Hiusten värjäys-imetys

Ap

Elikkäs oletteko värjänneet hiuksia imetyksen aikana. Kai se on ihan turvallista jos ei koko ajan värjää. Itsellä alkaa olla jo noin 5cm juurikasvua, joten tekisi mieli vetästä väri päähän! :)

8

7382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoh voi..

no tietenki voi värjätä.. hyväne aika mitä hössötystä joka asiasta teillä ihmisillä.. elkää tollasista stressatko hyvät ihmiset..

• hössöpössöt

Miksei? Ei kai se väri maitoon imeydy? Mä värjäsin raskausaikanakin parin kuukauden välein (en tosin ekan kolmen kuukauden aikana). Ja nyt imetysaikana sama juttu.

• kenzu~

Hei!
      Mä oon just tän viikonlopun aikana värjännyt hiukset ja imetän vielä. Ei oo haittaa!
      Siitä vain, kyllä sitä saa itsestään huolta pitää =)

• hohhoijjaaaaaaaaaaaa

voi ziisus, tottakai voi! miksei voisi. itte värjäsin raskaus aikanakin ihan normaalisti, 6viikon välein,no pakkohan oli,kun kampaaja oon, ei voi töis olla sutturan näkösenä. mitään haittaa ei ollu. siitä puhutaan paljo,saisko raskaus aikana värjätä,mutta mistä ihmeestä sait päähäs että imetys aikana ei saisi! ei se nyt maitoon voi erittyä!

• coca-colaaaa

ei ole haittaa kun ei se mene verenkiertoon jos ei oo mitään aukinaisia rupia päässä. Hanskoja ehdottomasti kannattaa käyttää värjäyksessä niin ku on suositeltavaakin. Raskaanakin saa värjätä kunhan ei useesti/joka kuukausia

• :)

Hmmm.. Myös iholta eri aineet imeytyvät kyllä verenkiertoon.. Tietenkin vain hivenen hitaammin ja huonommin kuin jos olis päänahka rikki / rupinen..

Mutta tuskin on haittaa siltikään, kun ei ihan joka kuukausi värjää..

• väriä vain

"Mutta tuskin on haittaa siltikään, kun ei ihan joka kuukausi värjää.."

kyllä minä ainakin värjäsin joka kuukausi! Kyllä se juurikasvu jo paistaa rumasti kuukausi värjäyksen jälkeen :O

• Anonyymi

https://www.tukkatalo.fi/2014/05/hiusten-varjaminen-raskaus-tai-imetysaikana/ kyllä siitä on jotain tietoa että päänahan kautta imeytyy elimistöön ja sen kautta äidinmaitoon. Kyllähän ruoka-aineet ym maitoon kulkeutuu myös ja vauva saattaa saada oireita..ilmavaivoja jne. Samoin kaikki mitä verenkiertoon lähtee.
      Mutta ei näytä olevan tutkimuksia miten ne hiusvärin aineosat vaikuttaa vielä imevään vauvaan.
      Tää siis vaan vastaukseksi kun monet näytti sanovan ettei se väri vauvaan kulkeudu. Kulkeutuu kyllä, mutta ei tiedetä miten se vaikuttaa. Voi olla ettei haittoja niin pienistä määristä tule. Mut tarkkaa tietoa siitä ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      15
      3960
    2. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      2
      1625
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1587
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      225
      1085
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1068
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      881
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      836
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      817
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      805
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      45
      789
    Aihe