Eka pyörä Honda CBR 1000 F?

Mites on, aloitan mp-koulun piakkoin ja pitäisi se pyöräkin hommata. Olen ajatellut tuollaista CBR 1000 F tai jotain muuta tonnista japsia, pitää olla vähintään vm-90 ja siitä ylöspäin. Paljonko tuollainen kuluttaa maltillisella ajolla ja kuinka kiihtyy?
Ilmoita

Noin aloittelevana motoristina ihan ilman vittuiluja luulisi että sulla on ensimmäisen pyörän hankinnassa tärkeämpiäkin argumentteja kuin kulutus ja kiihtyvyys. Jos 90-luvun alun isoa Cebaria suunnittelet niin kannattaa ottaa huomioon etä se on nykymittapuun mukaan iso,kankea eikä järin suorituskykyinenkään enää. Parempiakin ja uudempiakin "aloituspyöriä" löytyy pilvin pimein. Paremman suorituskyvyn saat jo kymmenen vuotta uudemmista 600-luokan kyykkypyöristä. Miksi osta iso ja kankea kun pienempiä ja suorituskykyisempiä on tarjolla?

Mutta itse kysymyksiin niin eiköhän Cebari kuluta säädöissä ollessaan sen tavalliset 6 - 8 litraa satasella ja kiihtyy satasen n.3,5 sekunttia,varttimaili menee johonkin 10.6 - 10.8 sekan seutuville. Niillä tehoilla ja suurella painolla ei vain pääse kovempaa kyseessähän on siis jo vanha pyörä. Tai edellyttäen että on siis 90-luvun alun versio.
2 VASTAUSTA:
Varttimaili todelliset noin 11-11,8.
Kysymyksien laatu kertoo, ettei ennuste ole hyvä aloittelijalla.
+Lisää kommentti
Tuttu pyörä, kulutus 5,5-6,5 välillä. Kiihtyy ihan kohtuullisesti ikäisekseen, mutta lempinimi norsu kertoo sen raskaudesta ja jäykkyydestä. Vastaava zzr 1100 on jo ketterämpi ja tehokkaampi. Jos ostat vanhan norsun älä maksa enää kahta tonnia enempää, allekkin, jostain 90-92 malleista, riippuen tietenkin kunnosta jne.
Varsinkin ne ekat mallit 1987-1990, on aivan karmeen näköisiä,sellaisia tonnin pyöriä.
Tietenkin uudempi Bläkkari 1100 on jo kaikin puolin parempi ja uudemmalla tekniikalla, 1996 eteenpäin.
5 VASTAUSTA:
Kertomaasi kulutukseen pääse noin isolla ja painavalla pyörällä vain tasaisella maantieajolla. Vuodesta 1990 lähtien isoilla yli satahevosvoimaisilla pyörillä keskikulutus pyörii todellakin 6 - 8 litran tuntumassa. Ja muutama kilometri motarilla suurilla nopeuksilla nostaa kulutusta reilusti lisää. Lisäksi vanha sotanorsu mahdollisesti kuluneilla kaasareilla ja huonoilla säädöillä niin saadaan kulutus sinne kympin tuntumaan. Näin se vaan menee. Jostain kumman syystä moni esittää pyörän bensankulutuksen todellista pienemmäksi tai sitten ajavat todella pintakaasulla että kulutus pysyy sen takia bensapihien autojen tasolla.
Zetori 1400 kirjoitti:
Kertomaasi kulutukseen pääse noin isolla ja painavalla pyörällä vain tasaisella maantieajolla. Vuodesta 1990 lähtien isoilla yli satahevosvoimaisilla pyörillä keskikulutus pyörii todellakin 6 - 8 litran tuntumassa. Ja muutama kilometri motarilla suurilla nopeuksilla nostaa kulutusta reilusti lisää. Lisäksi vanha sotanorsu mahdollisesti kuluneilla kaasareilla ja huonoilla säädöillä niin saadaan kulutus sinne kympin tuntumaan. Näin se vaan menee. Jostain kumman syystä moni esittää pyörän bensankulutuksen todellista pienemmäksi tai sitten ajavat todella pintakaasulla että kulutus pysyy sen takia bensapihien autojen tasolla.
Niin lukemat perustuu omaan kokemukseen, mutta toki tokihan norsun saa syömään sen 9 litraa hyvinkin. Taas kawan zzr ja zrx 1100 - 1200 mallit kuluttaa vain 4,5 - 6,5 vaikka miten ajat, on niitäkin ollut useimpia.
Mihinkä tollanen kiire on..eikö sillä ajeta vapaa-ajalla ?
ei käsitä ? kirjoitti:
Mihinkä tollanen kiire on..eikö sillä ajeta vapaa-ajalla ?
Se on vain kuitenkin mukava kun on tehoja reservissä, voi aina silloin tällöin naarmasta.
Aikoinaan 1000:lla vm 92 cebarilla kokeilin huippuja, niin eiköhän siellä päälle parisadan alkanut pyörä vimmatusti voplaamaa, kaasua löysäten ankoi siitä tasoittuun, mutta otti pattiin, kun aina kehuttiin kuinka vakaa se on, oli aika lähellä lähtö vitikkon.
Zetori 1400 kirjoitti:
Kertomaasi kulutukseen pääse noin isolla ja painavalla pyörällä vain tasaisella maantieajolla. Vuodesta 1990 lähtien isoilla yli satahevosvoimaisilla pyörillä keskikulutus pyörii todellakin 6 - 8 litran tuntumassa. Ja muutama kilometri motarilla suurilla nopeuksilla nostaa kulutusta reilusti lisää. Lisäksi vanha sotanorsu mahdollisesti kuluneilla kaasareilla ja huonoilla säädöillä niin saadaan kulutus sinne kympin tuntumaan. Näin se vaan menee. Jostain kumman syystä moni esittää pyörän bensankulutuksen todellista pienemmäksi tai sitten ajavat todella pintakaasulla että kulutus pysyy sen takia bensapihien autojen tasolla.
kyllä pääsee ja hienosti itse ajanut lähes 430kilsaa takillisella mikä takottaa noin 5 litraa satasel
+Lisää kommentti
Mutta painava pyörähän on vakaa menemään maantieajossa, jollaisessa luulisin tuollaisen CBR:n olevan parhaimmillaan. Ja onhan toki vanhassa kaasarikoneessa enemmän tyyliä (ainakin minun mielestäni) kuin uudessa tietokoneohjatussa nelisylinterisessä. Jos ei ole säädöissään, ei neljänkään kaasuttimen säädättäminen huoltamolla tee kuin parikymppiä. Ja sitten taas mennään.
1 VASTAUS:
Niin tosiaan, kaasuttimet myös kuluvat: neula kuluu ohuemmaksi ja seokset sen mukana menevät rikkaalle. Sen huomaa kulutuksen kasvuna.
Toki kaasareihin saa korjaussatseja, eikä ne ihan hirveitä per kaasutin edes maksa. Mutta niitä korjaussarjoja tarvitaan neljä!
+Lisää kommentti
Hei mutta nyt järkikäteen!!!! Ensimmäinen pyörä ei kyllä missään nimessä kannata olla 1000cc... Itselläni oli ensimmäinen pyörä 600cc R6 ja voin kertoa että jos tytöille on näyttämisen halu nii sillä saa jo aivan riittävästi katseita. Ei tarvitse olla mikään 150hv ohjus, koska niillä tehoilla ei suomen mitta puussa tee yhtään mitään. Nyt itselläni on 750cc zr-7s kawa ja kerkee ihan hyvin autosta ja muista etanista ohi. ja sopii akka vielä kyytiin!
3 VASTAUSTA:
Mulla ollut muutamia ohjuksia 12r, Hayabusa ja muutamia muita, mutta nýt 80-luvun kardaani Kawa 1100, ei tuu joka mutkassa vastaan ja mukava huoleton peli.
1000cbr nyt on niin lussu ettei kannata kuutiolukua pelästyä,vanha 600cbr kiihtyy varttimaililla paremmin.jos on vähänkään omaa massaa niin silloin 1000 puoltaa valintaa
LussucedbrA kirjoitti:
1000cbr nyt on niin lussu ettei kannata kuutiolukua pelästyä,vanha 600cbr kiihtyy varttimaililla paremmin.jos on vähänkään omaa massaa niin silloin 1000 puoltaa valintaa
Ja ihan hintelä hiiri kuljettajana on vaarallinen tonnisen Vebarin puikoissa. Senverran suuri,painava ja kankea norsu se on.
+Lisää kommentti
Kova fillari
Ilmoita
Mulla on vm91 1000cebari.Ei mitään väliä mitä kuluttaa.Varma meno peli.painava ja kankee.Huolto kaksikolla jämsässä käynyt säädättämässä.Käy kuin kello.Mut ajan vain vajaat 1000kilsaa vuodessa.Nyt mittarissa 73000.Meinannut vaihtaa tai myydä mut parempi pitää tallissa.Mut jos kiinnostaa niin s.posti Rikvi@hotmail.fi
Ilmoita
syitä miksi ei voi, tai ei kannata hankkia suuritehoista pyörää ekana.

A2-luokan ajokortilla saat ajaa moottoripyöriä, joiden teho on maksimissaan 35 kW ja joiden teho/paino -suhde ei ylitä 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu moottoripyörästä, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi. Kortin voi ajaa aikaisintaan 18-vuotiaana. A2-luokan ajokortin saaminen ei edellytä A1-luokan ajokortin haltijoilta uutta tutkintoa 18 vuotiaana, mutta uusi ajokorttihakemus on jätettävä asuinpaikan poliisille ja autokoulussa täytyy suorittaa seitsemän tunnin kuljettajaopetus.A-luokan (rajoitettu) ajokortti muuttuu tehoiltaan rajoittamattomaksi automaattisesti kahden vuoden kuluttua.
A-luokan ajokortilla saat ajaa tehoiltaan rajoittamattomia moottoripyöriä. Tämän korttiluokan tutkinnon voi suorittaa yli 35kW tehoisella moottoripyörällä aikaisintaan 24-vuotiaana. Jos henkilöllä on ollut A2-luokan ajokortti vähintään kaksi vuotta, voi hän hakea ajo-oikeuden korottamista A-luokkaan täytettyään 20 vuotta ja suoritettuaan seitsemän tunnin kuljettajakoulutuksen.
Ilmoita
Itselläni nakuksi muokattu 1000f ja voinsanoa, ettei missään nimessä tunnu kankealta eikä edes painavalta. Tehoista puhuen kaverin 2001 vuoden r6 jää kuin tikkupaskaan. Toki pyörää kevennetty melko paljon.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Eka pyörä Honda CBR 1000 F?

Mites on, aloitan mp-koulun piakkoin ja pitäisi se pyöräkin hommata. Olen ajatellut tuollaista CBR 1000 F tai jotain muuta tonnista japsia, pitää olla vähintään vm-90 ja siitä ylöspäin. Paljonko tuollainen kuluttaa maltillisella ajolla ja kuinka kiihtyy?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta