EI_ENÄÄ_IKINÄ!

hyivittumitäpaskaa

Olipa taas paska loma. witun varmasti viiminen kerta kun mennään perheen kanssa tuohon kusiseen maahan nimeltä E G Y P T I.

Mukava palella kaikki illat ja yöt ja nahkaankaan ei väriä tullut.

2viikon lomalla perseet sekaisin (ruokamyrkytys) koko perheellä kaksi kertaa. 6päivää 14päivästä kun istuu pytyllä niin...

Ens kerralla istutaan se 5-6tuntia pidempää ja mennää thaimaaseen!

59

2852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma Loma

      No palasin just Thaimaasta, pari päivää tuli istuttua pöntöllä kun vatsa oli pipi. Eiköhän mahatauti voi tulla vaikka kotonakin. Ja mitä lämpötilasta, etukäteen voi katsoa millaiseen ilmastoon on menossa, eihän siellä koskaan ole talvella kovin kuumaa, jos tahtoo lähes varman lämpimän tälle lentomatkalle niin pitää mennä saarille tai saunaan

    • voinääsnääs

      no voi voi... Kannattaisko tutkia täällä intterneteissä pyöriessä vähän että mitä on ostamassa ni ei tartteis sit tulla tänne itkemään ku loma pilalla.

      • terttu

        Niin, kun täällä saa puhua vain hyvää... tuo pitäisi lisätä sääntöihin.


      • MiksBanskutTertus
        terttu kirjoitti:

        Niin, kun täällä saa puhua vain hyvää... tuo pitäisi lisätä sääntöihin.

        ei tartte puhua pelkkää hyvää, mut fiksumpi ihminen ottais jo ennen matkaa selvää säästä ja siitä millainen sää on ko. paikassa tyypillistä tähän aikaan vuodesta. Toivottavasti nää turhaan rääkyjät jaksaa todella ensi kerralla maksaa sen lisämaksun ja matkustaa sinne thaimaahan. (jossa myös vatsavaivat helposti yllättää jollei osaa varautua)


    • 2+2

      Onpa alkuperäisellä kirjoittajalla huonosti asiat. :(

      Käytittekö maitohappobakteereita, entä käsidesiä? Missä hotellissa olitte? Oliko siellä AI? Mitä lääkkeitä saitte vatsavaivoihin - vinkkejä kiitos, jos vaikka itselläkin olisi noin huonosti sitten lomalla asiat?

      Mikä teki maasta kusisen? Miksi ihmeessä olette käyneet maassa monta kertaa, jos se on niin kauhea?

    • Lomaillut

      Meitä oli 6 hlöä Hurghadassa viikon; söimme Idoformin "matka-bakteereita", käytimme tiuhaan käsidesiä, meillä oli all inclusive, emme syöneet kypsentämättömiä kasviksia (paitsi mansikoita), jäätelöä eikä kermavaahtoleivonnaisia ja minimoimme paikallisen rahan käytön. Meillä kellään ei ollut MITÄÄN vatsavaivoja, tuo vaiva kannatti!

    • kiva reissu

      Kaks viikkoa tuli lomailtua tammikuun lopussa Hurghadassa.
      Mulle ei aurinko tartu oikeen suomessakaan, mutta täällä on nyt yks ja toinen kysellyt ootko ollut etelässä kun on väriä tullut.
      Iltoja varten mulla oli fleece ja pitkät housut.
      Söin maitohappobakteereja jo kaks viikkoa ennen reissuun lähtöä ja siellä koko ajan. Käsidesiä käytin...kun muistin.
      Ei ollut mahatautia.
      Minä en kyllä viitti istua sinne thaikkuihin asti, mutta menkää te.
      Mutta muistakaa sitten tulla kertomaan miten se loma meni siellä pilalle.

    • kk

      Ne pöpöt ei pesi ruuissa vaan suurin osa vatsataudeista saadaan vanhojen rahojen käpälöimisestä. Meillä oli käsidesit taskuissa, ja aina käteisostosten jälkeen huuhtastiin kädet. Syötiin siellä täällä kaikki salaateista majoneeseihin. Ilman tauteja. Maitohappobakteerikuuri tietysti mukana, sillä Afrikan mantereella on eri bakt.kanta.

      • EgyptFun

        Höh - ei maitohappobakteerit auta Afrikan mantereen erilaiseen bakt kantaan!
        Turha syödä sellasia - ihan todella.
        En oo käyttänyt käsidesiä, enkä oo pessyt käsiä rahojen käsittelyn jälkeen yli 60'llä Egyptin matkallani - IKINÄ.
        Mutta ennen ateriaa kyllä yleensä, en aina pesen kädet.
        Olen syönyt Egyptissä siellä sun täällä ja sitä sun tätä, mutta en majoneeseja enkä maito/kermapohjaisia ruokia.
        Vatsatauteja on ollut 5-6 kertaa 18 vuoteen.
        Mm nyt tammikuun alussa iski Se Faraon Kirous-vatsatauti Cairossa, kun menin huvikseen syömään paikalliseen, halavalla 5-6 Puntaa :) Oli väärä paikka. Niistä kun ei aina tiedä.
        Antinal'lla meni ohi, mutta lääkäriltä olisi saanut paremmat lääkkeet ja nopeamman tervehtymisen. 1½ päivää kesti,
        Tosin kyllä me se vatsatauti sairastettiin koko porukka 08/2010 All Inc 5 Star Aquamarinessakin!!! - Itämaisen illan jälkeen oli tunkua hotellin lääkäriasemalla.
        Yleensä noi vatsataudit ovat tulleet AINA uuteen kaukomaahan matkustaessa. Jopa ensimmäisillä Tallinnan matkoillakin.
        Vatsan löystyminen ei vielä ole mikään vatsatauti!


      • Kotimaista.
        EgyptFun kirjoitti:

        Höh - ei maitohappobakteerit auta Afrikan mantereen erilaiseen bakt kantaan!
        Turha syödä sellasia - ihan todella.
        En oo käyttänyt käsidesiä, enkä oo pessyt käsiä rahojen käsittelyn jälkeen yli 60'llä Egyptin matkallani - IKINÄ.
        Mutta ennen ateriaa kyllä yleensä, en aina pesen kädet.
        Olen syönyt Egyptissä siellä sun täällä ja sitä sun tätä, mutta en majoneeseja enkä maito/kermapohjaisia ruokia.
        Vatsatauteja on ollut 5-6 kertaa 18 vuoteen.
        Mm nyt tammikuun alussa iski Se Faraon Kirous-vatsatauti Cairossa, kun menin huvikseen syömään paikalliseen, halavalla 5-6 Puntaa :) Oli väärä paikka. Niistä kun ei aina tiedä.
        Antinal'lla meni ohi, mutta lääkäriltä olisi saanut paremmat lääkkeet ja nopeamman tervehtymisen. 1½ päivää kesti,
        Tosin kyllä me se vatsatauti sairastettiin koko porukka 08/2010 All Inc 5 Star Aquamarinessakin!!! - Itämaisen illan jälkeen oli tunkua hotellin lääkäriasemalla.
        Yleensä noi vatsataudit ovat tulleet AINA uuteen kaukomaahan matkustaessa. Jopa ensimmäisillä Tallinnan matkoillakin.
        Vatsan löystyminen ei vielä ole mikään vatsatauti!

        Joo, tuli käytyä Kampissa ja niinhän siinä kävi, että taas on maha kuralla.


      • Atlantis
        EgyptFun kirjoitti:

        Höh - ei maitohappobakteerit auta Afrikan mantereen erilaiseen bakt kantaan!
        Turha syödä sellasia - ihan todella.
        En oo käyttänyt käsidesiä, enkä oo pessyt käsiä rahojen käsittelyn jälkeen yli 60'llä Egyptin matkallani - IKINÄ.
        Mutta ennen ateriaa kyllä yleensä, en aina pesen kädet.
        Olen syönyt Egyptissä siellä sun täällä ja sitä sun tätä, mutta en majoneeseja enkä maito/kermapohjaisia ruokia.
        Vatsatauteja on ollut 5-6 kertaa 18 vuoteen.
        Mm nyt tammikuun alussa iski Se Faraon Kirous-vatsatauti Cairossa, kun menin huvikseen syömään paikalliseen, halavalla 5-6 Puntaa :) Oli väärä paikka. Niistä kun ei aina tiedä.
        Antinal'lla meni ohi, mutta lääkäriltä olisi saanut paremmat lääkkeet ja nopeamman tervehtymisen. 1½ päivää kesti,
        Tosin kyllä me se vatsatauti sairastettiin koko porukka 08/2010 All Inc 5 Star Aquamarinessakin!!! - Itämaisen illan jälkeen oli tunkua hotellin lääkäriasemalla.
        Yleensä noi vatsataudit ovat tulleet AINA uuteen kaukomaahan matkustaessa. Jopa ensimmäisillä Tallinnan matkoillakin.
        Vatsan löystyminen ei vielä ole mikään vatsatauti!

        Juon Kairossa hanavettä, eikä ole tullut siitä mitään. Kaikenmaailman katukeittiöt olen kolunnut myös ilman että vatsanpurut menee sekaisin. Omasta laittamastani kalasta tuli vatsatauti 2 vuoden jälkeen maassa!


    • Ope17

      ThaimaaHAN

    • ähly

      Tuli käytyä egyptissä,ja en koskaan enää lähde sinne!! huh mitä sontaa! ainoo hyvä että se maha ei mennyt sekaisin.. siis kaikkea olen nähnyt ja en tiedä mikä oli kun piti sinne päästä!!
      En mä vaan keksi mitään hyvää ks:maasta? asenne vammaakaan ei ole käsittääkseni,sen verran oon maita ja mantuja kiertänyt.. Ei kerrassaan mitään hyvää ei ruoka,likasta jokapaikassa,palvelu surkeeta..

      Kauppiaat itse pilaa homman kun ei anna rauhassa katsella ihmisten! ja niin ei mitää ostettavaa maasta.

      • 2+2

        Missä hotellissa olitte? Missä päin Egyptiä?

        Mikä oli erityisen huonoa? Miten neuvoisit tulevia matkalaisia, jotta heidän lomastaan tulisi parempi mitä sinulla?

        Rakentavaa palautetta kiitos, ei tuollaista vauhkoamista.


      • örvölä

        Yhdyn edelliseen Huono mesta!


    • Gabriel I.

      Missähän sait huonoa palvelua? Jos ei puhuta kaupustelijoista, ihmisten ystävällisyys oli hienoa. Jaksoitko itse hymyillä ja olla ystävällinen? Me hymyilimme myös kauppiaille vaikka emme kuunnelleet heidän "mainoskamppanjoitaan".

      Jopa karskin näköiset turvamiehet aseen kanssa hymyilivät, kun heitä hymyillen tervehti. Beduiinit - kaikki.

      On myös olemassa sananlasku; mitä metsään huutaa, sitä metsä vastaa.

      Ystävällisyys ja palveluhalu jäivät mieleen.

    • Justiinsa joo

      Taas niin ylipyöreää juttua kuin vain voi olla. Jotenkin tuntuu, että et ainakaan siellä ollt.

      Mutta puhut ruokamyrkytyksestä. Kävit siis siellä lääkärissä, muutoinhan et voi tuotakaan tietää. Mikä oli lääkärin diagnoosi?

      Harvemmin sitä illalla ja yöllä pintaan rusketusta saakaan. Kokeile aurinkoa.

      Miksi puhut moisia pehmoisia. Kävisit paikalla, niin osaisit kertoakin jotain paikasta.

    • jhfgghjgj

      Ai terttu osaa vaihtaa jo nimimerkkiäkin

    • JJ

      Mielestäni vaatii aika huonolla asenteella varusteltua ihmistä jos kaikki voi mennä "täysin perseelleen". Itse olen kokenut matkustaja niin omatoimimatkoila kuin turistirysissäkin. Kun ottaa hieman etukäteen selvää siitä mitä luvassa , voi sen perusteella päättää onko paikka itselle sopiva. Jos on nirso esim kaupustelijoiden suhteen, sen on hyvä kuulua valintakriteereihin. Itse en ole ja tällä asenteella useimmat reissut ilokseni onnistuukin. Huonot matkakokemukseni ovat sellaisia joista en koko lomapaikkaa voi syyttää (varastava siivooja nykissä 4 tähden hotellissa, epäkohtelias henkilökunta suomalaisessa mökkikylässä, tsunami thaimaassa, 14v tyttären vokottelu kreikkal.hotelliravintolassa )...

    • näin oli

      Olen ollut vain pari kertaa Egyptissä Sharm el Sheikissä ja Luxorissa
      mutta eivät ne nyt niin kamalia olleet.Hyvin erilaisia kuin tavalliset "turistirysät"
      varsinkin Luxor,mutta luulisi sen tietävän jo lähtiessään.
      Pitää ottaa "maassa maan tavalla" asenne ,yksin matkustava naisenakin
      pärjäsin oikein hyvin.Paikalliset kunnioittivat minua kuin omaa mummoaan.

    • Ei kiits enää

      En kyllä itsekään voi suositella egyptiä(hurghada) nyt kerran käyneenä ja kyllä koin aika inhottavana reissun oikeastaan kaikinpuolin..Myöskin itselleni ruoka oli todella alaarvoista(jotenkin vertaan turkkiin) missä jokapaikassa olen saanut hyvää ruokaa.
      Myöskin venäläiset olivat iso miinus(toki kaikkialla) en tosiaan voi suositella maata kyllä. käsittääkseni tietyissä paikoissa jopa kalja oli uudelleen pullotettua.

    • huikokaikkipelottaa

      Voi teitä pieniä aloittelijoita.. Jos ette ole valmiita kohtaamaan erilaista kulttuuria ja ruokaa muissa maissa niin menkää seuraavalla kerralla Las Palmasiin tai Playa del Inglesiin missä voi suomeksi tilata ja ostaa kaikki. Vatsatauteja nyt on kaikkialla ja siihen ei aina kaikki käsidesit ja muut auta jos ei ole maha tottunut muuhun ruokaan kuin makaroonilaatikkoon. Ottakaa hyvät ihmiset selvää matkakohteesta enne varausta niin ei tarvi sitten myöhemmin itkeä että "hui kun oli paljon kaupustelijoita" tai "voi ko oli vatsa sekaisin". Voi itku. Ja miettikää niitten kauppiaitten kannalta asiaa, koska ovat köyhiä ja totta pirussa mäki tekisin mitä vain että saa tarjottua perheen ruokapöydässä muutakin kun ne ylähuulet siihen leipäsen päälle. Ärsyttäviä nuo kaikki psykosentriset matkailijat jotka odottaa matkanjärjestäjien takaavan kaikki maailman rauhasta makaroonilaatikkoon matkallaan. Älkää sitte menkö 50km kotikyläänne kauemmas jos on maailma niin kauhea. Tsiisus teitä. Ei ole ihme että meitä suomalaisia ihmetellään maailmalla ko kaikki on just tuommosia.

      • koopee.

        "erilaista kulttuuria"... buahAHAHAA
        mitä kulttuuria luulette näkevänne siellä aidatulla, miliisien 24/24 vartioidulla hotellialueella. Eihän sinne edes päästetä paikallisia.

        Egyptiin vaan rohkkeasti demokratiaa, rauhaa, tasa-arvoa ja kulttuurielämää rakastavat! buahahahaaa


      • Paimentolainen
        koopee. kirjoitti:

        "erilaista kulttuuria"... buahAHAHAA
        mitä kulttuuria luulette näkevänne siellä aidatulla, miliisien 24/24 vartioidulla hotellialueella. Eihän sinne edes päästetä paikallisia.

        Egyptiin vaan rohkkeasti demokratiaa, rauhaa, tasa-arvoa ja kulttuurielämää rakastavat! buahahahaaa

        Niin miten vói katsella hyvillä mielin lastensa polskintaa altaassa kun kilometrin päässä kymmenille tuhansille paimentolaisille ei vieläkään tule vettä? Tämä tuli siellä mieleen, kun katselin läskiä turistiämmää altaan reunalla huutamassa myöhässä olleesta jäätelöstään tarjoilijalle...


      • tyttö 59v.
        koopee. kirjoitti:

        "erilaista kulttuuria"... buahAHAHAA
        mitä kulttuuria luulette näkevänne siellä aidatulla, miliisien 24/24 vartioidulla hotellialueella. Eihän sinne edes päästetä paikallisia.

        Egyptiin vaan rohkkeasti demokratiaa, rauhaa, tasa-arvoa ja kulttuurielämää rakastavat! buahahahaaa

        Taitaa olla kuitenkin niin, että jokainen valitsee hotellinsa itse. Olin helmikuun alussa Triton emperissä, joka sijaitsi paikallisten keskuudessa. Näimme siis paikallisia asukkaita. Näimme myös takapihojen roskia yms. Mutta olimme lähellä aitoa Egyptiläistä. Luxorin retkellä saimme nauttia egyptologin oppaalla historiasta. Finnmatkat oli saanut napattua lomalla olevan egyptologin meille oppaaksi. Hän asuu parhaillaan Suomessa ja hänellä oli loistava suomenkieli hallussaan. Kiitos antoisasta retkestä vieläkin. Kairohan on nähtävä ehdottomasti, jos haluaa kertoa, että on käynyt Egyptissä. Niilinristeily on ehkä kuitenkin ollut itselleni mukavin tapa tutustua historiaan.


      • yskösyrjös
        koopee. kirjoitti:

        "erilaista kulttuuria"... buahAHAHAA
        mitä kulttuuria luulette näkevänne siellä aidatulla, miliisien 24/24 vartioidulla hotellialueella. Eihän sinne edes päästetä paikallisia.

        Egyptiin vaan rohkkeasti demokratiaa, rauhaa, tasa-arvoa ja kulttuurielämää rakastavat! buahahahaaa

        Mikä vitsi! Karmea persläpi!


      • Rättipäitten vihaaja
        Paimentolainen kirjoitti:

        Niin miten vói katsella hyvillä mielin lastensa polskintaa altaassa kun kilometrin päässä kymmenille tuhansille paimentolaisille ei vieläkään tule vettä? Tämä tuli siellä mieleen, kun katselin läskiä turistiämmää altaan reunalla huutamassa myöhässä olleesta jäätelöstään tarjoilijalle...

        Ite ainakiin voisin katella oikeen hyvin, ja samalla voisn nauraa niille köyhille rättipäille oikeen räkäsesti. hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaa


    • kohtasp

      Kaikki ei voi tykätä! Minun mielestäni pelkästään positiivista että ihmiset kertovat myös huonoja puolia, maku asia mistä tykkää, ja mitä lomaltaan hakee..
      Meillä lähtö Sharm el sheikiin maanantaina. Itse odotan matkaani innolla.

    • Cindy3

      Aivan samat fiilikset. Säästyttiin vatsataudilta mutta säät ja muukin ihan p:stä

    • seleh arcada

      Joo se on nyt nähty ja koettu(sen mitä tarvi) ei kiitos siihen maahan enää. en tiedä missä ihmiset ovat oikein käyneet jos egyptiä pitää hyvänä ja ihanana maana? Esim turkkiin ei voi edes verrata! Turkkiin lähdemme paljon paljon ennemmin kun tuonne.
      Ja sitte ihmiset ketkä pitää egyptiä ihanana,niin mikä siellä on hyvää? jos johonkin pitää verrata? Mulla jäi kuva kun olis menny vanhoihin itäblogin maihin kesällä!

      No olihan siellä palmuja:)

      • lomalle!!!

        Mutta suuri maa, siks etsinkin vaihtoehtoja. Ensin Sharmiin ja sieltä eteenpäin, kun nyt saa pilkkahinnalla. Eihän se muuten kiehdo...


      • fjkaö

        Sehän riippuu just siitä, että missä päin siellä liikuskelet. Mun lempparipaikka on Siwan kylä, jonne varmaan kukaan muu tällä palstalla kirjoitteleva ei ole eksynyt. Siellä seuduilla näkee henkeäsalpaavia hiekkadyynejä, historiaa, saa syödä aivan mahtavaa luomuruokaa - kasvattavat kaiken itse ja ovat tarkkoja siitä, että kaikki on luomua. Kyse on vaan siitä, että uskaltaako seikkailla vähän. Tai siis jotkut toki pitää Sharmista ja Hurgadasta ja annan heidän itsensä kertoa, että miksi. Itse jos menen meren rannalle, menen korallien takia. Olen ihan hurahtanut merenalaiseen maailmaan. :)


      • siwasta saa
        fjkaö kirjoitti:

        Sehän riippuu just siitä, että missä päin siellä liikuskelet. Mun lempparipaikka on Siwan kylä, jonne varmaan kukaan muu tällä palstalla kirjoitteleva ei ole eksynyt. Siellä seuduilla näkee henkeäsalpaavia hiekkadyynejä, historiaa, saa syödä aivan mahtavaa luomuruokaa - kasvattavat kaiken itse ja ovat tarkkoja siitä, että kaikki on luomua. Kyse on vaan siitä, että uskaltaako seikkailla vähän. Tai siis jotkut toki pitää Sharmista ja Hurgadasta ja annan heidän itsensä kertoa, että miksi. Itse jos menen meren rannalle, menen korallien takia. Olen ihan hurahtanut merenalaiseen maailmaan. :)

        Erityisesti miehille ihana! Siwalaiset kundit - ahhhh! Edullisia ja kiimaisia! Munan takia sinne suurin osa menee... "dyynit"! hahahaha! Voi kai sitä silläkin nimellä kutsua.


    • Kerran Luxorissa

      Itse olin pari vuotta sitten Luxorissa. Katukauppiaat kyllä häiritsivät, mutta piti vain sanoa ettei haluta mitään ostaa tai että myöhemmin sitten, niinkuin tehtiinkin. Se on totta, että kauppiaat tunkevat aivan liian lähelle myydäkseen jotain. Suomalaiseillahan on oma mukavuusalueensa, joka on noin 1 metri, ns kättelyetäisyys. Vain läheiset ja tutut saavat tulla lähemmäksi, muuten se koetaan yleensä vastenmieliseksi. Toki busseissa yms. on pakko olla lähempänäkin.

      Onneksi ilmat suosivat silloin syksyllä. Aurinkoa tuli, kun oleiltiin auringossa eikä etsitty koko ajan varjoa.

      Vatsatautia ei ollut, mutta jos vähänkin tuntui siltä, että nyt on kuralla, niin apteekista Antalia. Se tehosi, koska se on tarkoitettu paikalliseen bakteerikantaan.

      En välttämättä suosittele Egyptiä, jos ei ole valmis tinkaamaan aina kaupoissa jne. Olen samaa mieltä kuin jotkut jo kirjoittelivatkin, että oma suhtautuminen aina auttaa. Hotellimme oli aivan keskustassa, josta oli kävelymatka lähes joka paikkaan. Käytimme kuitenkin hevoskyytiä ja takseja, koska oli välillä niin lämmin ettei jaksanut kävellä pitkiä matkoja.

      Huutelijoita riittää joka maassa.

      • Temmo

        Huutelijoita riittää mutta lukekaa tuolla alempana oleva viesti ulkomaalaisista joita siellä on raiskattu.


    • +9

      EI KOSKAAN ENÄÄ! KYLMÄ!

    • kksljdslf

      hhahahah näit avautumisia on hauska lukeee aina ,, miten jollain menee loma pösilöks :D

    • MATTAILIJA

      VOI NIITÄ SATEISIA PÄIVIÄ OLLA MUUALLAKIN.OOTTE VALINNUT VÄÄRÄN AJANKOHDAN MATKUSTAESSANNE EGYPIIN.MINULLAPA EI OO MITÄÄN VALITTAMISTA,IHMISET YSTÄVÄLLISIÄ.RUOKA HYVÄÄ.HALUAN TAAS SHARMIIN.

    • AmiLlEH

      Minä vietin yhden parhaimmista lomista Egyptissä. Ja Ei ole mikään elämäni ainoa loma, vaan matkustan paljon ja eri paikkoihin.. Uin, sukelsin, ratsastin ja kävin katsomassa nähtävyyksiä, tein ostoksia ja kävin paikallisten järjestämillä retkillä.. Katsoin aika tarkkaan mitä söin, enkä syönyt missään hotellin buffetissa. Ei tullut vatsatautia, kuten ei kenellekään muullekaan 5 hengen seurueessa. Palvelu ja paikallisten kohtelu oli ihan ok. Aina matkalle muutama ällötys sopii mutta en jotenkin jaksa sellaisesta mieltäni pahoittaa sen hetken jälkeen. Meitä oli matkalla 5 nuorta naista. Ihmetyttää vähän nämä - en mene v--u ikinä enää, ihan kamalaa- kommentit. Että mikä voi olla noin kamalaa. Että voisko omassa asennoitumisessa ja odotuksissa olla jotain vikaa myös. Voin sanoa omasta puolestani, että suosittelen egyptiä oikein lämpimästi..

      • Jasmineeeeeeee

        Kysymys ei ole siitä oliko SINUN lomasi ihana... vaan millaista toimintaa rahoillasi kannatat. Siis kenen kustannuksella sinä nautit lomastasi. Hyvin yksinkertaista. Matkustamalla valtion omistamiin kohteisiin kuten Sharm ja Hurghada, tuet VALTIOTA, diktaattoreja, heidän kätyreitään, ihmisoikeuksien rikkomuksia... siis ulkomaalaisvastaisia kampanjoita. Ja samalla näitä raiskauksia. Olet siis itsekin raiskaaja.


    • apuuuuahirveetä!

      Ulkomaalainen Raiskattu Kairon Keskustassa!

      Suomi24n lukijat näyttävät mieluummin elävän laalaa-maassa, kun muissa maissa näitä tarioita julkaistaan päivälehdissä.

      Briteissä Natashan tarina Mailissä tänään. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2165445/British-journalist-Natasha-Smith-22-recalls-horrific-sexual-assault-Egypts-Tahrir-Square.html

      Kannattaisiko olla matkustamatta maahan, valtion turismin kohteisiin kuten Sharm ja Hurghada, joissa viranomaiset eivät ensinnäkään tee mitään näille asioille, ja vielä yllyttävät ulkomaalaisia halveksivilla tietoiskuilla hyökkäämään ulkomaalaisia vastaan.

      Tässä linkki ulkomaalaisia mustamaalaavaan tietoiskuun. Ei vihaiset, epäilevät, kouluttamattomat tee eroa ulkomaalaisen ja vakoojan välilllä. Siinä se vaara.

      http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/jun/12/beware-foreign-spies-egypt-warns-ads


      Tässä vielä CNN haastattelee raiskattua.

      http://edition.cnn.com/video/#/video/bestoftv/2012/06/28/pkg-dan-rivers-egyptian-journalist-sexual-assault.cnn


      "On Sunday night—after Egypt’s first democratically elected president was announced—a young British journalist, Natasha Smith, was capturing the scene of jubilation in Tahrir. Families waved at her camera, welcoming her to Egypt, and fireworks erupted in the night sky. In a mere moment, she was dragged from her male companion into a frenzied mob in the hundreds. “Men began to rip off my clothes,” she wrote on her blog..........

      Hirveetä!

    • yksvaafakta

      Todella paska paikka. En suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni!!!!!

    • Weprou69

      Nyt oli uutisissa että 100 ihmistä siellä kuollut kun hanavedessä myrkkyjä. Kun alkaa infrastruktuuri pettämään kaiken kommelluksen jälkeen ja valtio ei pysy perässä. Herranjestas! Ei mennä ei vaikka mieli joskus teki ja mietityttää. Odotetaan pyramideja vielä vuosikymmen ainakin. Onhan noita.

      • Näin on

        Kummassa, Sharmissa tai Hurghadassa?

        Eipä turistikeitaita juuri muualla ole.


    • matkustavainenihmmin

      Heh, aloittajalla monta hyvää ponttia. Itse olen samaa mieltä, ei kannata matkustaa tuonne, maailma on täynnä hienoja ja parempia paikkoja!!!!

      • Matkaajan unelma

        Ja kaikki paljon kalliimpia. Eli hinta/laatusuhde on Egyptissä parasta.


    • hartsa

      Matkailijan on parasta nauttia (melkein) kaikesta mistä maksaa.
      Kaikkeen on meidän turvarajojemme ulkopuolella varauduttava. Matkustaessasi eri kulttuuriin, ole skeptikko. Kaikki ei ole sitä mitä unelmissasi odotat!
      Erilaisuus on rikkaus, yritä löytää siitä myös positiivisia asioita.
      Loma loppujen lopuksi on AINA irtautumista arjen paineesta.
      Kaikki kokemukset eivät vain aina ole positiivisia.Fiksuna otat selvää ko. kohteesta netin ihmeellisestä maailmasta, etukäteen. Olemme erilaisia joten arvostelut voisi arvioida demokratian asteikolla. Tästä huolimatta ole aina hieman SKEPTIKKO. Kohteessa teet vasta oman arviosi. SITÄ loppujen lopuksi saa MITÄ TILAA ja mitä siitä maksaa!!!

      • ell.lekuri

        Samaa mieltä, yhdyn edelliseen.
        Olen matkaillut n.60 eri maassa.
        Negatiivisyys on myös positiivisuutta, pessimmisti ei pety


    • ex-opas

      Olen ollut ihan riittävän monta talvikautta Egyptissä matkaoppaana, ja voin vain todeta, että kyllä 99%:sesti asiakkaat hankkivat ihan itse sen vatsataudin... on ollut vuosien saatossa hauska seurata asiakkaiden käytöstä, vaikka kuinka puhuisi hygieniasta, niin se puhe menee kuin kuuroille korville, olen tullut huomanneeksi, että asiakkaat pesevät kätensä vasta ruokailun jälkeen.... ei ennen sitä, ja sitten seuraavana päivänä tulevat urputtamaan, että on matkanjärjestäjän vika, kun istuvat pytyllä.

      Jos haluaa viettää lomaa Egyptissä, eikä halua sitä faaraon kirousta, eli ripulia, niin suosittelen El Gounaa, siellä on Hurghadaa huomattavasti pienempi riski altistua pöpöille, kunhan muistaa pestä ne kätöset, matkaoppaat eivät tee sitä asiakkaiden puolesta.

    • Liszsu
    • nippelikänny

      Kolme talvea vuokrakämpässä Luxorissa ilman yhtään ripulia! Kätöset pitää pestä aina kun mahdollista ja aina ennen ruokailua käsidesiä. On ihan omaa syytä jos ripuli tulee. Nyt on alullaan neljäs talvi ja voit seurata kokemuksia blogistani "kaamostapakoon.vuodatus.net"

      • Irma 60 v.

        Kiva. Yritän lueskella kuulumisiasi.


    • Aivan ihana

      Viikko vietettiin aivan satumaisen komeassa lomakylässä Sharmissa

    • hyivtittumitapaskaa

      Nostellaans ketjua ettei totuus P A S KA S T A UNOHDU!

    • mirkis

      "hyivtittumitapaskaa" menehän käymään Egypissä ensin että tiedät mitä puhut, lähemmäs 20 kertaa siellä käyneenä en ole koskaa kokenut mitään mitä sun aloitusviestissä luki. Ja kyllä, syön niin salaatit, majoneesit kuin kaikki muutkin kylmät ruua, käynyt katukahviloissa ja -ruokaloissa monet kerrat ja aina vaan terveenä olen ollut.

      • Matkaaja.

        Niin, Sinä olet siellä käynyt, hän ei. Hän on vain kuunnellut "isojen poikien" juttuja.


    • ennakkoluulotonpyy

      EI VOI KUN NAURAA SULLE !

      Ensinnäkin paskatauti on tullakseen jos tulee, (TULEE VAIKKA SUOMESSA) riippuu ihmisen elimistöstä kuka mihinkin altis ja jne.. sinä "hyivittumitäpaskaa" olet aika pettyny matkaasi ja niin poispäin se ei tarkoita että sinun PITÄÄ MOLLATA MAATA JA PILATA MUITTEN MATKAA tai matkaa harkitsevia, olen ollu egyptissä nyt 13 kertaa ja keväällä lähden 14 kerran. voin sanoa sen että se ei ole mikään uutinen että sieltä voi saada mahan löysäksi.. sinä urpo ota ensikerralla selvää egyptistä niin tiedät mitä odottaa.. nii ei tarttis sun koko perheen perseitten olla sekasin, ja ottakaa laskettelupuvut mukaan .
      ohhoh en voi muutaku nauraa sulle !

      • tyttö 60 v.

        Tulin viikon reissusta Hurghadasta eilen. Käytin ahkeraan käsidesiä ja pesin muutenkin käsiäni usein. Säästyin vatsataudilta. Hampaat kannattaa pestä pullovedellä tai keitetyllä vedellä. Kaupunki on tosi likainen, pölyinen. Muuten onnistunut matka.


    • yök-yök.......

      joo oli kuulemma hienot ilmat kokonaista 18 astetta lämmintä se viikko ite olinviikon sen jälkeen iski helle joka päivä 26-29 mit paikka on täysi pas.. isolla p likainen ja myyjät sikoja nälkäisiä kissoja kaikkialla säälittävä paikka ei tarvii lukea näitä totuutksi jos menee loma fiilis mulle se tuli vasta vantaan kentällä tullessa siis ei koskaan egyptiin yök . ja viesti on totta

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe