haluaisitko juuri sinä ikioman SAUVIKSEN?????

iloinen sauvasirkkojen omis...

hei jos haluaisit minulta sauviksen poikasen tai muutaman, niin voit kirjoitella=)... nämä sauvasirkat ovat jo 2sukupolvea mitä olen kasvattanut... anna sirkkoja vain hyviin paikkoihin, joten kysy ensin itseltäsi nämä muutamat kysymykset: olisiko sinulla varaa pikku terraarioon, antaisiko vanhempasi ottaa sen, olisiko sauvis vain pelkkä pieni lelu, jonka unohtaisit esim. matkojen ajaksi yksin kotiin ilman ruokaa ja vettä?????? jos siis todella haluat sauviksen sinun pitää myös ymmärtää, että ne ovat eläviä olentoja=) KIRJOTELKAA T.iloinen sauviksien omistaja!!!!!!!

8

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemuli

      ajattelin kysyä vähä tosta kasvatuksesta,jos sopii???Itselläni on jo 2 sauvista joista toinen on muninut n.85 munaa.SAUVIKSET ON PARHAITA!!!Harmi että ehdin kuukausi sitte ostaa pari sirkkaa,muuten olisin ehdottomasti ostanu sulta.No nyt noihin kysymyksiin joihin voit jos jaksat vastata.
      1.Missä lämpötilassa pidit munia ja kauanko kesti että ne kuoriutuivat?
      2.Kauanko luulet mulla kestävän ku lämpötila on yleensä 20-22 astetta.
      ja minkä kokoisessa terkussa sä kasvatit no sun poikaset???KIITTI jos viitsit vastata.Ehkä mä vielä joskus ostan sulta pari sirkkaa ;)

      • iloinen sauvasirkkojen omis...

        no tuota munien kuoriutumiseen menee 1-3 kk... en ole aivan varma, että saattavat ne aikaisemminki syntyä=).... minä sain vasta vähän aikaa sitten tietää, että niitä munia pitäisi kerätä terraariosta, mutta itse minulla poikaset ovat vain ilmestyneet terraarioon.... lämpötilan kuuluu olla jotain 21-23c*.Kiva, kun vastailit.


      • hemuli
        iloinen sauvasirkkojen omis... kirjoitti:

        no tuota munien kuoriutumiseen menee 1-3 kk... en ole aivan varma, että saattavat ne aikaisemminki syntyä=).... minä sain vasta vähän aikaa sitten tietää, että niitä munia pitäisi kerätä terraariosta, mutta itse minulla poikaset ovat vain ilmestyneet terraarioon.... lämpötilan kuuluu olla jotain 21-23c*.Kiva, kun vastailit.

        KIITTI!!!!Oon aika kauan miettiny et kauankohan joudun odottaan noita vaaveja.....Kysyisin vielä että,mitä oot syöttäny noille pienille sirkoille???Kiitos jos vielä viitsit vastata!!
        ;) ;) :) :) ;) ;) :) :) ;) ;) :) :) ;) ;) :) :) ;)


      • sirkka
        hemuli kirjoitti:

        KIITTI!!!!Oon aika kauan miettiny et kauankohan joudun odottaan noita vaaveja.....Kysyisin vielä että,mitä oot syöttäny noille pienille sirkoille???Kiitos jos vielä viitsit vastata!!
        ;) ;) :) :) ;) ;) :) :) ;) ;) :) :) ;) ;) :) :) ;)

        Pikkusirkoille käy ihan sama ruoka kuin isoillekin. Ensi ateriaksi(kun kuoriutuvat munistaan) voit laittaa vaikka salaatin,voikukan lehtiä tai vadelmanoksan laita nämä munien päälle,viereen että ne voivat heti kuoriuduttuaan mennä syömään niitä.
        Tosta sirkkojen munista, muistaakseni yksi kuukausi noin kestää kuoriutua. Tosin riippuu paljon huoneen lämpötilasta jos huone viileä voi kestää monta kuukautta, lämpimämmässä,kosteassa kuoriutuvat nopeammin. Sen takia yleensä kylppäri on hyvä poikastenkasvatuspaikka sillä siellä kylvetään,käydään suihkussa joten siellä kosteutta paljon, sekä lämmintä.Vaikka kylppärissä kosteaa pitää silti ruikauttaa ainakin kerran munia päivässä.


      • sirkka
        sirkka kirjoitti:

        Pikkusirkoille käy ihan sama ruoka kuin isoillekin. Ensi ateriaksi(kun kuoriutuvat munistaan) voit laittaa vaikka salaatin,voikukan lehtiä tai vadelmanoksan laita nämä munien päälle,viereen että ne voivat heti kuoriuduttuaan mennä syömään niitä.
        Tosta sirkkojen munista, muistaakseni yksi kuukausi noin kestää kuoriutua. Tosin riippuu paljon huoneen lämpötilasta jos huone viileä voi kestää monta kuukautta, lämpimämmässä,kosteassa kuoriutuvat nopeammin. Sen takia yleensä kylppäri on hyvä poikastenkasvatuspaikka sillä siellä kylvetään,käydään suihkussa joten siellä kosteutta paljon, sekä lämmintä.Vaikka kylppärissä kosteaa pitää silti ruikauttaa ainakin kerran munia päivässä.

        korjaan siis ei ruikauttaa vaan ruiskuttaa. heh heh.


      • iloinen sauvasirkkojen omis...
        hemuli kirjoitti:

        KIITTI!!!!Oon aika kauan miettiny et kauankohan joudun odottaan noita vaaveja.....Kysyisin vielä että,mitä oot syöttäny noille pienille sirkoille???Kiitos jos vielä viitsit vastata!!
        ;) ;) :) :) ;) ;) :) :) ;) ;) :) :) ;) ;) :) :) ;)

        kannattaa antaa poikasille koivun lehtiä, ehkä pikkuisen omenan paloja,lepänlehtiä ja semmosta, mutta kannattaa pikku hiljaa niitä opettaa syömään muitakin lehtiä, sekä kurkkuja...


      • hemuli
        iloinen sauvasirkkojen omis... kirjoitti:

        kannattaa antaa poikasille koivun lehtiä, ehkä pikkuisen omenan paloja,lepänlehtiä ja semmosta, mutta kannattaa pikku hiljaa niitä opettaa syömään muitakin lehtiä, sekä kurkkuja...

        No nyt tää hemuli tietää mitä pitää syöttää pienille sirkoille!!!KIITOS teille MOLEMMILLE!!!!
        No omani on mun huoneessa joka nyt tosiaan on aika viileä n.20-22 astetta niinkuin olen jo maininnut.Toivottavasti ei kestä ylikauan!!!!
        :)terkkuja sirkoillenne.....


      • iloinen sauvasirkkojen omis...
        hemuli kirjoitti:

        No nyt tää hemuli tietää mitä pitää syöttää pienille sirkoille!!!KIITOS teille MOLEMMILLE!!!!
        No omani on mun huoneessa joka nyt tosiaan on aika viileä n.20-22 astetta niinkuin olen jo maininnut.Toivottavasti ei kestä ylikauan!!!!
        :)terkkuja sirkoillenne.....

        jos haluat vielä joskus kysyä jotain niin olen valmis vastaamaan:)..............................................................................................................................................................................................................................................


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe