Mä olen vaihto opiskelija, ja opiskelen suomea nyt. Tämä kysymys on minun koti tehtävä. Voisitko auttaa?
Mitä puhekielisiä sinä käytät seuraavista sanoisa: tyttö, poika, ystävä, hyännäköinen?
Onko sulla esimerkkeja?
Mitä puhekielisiä sinä käytät?
7
124
Vastaukset
- h
tyttö - tytsy, typsy, typy
poika - poitsu, jätkä (monikossa sanon poijjaat)
ystävä - frendi, kamu (sanon myös kaveri, mutta tarkoitan sillä eri asiaa kuin ystävä)
hyännäköinen - makee, hottis, kuuma, komea/komee
Näitä siis käytän itse.- ulkomaalainen2012
kiitos!
mitä sanoja sinä käytät tytto/poika-sanasta? - h
ulkomaalainen2012 kirjoitti:
kiitos!
mitä sanoja sinä käytät tytto/poika-sanasta?Kirjoitin ne jo tuohon :)
- komee likka
Minä olen vaihto-opiskelija ja opiskelen nyt suomea. Tämä kysymys on kotitehtäväni. Voisitko auttaa?
Mitä puhekielisiä ilmaisuja käytät seuraavista sanoista: tyttö, poika, ystävä, hyvännäköinen? Voitko antaa esimerkkejä?
tyttö = typykkä, sussu, likka (Mitäs likat?)
poika = poju, äijä, jätkä (Mitäs jätkä?)
ystävä = kaveri, kamu (Ooksä mun kamu?)
hyvännäköinen = komee, makee, siisti (Siisti uus kärry sulla!)- ulkomaalainen2012
Kiitos! :) Mulla on toinen kysymys.
Mitä sanoja käytät linja-auto-sanasta?
- 23+45
Linja-auto:
bussi, dösä, linkku, onnikka - ulkomaalainen2012
Kiitos kaikille! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011785- 591160
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4421129- 1701043
- 58821
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän130814Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49766- 84763
- 51708
- 57681