseksi en teettäisi. Hampaisin olen valmis panostamaan, jos jotain sattuu. Kun ei kovin usein katsele peiliin, niin voi antaa mielivituksen lentää ja kuvitella vaikka mitä.
- rutturi-patti
Minulla ei ole suhdetta esteettiseen kirurgiaan. Minua on leikattu sen verran usein, terveydellisistä syistä, että se riittää minulle.
Aikamoiseen kierteeseen tuntuu monikin joutuvan, kun mikään ei riitä.
Mutta, kukin laittaa rahansa, mihin laittaa, ja leikkii terveydellään, jos siltä paikalta panee.
Ei haittaa minua, ei.
Kun riitän omana itsenäni rakkaalleni ja itselleni, se on tarpeeksi minulle. - Vaikka minulle mak-
settaisiin, en alkaisi aivan periaatteesta iyseäni kirurgin avulla muuttamaan toiseksi!
Minä olen minä, ja hyvä j u u r i omana itsenäni.
Korseteista on päästy, kiinalaisnaiset ovat päässeet väännellyistä varpaistaan, milloinkahan me siihen pöösemme....
Nainen on ihminen tunteineen ja kokonaisolemuksineen, Luojan luoma ja tarkoittama iloitsemaan elämästään sen pienen hetken, minkä Tellusta tallaamme. - isoäiti*
Tarpeestahan se riippuu kunkin kohdalla. Minulla ei ole tarvetta vielä ollut
ja tuskin tulee olemaankaan. Liekit luultavasti siloittelevat viimeiset virheet.
Joskus oli ikärajoja noissa toimenpiteissä, mutta niistä on kai luovuttu,
riippuen paikasta tietenkin, sillä iäkkäämmälle tulos ei aina ole paras mahdollinen.
Uhraukseksiko kirurgiaa kutsutaan,,,no jaa,,, en kuulu uhraajiin.. - käppyrä
Mikäs siinä.
En tiedä, ehkä. Ei.
Puldokit pois ja ellit, en pystyis siihen
En yhtään
Mainitsin jo
Yläluomet leikkautin joskus 10 vuotta sitten. Toipumisvaihe 2 viikkoa eipä ollut kiva. Mutta nyt ole tyytyväinen kun silloin poistatin roikkuluomet. Roikkukoot posket ja ellit. Kukaan ei ole minua ovelta pois käännyttänyt ulkomuotoni vuoksi.
Pelkään että minkä näköiseksi menee sitten kun kaikkia noita kohotuksia ja lisä juttuja on kasvoihin laitettu, siis sitten kun niitä ei enään laiteta vuosien päästä. Rautalangat pönkötää poskissa, huulissa patteja eikä silmiä saa kiinni.
En leikkauttas mitään, eikä täyteaineita oli se sitten omaa tai vierasta.
Totta olen miettinyt et miltä näyttäisin jos kaikkia hoitoja olis tehty.
Ei kiitos vaikka ilmaiseksi. - leijanna
Enpä usko,että moiseen alkaisin. Ihan olen näöntarkistuksessa läpipäässyt.
Kuin ylempänä kirjoitetaan, jokaisesta pienestäkin operaatiosta, voi seurata vaikeita komplikaatioita.
Nuoremmaksi, kauniimmaksi? Kun lapset eivät vielä juokse pakoon minut nähdessään, kelvannen tällaisenakin.
Mutta kukin taaplaa tyylillään, ja rahahan on vain käyttöä varten.
Korvalehtien suurennoksen voisin ottaa, jos se tehdään ilman anestesiaa.
Olisipa poikaa, kun saisi oikein Kalle-korvat. - meeriamanda
Olen seurannut noita Suurin pudottaja yms. ohjelmia ja kun laihtuvat ihan huippumääriä roikkuu nahkaa jokapuolelta. Sitten onkin kivuliaat ylimääräiset nahkan poistamiset, kasvojen kohotusoperaatioita .... rinnatkin tarvitsevat muokkausta...jne.
Tuollaiseenhan menisi pienen asunnon verran rahaa. Ei vanhemman iho enää kutistu laihtumisenmyötä kuin nuorella, siinä ei jumpat auta.
Antaapa olla ainakin minun puolestani, mut edelleenkin kukin tehköön kuin itselleen tärkeäksi kokee. - Kotikonstit
Jos menet peilin eteen, otat korvanipukoista kiinni, vedät kevyesti taakse ja ylöspäin, niin näet miten minä haluaisin kohottaa kasvojani. ;)
Toisaalta voisi tietysti sitoa siiman korvalehtiin, sitä tarkoitusta varten tehtyihin reikiin, kiristää ja solmia niskan taakse kiinni.- ?+?
Jos kävelisi puolet ajasta käsillään, olisiko sama efekti?
Muistelen lukeneeni, että eräs kuuluisa suomalainen näyttelijä
kiristi kasvojaan tiukalla letityksellä.
:))))) - Kiree impi
?+? kirjoitti:
:)))))Meidän kylässä oli opettaja joka letitti kasvonsa kymmeniä vuosia niin tiukalle, etten tunnistanut samaksi naiseksi hänen leikattua hiuksensa lyhyeksi. :)
Taisi hänellä olla tukka välillä nutturallakin, mutta yhtä kireellä sekin. - Kotikonstit
?+? kirjoitti:
:)))))Kyllä minä voisin kävellä käsilläni, jos muutkin tekisivät samoin.
Nuortuisimme kymmenen vuotta koko palstan väki. :) - ?+?
Kotikonstit kirjoitti:
Kyllä minä voisin kävellä käsilläni, jos muutkin tekisivät samoin.
Nuortuisimme kymmenen vuotta koko palstan väki. :)Lapsuudessani oli naapurin setä, muistaakseni entinen painija, joka ripeästi käveli käsillään, pitkiäkin matkoja.
Jeps, ensi kesänä järjestätteköön käsilläkävelyn palstamestarin kisa
Pärjään varppina naisten sarjan parhaaksi. Niih!
Sitten potkaisen miesvoittajan ojaan, kun ei kukaan näe.
Touppinkia. - Kot kon
?+? kirjoitti:
Lapsuudessani oli naapurin setä, muistaakseni entinen painija, joka ripeästi käveli käsillään, pitkiäkin matkoja.
Jeps, ensi kesänä järjestätteköön käsilläkävelyn palstamestarin kisa
Pärjään varppina naisten sarjan parhaaksi. Niih!
Sitten potkaisen miesvoittajan ojaan, kun ei kukaan näe.
Touppinkia.Minä en jäisin takkuulla viimeiseksi kun osaan seistä käsilläni vain seinää vasten. En pääsi edes lähtemään.
On se tuo käsilläkävelytaitokin oikea konsti! Mitä hyötyä siitäkin lie ihmiskunnalle? Sano sä. - ?+?
Kot kon kirjoitti:
Minä en jäisin takkuulla viimeiseksi kun osaan seistä käsilläni vain seinää vasten. En pääsi edes lähtemään.
On se tuo käsilläkävelytaitokin oikea konsti! Mitä hyötyä siitäkin lie ihmiskunnalle? Sano sä.Ehän mie mittään tiijä, mutta olen hyvä konttaajakin.
Isäntä ihmettelee silmät pallukalla, kun olen kuin liekku, hyvä kierimään.
Käsilläkävely antaa aivoille uusia efektejä, joilla ne voivat meitä palvella.
Miksi muuten aivot, aivo, pikku- ja isotaivot? - Kot kot
?+? kirjoitti:
Ehän mie mittään tiijä, mutta olen hyvä konttaajakin.
Isäntä ihmettelee silmät pallukalla, kun olen kuin liekku, hyvä kierimään.
Käsilläkävely antaa aivoille uusia efektejä, joilla ne voivat meitä palvella.
Miksi muuten aivot, aivo, pikku- ja isotaivot?Sinähän se olet oikea väkkärä! Niin olen minäkin. Meistä saattaisi löytyä paljon muutakin yhtäläisyyttä tai ainakin yhteistä jos pantas naamatusten? :)
Aivot on nyt vaan yhtä harmaata mäskiä. Ihmiset sitten tapansa mukaan jakavat nekin lohkoihin. Helpompi ymmärtää toimintaa kun saa pakata kyvyt osa-alueisiin. Ja sillä konstilla voi rakennella siltoja lohkojen välille ja sitten ihmetellä kuinka fantastinen orgaani nuo aivot on. - ?+?
Kot kot kirjoitti:
Sinähän se olet oikea väkkärä! Niin olen minäkin. Meistä saattaisi löytyä paljon muutakin yhtäläisyyttä tai ainakin yhteistä jos pantas naamatusten? :)
Aivot on nyt vaan yhtä harmaata mäskiä. Ihmiset sitten tapansa mukaan jakavat nekin lohkoihin. Helpompi ymmärtää toimintaa kun saa pakata kyvyt osa-alueisiin. Ja sillä konstilla voi rakennella siltoja lohkojen välille ja sitten ihmetellä kuinka fantastinen orgaani nuo aivot on.:)) Jos sinä oletkin aina kadoksissa ollut kaksoispuoleni, identtinen, tenttinen, mitä tenttinen?
Minoon källi pakkaaja. Osaan laittaa kaiken puolet pienempään, kuin tuo kanssa-asukas, paitsi tiskikoneen.
Liekku, vänkyrä känkyrä, välillä liiankin änkyrä, tunnustan, olen.
Nahkiainen, pahkiainen, sitä en suuhuni laittaisi mistään hinnasta. - Kot kot
?+? kirjoitti:
:)) Jos sinä oletkin aina kadoksissa ollut kaksoispuoleni, identtinen, tenttinen, mitä tenttinen?
Minoon källi pakkaaja. Osaan laittaa kaiken puolet pienempään, kuin tuo kanssa-asukas, paitsi tiskikoneen.
Liekku, vänkyrä känkyrä, välillä liiankin änkyrä, tunnustan, olen.
Nahkiainen, pahkiainen, sitä en suuhuni laittaisi mistään hinnasta.Tuo pakkaustaitokin on meillä yhteinen. Juku kun näkisit meidän varaston minun jäljiltä! Veitsenkärkikään ei mahtuis roinan rakoon. On se niin tiiviisti pakattu.
Tyhjää lattiatilaakin tulee taas muutama neliö, jotta puolisko saa alkaa hamstraamaan. ;) - ?+?
Kot kot kirjoitti:
Tuo pakkaustaitokin on meillä yhteinen. Juku kun näkisit meidän varaston minun jäljiltä! Veitsenkärkikään ei mahtuis roinan rakoon. On se niin tiiviisti pakattu.
Tyhjää lattiatilaakin tulee taas muutama neliö, jotta puolisko saa alkaa hamstraamaan. ;)Onko siunkin puoliso orava?
Sekin liittää meidät yhteen kuin Erikeeperi.
Ostaisin pölyrobotin, jos joku vierittäisi esteet lattialta.
On se niin väärin, kun hyvää tavaraa hamstrataan. - Kot
?+? kirjoitti:
Onko siunkin puoliso orava?
Sekin liittää meidät yhteen kuin Erikeeperi.
Ostaisin pölyrobotin, jos joku vierittäisi esteet lattialta.
On se niin väärin, kun hyvää tavaraa hamstrataan.Yksi hamstraa, toinen tekee tilaa että se yksi voi hamstrata.
Myös minulla on kotieläin joka tykkää kerätä pahan päivän varalle. ;) Toivottavasti niitä pahoja päiviä ei kuiteskaan tule...
Pakko mennä maate. Hyvää yötä toisen kerran! ;)
- Elämän taito
Ei minun tarvitse kehua mistään taidosta. Vaan sinnittelen pudokkaana oman elämän selviytyjänä työttömänä. Elämän hallinnan taitoni on silti tallella! :)
- ...........
Olen vanha
olen kaunis ryppyineni
elämäni on ollu kaunis
kaikkinen kolhuineen
ja mutkineen
kuolema kolkutti ovella
tyhmyyttäni en vielä lähteny mukaan
leikkasivat suonet auki
nyt kaipaan sinne
mitä paluuta ei ole
älkää leikelkö itseänne
anntakaa luojan päättää milloin on aika lähteä
jatkoelämä ei olekkaan mielekästä
luottakaa luojan taitoihin - bnvxl
En välitä esteettisestä kirurgiasta. Korkeintaan roikkuvat luomet voisi korjata, mutta ei ole vielä ajankohtaista.
Panisin mieluummin nekin rahat vaikka maailmanympärysmatkaan. Ei minun tarvitse enää päteä siinä mielessä että hakisin seuraa, kehuttaisin nurekkaaksi, tai saisin tanssia ym... En ole pahan näköinen tällaisenakaan. Ikää tulee kaikille, muutokset ovat luonnollisia. - naapurin täti
Eipä tulisi edes mieleen vaikka saisin lottovoiton. Eletty elämä on tehnyt minut tämän näköiseksi, ja tyydyn siihen. Kelpaan itselleni ja läheisilleni, lapsenlapset sanovat, että ethän sinä mummi ole vielä vanha. Esteettinen kirurgia tulisi mieleen esim. rinnanpoiston jälkeen tai muun vamman joka tekisi ulkonäöstä poikkeavan.
Vanheneminen on minusta luonnollinen asia. En muutu yhtään paremmaksi ihmiseksi vaikka kuinka nahka kiristettäisi.
Mutta jokainen tyylillään.- Lorena*
Esteettiset kirurgiset toimenpiteet ovat tulleet kaikkien ulottuville. On ymmärrettävää jos henkilöä häiritsee jokin epäkohta ulkomuodossa miksi sitä murhetta ei voisi korjata. Korjaavat operaatiot antavat elämään uutta virettä.
Jos on liian isot rinnat, mikä ettei niitä voisi pienentää, sitäpaitsi ne aiheuttavat usein niska-hartiaseudun kiputiloja pahimmillaan puutumisoireita käsissä.
Sitten operaatioissa tulleet kehoon tulleet muutokset on hyvä korjata ja saada ulkonaiset muutokset kondikseen.
On sitä mukavampi elää ja olla kun on korjattu mieltä vaivaavat muutokset uuteen malliin. - ugly#1
Lorena* kirjoitti:
Esteettiset kirurgiset toimenpiteet ovat tulleet kaikkien ulottuville. On ymmärrettävää jos henkilöä häiritsee jokin epäkohta ulkomuodossa miksi sitä murhetta ei voisi korjata. Korjaavat operaatiot antavat elämään uutta virettä.
Jos on liian isot rinnat, mikä ettei niitä voisi pienentää, sitäpaitsi ne aiheuttavat usein niska-hartiaseudun kiputiloja pahimmillaan puutumisoireita käsissä.
Sitten operaatioissa tulleet kehoon tulleet muutokset on hyvä korjata ja saada ulkonaiset muutokset kondikseen.
On sitä mukavampi elää ja olla kun on korjattu mieltä vaivaavat muutokset uuteen malliin.Alanaaman kohotus ja kaulan rasvaimu paransivat oloani työelämässä merkittävästi. Perimäni on sellainen, että vaikka keho on normaali painoltaan, niin iän myötä tulleet painolisäykset kertyvät kasvoihini ja kaulalle. Kirurgin veitsen avulla naamaani tuli edes jonkinlaiset rajat esille ja valtaisan heltan kasvu kaulallani pysähtyi. Toimenpiteet tehtiin, kun olin 48 v. Ihmiset tietämättään tuijottavat ja elehtivät torjuvasti "erinäköistä" ihmistä kohtaan ja sittenhän on pilkantekoa porukassa ja naurun römähtelyä toisen ulkonäöstä. Ikävää, että ihmiset, jotka ovat syntymässään saaneet hyvät ulkonäkögeenit, ensimmäisinä tuomitsevat kauneuskirurgian. Moilottavat isolla äänellä olevansa "syntymähumalassa, pitää elää täysillä" jne. huomaamatta, että jokaiselle tällainen vaan ei onnistu. Epämiellyttävä ulkonäkö on esteenä niin, niin monessa asiassa elämässä.
Rohkaisen menemään kirurgin puheille mahdollisuuksien mukaan tietysti, jos ulkonäössä - varsinkin kasvoissa - jokin pilaa elämää. Kallista se on, mutta elämänsälaadun paraneminen kyllä kuittaa kirurgian hinnan. - omanaama
ugly#1 kirjoitti:
Alanaaman kohotus ja kaulan rasvaimu paransivat oloani työelämässä merkittävästi. Perimäni on sellainen, että vaikka keho on normaali painoltaan, niin iän myötä tulleet painolisäykset kertyvät kasvoihini ja kaulalle. Kirurgin veitsen avulla naamaani tuli edes jonkinlaiset rajat esille ja valtaisan heltan kasvu kaulallani pysähtyi. Toimenpiteet tehtiin, kun olin 48 v. Ihmiset tietämättään tuijottavat ja elehtivät torjuvasti "erinäköistä" ihmistä kohtaan ja sittenhän on pilkantekoa porukassa ja naurun römähtelyä toisen ulkonäöstä. Ikävää, että ihmiset, jotka ovat syntymässään saaneet hyvät ulkonäkögeenit, ensimmäisinä tuomitsevat kauneuskirurgian. Moilottavat isolla äänellä olevansa "syntymähumalassa, pitää elää täysillä" jne. huomaamatta, että jokaiselle tällainen vaan ei onnistu. Epämiellyttävä ulkonäkö on esteenä niin, niin monessa asiassa elämässä.
Rohkaisen menemään kirurgin puheille mahdollisuuksien mukaan tietysti, jos ulkonäössä - varsinkin kasvoissa - jokin pilaa elämää. Kallista se on, mutta elämänsälaadun paraneminen kyllä kuittaa kirurgian hinnan.Samat sanat. Nuorena oli hyvinkin pyöreäkasvoinen, mutta muuten hoitta. Keski-iässä olin erittäin hoikka kuten edelleenkin, mutta kasvojen lihakset valahtivat.
Olen korjaillut ja korjailen edelleenkin kasvojani.
Matkoilla, niillä maailmanympärysmatkoilla ;)) onkin mukavamapaa olla, kun laittaa hiukset ponnarille ja menoksi, kun kasvot ovat jo kondiksessa.
Minulle ei ole kukaan huomauttanut mitään mistään toimenpiteestä, korkeintaan joku asiakas, että "oletpa sinä pirteän näköinen".
Vaikka minulle maksettaisiin, en alkaisi (aivan periaatteesta) itseäni kirurgin avulla muuttamaan toiseksi!
Minä olen minä, - ja hyvä j u u r i omana itsenäni.
Korseteista on jo kauan sitten päästy, kiinalaisnaiset ovat päässeet väännellyistä varpaistaan, milloinkahan me siihen pääsemme, nyt nuoret tytötkin jo pilaavat jalkatesänsä ja säärensä korkkareilla....
Nainen on ihminen tunteineen ja kokonaisolemuksineen, hän on Luojan luoma ja tarkoittama iloitsemaan elämästään omana itsenään sen pienen hetken, minkä Tellusta tallaamme.- Sileeksvaan
Mielläni minä nämä marsun posket kohottaisin, silmäpussit poistaisin. Tekisin täyteläisemmän ylähuulen - katsokaapa naiset ylähuulianne, se on kadonnut -.
Heltta leuan alla on aika kamala.
Jos on vaihtoehtona kasvojen kohotus ja iloisempi ilme, niin mikä ettei.
Ja jos on rahaa, niin siloisemmalla naamalla se maailmanympärimatkakin maistuu paremmalle. Mielenkiintoisia kommentteja. Yön aikana iloista irroittelua, jonka inspiroimana ajattelin, että voin solmia pitkät hiukseni tiukalle letille ja vetää päälaille jos alkaa heltat haittaamaan.
Mutta yksi keino jolla koko naamavärkki saadaan oikaistua on hamppaskirurgia. Purenta on monella ikäisellämme madaltunut kuluneista hampaista johtuen. Kun purenta korjataan implanteilla tai titaanisillalla nousee suu ylös kuopastaan, vetää runtut suoriksi suun ympäriltä. Vaikka toimenpiteet maksavat maltaita niin ne auttavat loppuelämäksi ilman paikallispiikkejä, jotka pitää uusia muutaman kuukauden välein.
Itse hoidatin yhdeksänkymmenluvun alussa hampaani korvaamalla osan titaanisiltaan upotetuilla implanteilla. Koko homma maksoin 50 000 vanhaa markkaa. Olen tyytyväinen, että tein sen silloin kun olin varoissani. Nyt kun käyn vuositarkastuksissa pääsen alle satanaen per/kerta.
Hampaat kuntoon niin naamakin oikeaa ; ))Pysähdyin pohtimaan hetkeksi:
Mitä tekisin, JOS minulla olisi oikein, oikein paljon rahaa?
Kävisinkö tutustumassa esim. Hgin keskustassa esteettistä kirurgiaa ja erilaisia hoitoja tarjoavaan ylelliseen hoitola-sairaalaan?
Vastaus: Saattaisin poiketa. Antautuisin hemmoteltavaksi jonkin kiireisen päivän jälkeen - hetkeksi. Ilman kipuja tai kirurgin veistä. Jatkaisin matkaa virkistyneenä, ja siirtäisin ylimääräiset rahat SPR:n, Uniceffin ja/tai Planin tilille. Siellä ne osataan sijoittaa paremmin.
Kauniit ihmiset ovat aina ilo silmälle, mutta ilman sisäistä kauneutta ja säteilyä vaikutelma muuttuu pian negatiiviseksi.
Tulen surulliseksi ajatellessani heikolla itsetunnolla varustettu eri-ikäisiä ihmisiä - sekä naisia että miehiä, jotka seuraavat kaikista medioista tulvivaa informaatiota nykyajan kauneusnormeista ja siitä, miten kammottavat ikääntymisen - tai muut epäesteettiseksi leimatut - merkit saadaan katoamaan. Miten vain kauniit ja nuoret, tai ainakin nuoren näköiset voivat menestyä. Moni asettuu näennäisen vapaaehtoisesti monenlaisia esteettisiä palveluita tarjoavan, kukoistavan markkinatalouden uhreiksi.
Mihin on meidän kultturissamme on kadonnut iän myötä hankitun tiedon, elämänkokemuksen ja viisauden arvostus?
Vai onko tämä käsitys vain median luomaa harhaa?
Mitä olemme tehneet väärin?
Mitä voisimme tehdä tilanteen muuttamiseksi?Olet hyvin konservatiivi. "Mihin on hävinnyt tiedon ja elämänkokemuksen sekä viisauden arvostus"?
Se on jäänyt aikaan jolloin isä lampun osti.
Mediaa on turvallista syyttää paremman syyn puutteessa. Nykyään tieto kulkee bittien nopeudella ei hevospelillä kylästä toiseen.
Emme ole tehneet mitään väärin, kehitymme, elämme ajan hermolla.
Paluuta entiseen ei ole.
Esikuvat oli nuorena meilläkin. Twiggyn langanlaiha olemus oli idolimme. Halusimme olla yhtä kauniita kuin hän. Mutta mutta...- demeter
korppis kirjoitti:
Olet hyvin konservatiivi. "Mihin on hävinnyt tiedon ja elämänkokemuksen sekä viisauden arvostus"?
Se on jäänyt aikaan jolloin isä lampun osti.
Mediaa on turvallista syyttää paremman syyn puutteessa. Nykyään tieto kulkee bittien nopeudella ei hevospelillä kylästä toiseen.
Emme ole tehneet mitään väärin, kehitymme, elämme ajan hermolla.
Paluuta entiseen ei ole.
Esikuvat oli nuorena meilläkin. Twiggyn langanlaiha olemus oli idolimme. Halusimme olla yhtä kauniita kuin hän. Mutta mutta...Heh. Minä se vasta konservatiivinen olenkin. Miksi menisin väärentämään itseni ?
Muuttamaan sitä, minkä Luoja loi ja elämä muokkasi ? - Pirre*
Voi Orvokki kun sie olet yhtä viisas kuin ennenkin, kiitos kun tulit takaisin :)
Kulttuuri, ihan yleismaailmallisesti, ainakin jos siksi luetaan vain länsimaat ja Ameriikan yhdysvallat, on muuttunu niin pinnalliseksi..tai paremminkin nyt vallitsee pinnallisuuskulttuuri, olemme vieraantuneet ihmisestä, siitä mitä ihminen on tuon kuoren takana, - jopa lapsia trimmataan kauneuskilpailuihin..ja eikö heitä käytettäne pian kuin koiria ja kissoja näyttelyissä, tää on surullinen muutos ihmiskunnassa. Lisääntyvän hyvinvoinnin myötä ihmiset tyhmenee..olemme markkinamiesten ja naisten armoilla, kaikkea on liikaa tarjolla..
P.s. ja ihan samaa mieltä..voisin mieki käydä hemmotteluissa..jos oisin rikas kuin kroisos..:)
Ai niin, paikkakuntamme levikkisessä sanomalehdessä oli hieno ysiluokkalaisten tyttöjen kirjoitus, kopsaan linkin kunhan ja jos saan sen leikattua sieltä..eli ei kaikki toivo ole vielä mennyttä, kritiikkiäkin nuorilta löytyy.. demeter kirjoitti:
Heh. Minä se vasta konservatiivinen olenkin. Miksi menisin väärentämään itseni ?
Muuttamaan sitä, minkä Luoja loi ja elämä muokkasi ?Minä olen myös konservatiivi. Opettelen liberaaliksi ajattelijaksi ; )
Tähän ketjuun kirjoitin ekaviestin kauneuskirurgisista riskeistä.
Toisen hampaiden hoidosta.
Kolmanne viestin liberaaliajatusmallini, jota opiskelen Haavisto-hässäkän jälkeen latasin Orvokkille, kai hän ymmärtää laajasydäminen ihminen kun on ; ))
Pirrekin jo ilahtui ylistämähän Orvokin vanhoillisia elämän arvoja. Eläpä näiden kanssa ihmisiksi ja yritä ajatella nykyaikaisesti ja jos ajattelet pitäsi ajatellakin vanhanaikaisesti ; ).
Niin ja olen minäkin aika hyvä ihmiseksi siis en kaipaa retuseeraamista mitä nyt hierojalla käyn väliin jäykkiä niskoja laukasuttamassa ja kasvosolariumilla pidän hipiäni kondiksessa. ; )- ei niin pahalla
korppis kirjoitti:
Minä olen myös konservatiivi. Opettelen liberaaliksi ajattelijaksi ; )
Kolmanne viestin liberaaliajatusmallini, jota opiskelen Haavisto-hässäkän jälkeen latasin Orvokkille, kai hän ymmärtää laajasydäminen ihminen kun on ; ))
Pirrekin jo ilahtui ylistämähän Orvokin vanhoillisia elämän arvoja. Eläpä näiden kanssa ihmisiksi ja yritä ajatella nykyaikaisesti ja jos ajattelet pitäsi ajatellakin vanhanaikaisesti ; ).
Niin ja olen minäkin aika hyvä ihmiseksi siis en kaipaa retuseeraamista mitä nyt hierojalla käyn väliin jäykkiä niskoja laukasuttamassa ja kasvosolariumilla pidän hipiäni kondiksessa. ; )Etkai pahastunut korppis kun on kirjoittelijoita joista pidetään?
ei niin pahalla kirjoitti:
Etkai pahastunut korppis kun on kirjoittelijoita joista pidetään?
En todellakaan, Orvokki on hyvä kirjoittaja, mutta en ole jees jees tyyppi, vaan haluan keskustella asiasta. Vastaisit kysymyksiin, jotka Orvokki asetti. Niin ja ainoastaan minä vastasin.
"Mihin on meidän kultturissamme on kadonnut iän myötä hankitun tiedon, elämänkokemuksen ja viisauden arvostus?
Mitä voisimme tehdä tilanteen muuttamiseksi?
Mitä sinä vastaisit?- Korppis*
korppis kirjoitti:
En todellakaan, Orvokki on hyvä kirjoittaja, mutta en ole jees jees tyyppi, vaan haluan keskustella asiasta. Vastaisit kysymyksiin, jotka Orvokki asetti. Niin ja ainoastaan minä vastasin.
"Mihin on meidän kultturissamme on kadonnut iän myötä hankitun tiedon, elämänkokemuksen ja viisauden arvostus?
Mitä voisimme tehdä tilanteen muuttamiseksi?
Mitä sinä vastaisit?Ihanaa huomata keskustelutaidon vajavaisuus.
- bessie*
Optimisti-Orvokille
Vastaan ensimmäiseksi tuohon kolmanneksi viimeiseen kysymykseesi. Kyllä minun mielestäni tuo käsityksesi on median luomaa harhaa.
Sitten on kyllä niinkin, ettei läheskään kaikilla vanhoilla ihmisillä välttämättä ole sellaista tietoa, elämänkokemusta ja ehkä viisauttakaan, joka nykyisessä maailmassa olisi käypää - ainakin mitä tulee käytännön asioihin. Silti kai suurin osa meistä arvostaa ja kunnioittaa vanhoja ihmisiä, vähintään sen verran kuin kanssaihmisiä yleensäkin.
Jos taas puhumme ulkonäköasioista, niin vanhenemisen mukanaan tuomiin muutoksiin taitaa myös suurin osa suhtautua luonnollisesti, ymmärtäväisesti ja hyväksyvästi, ainakin muissa. En itse kuulu niihin, jotka pitävät ryppyjä tai valahtaneita piirteitä ym. jotenkin kauniina, vain luonnollisina. Yleensäkään en arvosta ihmistä pelkän iän takia, yksilö on minulle samanlainen ihminen vanhana kuin aina ennenkin. Toki suhtaudun auttavaisemmin, kärsivällisemmin jne., jos on tarpeen.
Kanssaihmistemme sisäistä kauneutta emme pääse hetikään näkemään, en silti itse ainakaan ihan hevin saa kenestäkään negatiivista vaikutelmaa? Säteilyn vaatimista - tai toivomistakaan - pidän jopa kohtuuttomana, johtuneeko sitten siitä, etten itse taida pahemmin säteillä. Sitä mieltä olen, että ulkonäöllä on merkitystä, mutta en tarkoita että pitäisi näyttää ikäistään nuoremmalta, vaikka itse siihen laittautuessani ja pukeutumisessa pyrinkin, useimmiten.
Tuosta näennäisestä vapaaehtoisuudesta sanoisin, että emme me kai ihan vietävissä olevia, tahdottomia ja samalla kohtalaisen järjestely- ja maksukykyisiä uhreja ole.
Suurin osa naisista on koko ikänsä, nelivuotiaasta lähtien :) ollut tarkka ulkonäöstään, ja ulkonäköpaineitakin meillä on ollut maailman sivu. Nykyisin niitä paineita tietenkin on tullut lisää, ja samaan aikaan lähes kaikkien ulottuvilla olevia mahdollisuuksia.
Harva meistä taviksista kai kuitenkaan tavoittelee muuta kuin hieman pirteämpää ja nuorekkaampaa (anteeksi inhottava sana:)) ulkonäköä, tai sitten ihan selkeän "kauneusvirheen" korjaamista.
Omalla kohdallani voisin ihan ilman lottovoittoakin ajatella erilaisia kevyehköjä, ulkonäköä nuorentavia toimenpiteitä, jos arvelisin jonkun minulle tärkeän ihmisen sitä arvostavan. Toistaiseksi ei tunnu ajankohtaiselta.
Paljonkin voisimme tehdä, mutta itse tyydyn vain siihen, etten koskaan lopeta olemasta omanlaiseni nainen, ja yksilö jolla on nimi, niin suhtaudun myös muihin. - ei kerro mitään
bessie* kirjoitti:
Optimisti-Orvokille
Vastaan ensimmäiseksi tuohon kolmanneksi viimeiseen kysymykseesi. Kyllä minun mielestäni tuo käsityksesi on median luomaa harhaa.
Sitten on kyllä niinkin, ettei läheskään kaikilla vanhoilla ihmisillä välttämättä ole sellaista tietoa, elämänkokemusta ja ehkä viisauttakaan, joka nykyisessä maailmassa olisi käypää - ainakin mitä tulee käytännön asioihin. Silti kai suurin osa meistä arvostaa ja kunnioittaa vanhoja ihmisiä, vähintään sen verran kuin kanssaihmisiä yleensäkin.
Jos taas puhumme ulkonäköasioista, niin vanhenemisen mukanaan tuomiin muutoksiin taitaa myös suurin osa suhtautua luonnollisesti, ymmärtäväisesti ja hyväksyvästi, ainakin muissa. En itse kuulu niihin, jotka pitävät ryppyjä tai valahtaneita piirteitä ym. jotenkin kauniina, vain luonnollisina. Yleensäkään en arvosta ihmistä pelkän iän takia, yksilö on minulle samanlainen ihminen vanhana kuin aina ennenkin. Toki suhtaudun auttavaisemmin, kärsivällisemmin jne., jos on tarpeen.
Kanssaihmistemme sisäistä kauneutta emme pääse hetikään näkemään, en silti itse ainakaan ihan hevin saa kenestäkään negatiivista vaikutelmaa? Säteilyn vaatimista - tai toivomistakaan - pidän jopa kohtuuttomana, johtuneeko sitten siitä, etten itse taida pahemmin säteillä. Sitä mieltä olen, että ulkonäöllä on merkitystä, mutta en tarkoita että pitäisi näyttää ikäistään nuoremmalta, vaikka itse siihen laittautuessani ja pukeutumisessa pyrinkin, useimmiten.
Tuosta näennäisestä vapaaehtoisuudesta sanoisin, että emme me kai ihan vietävissä olevia, tahdottomia ja samalla kohtalaisen järjestely- ja maksukykyisiä uhreja ole.
Suurin osa naisista on koko ikänsä, nelivuotiaasta lähtien :) ollut tarkka ulkonäöstään, ja ulkonäköpaineitakin meillä on ollut maailman sivu. Nykyisin niitä paineita tietenkin on tullut lisää, ja samaan aikaan lähes kaikkien ulottuvilla olevia mahdollisuuksia.
Harva meistä taviksista kai kuitenkaan tavoittelee muuta kuin hieman pirteämpää ja nuorekkaampaa (anteeksi inhottava sana:)) ulkonäköä, tai sitten ihan selkeän "kauneusvirheen" korjaamista.
Omalla kohdallani voisin ihan ilman lottovoittoakin ajatella erilaisia kevyehköjä, ulkonäköä nuorentavia toimenpiteitä, jos arvelisin jonkun minulle tärkeän ihmisen sitä arvostavan. Toistaiseksi ei tunnu ajankohtaiselta.
Paljonkin voisimme tehdä, mutta itse tyydyn vain siihen, etten koskaan lopeta olemasta omanlaiseni nainen, ja yksilö jolla on nimi, niin suhtaudun myös muihin.Että minä olen aina ihaillut ihmisiä, jotka osaavat kiteyttää sanottavansa.
korppis kirjoitti:
Minä olen myös konservatiivi. Opettelen liberaaliksi ajattelijaksi ; )
Niin ja olen minäkin aika hyvä ihmiseksi siis en kaipaa retuseeraamista mitä nyt hierojalla käyn väliin jäykkiä niskoja laukasuttamassa ja kasvosolariumilla pidän hipiäni kondiksessa. ; )Kiitän Korppista henkilökohtaisista kommenteista ja lähetän hyviä toivotuksia.
Jatkan yleisemmin:
Minua ihmetyttää, miten usein keskustelu kohdistuu asian sijasta kirjoittajasta esitettyihin arvioihin ja pitkälle vietyihin johtopäätöksiin. Jotkut väittävät tietävänsä millainen on henkilö, joka on heittänyt parin rivin kommentin satunnaisella nimimerkillä. Mielestäni on kurjaa, jos mielenkiintoiselta vaikuttava keskustelu tyrehtyy henkilökohtaisiin tölväilyihin.
Luulen, että vain muutamat keskustelijoista tuntevat toisensa edes pintapuolisesti. Vakinimimerkkejä käyttävistä syntyy kirjoitusten perusteella mielikuvia, ja kiinnostus viestien lukemiseen määräytyy usein sen perusteella. Aina on ilo saada lukea, mitä erilaiset oman ikäluokan ihmiset ajattelevat asioista. Joskus syntyy uusia ajatuksia, joskus avautuu uusia näkökulmia, jotka pakottavat kyseenalaistamaan omia, joskus ei voi muuta kuin ihmetellä. Jos kaikki ovat yhtä mieltä asioista, keskustelun anti jää vähäisemmäksi. ;)
Lopuksi Paolo Coelhon ajatelma vapaasti käännettynä: "Mitä toiset ajattelevat sinusta, ei ole ollenkaan sinun asiasi".Pirre* kirjoitti:
Voi Orvokki kun sie olet yhtä viisas kuin ennenkin, kiitos kun tulit takaisin :)
Kulttuuri, ihan yleismaailmallisesti, ainakin jos siksi luetaan vain länsimaat ja Ameriikan yhdysvallat, on muuttunu niin pinnalliseksi..tai paremminkin nyt vallitsee pinnallisuuskulttuuri, olemme vieraantuneet ihmisestä, siitä mitä ihminen on tuon kuoren takana, - jopa lapsia trimmataan kauneuskilpailuihin..ja eikö heitä käytettäne pian kuin koiria ja kissoja näyttelyissä, tää on surullinen muutos ihmiskunnassa. Lisääntyvän hyvinvoinnin myötä ihmiset tyhmenee..olemme markkinamiesten ja naisten armoilla, kaikkea on liikaa tarjolla..
P.s. ja ihan samaa mieltä..voisin mieki käydä hemmotteluissa..jos oisin rikas kuin kroisos..:)
Ai niin, paikkakuntamme levikkisessä sanomalehdessä oli hieno ysiluokkalaisten tyttöjen kirjoitus, kopsaan linkin kunhan ja jos saan sen leikattua sieltä..eli ei kaikki toivo ole vielä mennyttä, kritiikkiäkin nuorilta löytyy..http://www.youtube.com/watch?v=fElh8TKLiYM&feature=related
" jopa lapsia trimmataan kauneuskilpailuihin..ja eikö heitä käytettäne pian kuin koiria ja kissoja näyttelyissä, tää on surullinen muutos ihmiskunnassa."
Shirley Temle vuodelta 1935. Näin ne ajat muuttuvat ; )optimisti-orvokki kirjoitti:
Kiitän Korppista henkilökohtaisista kommenteista ja lähetän hyviä toivotuksia.
Jatkan yleisemmin:
Minua ihmetyttää, miten usein keskustelu kohdistuu asian sijasta kirjoittajasta esitettyihin arvioihin ja pitkälle vietyihin johtopäätöksiin. Jotkut väittävät tietävänsä millainen on henkilö, joka on heittänyt parin rivin kommentin satunnaisella nimimerkillä. Mielestäni on kurjaa, jos mielenkiintoiselta vaikuttava keskustelu tyrehtyy henkilökohtaisiin tölväilyihin.
Luulen, että vain muutamat keskustelijoista tuntevat toisensa edes pintapuolisesti. Vakinimimerkkejä käyttävistä syntyy kirjoitusten perusteella mielikuvia, ja kiinnostus viestien lukemiseen määräytyy usein sen perusteella. Aina on ilo saada lukea, mitä erilaiset oman ikäluokan ihmiset ajattelevat asioista. Joskus syntyy uusia ajatuksia, joskus avautuu uusia näkökulmia, jotka pakottavat kyseenalaistamaan omia, joskus ei voi muuta kuin ihmetellä. Jos kaikki ovat yhtä mieltä asioista, keskustelun anti jää vähäisemmäksi. ;)
Lopuksi Paolo Coelhon ajatelma vapaasti käännettynä: "Mitä toiset ajattelevat sinusta, ei ole ollenkaan sinun asiasi".0 - 0 @ (yritän kirjoittaa asiaa ; )
Kirjoittaja luo mielikuvan eli kertoo itsestään toisille kirjoittajille ajatuksillaan.
( ei liene kenellekään tuntematon virke.)
Ei ne parin rivin kirjoittajat ole ohikulkijoita vaan aktiivikirjoittajia ja lukioita. Heidän keskustelu jää muiden kirjoittajien arvosteluun. Keskustelu niin livessä kuin täälläkin menee henkilökohtaisiin arviointeihin.
"Olet hyvin konservatiivi, eli kirjoitus antaa kuvan vanhoillisesti ajattelevasta henkilöstä." Menneitten vuosikymmenien "tuoksu" elää kirjoitetussa tekstissä.
Olen samaa mieltä kanssasi kun pystyy kyseenalaistamaan omia pinttyneitä mielipiteitään ja jopa yrittää muuttaa vanhoja hokemiaan ajan hengen mukaiseksi jos sen puolen löytää itsessään sitä kannattaa vahvistaa.
On tosi, jos myötäilemme ja kirjoitamme päivänselvyyksiä emmekä uskalla kyseenalaistaa toisia kirjoittajia, keskustelu menettää kiinnostuksen.- bessie*
ei kerro mitään kirjoitti:
Että minä olen aina ihaillut ihmisiä, jotka osaavat kiteyttää sanottavansa.
Niin minäkin, "ei kerro mitään".
Paljon minulla olisi vielä oppimista tuossa kiteyttämisessä. Usein huomaan, että kiteytysyritelmäni ovat vähintään kahdella tavalla tulkittavissa. Sehän ei tietenkään ole toivottavaa? Silti, vaikka en itse osaakaan, neuvon vähän sinua. Olisit voinut laittaa nikkisi tuon vähemmän ytimekkään ja selkeän "ei kerro mitään" tilalle. Sitten olisi ainakin sinun viestisi ollut ytimekäs ja kertonutkin enemmän.
Tuossa pitkässä viestissäni en tietenkään kiteyttämiseen pyrkinytkään, vaan vastaamaan (minälähtöisesti, tapani mukaan) muutamaan kysymykseen ja toteamukseen, sekä kertomaan oman, hieman erilaisen ajattelutapani sille jolle vastasin. Perustellakin vähän yritin. - 88**
ei kerro mitään kirjoitti:
Että minä olen aina ihaillut ihmisiä, jotka osaavat kiteyttää sanottavansa.
Sinulle -ei kerro mitään- saat palstan PARAS KOMMENTTI- palkkion.
Lisää samanlaisia! - Pirre*
korpikirjailija kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=fElh8TKLiYM&feature=related
" jopa lapsia trimmataan kauneuskilpailuihin..ja eikö heitä käytettäne pian kuin koiria ja kissoja näyttelyissä, tää on surullinen muutos ihmiskunnassa."
Shirley Temle vuodelta 1935. Näin ne ajat muuttuvat ; )Noo..ainahan niitä poikkeavia yksilöitä on ollut, vanhemmissakin..lapsiensa hyväksikäyttäjiä.
Toisaalta eihän tätä kys. lasta voi pitää tavallisena näyttelyesineenä, hänhän oli lapsi tähti elokuvissa, tuskin nämä näyttelylapset on mitään elokuvaa tehneet tai esiintyneet missään muuallakaan kuin talutushihnassa. bessie* kirjoitti:
Optimisti-Orvokille
Paljonkin voisimme tehdä, mutta itse tyydyn vain siihen, etten koskaan lopeta olemasta omanlaiseni nainen, ja yksilö jolla on nimi, niin suhtaudun myös muihin.Hei Bessie,
yritin vastata kommenttiisi jo edellisellä kertaa, mutta estolistalla oleva IP-osoite esti sen.
Nyt taisi onnistua.
Kiitos, että jaoit pohdittuja ajatuksiasi meille lukijoille ja avasit asioita omasta
henkilökohtaisesta - mielestäni viisaasta - aikuisen naisen näkökulmasta.
Tekstiäsi on kiva lukea riippumatta siitä onko samaa vai erimieltä. Mielestäni erilaiset kirjoittajat ovat palstan rikkaus, joku osaa kiteyttää ajatuksensa muutamiin lauseisiin, toinen kirjoittaa laveammin, samoin kuin live-keskusteluissa, - ja jotkut keskittyvät vain arvostelemaan toisia.
Mieleeni nousi monia ajatuksia, kuten, että olemmekohan onnistuneet pääsemään lähemmäksi todellista tasa-arvoa - ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Olen usein joutunut toteamaan, että median tarjoamat mielikuvat ja todellisuus ovat kaukana toisistaan. Joskus tilastotiedot vahvistavat sen.
Tänne kirjoittaessani heitän useimmiten huolettomasti ilmaan ajatuksia ja jätän vastuun aikuisille lukijoille. Joskus etsin tietoa, joskus haluan jakaa ajatuksiani, joskus provosoida. Tänne voi poiketa pitämään taukohetkeä ja keskustelemaan ihmisten kanssa.
Säteilyasiasta: Olen tavannut satunnaisesti sellaisia ihmisiä ja tunnen muutamia,
jotka tuntuvat säteilevän posiitiivista lämpöä ympärilleen ja saavat muut ihmiset tuntemaan olonsa hyväksi heidän läheisyydessään. Jotkut ovat luultavasti aina sellaisia, jotkut säteilevät hyvinä päivinään, kun tuntevat itse olonsa hyväksi. Eilen kohtasin yhden ihastuvan, säteilevän ihmisen ruuhkaisessa asiakaspalvelutilanteessa, ja äskettäin yhden, komean nuoren lääkärin, jolla tuntui olevan uskomattoman karismaattinen ote tehtäviinsä ja vilpitön halua auttaa asiakkaitaan. - Toivon lisää sellaisia kohtaamisia.;)- bessie*
optimisti-orvokki kirjoitti:
Hei Bessie,
yritin vastata kommenttiisi jo edellisellä kertaa, mutta estolistalla oleva IP-osoite esti sen.
Nyt taisi onnistua.
Kiitos, että jaoit pohdittuja ajatuksiasi meille lukijoille ja avasit asioita omasta
henkilökohtaisesta - mielestäni viisaasta - aikuisen naisen näkökulmasta.
Tekstiäsi on kiva lukea riippumatta siitä onko samaa vai erimieltä. Mielestäni erilaiset kirjoittajat ovat palstan rikkaus, joku osaa kiteyttää ajatuksensa muutamiin lauseisiin, toinen kirjoittaa laveammin, samoin kuin live-keskusteluissa, - ja jotkut keskittyvät vain arvostelemaan toisia.
Mieleeni nousi monia ajatuksia, kuten, että olemmekohan onnistuneet pääsemään lähemmäksi todellista tasa-arvoa - ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Olen usein joutunut toteamaan, että median tarjoamat mielikuvat ja todellisuus ovat kaukana toisistaan. Joskus tilastotiedot vahvistavat sen.
Tänne kirjoittaessani heitän useimmiten huolettomasti ilmaan ajatuksia ja jätän vastuun aikuisille lukijoille. Joskus etsin tietoa, joskus haluan jakaa ajatuksiani, joskus provosoida. Tänne voi poiketa pitämään taukohetkeä ja keskustelemaan ihmisten kanssa.
Säteilyasiasta: Olen tavannut satunnaisesti sellaisia ihmisiä ja tunnen muutamia,
jotka tuntuvat säteilevän posiitiivista lämpöä ympärilleen ja saavat muut ihmiset tuntemaan olonsa hyväksi heidän läheisyydessään. Jotkut ovat luultavasti aina sellaisia, jotkut säteilevät hyvinä päivinään, kun tuntevat itse olonsa hyväksi. Eilen kohtasin yhden ihastuvan, säteilevän ihmisen ruuhkaisessa asiakaspalvelutilanteessa, ja äskettäin yhden, komean nuoren lääkärin, jolla tuntui olevan uskomattoman karismaattinen ote tehtäviinsä ja vilpitön halua auttaa asiakkaitaan. - Toivon lisää sellaisia kohtaamisia.;)Eivät taida minun ajatukseni - tai ainakaan kirjoitukseni täällä - kovinkaan pohdittuja olla, optimisti-orvokki.
Kirjoitan melko suoraan mitä päässäni milloinkin liikkuu, ja vähän turhan vauhdikkaasti silloinkin kun mitään kiirettä ei ole.
Tasa-arvo on minusta niin monitahoinen ja -tasoinen juttu, etten edes pysty pääsemään kiinni tuohon mainitsemaasi todelliseen tasa-arvoon, että mitä se voisi olla ja kuinka se voisi toteutua.
Lait, säännöt ja sopimukset takaavat sukupuolten välisen tasa-arvon aika hyvin, joillakin osa-alueilla. Tänä vuonna taitaa taas valmistua tasa-arvobarometri, mutta siinä mitataan paljon sellaistakin, että itse en aivan usko sen kertovan millä tolalla asiat todellisuudessa ovat.
Täysin samaa mieltä tuosta, että median tarjoamat mielikuvat ja todellisuus ovat usein aika kaukana toisistaan. Tilastoista sen tosiaan näkee, ja myöskin silmät ja korvat auki liikkuessaan, etenkään kun ei pysähdy katselemaan ja kuuntelemaan vain sitä näkyvintä ja kuuluvinta.
Tottahan sitä törmää useinkin miellyttäviin tai jopa erittäin miellyttäviin ihmisiin. Joskus pelkkä katseiden kohtaaminen kertoo, että tuo ventovieras jakoi tilanteen kanssani kokien sen samalla tavalla jne.. Säteilyyn ja lämpöön en ilmeisesti tule kiinnittäneeksi huomiota satunnaisissa kohtaamisissa, palvelutilanteissa yms.. Toisaalta olen varmasti joskus kuvitellut lämpöä sinnekin, missä on ollut vain kylmyyttä. Toivomista en minäkään koskaan lopeta.
- Laadukas mätilohi
Onko konservatiivi ellei kulje valtavirran mukana?
Monissa kulttuureissa arvostetaan vanhuksia, eikä heitä jätetä heitteille vaan kohdellaan kunnioittavasti. - Kirurgia pelottaa
Kauneuskirurgia ei ole täysin vaaratonta. Kaikkiin leikkauksiin ja nukutuksiin liittyy vaaroja. Minua ei ole koskaan nukutettu, ja ajatuskin vaarallisista kemikaaleista vereen ruiskutettuna hirvittää. Samoin ajatus kasvojen viiltelystä tuntuu pelottavalta. Plastiikkakirurgi poisti pari vuotta sitten pienen väriä muuttaneen luomen kasvoistani. Niinkin pieni toimenpide puistatti.
Nykyään kauneuskirurgialle on olemassa vaihtoehtoisia hoitoja. Jos naama on jotakuinkin kelvollisessa kunnossa, niin kosmetologilta saa monenmoista hoitoa, joilla voidaan aktivoida kudosten uusiutumista. On happokuorintoja, emäshoitoja, myoskop-hoitoja, mikrohiontoja ja ties mitä. Niillä on todistettavasti vaikutusta ja tulevat paljon halvemmaksi kuin kirurgia. Olen käynyt Scrammeck-kuorinnassa noin 5 vuoden välein 30 vuotiaasta alkaen. Hoito pienentää ihohuokosia, häivyttää arpia, kiinteyttää ihoa ja tekee ihon sileämmäksi.
Maa vetää naamamassoja alaspäin, hymylihakset ylöspäin. Kasvojumppa kuulemma lisää ryppyjä, mutta sen vaihtoehdoksi on kehitetty jokin ilmeisiin ja jäntevöitymiseen perustuva menetelmä.
Kestopigmentointi mulla on huulten rajoissa. Jos ilmaiseksi saisin, uusisin ne ja saattaisin uskaltaa ottaa kestorajaukset yläluomiin. Sattuu varmaan ihan kauheesti silmäluomissa. Korvanipukat voisin leikkuuttaa keijukorviksi. Tommosten nahkalättyjen poisto ei voi olla iso toimenpide. Menis varmaan yhtä helposti kuin syntymämerkkien poisto. - GT
näyttää kauneuskiruginan tulokset olevan usein päinvastaisia..... hoh hoijaa.... loputon suo,uutta korjattavaa löytyy joka viikko ! onneksi on vielä näitä luonnollisen kauniita vanhempia naisia,jotka ovat huolehtineet itsestään.
- ....
Naurettava juttu. "Melanie Griffith alkoi seurustelemaan itseään huomattavasti nuoremman Antonio Banderaksen kanssa" = 3 vuotta nuorempi. Millään en saa siitä huomattavaa.
- Mätilohi ihmettelee
.... kirjoitti:
Naurettava juttu. "Melanie Griffith alkoi seurustelemaan itseään huomattavasti nuoremman Antonio Banderaksen kanssa" = 3 vuotta nuorempi. Millään en saa siitä huomattavaa.
Tyypillinen lööppi - ja sisäsivuilla "paljastetaan asia", joka ei ollenkaan vastaa lööpin luomaa mielikuvaa ja esim. lehden ostajan mielikuvaa.
Tavatonta: Aikuiset elävät parisuhteessa, vaikka ikäeroa kumppanin kanssa on kokonaista kolme vuotta!!!!! - tosi paha
Niin että esteettistä kirurgiaa ?
Tuo koko hirviögalleria pitäis saada kauhuleffaan niin johan alkais ropisee oskareita :)
- vanha ja ryppyinen
Rahalla ei saa ostettua nuoruutta, Niin Fredi laulaa laulussa Kolmatta linjaa takaisin...
ylä ja alaluomet on pikmentoitu pari kertaa se on siinä eikä se ookkaan kun silmien korostusta muut saa olla ihan omaa eiköhän tän ulkonäön kanssa pärjää tän elämän.
- meeriamanda
Nyt ei voi kysyä et haittaakse...:) vaan et sattuiko se ?
- meeriamanda
meeriamanda kirjoitti:
Nyt ei voi kysyä et haittaakse...:) vaan et sattuiko se ?
Tiinalla oli muita jutskia ettei ehtinyt vastaan... Huumoria ja todella kipukynnyksen alimmalla portaalla olevana kysyin :))
Koska vanhenemisesta on tullut sopimatonta? Jokainen tehköön omat valintansa, korjaileeko iän tuomia merkkejä leikkelemällä tai pistelemällä vai ei. Ikänumero ei siitä kuitenkaan pienene. Itse en tiedä, miksi leikkaisin mitään, mitä ei terveyden takia ole välttämätöntä tehdä. Olen ihan tyytyväinen elämiseeni ja olemiseeni juuri tällaisena jollaiseksi olen luotu ja iän myötä muovautunut. Itseni päivittäisellä kevyellä restauroinnilla ajattelin pärjätä loppuun asti :) - enkä minä olisi minä aivan rypyttömänä. Kelpaan heille, joille haluankin kelvata. Olen sitä paitsi aina pitänyt vanhoista mummoista ja papoista ryppyineen, persoonallisempia kuin nuoret - jos kohta joskus sattumoisin viisaampiakin. :).
Minustakaan ikä ei rumenna.
Ilkeä ilme on luotaantyöntävä, iästä riippumatta.
Sanoit Tinat niin napakasti että minäkin heräsin: "Koska vanhenemisesta on tullut sopimatonta?"
Me ollaan entisiä nuoria. Kaikenikäisille, terveys ensin, sen jos menettää ei ole murhetta muutamasta rypystä. Aina kannattaa huolehtia itsestään.- Kauneutta katsojassa
auli-auli kirjoitti:
Sanoit Tinat niin napakasti että minäkin heräsin: "Koska vanhenemisesta on tullut sopimatonta?"
Me ollaan entisiä nuoria. Kaikenikäisille, terveys ensin, sen jos menettää ei ole murhetta muutamasta rypystä. Aina kannattaa huolehtia itsestään.http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194721821847/artikkeli/halonen tweettasi kuulumisia presidenttikokouksesta.html
ja
http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/itkeako-vai-nauraa--venalaisilta-outoja-vaitteita-suomesta/art-1288447980315.html - Kaunis Jenni
auli-auli kirjoitti:
Me ollaan entisiä nuoria. Kaikenikäisille, terveys ensin, sen jos menettää ei ole murhetta muutamasta rypystä. Aina kannattaa huolehtia itsestään.Olen huomannut että vaikka olisi kuinka täydelliset kasvonpiirteet mutta jos on häijy ilme niin koko ihminenon ruma.
En ymmärrä miksi Jenni Haukiota, uutta maan äitiä, monet haukkuvat netissä mummomaiseksi, kun hän on mielestäni niin lempeän ja suloisen näköinen. Varma ja tyylikäs maku. Toivottavasti pysyy omana itsenään eikä yritä muuttua joidenkin junttien puheiden takia . - :)
Kaunis Jenni kirjoitti:
Olen huomannut että vaikka olisi kuinka täydelliset kasvonpiirteet mutta jos on häijy ilme niin koko ihminenon ruma.
En ymmärrä miksi Jenni Haukiota, uutta maan äitiä, monet haukkuvat netissä mummomaiseksi, kun hän on mielestäni niin lempeän ja suloisen näköinen. Varma ja tyylikäs maku. Toivottavasti pysyy omana itsenään eikä yritä muuttua joidenkin junttien puheiden takia .Katselin, kun oli viikolla tutustumassa Mäntyniemeen.
Ulkoinen habitus oli kuin äidilläni, 1960-luvulla, anteeksi.
Jokin ihme villatakki, harmaa, hartioillaan.
Kaunis ja ihana on kasvoiltaan. - ihanaa.leijonat.iha.
Kaunis Jenni kirjoitti:
Olen huomannut että vaikka olisi kuinka täydelliset kasvonpiirteet mutta jos on häijy ilme niin koko ihminenon ruma.
En ymmärrä miksi Jenni Haukiota, uutta maan äitiä, monet haukkuvat netissä mummomaiseksi, kun hän on mielestäni niin lempeän ja suloisen näköinen. Varma ja tyylikäs maku. Toivottavasti pysyy omana itsenään eikä yritä muuttua joidenkin junttien puheiden takia .Hiusmuoti on kyllä Jannyllä aik tylsä. Sori vaan. Olis syytä parantaa kun koht kuiteskiin ulkomaille pitää vierailuille lähtee. Ottais henk-khtaisen disainerin tai jonku sellasen.
- zz-zz
ihanaa.leijonat.iha. kirjoitti:
Hiusmuoti on kyllä Jannyllä aik tylsä. Sori vaan. Olis syytä parantaa kun koht kuiteskiin ulkomaille pitää vierailuille lähtee. Ottais henk-khtaisen disainerin tai jonku sellasen.
Joo, Jenni kasvattaisi pitkät suorat hiukset ja Kiviniemi leikkauttaisi pitkät hiukset ja ottaisi permanentin.
- Tätimäinen on luk
ihanaa.leijonat.iha. kirjoitti:
Hiusmuoti on kyllä Jannyllä aik tylsä. Sori vaan. Olis syytä parantaa kun koht kuiteskiin ulkomaille pitää vierailuille lähtee. Ottais henk-khtaisen disainerin tai jonku sellasen.
Jennillä, mitä kun on vanhan setämiehen kaa yksissä.
- Pahaksi on pääsy
Kauneutta katsojassa kirjoitti:
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194721821847/artikkeli/halonen tweettasi kuulumisia presidenttikokouksesta.html
ja
http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/itkeako-vai-nauraa--venalaisilta-outoja-vaitteita-suomesta/art-1288447980315.htmlmenemään, ukkoparka, sitä se vallanhimo teettää. Eikä se sitte ollutkaan mitään, kun perille päästiin.
http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/itkeako-vai-nauraa--venalaisilta-outoja-vaitteita-suomesta/art-1288447980315.html - ?
Tätimäinen on luk kirjoitti:
Jennillä, mitä kun on vanhan setämiehen kaa yksissä.
Käykö katteex?
- Tolla yhellä on tuo
? kirjoitti:
Käykö katteex?
katteus teema aina mielessä, lienee jokin oma vaivansa.
Mielenkiintoinen kysymys...
Ilmaiseksi saa minulle tehdä mitä vaan mikä parantaa rakkauselämääni tai muuta suosiotani.
Säästöjäni ja eläkkettäni en ole suunnitellut Reisieni kavennukseen, enkä mihinkään paksunnoksiinkaan.
Entisenä urheilijana olen ylpeä reisistän, niillä potkisi vieläkin palloa tai luistinta, mutkaista tietä näkymättömiin ja ovat nyt jo rasvattomatkin.
Joskus aina ihmettelen että miksi jotkut osat eivat kasva ja vahvistu, vaikka niilläkin on tullut urheiltua.
Esimerkiksi käsivarsien nostaminen yli 90 asteen kulmaan on luonut minulle ihan kivat Hauikset. Aloinkin kerran epäillä mistä aikanaan kehitin isohkon vatsan?
H.Kirjoitan vielä kun tuli rekisteröityä.
Ennen sain pestyä selän ilman pitkävartista harjaa.
Jos aloittaisin ulkomuoto remontin, en oikeasti tiedä mistä alkaisin.
Kaikki on ok. mutta missin rinnalla olen ihmisraunio.- milla-gorilla
auli-auli kirjoitti:
Kirjoitan vielä kun tuli rekisteröityä.
Ennen sain pestyä selän ilman pitkävartista harjaa.
Jos aloittaisin ulkomuoto remontin, en oikeasti tiedä mistä alkaisin.
Kaikki on ok. mutta missin rinnalla olen ihmisraunio.Missit ovat meidän rinnallamme raakileita, ihmisen alkuja.
milla-gorilla kirjoitti:
Missit ovat meidän rinnallamme raakileita, ihmisen alkuja.
"milla-gorilla"
Hienosti kuvattu!
Punaposkiset, Omena ja Mansikka ovat nekin turvonneita kukkapohjia. :)
H.- Satu*
hunksz kirjoitti:
"milla-gorilla"
Hienosti kuvattu!
Punaposkiset, Omena ja Mansikka ovat nekin turvonneita kukkapohjia. :)
H.Mansikka kyllä, mutta omena on aivan oikea hedelmä.
Satu* kirjoitti:
Mansikka kyllä, mutta omena on aivan oikea hedelmä.
"Satu*"
No juu, mutta yritin vain keksiä äkkiä pari punaposkista, mielessäni Juicen kappale Tulppaaneista.
Kukan, "ruusun" jne. ympärillehän kaikki kertyy kunhan hyvin siemennetään. :)
H.
- KallistaON
Kävin kirurgin vastaanotolla tänään. Lähiviikkoina ruiskutetaan poskipäihini omaa kudostani. Nostaa sen verran ilmettä kuin tarvitaan ja pysyy paikoilaan. Hinta 1200 €.
- jokumummo
Jo on rahaa, olet itse tyytyväinen, anna mennä, olen melko tyytyväinen.Täytän 70v joku sanoi minulle,"olet sen näköinen miltä haluat näyttää.
- Kunnon bosat
Hanki tällaiset niin voit säilyä kolarissa hengissä:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/maailman-suurimmat-kkk-rinnat-pelastivat-naisen-hengen/art-1288448166006.html- ?
Saisivatkohan ukot jonkinlaisen ilmapallon vehkeeseensä, jotta henkensä pelaistaisivat?
- kushukkuneet
? kirjoitti:
Saisivatkohan ukot jonkinlaisen ilmapallon vehkeeseensä, jotta henkensä pelaistaisivat?
Meinaakko sitä, että hukkuneilla on yleensä sepalus auki.
- Mitä järkeä ?
Laittakoot muijat vaikka miljoonia itsensä silpomiseen, mutta jos käy kuten tuossa kauhugalleriassa niin julkisista varoista ei pitäisi kyllä rahoittaa mitään korjausleikkauksia, kuten on väitetty tehtävän täällä meillä.
Jos on kerta varaa sijoittaa moiseen järjettömään turhamaisuuteen, niin kantakoot mahdolliset seuraukset myös kokonaan itse. - xyzb
Oletteko katsoneet Tiina Jylhän kauneuskliniikkaa tai tämän Randi jotakin vastaavaa?
Siellä näitä kohotettuja, täytettyjä ja botoxilla hoidettuja ihmisiä näkee pilvin pimein. Ilmeettöminä, törröhuulineen ovat kuin tostensa klooneja iästä riippumatta.
Onko kauneusihanne, kysyn vaan.- h.k.t.
En ole katsonut enkä tule katsomaankaan. Kauneusihannettani ei ole olemassa. Puollan kauneuskirurgiaa tapauksissa, joissa jokin synnynnäinen "möykky" kasvoissa aiheuttaa haittaa esimerkiksi työnhaussa. Kauneuskirurgia ei aina tarkoita turhamaisuutta tai nuorentumista, vaan toimenpiteillä parannetaan, jopa helpotetaan henkilön arkipäivän elämää. Suomihan on surullisen kuuluisa kiusaamisissa, itsemurhissa, mielenterveyslääkkeiden popsinnassa. Valitettavasti, poikkeavan ulkonäköistä lasta jo koulupihalla kiusataan jos jonkinlaisin tavoin. Ja siitä alkavat elinikäiset ongelmat. Jospa olisi voinut valita perimänsä niin...
Missit ja tissit ovat turhanpäisten iltapäivälehtien täytettä.
- KallistaON
Aina kannattaa maksaa kunnolla asiantuntevan lääkärin hoidosta korkeatasoisessa hoitopaikassa.
Ikinä en ole Tallinnassa teetättänyt mitään, en koskaan edes kauneushoitolassa antanut retylanea laittaa.
Ei koskaan ole ollut mitään komplikaatioita jälkeenpäin.
Suomalaiset kirurgit ja hoitohenkilökunta ovat huipuosaajia.
Mutta MINÄ nautin katsoa peilistä, kun kasvot "sopivat" muuhun kroppaan näin melkein 60 vuotiaana.- itseteetinsuomessa
Silmien yläluomileikkauksenkin saisi Tallinassa useita satoja euroja halvemmalla samalta kirurgilta. Itse en menisi Tallinaan kyseisessäkään tapauksessa.
Aattelin jos vetäis urheiluteipillä nahkaa korvan taa, halpaa ja helppoa..
- hauskaa
Aika moni suomalainen nainen ajattelee just noin...
- 1943
Jospa joskus kiinnittäisimme huomiota oman ikäluokkamme naisiin, jotka ovat säilyttäneet oman persoonallisuutensa eivätkä ole suostuneet toistensa kopioita tuottavan teollisuuden mannekiineiksi. Esimerkiksi Merete Mazzarella ja Vappu Taipale, ihmissuhteet ovat kunnossa.
- bessie*
Upeita naisia molemmat, olen aina pitänyt heistä.
Merete kertoi avoimesti siitä, miten hän aivan silmittömästi rakastui hiljattain. Mielessäni ajattelin, että enhän minä nyt sitten aivan höppänä olekaan, kun tuota tapahtuu muillekin ikäisilleni ja itseäni fiksummillekin.
Uskoisin, että oman persoonallisuutensa ovat säilyttäneet toisenlaisia naistyyppejä edustavatkin? - tyhbfgf
Eihän Vappu Taipale ole tämän palstan ikäluokkaa.
- 1943
tyhbfgf kirjoitti:
Eihän Vappu Taipale ole tämän palstan ikäluokkaa.
Nuo kahden desimaalin tarkkuudet olen jo kauan sitten jättänyt taakseni. Ei niin nökönuukaa ole tämä elämä. Jos kiinnostava aihe on, voin ehkä vuoden kuluttua olla palstalla.
- ei väliä ei
1943 kirjoitti:
Nuo kahden desimaalin tarkkuudet olen jo kauan sitten jättänyt taakseni. Ei niin nökönuukaa ole tämä elämä. Jos kiinnostava aihe on, voin ehkä vuoden kuluttua olla palstalla.
Eihän se nökönuukaa ole, mutta eihän kuusikymppinen ja seiskakymppinen ole samaa ikäluokkaa.
- Korppis*
1943@
Merete Mazzarwllalla on painoindeksi kohillaan ja hyvin hoidetut hampaat. Hänestä voisi ehostuksella tehdä päätä kääntävän kaunottaren. Merete on täyttänyt helmikuun alussa 67-vuotta.
Vappu Taipaleessa viehättä hänen sanomansa nykyiselle huoruutta ihannoivalle yhteiskunnalle. Hän täyttää toukokuussa 72-vuotta jaah ikäisensä näköinen. Taloyhtiössämme asuu nainen iältään 84-vuotias, oli yllättynyt kun hän kertoi kimppasaunassa ikänsä. Hän ei meikkaa, mutta on ajanhermolla kaikessa niin pukeutumisessa kuin muussakin niin ja on uskovainen ; )
http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ajankohtaista/470/vappu_taipale_vanha_ihminen_ala_alistu_- Korppis ; (
Pyydän anteeksi painovirhettä luonnollisesti nuoruutta ei huoruutta ihannoivalle...jne ; )
- 7
Korppis ; ( kirjoitti:
Pyydän anteeksi painovirhettä luonnollisesti nuoruutta ei huoruutta ihannoivalle...jne ; )
Rahalla saa kauneutta, sanotaan, vaan en usko. :-)))))
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.seiska.fi/c/87840/Prinsessa Birgitta&imgrefurl=http://www.seiska.fi/julkkiskuvat/_a115158/victorian haat kuninkaalliset korut diadeemeista korviksiin/&h=480&w=360&sz=148&tbnid=3pCUFCorCRFovM:&tbnh=91&tbnw=68&prev=/search?q=prinsessa birgitta&tbm=isch&tbo=u&zoom=1&q=prinsessa birgitta&docid=ymB8Y_EhwFOGcM&sa=X&ei=dJE3T_amJYLR4QTV58iHDg&ved=0CCkQ9QEwAg&dur=0
- stylekki
Hyvällä tyylitajulla pärjää pitkälle, kirurgit voi kiertää kaukaa, jos on silmää valita kampaukset, pukeutumistyyli ja värit itselleen sopiviksi.
Vanha aloitus mutta vastaan.
Vältän puukkoja kehooni niin pitkään kuin mahdollista. Kirurgien veitsen alle menen vain terveydellisustä syistä. Leikkaus on aina riski.- Anonyymi
En mistään hinnasta leikkauksiin, vaikka silmäluometkin alkaa jo lurpattaa mutta yksityiselle ei ole varaa ja kunnalliseen en pääse kun ei lurpata tarpeeks. En myöskään ota täyteaineita. Niiden vaikutuksen olen läheltä nähnyt ja se riittää siitä.
Peilikuvaani olen tyytyväinen ja naamani aika rypytön kohta seitsenkymppiseksi ja moni on siitä huomauttanutkin ja kysellyt mitä sille teen. Vastaus on: en paljon mitään. Markettirasvoilla hoitanut sen jälkeen kun rocher lopetti aikoinaan minulle sopivan sarjan valmistuksen.
Lapsetkaan ei näy karkuun juoksevan eikä itkuun purskahda minut nähdessään,. Viimeksi eilen bussissa eräs taapero rattaissaan kovasti naureskeli minulle, kai sitten olin niin huvittava näky :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33180781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02490Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill682251- 1771896
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161472- 1121317
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91311Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421147