Minulla on kohta neljän kuukauden ikäinen tyttövauva, jonka pulautusten, itkujen, kipristelyjen ja yöheräilyjen syyksi on selvinnyt allergiat. Ainakin vehnä, todennäköisesti myös muuta viljat ja maito ja kanamuna ovat listalla.
Ongelma on se, että mun on kertakaikkiaan vaikea motivoida itseäni poistamaan ko. ainekset ruokalistalatani seuraavaksi kahdeksaksi kuukaudeksi. Asia ei ole minulle uusi, minulla on viisi lasta (kaksi jo aikuisia, yksi murrosiässä ja yksi alakoululainen), joista yhdellä puhkesi maitoallergia jo parin kuukauden iässä. Olin maidottomalla ja munattomalla dieetillä kahdeksan kuukautta ja hyvin meni.
Olen aina ollut hyvin imetysmyönteinen, olen imettänyt kaikkia lapsiani 1-vuotiaaksi. Joskus on ollut vaikeita tilanteita, mutta aina olen jaksanut psyykata itseäni. Ehkäpä se on tuo ikä (42 v.) tai jotain, mutta nyt uuvuttaa ja olen vakavissani miettinyt imettämisen lopettamista.
Kertokaahan kokemuksistanne, löytyykö allergiselle vauvalle helposti korvike vai kannattaisiko vain jatkaa imetystä. Miten olette löytäneet motivaation asiaan?
Allerginen vauva -jaksanko imettää?
6
270
Vastaukset
- loau
Mun motivaatio on siinä, että allergiat on kuitenkin kropan "puolustusjärjestelmän toimintavirhe", ja uskon että imetys VOI olla hyödyksi... toivon siis, että imetys vähentäisi lapseni riskiä olla allerginen myöhemmin lapsuudessa ja aikuisuudessa.
Mutta helppoa se ei ole enkä ala jeesustella. Jaksat jos jaksat, mutta fiksu oot kun huomioit senkin, että lapset tarvitsee maidon lisäksi suht selväjärkisen äidin. Korvikkeen löytäminen onkin sitten oma lukunsa :(- huh huh
Meillä myös allergiat ja pahin maito. Ei auttanut edes äidin maidoton ja viljaton dieetti,imetys piti lopettaa. Maidoksi soijamaito ja itkut loppui siihen.
Miehellä ollut aikanaan samat ongelmat, äitinsä imettänyt kaksivuotiaaksi asti ja kaikki allergiat vain paheni, silloin ei ymmmärretty näistä asioista. Lapsi parka joutui viettämään pitkiä aikoja sairaalassa allergioidensa takia ja imetystä jatkettiin silloisten tietojen mukaan vain sitkeästi.
- ghhgfdsfg
Hyviä viestejä olet jo saanutkin. Jatkat imettämistä, jos sen motivaation jostain löydät, siirryt korvikkeelle, jos imetys ja ruokavalioiden pohdinta alkaa häiritä normaalia elämistänne tai et enää jaksa kitkutella tiukalla dieetillä. Tuskin kukaan sinua siitä arvostelee, itse ehkä herkimmin. Kyllä niitä korvikkeita on, mutta ovat pahanmakuisia ja vauvat niitä yleensä hyleksivät :( Meillä on Nutrilon Peptiä saatu menemään sokerin kera... Ei kovin terveellistä ehkä, mutta parempi sekin kuin ei maitoa ollenkaan. Meillä on tosin paljon vanhempi vauva.
- hyvää kevättä
Jos sinulla on mahdollisuus valita, tästä voi olla hyötyä valintaasi:
http://www.tiede.fi/uutiset/4613/korvike_altistaa_diabetekselle - allergisen äiti
Itse jaksoi ko. dietillä 6kk. Meillä aloitettiin sopivan korvikkeen etsiminen heti, kun selvisi, että lapsen oireiden takana allergia. Hyvä näin sillä sopiva korvike löyti vasta 4 yrittämällä.
Itselläni ajatus oli, että sopiva korvike täytyy löytyä ihan senkin vuoksi, että lapsella on selkeä vaihtoehto, siltä varalta, että itselle sattuu jotain (onnettomuus tai sairaus). - ...
Tottakai siirryt korvikkeisiin ja nautit elämästä. Vauva aistii kun äiti on ihan rikkipoikki! Älä kuuntele imetysfanaatikkoja, ovat ihan ding-dong porukkaa! Voimia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367569Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361843Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251840- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
- 241717