tinnitus katoaa kun kääntää päätä

hmmmmm1

eli kun istum, esim tietokoneella alkaa tietokoneesta tuleva ääni aiheuttamaan tinnitusta, mutta kun käännän päätä oikealle tai vasemmalle tinnitus hiljenee/katoaa. mistä tämä voisi johtua ja mitä asialle voisi tehdä? niskaperäistä vaiko ei?

5

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäihmettätämäon

      sama ongelma haluaisin vastauksia kiitos

      • 290

        Tinnitus katoaa aina kun jotain tekee, mutta vaan vähäksi aikaa. Elimistön pitää hetkeksi keskittyä siihen tekemiseen.


    • Apua?!

      Minulla on päinvastaisia oireita... Vasen korvani on soinut 3kk ajan. Luulen, että syy on toistuvasti kovalle melulle altustimen ja omaa tyhmyyttähän se on kun ei kuuloaan suojaa. Olen kuitenkin miettinyt mistä muusta tinnitus voi johtua kun minulla on ollut kaikenlaisia "oireita."

      Ensin ajattelin viisaudenhampaan olevan syy, koska minulla oli särkyä poskessa ylähampaiden takaosassa. Hammaslääkärissä kävin, kuvat otettiin ja muutenkin tutkittiin. Viisauden hammas siellä on, mutta ei puhkeamassa vielä vähään aikaan eli sille ei tehty mitään.

      On ollut myös toispuoleista (vasen) pääkipua samaan aikaan kun poskeen sattui. Olen käynyt myös hierojalla eli jumissa olevat hartia- ja niskalihakset eivät ole syy (vaikka ei pari hierontakertaa ehkä mitään avaa kun lihakseni ovat aina todella jumissa.)

      Kuulontutkimuksessakin kävin ja siellä huomattavaa kuulonalenemaa ei havaittu. Pientä laskua on tapahtunut vain erittäin korkeiden äänien kohdalla.

      Tinnitus pahenee tai tulee sivuääni kun työnnän päätä etuviistoon vasemmalle (luoteeseen.) Joskus aamuisin kun herään en kuule tinnitusta ja hiljaisuutta kestää max. tunnin ja sitten ääni ilmestyy. Yöunia tinnitus ei haittaa. Päivällä ääni raastaa hermoja välillä. Aina kun kuulen äänen se on voimakkuudeltaan sama ja unettomuus, stressi tai liikunta ei vaikuta pahentavasti.

      Onko kenelläkään muulla samanlaisia oireita?

      • Apua?!

        Unohdin vielä sanoa, että välillä ääni kovenee tai on taas jonkinlainen sivuääni, mutta se lähtee pois kun otan nenästä kiinni ja puhallan. Tätä on ollut ennenkin ja varmaan kaikilla on, mutta se on lisääntynyt tämän jatkuvan tinnituksen alettua.

        Ja sitten vielä kun käytän korvatulppia niin kuulen todella hyvin sydämensykkeen, ihan kuin sydän löisi korvassa. Tätäkään ei ole ennen ollut... Muutenkin korvani tuntuu tukkoiselta, ihan kuin siellä olisi jotain ylimääräistä.


    • Anonyymi

      Hei,

      Olen kärsinyt nyt kolmisen viikkoa tinnituksesta ja hermot meinaa mennä. Takana on hyvin stressaava elämän vaihe ja olenkin miettinyt että johtuuko tämä lihaksista vai todellisesta vauriosta korvassa. Niska ja hartiat ovat kuin betonia ollut jo pitkään,stressin takia.

      Ääni kuuluu mielestäni vain toisessa korvassa ja suuta aukomalla voimakkaasti sen taajuutta ja voinakkuutta saa muutettua. Samaten pään pitäminen eri asennoissa muuttaa äänen taajuutta ja voimakkuutta. Valitetttavasti ns. perus asennossa ääni on pahin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6193
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      35
      3761
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1462
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      33
      1370
    Aihe