Kumpi ryhmä vuokralaisista ovat OMAN kokemuksesi mukaan parempi valinta? Kumpi hoitaa vuokrasuhdetta paremmin ja reilummin KESKIMÄÄRIN?
Itselläni kaikki vuokralaiset ovat olleet aina työelämässä, joten omia kokemuksia ei ole työttömistä. Kuitenkin kun netissä lukee, että vuokralaisen kanssa on ollut vaikeuksia, niin eipä juurikaan töissä käyviä tunnuta avauksissa mainitsevan vaan enemmänkin sossu tapauksia. Uskaltaako netin persuteella vetää KARKEAA suuntaa-antavaa johtopäätöstä, että sossu tapauksilla on muutenkin elämä hakusessa, jolloin käytöskin voi olla sen mukaista?
Työtön vai töissä käyvä?
26
2116
Vastaukset
- Uskaltaa jos...
Järkeä käyttää.Ei voi mutta toisaalta taas voi. Riippuu vähän minkälainen kaveri on kyseessä. Lökäpöksy jätkät varmasti jumputtaa basso musaa ja pitää bileitä (kuuluu siihen elämäntyyliin on joo karkea yleistys). Samalla voi se vuokranmaksu unohtua. Sitten asiaan eli jos potentiaalinen vuokralainen on sossuntuilla (siis pelkästään toimeentulotuella) niin silloin tarvitsee olla joustava vuokranmaksu päivästä, johtuen sossun hitaudesta. Rahat silti todennäköisesti saat (varsinkin jos luottotiedot kunnossa). Itse taas ollut työmarkkinatuella asumistuki ja toimeentulotuella (välillä töissä mutta suurin osa työttömänä) ja asuin 7 vuotta samassa asunnossa ja vuokran maksoin ajoissa. Jouduin valittettavasti muuttamaan koska naapuriin muutti lökäpöksy jätkä jumputtamaan bassoaan ja bileitä pitämään. Jos käytät vuokranvälitys firmaa niin et saa todellista käsitystä vuokralaisista nuo välitysfirmat puhuu läpiä päähänsä aika paljon. Luottotiedot on hyvä tarkistaa aina että onko merkintöjä ja jos on niin onko ne hoidettu pois alta. Työttömältä kannattaa kysyä tietääkö hän esim. toimeentulotuessa huomioitavan vuokran maksimimäärän ja että onko hän laskenut pärjäävänsä. Sähkölämmitys kämpissä kannattaa kysyä onko huomioitu isot sähkölaskut. Eli varmistat lähinnä sen että kaveri on perillä menoista ja tuloista. Uskaltaisin väittää että se on aivan sama onko työtön (markkinatuella asumistuki toimeentulotuki) vai työssäkäyvä. Tässä pikku näkökulma vuokralaisen kannalta.
- 77888899999999999999
No sossun asiakas voi olla ihan hyvä, mutta näissä vaan on ilmanmuuta isompi riski saada se kahuvuokralainen, joka jättää kaikki asiansa ja vuokransa hoitamatta, ja vielä ihan tahallaan tuohoaa ja paskaa asuntuoa. Kyllä näistäkin lopulta eroon pääsee, mutta monia vuokrattomia kuukausia voi tulla ja laskut vaan asunnosat juoksevat, ja lopulta kun asunnosta on paskiainen ulos saatu se kaipaa täydellisen remontin mukaan lukien keittiökalut ja kylpyhuone.
- Näin on
Miksi sossun asiakas jättäisi vuokran maksamatta, eihän hänen sitä tarvitse maksaa vaan sossu sen maksaa? Sossu maksaa parin kuukauden vuokratakuutkin. Itselläni ollut kumpaakin ja paremmin on vuokrat tullut sossun asiakkailta. Sellainen on parempi, katsoo vain luottotiedot.
- 44555666666666222222
Näin on kirjoitti:
Miksi sossun asiakas jättäisi vuokran maksamatta, eihän hänen sitä tarvitse maksaa vaan sossu sen maksaa? Sossu maksaa parin kuukauden vuokratakuutkin. Itselläni ollut kumpaakin ja paremmin on vuokrat tullut sossun asiakkailta. Sellainen on parempi, katsoo vain luottotiedot.
Nämä luottotiedot on ilman muuta aivan keskeisen tärkeä juttu, siksi koska luottotiedeottomalla voi olla vaikka kuinka paljon ulosotossa, ja hän voi siksi käyttäytyä täysin edesvastuuttomasti vielä muutenkin kuin vain jättämällä asiansa hoitamatta. Kyllä ne asiansa sossussakin voi jättää hoitamatta. Sossu kait vaatii henkilön itsensä hakemaan asumistuen kelasta, ja jos vaikka jättää tämän hoitamatta, niin ei sossu sitä kelan asumistuen osaa vuokrasta maksa.
Silloin se on vähän eri juttu jos on kyseessä sellainen tapaus jonka kaikki asiat ovat sossun hoidossa, niin että sossu vuokrankin suoraan maksaa(minulla ei ole sellaista tapausta koskaan ollut). Mutta kyllä se tällaisessakin tapauksessa luottotiedot pitäisi olla kunnossa juuri tuosta y.m. syystä
- va.man1
Työttömiä on paljon ja ne saavat sen rahan yhteiskunnalta, eli silleen helppoa, mutta
varottaisin JUOPOISTA ne juo kaikki asumistuet ja koska alkoholismi on sairaus
niin sitä viina aon pakko saada ja yleisesti juodaan porukoissa, jolloin kas kummaa kaikki
rahat juodaan ja vuokrat jää maksamatta.
Juopot melskaavat ja aiheuttavat järjestyshäiriöitä, eli elämä on hyvin leveäperäistä ja
jos ei ole mistä ota aniin huonompi homma.
Työttömyys ei ole minulle este vaan oikeastaan hyvä, sillä maksajat löytyy yhteiskunnalta.
Työssäkäyvä voi laittaa rahaa leveään elämiseen ja jää vuokria maksamatta.
Kokemuksena pahin on työssäkäyvä jolla onkin elatusmaksuja ja muuta ulosotossa, eli
työstä menee ulosottoon ja sit vuokrat jää maksamatta. Toki perinnästä korkojen kera
joskus alkaa saamaan takasin omiaan, eli työssäkäyvä asuu ilmaiseksi nyt minulla ja alan tekemään
perintään dokumenttia.- :D
Miten niin työttömille löytyy maksaja yhteiskunnalta? Olen ollut työtön joskus enkä saanut edes kelan asumistukea. Kerrassaan outo yleistys.
- Niamu
Itsellä taas on parhaimmat kokemukset ns. Puol alkoholisteita (käy töissä mut ryyppää miltein kaikki rahansa) ja kaameimmat kokemukset sossun asiakkaista
- wertuetyi456874
Meillä oli pitkään vuokralaisena perhe, joilla oli liuta lapsia. Mies aina töissä ja nainen kotona. Tukea siis tuli reilusti kunnalta asumiseen ja heille asuminen oli halpaa. Ihan ok:sti sujui aika pitkään, mutta aikaa myötenhän se tuki pieneni ja laiminlyöntejä asunnon normaalissa käytössä ilmeni. Siinä kohtaa kun tukieurot pienenee, vuokra ehkä alkoi tuntua korkealta. Muuttivat onneksi oma-aloitteisesti pois, mutta remonttia sai tehdä heidän jälkeensä.
Mieluummin vuokraisin töissäolevalle, tosin voihan työntekijäkin joutua työttömäksi ja tilanne muuttua. - ulapalaapalooma
yksihuoltajat kaikista pahimpia vuokralaisia ,tekevät itse mitä haluavat eivätkä noudata talon järjestys sääntöjä yhtään
- kyllä
Samaa mieltä.
- no....
Siis mitä kaikkea tekevät mitä haluavat? Esim?
- yh vastailee ..
Tässä on yh, joka on vuokranantaja parissakin sijoitusasunnossa, joten äläpäs yleistä...
- Jussssiiiinajuuu
Työssä käyvä tai eläkkeellä oleva vanhempi nainen on paras vuokralainen.
- epox
Paras vuokralainen on toimeentulotukea saava pitkäiakaistyötön . Hänestä saa luultavasti pitkäaikaisen vuokralaisen jonka kanssa voi sopia että kela maksaa asumistuen suoraan vuokranantajalle eli vuokranantaja saa varmasti osan vuokrasta aina ajallaan. Loppuosa vuokrasta tulee yleensä toimeentulotukena ja sekin tulee ajallaan jos vuokralainen on jättänyt vuokraa maksamatta,koska tällöin sosiaalitoimisto ei maksa loppuvuokraa toimeentulotuen saajan omalle tilille vaan vuokranantajalle.
Tämän lisäksi toimeentulotukea haetaan kuukausittain ja toimeentulotuen maksaja eli sosiaalitoimisto kontroloi kuukausittain se että vuokra maksetaan ja jos vuokran omavastuuosaa asumistuen jälkeen joka menee suoraan vuokranantajalle ei makseta niin sosiaalitoimi puuttuu hetin tilanteeseen.
Toimeentulotukea saavalle pitkäaikaistyöttömälle asunnon vuokraamisella perjaatteessa saa vuokranantaja kaupan päälliseksi vuokranmaksun valvontapalvelun .
Töissä oleville joilla ei ole luottohäiriömerkintää ovat kyllä usein tasaisia vuokranmaksajia vaikkakin ongelma heissä on oleensä se että asuvat asunnossa vain hetken eli useinmiten etsivät kokoajan omistusasuntoa tai tonnia ostettavaksi ja vuokra-asuminen on vain lyhytaikaista.- tyytyväinen
Hyvin vähän on tapauksia joissa sosiaalitoimi maksaa omavastuu osuuden vuokrasta. Kyllä se on asukkaan itse maksettava työttömyyskorvauksista. Sen mukaanhan asumistuki on laskettu. Ei ne sossun tuet automaattisesti lankea vaikka olisi työtön.
Itse olen työssäkäyvä vuokralainen enkä etsi omistusasuntoa. Yksityisen asuntoon en kuitenkaan lähde kiskurivuokrien takia. Asumisrauha muutenkin sitä ja tätä omistajien takia.
- outo porukka
Asukaa itse asunnoissanne niin ei tarvitse funtsia joutavia.
Mulla on kaksi opiskelijapoikaa vuokralla ja heidän maksukykynsä (häiriöt) tutki välittäjäfirma etukäteen. Hyvin on toistaiseksi mennyt. Uskoisin, että opiskelijoiden on "pakko" hoitaa vuokrat, koska teltassa on koleaa opiskella.
- --
Maksuhäiriöiden puuttuminen ei ole mikään tae MAKSUKYVYSTÄ. Elämä voi tuoda yllätyksiä. Maksukyvyttömyys voi tulla milloin vaan.
- maksuhaluttomuus
-- kirjoitti:
Maksuhäiriöiden puuttuminen ei ole mikään tae MAKSUKYVYSTÄ. Elämä voi tuoda yllätyksiä. Maksukyvyttömyys voi tulla milloin vaan.
Mutta maksuhaluttomuus on elämäntapa/asenne.
Tulot voi olla ihan OK, mutta rahat laitetaan johonkin tärkeämpään, matkusteluun, autoon tms. ja aina tarvittaessa otetaan vähän "pankkilainaa" eli maksellaan vuokra muutaman viikon tai kuukauden myöhässä.
On näitä omistusasujissakin. Omassa talossani on lähdössä käyntiin yhden pellen kampeaminen pellolle. Kaveri on jo useamman vuoden vetkutellut vastikkeiden ja lainaosuutensa lyhennysten kanssa. Maksaa, kun laitetaan perintätoimisto perään & uhataan asunnon haltuunotolla, mutta jo puolen vuoden päästä on taas parin tonnin rästit.
Asuu uudiskohteessa eli voisi ihan hyvin myydä kämpän ja ostaa vähän halvemman tilalle, jolloin lainakulut olisivat pienemmät. Mutta eihän sitä tarvi, kun voi jatkuvasti ottaa lainaa taloyhtiöltä = muilta osakkailta.
Tällaiset kokemukset nimenomaan opettavat, että joskus maksuhäiriöitä = sama ongelma tulee toistumaan ja toistumaan ja toistumaan. - --
maksuhaluttomuus kirjoitti:
Mutta maksuhaluttomuus on elämäntapa/asenne.
Tulot voi olla ihan OK, mutta rahat laitetaan johonkin tärkeämpään, matkusteluun, autoon tms. ja aina tarvittaessa otetaan vähän "pankkilainaa" eli maksellaan vuokra muutaman viikon tai kuukauden myöhässä.
On näitä omistusasujissakin. Omassa talossani on lähdössä käyntiin yhden pellen kampeaminen pellolle. Kaveri on jo useamman vuoden vetkutellut vastikkeiden ja lainaosuutensa lyhennysten kanssa. Maksaa, kun laitetaan perintätoimisto perään & uhataan asunnon haltuunotolla, mutta jo puolen vuoden päästä on taas parin tonnin rästit.
Asuu uudiskohteessa eli voisi ihan hyvin myydä kämpän ja ostaa vähän halvemman tilalle, jolloin lainakulut olisivat pienemmät. Mutta eihän sitä tarvi, kun voi jatkuvasti ottaa lainaa taloyhtiöltä = muilta osakkailta.
Tällaiset kokemukset nimenomaan opettavat, että joskus maksuhäiriöitä = sama ongelma tulee toistumaan ja toistumaan ja toistumaan.Se voikin olla jo eri asia. MAKSUHALUTTOMUUS ja maksukyvyttömyys. Molemmista voi seurata merkintä luottotietoihin. Maksukyvyttömyys voi tulla ilman omaakin syytä. Ei niitä varmaan siellä luottotiedoissa eritellä kummasta on ollut kysymys.
Itsellä meni luottotiedot 90-luvun alussa takausvelkojen takia. MAKSUHALUTTOMUUTTA ei ole elämässäni ollut koskaan, raha-asiat on hoidettu. Silloin tuli eteen MAKSUKYVYTTÖMYYS. En pystynytkään maksamaan takaamaani toisen lainaa. Takaajaltahan silloin ne luottotiedot menee. No, asia on ollutta ja mennyttä. Raha-asiat kondiksessa. Luottotiedot puhtaat.
Niin että tuon maksuhäiriömerkinnän takana voi olla monenlaista juttua. Kun vuokralaisen ottaa niin kesken kaikenkin voi tulla MAKSUKYVYTTÖMYYTTÄ.
- 89asd7f89dsa7dafs89d
Kiva kuulla, että hyviäkin sossu tapauksia löytyy. Itse olen valitettavasti kovin skeptinen koska minulla on kuitenkin melko siisti kohde hyvillä liikenneyhteyksillä. Saan siihen helposti myös työssä käyvän vuokralaisen.
- juyfresez
Aika hauskaa etta yksityiset vuokranantajat mainitaan kiskureina.Suurissa kaupungeissa yksityisten asunnot lienevat hintaluokaltaan kalliimpia,mutta pikkukaupungeissa asia humpsahtaa aivan painvastoin.
Mun pikkukaupungin asunnoissa on -20% halvemmat vuokrat.
Asia on aivan sama myos muilla vuokranantajilla.
Tyot tehdaan itse,samoin kuin muut paivystykset.ollaan kiinni asunnoissa 24/7 vaihtamassa eteisen lamppua la illalla klo 22.Liimaamassa ulko-oven tiivisteita...Oma tyohan on ilmaista...
Yksityisten asunnot ovat myos paremmin varusteltuja ja pinnoiltaan paremmassa kunnossa.
Kaupungilla on meidan kylilla viitisenkymmenta tyhjaa ja neliohinnoiltaan kalliimpaa asuntoa.
Tama vaikuttaa myos yksityisen vuokralaiskandidaatteihin.
Paaosa asuntoon pyrkijoista on sosiaalitoimiston asiakkaita ja tarjoavat sossun vuokratakuuta.
Sossun asukkaat haluavat asunnon tiskikoneella jne muilla mukavuuksilla.Kaupungin asunto ei taten heille kelpaa,paitsi tietenkin asuntomessukylasta,joissa uusia asuntoja.
-Etniset suurperheet majoitetaankin juuri sinne.Samoin kuin linnakundin suurperhe.Joka lapsella pitaa olla oma huone tietenkin.
Pienemmat perheet pyrkivat yksityiselle...
Minulla on itsellani ollut sossun asukkaita vuokralla.Tulivat vanhoilla vuokrasopimuksilla edellisen omistajan kautta.Eika yhtaan sellaista josta ei ole ollut ongelmaa.Pummi saa valtiolta oikeusavun ja on oikein innokas haastamaan vuokranatajaa oikeuteen irtisanomisesta jne muista seikoista.Oikeusapu tukee tata.Saavatko ne siella provikkapalkkaa???
-Varastelevat kodinkoneet asunnosta ja vetavat asunnon remonttiin.Vuokrat jaavat maksamatta jne.Vioista ei ilmoiteta vuokranatajalle.Jos patterin venttiili vuotaa,niin antaa vuotaa vaan...hohhoijjaa...
Rahojaan ei saa,jos asukas ei maksa.Pihalle saaminenkin on erityisen hankalaa.Mitaan ylimaaraista korvausta ei saa.
Suojatyopaikkajuopot ja iakkaammat miehet/naiset ovat pahimpia.
Paras oli yksi huugo mummo,joka vaanteli ikkunan vesipellit asunnon ulkopuolelta irti,vain todistaakseen,etta ne oli kiinnitetty ainoastaan ikkun karmin puoleiselta puolelta.Yritti haastaa minut oikeuteen saadakseen takaisin kaikki maksetut vuokrat kokonaisuudessaan vuokra-ajalta.
Perustelu oli saanut juuri peruskorjatussa asunnossani yhden astmakohtauksen.Astmaiselle henkilollehan tammoista saattaapi sattua.Oikeusapu selvitti asiaa 6kk,ennenkuin tajusi ettei vaateelle ollut perusteita.Oikeusapu ei todellakaan aja vuokranatajan asiaa.Itse koen itseni lainsuojattomaksi asiassa.
Vuokranatajana olen aivan valmis nakemaan enemman kodittomia kadulla,jos heille ei enaan myonneta kaupungin asuntoa.Yksityisen ei ole heita velvollisuus majoittaa sijoitusasunnoissaan.Minulle heikalaiset eivat ainakaan tule.
Rakentakaa lisaa yomajoja prkl!
Aloitin vuokraamisen humanitaariselta pohjalta tyona,jolla minun olisi ollut mahdollista kehittaa kilpailua asuntomarkkinoilla/tarjota laadukkaampaa asumista.Siis olen ammattimainen piensijoittaja vuokramarkkinoilla.Minulle tama on paatyo.
-Asuminen jota tarjoan on laadukkaampaa kuin oma standardikuntoinen kotini,mutta eihan semmoinen vuokralaiselle kelpaa.Vikalista on loputon...lisaksi nk normaaleja vuokralaisia saa vain 3 kymmenesta.
Nykyaan vuokraan vain nuorille pariskunnille.Eivat asu kauaa ja remonttikulut ovat korkeita,mutta ainakin vuokrat saa suurinpiirtein ajallaan.
Toki tasta kaikesta kakasta tulee voittoakin,mutta ahdistustaso alkaapi olla melkoinen... - Uskaltaa jos...
Pikkaisen nyt perustat mielipiteesi olettamuksiin. Itseasiassa ainaki täällä (pikkukaupungissa) on yksityiset kalliimpia kuin kaupungin asunnot. Tosin kunto on yleensä kaupungin asunnoissa huonompi (aika vanhoja taloja). Itseasiassa kaupungilta ostettiin hiljattain kerrostalot (erittäin huonokuntoiset) ja niissä maalattiin rappukäytävät. Tulos oli että vuokria nostettiin ja lisättiin vesimaksu. Olen myös kuullut virkaintoisista yksityisistä vuokranantajista joilla menee se kämpän suojeleminen jo virkaintoilun puolelle minkä takia sitten vuokralainen muuttanut pois (tosin täytyy muistaa että on kuulopuheita). Tuttavalta oltiin yritetty pidättää takuuvuokra (yksityinen) sillä perusteella että menee välityspalkkioihin (välitysfirmasta sanottiin että ei pidä paikkaansa). Itsellä vanhassa kämpässä vahingossa tein kipsilevyyn reiän ja itse asian ilmoitin kun muutin (odottelen näin 2kk jälkeen vieläkin sitä laskua:D). Jos kyseinen lasku tulee niin maksan sen (perään en kysele johtuen siitä että se isännöitsijä jätti lähes kaikki hommat tekemättä ja jos ei laskujakaan osaa lähettää niin ei ole minun ongelma). Itse olen myös työtön ja sosiaalitoimiston asiakas. Pointti on kuitenkin se että vuokralaisia/vuokranantajia on erillaisia.
- juyfresez edelleen
Kaupunkipahanen josta mina puhun:
-Kaupungin asunnot 8.20-10.80e/m2.
-Yksityiset 6,8-8e/m2
Vuokranantaja joka suojelee neuroottisesti asuntoaan ei osaa/pysty tekemaan remontteja itse.Luultavasti jokainen maalauskeikka ylihinnoitellaan hanelle.
Silloin olisit sinakin hiukan niinku vuokranatajana neuroottinen.
Takuuvuokrista pitaa sanoa sen verran etta vuokralaiset systemaattisesti unohtavat takuuvuokraan vedoten viimeisen kuun maksun.
Yleensa asunnossa on asukkaan jaljilta fiksattavaa,mutta en ole ottanut ainakaan itse sita pois takuuvuokrista,mikali asuminen on kestanyt yli 6kk ja fiksaus maksaa alle satasen.
Esim nyt minulla on kuukauden takuuvuokralla 2 kuukauden vuokrarastit kuitannut nuoripari.Asuivat heinakuusta helmikuulle juuri peruskorjatussa asunnossa.Tekis mieli ottaa niista proppauksista vahan rahaa.Arvaa maksavatko.Eivatka olleet edes sossukeisseja.
Ostivat oman asunnon,muttei ollut varaa maksaa vuokraa.
Mainitsemasi kyproc levy maksaa 120 leveana 12e.Tarjouksessa vahemman.
Paikan vaantaa ko tyyppiseen levyyn alle puolessatunnissa.
Siksi ei asiasta ole laskua varmaan nakynyt.
Mainitset takuurahoja pimittavasta vuokranantajasta.
Ne tyypit tiedetaan pikkukaupungeissa muiden vuokranantajien keskuudessa eika heidan kanssaan olla missaan tekemisissa.Ei edes samassa kassajonossa.
Harmi etteivat vuokralaiset tieda...
Itse on ainakin pakko ottaa nk tiukempi linja vuokralaisten suhteen. - Uskaltaa jos...
juyfresez edelleen kirjoitti:
-Yksityiset 6,8-8e/m2
Vuokranantaja joka suojelee neuroottisesti asuntoaan ei osaa/pysty tekemaan remontteja itse.Luultavasti jokainen maalauskeikka ylihinnoitellaan hanelle.
Takuuvuokrista pitaa sanoa sen verran etta vuokralaiset systemaattisesti unohtavat takuuvuokraan vedoten viimeisen kuun maksun.
Yleensa asunnossa on asukkaan jaljilta fiksattavaa,mutta en ole ottanut ainakaan itse sita pois takuuvuokrista,mikali asuminen on kestanyt yli 6kk ja fiksaus maksaa alle satasen.
Esim nyt minulla on kuukauden takuuvuokralla 2 kuukauden vuokrarastit kuitannut nuoripari.Asuivat heinakuusta helmikuulle juuri peruskorjatussa asunnossa.Tekis mieli ottaa niista proppauksista vahan rahaa.Arvaa maksavatko.Eivatka olleet edes sossukeisseja.
Ne tyypit tiedetaan pikkukaupungeissa muiden vuokranantajien keskuudessa eika heidan kanssaan olla missaan tekemisissa.Ei edes samassa kassajonossa.
Itse on ainakin pakko ottaa nk tiukempi linja vuokralaisten suhteen.Itseasiassa laskua ei varmaan näy siksi koska on ihan yhtä "pro" isännöitsijä kuin ennenkin. Jokatapauksessa on aika harmillista että on käynyt noin huono tuuri vuokralaisten osalta. Itseä ainakin ärsyttää se kämpän saannin vaikeus sen takia että on sossun tapauksia mitkä ei hoida asioitaan. Riippuen paikkakunnasta sossun asiakkaiden vuokranmaksusta tarvitaan joustavuutta. Tosin itsellä ei ollut ongelmia koskaan maksaa vuokra ennempää eräpäivää. Rasittavaa on myös isännöitsijöitten saamattomuus metelijöitsiin. Jaksoin 1 vuoden kuunnella yö metelöintiä ja sen jälkeen 1 vuoden päivä metelöintiä. Silti sama apina (myös sossuntapaus/lökäpöksy) asuu vieläkin siinä entisen kämpän naapurissa. Jouduin muuttamaan sen takia kalliimpaan asuntoon (sähkölämmitys). Kiitoksena sain myös pysyvän tinnituksen (saan "nauttia" aika monta vuotta vielä).
- pilkun ........
juyfresez edelleen kirjoitti:
-Yksityiset 6,8-8e/m2
Itse on ainakin pakko ottaa nk tiukempi linja vuokralaisten suhteen.Mistä proppauksista? Esim. vuokralainen SAA laittaa seinälle koukkuja yms. Se kuuluu normaaliin elämiseen eikä niistä aiheutuvia "korjauksia" tarvitse maksaa. Normaali elämästä tulevat kulumiset on muutenkin sallittuja. Jos asunnossa asuu kymmenen vuotta vuokralla ei se voi olla enää uuden veroinen pinnoiltaan. Tuskin omistajankaan asunto on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172