DVD-RW:lle tallentaa mutta ei DVD-R?

Tumpelotompelo

Nyt ei äo riitä enää tähän, joten auttakaahan, pliis :)

Mun ikivanha (en edes tiedä miten vanha) läppäri tallensi valokuvia ongelmitta DWD-RW levyille mutta ei DVD-R levylle? Eikös noiden levyjen ainoa ero pitäisi olla se, että tuolle RW:lle pystyy tallettamaan useita kertoja, mutta tuolle R levylle vain kerran? Siis en kyllä mitenkään ymmärrä mistä on kyse, joten jos joku viisas vastaa niin kiiiiiitos :)

15

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei onnistu

Tuollaiselle vialle ei löydy mitään selitystä.

• UiD|E#k^

Kyllä R ja RW levyt ovat täysin erilaisia lättyjä. Kirjoittamattomuuden syytä en lähde arvailemaan.

• &-&
    • 192

""""Nyt ei äo riitä enää tähän, joten auttakaahan, pliis :)""""

Ostat vain niitä levyjä, joita kone huolii. Asialla on kaksi suurta plussaa.
      Jokainen ostamasi levy menee hyötykäyttöön, eikä toimimattomien levyjen kasa vie turhaa tilaa.

• lissäää

Osta lisää levyjä, teosto tarvii rahaa.

• 26

Oliko toinen RW ja toinen R- (tai toisin päin)

• Ap vastaa

Molemmat oli miinus levyjä. Olisin vaan halunnut kuvat siten talteen ettei kukaan muu perheestä pysty vahingossakaan tallettamaan kuvien päälle. Kiitos vastauksista :)

• J.S.
        Ap vastaa kirjoitti:

Molemmat oli miinus levyjä. Olisin vaan halunnut kuvat siten talteen ettei kukaan muu perheestä pysty vahingossakaan tallettamaan kuvien päälle. Kiitos vastauksista :)

Kokeile tallentaa R levylle. Sekin on kertatallentava.

kirjoitit että on "ikivanha" kone - jos ikää on n. 6-8 v., niin mahdillista että Dvd-asema ei tallena kaikille DVD-formaateille. Yleistä siihen aikaan.

• jooseppi alatuho..

Kyllä toimii aivan moitteetta. Näissä kun on se ominaisuus, että -R täytyy Finali-(zed) - soida kun levy on tallennettu täyteen. DVD-RW ei voi Finalized kun sillä voi tehdä uusia tallenteita vanhan poiston jälkeen.
      DVD-R on kertakäyttöinen, eli kun olet polttanut kerran niin se on ja pysyy kanssa kiinni eikä poistoa kannata edes yrittää vaan ongelmajätteisiin on vietävää jos et saa ohjemia ulos. Minulla on käynyt useastikin niin ja kyllä levyissä ja omissa virityksissä voi olla vikaakin mutta missäpä ei olisi.

• keksa1

Kyllä DVD-R levylle voi tallentaa useampaan kertaan, kun valitsee Multisession ja ei tee sitä levyn sulkemista (Finalize).

Voi kylläkin olla, että ennen sulkemista sitä ei voi lukea kun sillä kirjoittavalla asemalla.

Luulen että asema ei vaan tykkää siitä levystä mikä sulla on. Koitas ostaa eri merkkinen ja vaikka DVD-R

• lussaajamiinusta

Kaikki asemat eivät vain toimi kaikkien formaattien kanssa - so. /- rw/r. Käytä vain niitä levyjä, joita asemasi tukee. Voit myös käydä aseman valmistajan sivuilla katsomassa, josko sieltä löytyisi firmware-päivitystä asemaasi, joka korjaisi toimimattomuuden eri levy-formaateilla. Kokkeilemallahan nääkin asiat selviää!

• perse valskaa

DVD levyt on vanhanaikasia.

• Plekstor

Minkä merkkinen levyasema ja minkä ikäinen valaisisi asiaa niin voisi antaa syyn toimimattomuuteen. Jotkut levyasemat ovat tehty vaan tietylle tyypille oli se sitten R tai -R. Mm. Plekstor ainakin muistaakseni käyttää tai käytti tuota -R systeemiä

• vhs-nostalgikko

Kävin digitoimassa kirjastossa DVD-R levyille ja toisen levyn sulkeminen unohtui (tai luulin sen tapahtuneen kovin nopeasti). Kun laitan levyn omalle läppärilleni, tämä väittää levyä täysin tyhjäksi. Olisiko kuitenkin niin, että levyn voi käydä kirjaston laitteessa uudelleen finalisoimassa muiden koneiden käyttöä varten eikä kaksituntinen istumiseni mennytkään hukkaan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1137
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      551
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe