Olen eronnut 7 vuotta sitten ja siitä alkaen lapseni (nyt 9 ja 10) ovat asuneet luonani vuoroviikoin.
Jonkin aikaa eron jälkeen asuin uusioperheessä 1.5 vuotta. Perheeseen kuuluivat puolisoni 3 lasta, joiden kanssa tulin hyvin toimeen. Hän ei kuitenkaan huomioinut lapsiani mitenkään ja siihen suhde lopulta kaatui.
Viime kesänä tapasin ihanan naisen, jolla on kaksi lasta. 13 ja 16 v. Rakastuin ja menimme vastikään kihloihin. Hän on kritisoinut minun lasteni asumista luonani ( vuoroviikoin) ja tänään asiat taas kaatuivat päälle. Hän ei voi ymmärtää, miksi lapset asuva luonani niin paljon. Hän kuitenkin sanoo pitävänsä lapsistani ja myös minä tulen toimeen hyvin hänen lastensa kanssa. Mikähän siinä on, että naiset eivät voi hyväksyä sitä, että on olemassa myös miehiä, jotka haluavat olla lastensa kanssa mahdollisimman paljon ja haluavat elää lasten kanssa myös arkea? Jotenkin ihmeellistä, että minun pitäisi luopua lapsistani saadakseni hänet...en vaan voi ymmärtää. Olen myös sanonut hänelle, että lapseni eivät välttämättä ole luonani enää kovin kauaa näin, vaan kun he ovat teini-iässä, saattavat haluta asua enemmän isän- tai äidin luona. Myös lasten äiti saattaa muuttaa toiselle paikkakunnalle keväällä ja lapset mukana. En pysty heitä luonani pitämään koko aikaa työni takia. Koko ajan hän on sanonut rakastavansa minua ja kertonut haaveilevansa yhteisestä elämästämme yhteisessä kodissa. Ehdin jo myymään oman asuntoni ja muuttamaan vuokralle, nyt hän sitten ei uskallakkaan myydä omaansa ja tehdä siirtoja...
No, eipä kai tuossa minulla ole paljon valittavaa...valitsen sen, että voin olla lasteni kanssa ja etsin kai sitten kumppani, joka hyväksyy myös lasteni asumisjärjestelyt. Eipä kai hän sitten rakasta minua tarpeeksi, jos suhteemme tuhon kaatuu.
"hauskinta" tässä on, että ostimme vasta vihkisormukset ja hääpäiväkin on tiedossa...
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?
Miksi naiset eivät hyväksy miehen lapsia?
27
3717
Vastaukset
- eikö tullut uni
Jaa että oplet sitten mies tällä kertaa.....Voi lissu-rukka!
- Hieno kuultavaa
Olet kuitenkin oikeassa, oletpa sitten mies tai nainen, teet viisaan ratkaisun kun annat lapsillesi kodin, varmasti tuollainen puoliso olisi kaikissa muissakin asioissa vääntänyt tahtoaan aina läpi, ei olisi onnistunut.
Olet hieno ihminen - näin se vaan on
Naiset ovat niin katkeria toisille, ja perheenrikkominen hävettää ettei kehtaa kohdata miehen lapsia tai exää.
- tapa ittes
Onko lissu yksinäinen sunnuntai.
- V+Ä+ÄP*2
No vaikea sanoa, tuo kuitenkin on aika harvinaista. Kyllähän uusperheiden määrä kokoajan kasvaa, ja suurimmassa osassa molemmilla on lapsia jo entuudestaan.
Itse myönnän että koin hieman mustasukkaisuutta alussa. Asuimme mieheni kanssa eri paikkakunnilla ja niin ollen näimme vain viikonloppuisin. Ja sitten kun koitti se kauan odotettu viikonloppu, mukana oli isästään kovasti mustasukkainen varhaisteini, joka oli isästään tosi mustasukkainen. Kylläpä nuo mustasukkaisuuden tunteet hälvenivät niin lapsella kuin minullakin, aika pian, ja nykyään olemme erittäin hyvissä väleissä. Minä en vain hyväksy mieheni lapsia, vaan olen ottanut heidät sydämeeni Oikeasti. Ei kuitenkaan kukaan pysty herättämään tunteita tuntemattomaan lapseen sekunnissa, eikä edes päivässä, kyllä ne tunteet syvenevät ajan kanssa. Minä olen tässä liitossa saanut itselleni ihanan miehen lisäksi kaksi aivan ihastuttavaa lasta. Rakastan heitä kaikkia. - kananmuna
Toi on yleistä naisten kohdalla, ei ne kestä et miehellä on side omiin lapsiinsa, side, josta he eivät kostu mitään. Mikä on sun lapsille, on häneltä pois. Itelläni oli kammottavan mustasukkainen äitipuoli, todellinen satujen hirviö. Isäni se satujen tossukka isä. No, isäni teki hänen kanssaan yhteisen mukulan ja vaimo latasi ultimatumin: hän tai minä. Minä hävisin. Toivotan heille oikein onnellista elämää. Minä tässä kursin riekaleitani.
On outoa, että nämä asiat tulevat niin yllätyksenä... perusbiologiaa comoon hei!- säkö sen tiedät
Älä jauha paskaaaa.
- oiva esimerkki!!!
säkö sen tiedät kirjoitti:
Älä jauha paskaaaa.
"Älä jauha paskaaaa. "
Tässä oiva näyte ihanan "äitipuolen" suhtautumisesta nuoren ihmisen tekstiin! - zdrtgykkm,.-
oiva esimerkki!!! kirjoitti:
"Älä jauha paskaaaa. "
Tässä oiva näyte ihanan "äitipuolen" suhtautumisesta nuoren ihmisen tekstiin!Lissu sähän olet mummi-ikäinen vanha harppu !
- miun omat lapset
zdrtgykkm,.- kirjoitti:
Lissu sähän olet mummi-ikäinen vanha harppu !
Kuule ei mua sun sanat loukkaa, en noteeraa niitä mitenkään. Ihan sama haukutko vai et, anna tulla vaan jos siitä saat paremman olon..
Mulle riittää omat rakkaat lapset ja lastenlapset, tiedän että olen heille hyvin tärkeä ja he minulle, se riittää. Tiedän että he tietävät sen että suojelin heitä isänsä naisilta kokonaan ja osaavat sitä arvostaa ja ovat kiitollisia siitä.
Viis siitä mitä sinä ajattelet ei liikuta.
Jos lapset olisivat noin sanoneet se olisi sattunut, koska tein kaiken lasteni parhaaksi, mutta fiksuina lapsina he ymmärtävät että rakastan heitäniin paljon etten voinut suoda heille nöyryytystä isänsä taholta.
Minulle riittää että lapseni ovat edelleen läheisiä. - Die lissu Die
miun omat lapset kirjoitti:
Kuule ei mua sun sanat loukkaa, en noteeraa niitä mitenkään. Ihan sama haukutko vai et, anna tulla vaan jos siitä saat paremman olon..
Mulle riittää omat rakkaat lapset ja lastenlapset, tiedän että olen heille hyvin tärkeä ja he minulle, se riittää. Tiedän että he tietävät sen että suojelin heitä isänsä naisilta kokonaan ja osaavat sitä arvostaa ja ovat kiitollisia siitä.
Viis siitä mitä sinä ajattelet ei liikuta.
Jos lapset olisivat noin sanoneet se olisi sattunut, koska tein kaiken lasteni parhaaksi, mutta fiksuina lapsina he ymmärtävät että rakastan heitäniin paljon etten voinut suoda heille nöyryytystä isänsä taholta.
Minulle riittää että lapseni ovat edelleen läheisiä.Vittuako sä sitten roikut täällä jauhamassa tota paskaaaa !!!
- lkkjjjjj
Hmm... En tekisi tästä sukupuoliasiaa. Itselläni ainakin on tilanne vähän toisin päin, ja mitä täälläkin lukee, niin tuntuu olevan muillakin. Eli että uusi mies ei oikein hyväksy naisen lapsia, vaan laittaa omansa kaiken edelle.
Me olemme tehneet kovasti töitä tasapuolisuuden eteen. Yhdessä on asuttu pari vuotta ja molemmilla on entuudestaan lapsia. Hiljalleen alkaa säännöt ja linjat olla yhdessä. Molempien lapset ovat noin puolet kuusta meillä.
Minä toivoisin enemmän sitä, että kaikki lapset olisivat meillä yhtä aikaa. Mies taas toivoisi, että hänen lapsilleen jäisi enemmän meidän molempien aikaa, jos minun lapseni eivät ole samaan aikaan paikalla. Se lienee tällä hetkellä meidän suurin mielipide-ero. Itse haluan kaikille lapsille läheiset välit, ja joskus olisi kiva olla edes hetki kaksistaan. Meillä kun on yhteinenkin lapsi, niin viimeksi vuosi sitten oltiin yksi ilta kaksin...
Kumpikaan ei tosin sano, että lapset eivät saisi olla meillä. Ehkä mies on pari kertaa kiukuissaan sanonut, mutta ei muuten.
Toivon sinulle ja naisellesi syventäviä ja läheisiä keskusteluja. Toivoisin ettei hänen tarvitsisi olla mustasukkainen lapsistasi. He ovat osa sinua, nyt ja aina. Älä koskaan luovu heistä. - 3971
Ei ne lapset, vaan ne lasten vanhemmat...erityisesti eksät.
- isä lapsilleni
Kiitos noista vastauksista. Tien päähän se tuli tämäkin suhde. Lapsistani en luovu. Täytyy jatkossa tavatessani ihmisen, sanoa asia heti...eipähän tartte kikkailla myöhemmin sitten.
Toivottavasti suomenmaasta löytyy vielä nainen, joka olisi valmis ottamaan myös minun lapseni elämäänsä...
Nyt ei kun rauhallisen koti-illan viettoon. Aamulla mökille lasten kanssa :)- Naisia riittää
Kyllä naisia maailmassa riittää ;). Miksi ostaisit lehmän, kun voit ostaa litran maitoa kerran viikossa :D.
Oikein teit. Niin kauan kun lapset haluavat olla kanssasi sinun tulee olla heille tukena. Arvioit itse että teini ikään asti, mutta silloinkin kovimman murkkumyrskyn aikaan he tarvitsevat sinua...Tosin voivat itse toisin väittää.
Olkoompa sitten kyseessä mies tai nainen, niin aina se vaan on pääsääntöisesti "omat ensin". Hassua että aikuiset osaavat olla niin itsekkäitä, eivätkä kohtele syyttömiä lapsia tasapuolisesti.- Anonyymi
helmi-71 kirjoitti:
Oikein teit. Niin kauan kun lapset haluavat olla kanssasi sinun tulee olla heille tukena. Arvioit itse että teini ikään asti, mutta silloinkin kovimman murkkumyrskyn aikaan he tarvitsevat sinua...Tosin voivat itse toisin väittää.
Olkoompa sitten kyseessä mies tai nainen, niin aina se vaan on pääsääntöisesti "omat ensin". Hassua että aikuiset osaavat olla niin itsekkäitä, eivätkä kohtele syyttömiä lapsia tasapuolisesti.Se nyt vaan on niin että hyvin hyvin harva parisuhde on onnellinen tai tasapuolinen Suomessa nainen määrää tahdin noin pää sääntöisesti. Katsokaa vaikka kaupassa kun mies laahustaa kärryjen kanssa naisen perässä sanomatta sitä taikka tätä. Voi tietenkin nainen kysyä ollakseen "hyvä" puoliso. Että oletko ajatellu mitä viikonloppuna syötäisiin tai mökillä yms. Siihen mies yrittää sanoa jotain "kun on pakko" tietäen että ehdotuksella on poissulkeva vaikutus. Mitä taas tulee viikonlopun viettoon ei miehen ehdotuksilla ole mitään merkitystä tosin sitä kysytään kyllä olenhan "hyvä puoliso" mutta päätös on tekemisistä tehty jo paljon ennen kysymystä. Ja lopun ajan voikin sitten olla vihainen siitä kun ei mies mieti yhtään mitä ruokaa viikonloppuna laitettaisiin tai kun ei mies mitään yhteistä tekemistä keksi. Sanon teille nuoret miehet nyt neuvon. Jos haluatte säilyttää ihmisarvonne ja itsetuntonne niin käyttäkää vain irtosuhteita. Uskokaa minua olen sivusta seurannut ja keskustellut nuorten miesten kanssa jotka ovat parisuhteessa enkä yhtään onnellista ole vielä tavannut. Enkä muuten ole mikään peräkamarin poika tiedoksi vaan kaikille naisille. Enkä minä nyt halua naisia sen kummemmin mollata haluan vain sanoa että miesten ja naisten ajatusmaailma on niin erilainen että ne harvoin sopii yksiin muutamaa harvaa poikkeusta tietenkin lukuun ottamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt vaan on niin että hyvin hyvin harva parisuhde on onnellinen tai tasapuolinen Suomessa nainen määrää tahdin noin pää sääntöisesti. Katsokaa vaikka kaupassa kun mies laahustaa kärryjen kanssa naisen perässä sanomatta sitä taikka tätä. Voi tietenkin nainen kysyä ollakseen "hyvä" puoliso. Että oletko ajatellu mitä viikonloppuna syötäisiin tai mökillä yms. Siihen mies yrittää sanoa jotain "kun on pakko" tietäen että ehdotuksella on poissulkeva vaikutus. Mitä taas tulee viikonlopun viettoon ei miehen ehdotuksilla ole mitään merkitystä tosin sitä kysytään kyllä olenhan "hyvä puoliso" mutta päätös on tekemisistä tehty jo paljon ennen kysymystä. Ja lopun ajan voikin sitten olla vihainen siitä kun ei mies mieti yhtään mitä ruokaa viikonloppuna laitettaisiin tai kun ei mies mitään yhteistä tekemistä keksi. Sanon teille nuoret miehet nyt neuvon. Jos haluatte säilyttää ihmisarvonne ja itsetuntonne niin käyttäkää vain irtosuhteita. Uskokaa minua olen sivusta seurannut ja keskustellut nuorten miesten kanssa jotka ovat parisuhteessa enkä yhtään onnellista ole vielä tavannut. Enkä muuten ole mikään peräkamarin poika tiedoksi vaan kaikille naisille. Enkä minä nyt halua naisia sen kummemmin mollata haluan vain sanoa että miesten ja naisten ajatusmaailma on niin erilainen että ne harvoin sopii yksiin muutamaa harvaa poikkeusta tietenkin lukuun ottamatta.
Meillä tuo kaupassa käynti on helppoa , mies laittaa kärryyn kaljat , lihat ja makkarat ja minä kasvissyöjänä itselleni kasvikset.
- tuntee katkeran exän
Hommahan menee niin että miehen lapset ovat ok KUNNES se miehen exä alkaa inhottavaksi akaksi ja käyttää mukuloita jatkuvasti aseena. INHO kasvaa miehen exää kohtaan, sekä valitettavasti lapsia. Tämä yleistä, eikä kukaan voisi moista asiaa tunnustaa koska silloinhan olisi aivan kauhea äitipuoli.
uskokaa jo, vika ei ole lapsissa vaan niissä sairaissa exissä.- sinisilmä67
Tämä on valitettavasti totta..
Meilläkin menee miehen kanssa aina hyvin kun ollaan kahden kuukaudesta aina 2 viikkoa kerrallaan ja sitten seuraavat 2 viikkoa ovat miehen 2 poikaa meillä, kaikki menisi ok, jos tämä ex, muija ei vääntäisi asioista niin vaikeita ja jättäisi muksunsa olemaan isällään, siis meillä rauhassa.
Monestikko olemme joutunnet siirtämään yhtietä uintireissua, sukulaismatkaa, mökillelähtöä silloin kun ex. muija onkin ilmoittanut perjantaina aamusta,että lapset eivät tulekkaan nyt perjantaina vaan vasta sunnuntaina, vaikka olemmekin varanneet ja maksaneet matkan 2 aikuista ja 2 lasta budjetilla.
taikka äiti viikolla laittaa viestiä, että lapset tulevat nyt meille kun hänellä onkin jokin tärkeä meno kesken viikon.. me emme koskaan poikkea sovituista ajoista, vaan mitoitamme menemisemme näiden kahden viikon perioidissa. Toinen mitä tekee kun lapset ovat meillä, on, että soittelee lapsilleen (vähän yli 10 vuotiaita molemmat, poikia) aina illasta 20-21 aikaan ja kertoilee kuinka ikävä on lapsiaan, kuinka heidän koiransakkin ulisee lapsia ja kuinka sekin kaveri kävi ovella pyytämässä ulos, ja joutuikin sanomaan, että lapset ovat nyt 2 viikkoa isällään eristyksissä. Kun pojat ovat äidillään 2 viikkoa, emme häiritse ja jos tulee asiaa, laitamme viestin keskellä päivää. Nuorimmalle pojalla 12 v on tullut koulusta poissa oloja niinä viikkoina kun on ollut äidillänsä, on oksentelua, päänsärkyä sekä vatsakipua.. kun olemme tästä yrittäneet jutella äidin kanssa, hän ei halua puhua asiasta ja vetoaa aina siihen, että lapseien pää-asiallinen osoite on hänelle, että hänhän tässä on pää-asiallinen huoltaja. Tämä ollaan huomattu: saa lapsilisät ja asumistuet sekä veilä meidän maksaman elatustuen, joka on 300 eur/poika, vaikka asuvatkin meillä sen 2 viikkoa kuukaudesta,, näkyy raha kelpaavan..
- surullinen tosiasia,
En jaksa edes lukea koko keskustelua. Ihmettelen vain miksi naisten tulisi hyväksyä kaikki? Minä hyväksyn kyllä mieheni edellisestä suhteesta tuoman jälkikasvun, mutta en ymmärrä miehen ecx-naista joka ei hyväksy minua.
Edellisen kirjoittajan kommentti kuvastaa minun nykyistä elämääni. Aviomieheni ex-nainen on kamala noita-akka, joka käyttää lasta häikäilemättömästi pelinappulana saadakseen lapsenmielisen tahtonsa läpi asiassa kuin asiassa. Erosta on 4 v aikaa, eikä aikuinen ihminen ole päässyt pakkomielteestään eroon, eli miehestäni. Säälittävää sinäänsä.- Älkää alistuko
Älkää suostuko tuollaiseen! Jos elatusmaksu on 300 per lapsi, äidin pitää sillä pystyä hoitamaan lapsensa kokonaan yksin. Tuon lisäksi nimittäin tulee vielä yh-lapsilisät noin 300 euroa kuussa. Älkää ottako enää niitä lapsia teille asumaan ja kuluttamaan. Piste. Miksi pitäisi saada nauttia yh-etuuksia, kun ei ole yh.
- uusioäiti
Nostan hattua sinulle, joka laitta lapset etusijalle. Uusio-kuviot ovat erittäin haastellisia ja vaativat todella kypsiä aikuisia onnistuakseen. Kyllä niitä on, mutta he ovat siellä vuoren huipulla. Tämä tapaus ei tainnut olla tarpeeksi kypsä sinulle. Onnea etsintään!
- Yksi sellainen
Jätä se nainen, tilanne vain pahenee kun naimisiin menette. Puolisosi haluaa omistaa sinut, haluaa sinut bvain itselleen ja omille lapsilleen, ei oikeasti piittaa sinun lapsistasi. Ajattele lapsiasi nyt - kyllä vielä sellaisiakin naisia on jotka rakastavat myös sinun lapsiasi :)
- margareetta
sinisilmä67: lukemasta tekstistä huomaa, että olet ottanut lapset perheeseenne. Myös meillä on vähän saman laista tuon vaihtoviikon kanssa.
Ei se ole se äiti joka on pyhä kolminaisuus ja isä ja isän uusi vaimo se joka joutuu aina venymään ja sopeutumaan.
Ihmetyttyy miksi maksatte tuon 300 eur/lapsi jos kerta teillä kuukaudessa 2 viikkoa, minä en suostuisi. Eikös tähän ole olemassa jokin laki, jossa voi saada päivien mukaan elatusmaksuista huojennusta?- Anonyymi
Meillä viikko ja viikko systeemi toimii erinomaisesti, elareita ei ole ja lapsilisät puoliksi.
Sovulla pärjää hyvin.
- Lapset ilman hintaa
Ja raha tuli puheisiin mukaan, tietty. Vaikka ko. isä ei maininnut rahaa ollenkaan. "Äitipuoli" voi kyllä laskea rahassa, mitä miehen lapsiin menee rahaa, eihän muihin kuin omiin lapsiin tule satsata. Tässä tapauksessa naisen. Jätä se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904352
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?512806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132491Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082268Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281957- 331956
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2131653Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291598
- 791436