Lumia, ennakoiva tekstinsyöttö

luministi

Miten Lumiasta saa ennakoivan tekstinsyötön pois päältä?

126

28749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virtasenjaska

      Tarkoitat ilmeisesti Lumian toimintoa "Ehdota sanoja ja korosta kirjoitusvirheet"?

      Sen saa pois seuraavasti:

      ->Asetukset ->näppäimistö ->kirjoitusasetukset ->suomi ->Ehdota sanoja ja korosta kirjoitusvirheet

      • Lumianna800

        Oo...kiitos! Tääl oli jo koko tynnyri nurin sen kanssa! Edes liikkeestä en saanut apua tähän pulmaan!


      • pamulumia

        kiitos! Meinas jo hermot mennä. :-D


      • voimapoju98

        Kiitos vadin käännöstä


      • Koskikarat

        Tosi hieno juttu. Englanniksi kun kirjoitti ennakoiva räpelsi kaikki ihan perseelleen.


      • Otto L

        Osaatko jaska tai kukaan muu sanoa miksi toi paska lumia tekee seuraavaa:
        Käytän ennakoivaa useilla kielillä, mutta sepä ei tyydykään korjaamaan sanoja oikein vaan tekee ns. tuplatavutusta: Esim ruotsin kielen Ennakoivalla kirjoittaa "självklart" niin se kirjoittaa "sjsjälvklart". Försvinner muuttuu "föförsvinner" jne. AAAAAAAARGH MEENEEEE HERMO!!


      • Assi

        Kiitos vinkistä!!! Ja vielä tarkennus, että kun ottaa pois täpän Korjaa kirjoitusvirheet, poistuu jo tuo ongelma. Saahan se ehdotella sanoja kunhan ei muuttele niitä.


      • lkk
        voimapoju98 kirjoitti:

        Kiitos vadin käännöstä

        Kiitos avusta


      • thank you

        kiitoskiitos!!! sun viesti pelasti mut heittämästä tätä rakkinetta seinään ku viestin kirjotuksessa meni 2 kertanen aika


      • mummeli

        Voi tuhannet kiitokset täältäkin.Joutas kyllä pois tollaet aputoiminnot kännyistä.


      • Mörköasd

        Kiitos avusta, meinas jo hermot mennä! :D


      • hulluxi tulossa

        KIITOS!!!!!


      • kööp

        Virtasenjaskalle suurkiitokset !


      • Paveziano

        KIITOS IHAN SUUNNATTOMAN PALJON :D meinas mullakin mennä hermot toho kännyy :D (y)


      • Pete 48

        Kiitos..Lumia ihan ok puhelin kun vaan osaa käyttää..:) Minulla lumia 900.


      • ihanuus<3

        Kiitti paljon ;-) olin monta kertaa paiskata puhelimen seinään


      • Kiitollinen

        Kiiitos tosi tosi toooosi paljon. En löytänyt mistään apua ja olin vaihtamassa puhelinta.


      • Mokia-puhelimet

        Kiitos taas kerran! Oli kyl hermot menny jo aiemmi 630 Lumiaan ja se lensikin seinään... Nyt oli vaan 950 kysees ja sen verra hintava et ei oikee viittis rikkoa pelkästää tän ärsyttävän toiminnon takia. Mutta todellakin sanalla sanoen: KIITOS!


    • zzZzzzZzzZZZZZZZZZZZ

      Iso kiitos! Menee vati nurin tällästen kanssa. =)

    • xxx

      Syvä kumarrus ja kiitos. Vati oli nurin täälläkin. Kyllä googlettamalla löytyy melkein kaikki :)

      • lumiasiltikin

        Miten niin melkein?

        Kiitos vinkistä.


    • Mr.Montercristo

      Juu kiitoksia..Vati nurin myös täällä

    • dfg

      Vati korjattu myös mulla :) thnks

    • ads

      iso kiitos vaan, meinasipa hermot jo mennäkki :)

    • petriaa

      kiitoksia, ei ollut kovin intuitiivisesti tuo asetus.

    • Kuppi nurin

      Kiitokset tiedosta!

      • snöge

        Täältäkin iso kiitos


    • kiitoksiavaan

      vadin kääntämisestä

    • D_L

      Kiitos vinkistä!

    • amk

      Kiitos!!!!!! Alko olee vati täynnä mun kavereilla, kun kiireessää kirjotetut viestit oli kovin kryptisiä :D

    • Trapuuusen

      Kiitos ja kumarrus tulee täältäkin. Ensimmäistä kertaa tulee fiilis puhelimen oston jälkeen, oliko Lumia vika osto. Alkaa olemaan pää kyllä ihan jumissa tämän puhelimen kanssa, mutta kokeillaan nyt kun on kerran ostettukin! :)

    • Lumiahermopalaa

      Kiitos täältäkin. Kovin on vaikeaksi tehty noinkin yksinkertaisen asian muuttaminen. Nyt minunkin viesteistä saa jotain selvää.

    • Meikä vain!

      Kiitos tännekkin!

      Huomasin yhdellä palstalla kun käyttäjä sanoi; "se ennakoiva tekstinsyöttön poisottoa sai etsiä koirien ja kissojen kanssa" sit mulle heräs kysymys; "saako sen pois päältäkin?" :--D sit äkkiä google käyttöön ja nyt sain sen muutaman kuukauden tuskailun jälkeen pois käytöstä. Kiitos. Kyllä on tullu kirjoitettua aika mielenkiintoisia viestejä kiirreessä tai muutaman oluen jälkeen...

    • kartaanikunkku

      kiitos

      • Jemmamaisteri

        Terveisiä vaan sille nerokkaalle suunnittelijalle, joka osasi jemmata tuon äärimmäisen ärsyttävän toiminnallisuuden asetukset. Lumia oli lähdössä lapasesta, kun viestit oli ihan puuta heinää. Sinä arvoisa suunnitelija, olet heti mun jengissä, kun leikitään piilosta. Ykköstykki siinä lajissa !

        Ja kiitos sille, joka osasi tökätä oikeata mestaa ja jakaa tiedon muillekin.


      • keppari
        Jemmamaisteri kirjoitti:

        Terveisiä vaan sille nerokkaalle suunnittelijalle, joka osasi jemmata tuon äärimmäisen ärsyttävän toiminnallisuuden asetukset. Lumia oli lähdössä lapasesta, kun viestit oli ihan puuta heinää. Sinä arvoisa suunnitelija, olet heti mun jengissä, kun leikitään piilosta. Ykköstykki siinä lajissa !

        Ja kiitos sille, joka osasi tökätä oikeata mestaa ja jakaa tiedon muillekin.

        Joo, on tässä tulla puolisen vuotta tapeltua ton ennakoivan kanssa. Kaikki asetukset oon mielestäni käyny läpi mut kun ei vaan oo löytynyt. Toi on niin idioottimainen toiminto että onkohan ketään kuka sitä tarvii??


    • lumiaongelma

      kiitoooss!

      • EmppuEmelson

        Kiitos ja kumarrus täältäkin!


    • aaah, helpotus!

      Kiitos!! Loistavaa kun on ihmisiä jotka jaksaa vastata kyselyihin. Meinasi meikäläisenkin lumia lähtee parvekkeelta uusille maisemille, mut josko tää tästä pikkuhiljaa. Vähän kyllä kaduttaa kyseisen puhelimen osto..

      • kadutti ,kun ostin

        Samoin.Onneksi sain myytyä pois,enkä saannut mitä pyysin.


    • huomaaja.

      noissa on niiiiiiiin pienet 'näppäimet', että tekstin kirjoittaminen on lähes mahdotonta.

    • päivi

      Loistavaa, suurkiitos! Miks ihmeessä en heti tajunnut täältä vastausta etsiä?!

    • iso khitos

      Kiitti! Meinas jo hiki tulla!

    • Jallukallu

      Tarkoitat ilmeisesti Lumian toimintoa "Ehdota sanoja ja korosta kirjoitusvirheet"?

      Sen saa pois seuraavasti:

      ->Asetukset ->näppäimistö ->kirjoitusasetukset ->suomi ->Ehdota sanoja ja korosta kirjoitusvirheet

      Tuo ei kyllä toimi Lumian 900 mallissa, ysisatku on näiltäosin ottanut valtavasti pakkia, kuitenkin tekstiviestit on tätä päivää, luulisi yrityksen panostavan tähän, eikä päälliköitten varjeluun...

      • JonskuKatti

        Toimii 900:ssakin. Suurkiitos ohjeesta.


      • iihhaannaavviinnkkii

        Toimii mulla, itselläni on Lumia 900


    • JAAAh

      Todella suuret kiitokset! Olisin säästäny monta tuntia jos olisin suoraan googlesta ettiny ohjeita!

    • Rakastuneet

      Jess! Thanks!

    • 900

      no onpas lumiaukot pihalla !

    • pakollinen nimimerkk

      KIITOS!!

    • jompeli

      Joo meinas olla palasina puhelin =D kiitoksia paljon!

    • toivoton

      huhhuh, kiitos nyt täältäkin! :D

    • USA1

      Jos haluat puhelimen tunnistavan jonkin tietyn sanan jatkossa, kirjoita sana, napsauta sitä (sanaa siis) ja napauta sitten alempana sanan vieressä ehdotuspalkissa olevaa plusmerkkiä ( ). Sana tallentuu muistiin ja puhelin ehdottaa sitä myöhemmin.

    • Miksiköhän..

      noita ennakoivia tekstin-syöttöjä yleensä tehdään kun kukaan niitä ei kumminkaan käytä, itse poistan mokoman hetikättelyssä kaikista puhelimista mitä olen omistanut.

      • Miten niin kukaan?

        Minä käytän. Todella kätevä ja helpottaa kirjoittamista. Ei tarvi kuin osata seurata mitä ruudulla tapahtuu. En osaa lentää lentokoneella, miksiköhän niitä yleensä tehdään?


    • M

      Ihanaa kiitos!!

    • menneentalvenLumia

      Jäätävä viestiketju!
      Eilen hankin 900sen ja tuskailin ennakoivan kanssa.

      Kiitos!

    • meinashermomennä

      Jes pelastus tuli tännekin!!!

    • Kesan

      Minulla tämä lumia 800 tekee sitä, että se itse vaihtaa kirjoitettuun tekstiin sanan. Mun viestit on ihan hämäriä :) MUTTA kuinka on mahdollista, että minulla tuolla kirjoitusasetuksissa ei ole ollenkaan tuota Ehdota sanoja jne ??

    • LATUSKA

      Ptää painaa sitä kohtaa missä lukee valitsemasi kirjoituskielet. Mulla esim. suomi ja englanti.

    • lumia710

      Ei vaan onnistu Lumia 710:ssä. Apua!

    • Hessu vihaa Lumiaa

      Huh! KIITOS. Mua on hävettänyt mun lähettämät viestit ja asetus on ollut päällä myös sähköposteissa.. Helvetti kun on huonosti laadittu softa tämän osalta. Lumia 900:ssa toimii hieman eri tavalla, mutta yllä mainituin ohjein onnistuin poistamaan ennakkoinnin seuraavasti:

      Asetukset->näppäimistö->kirjoitusasetukset->näppäimistö (tätä ei tajua vielä erilliseksi näppäimeksi) -> ja vasta sieltä poista kaikki mitä haluat (ehdota sanoja ja korosta ja kirjoitusvirheet, korjaa kirjoitusvirheet ym.).

    • v

      nokia lumia on ihan huono puhelin näyttääkii niin romult
      sori vaa nyt nokia lumian ihastelijat ei sovi alle 12 vuotiaille
      huom jos oot alle 12 ei kannata ostaa

    • tanetane

      Luojalle kiitos tästä ketjusta!! Oon tän 610 kanssa tuskaillut jo pidempään, ja luulin ettei tästä saa sitä mitenkään pois, mutta tosiaan niinkuin joku tossa ylempänä sanoi, niin painaa siitä missä lukee ne kielet mitä käyttää, mullakin suomi ja englanti. Toimii varmaan noin 710ssäkin. Johan helpotti! KIITOS!

    • abuna

      Kiitos mahtavaa!

    • liian vaikeaa

      miten tämä onkin niin hankala käyttää, vanhemmat puhelimet on paljon helpompia ja osoiteetkin vaikea laittaa...ja mites kun soittaa vaikka soneralle ja pitäs kesken puhelun laittaa nunmero 1, kun ei tiedä mistä painaa ja katkeeko puhelu

    • jpk455

      google

    • sade

      Kiitos! Ihanaa! :)

    • nk

      kiitos. aivan paska puhelin. viestien kirjoittaminen on hitaampaa kun pullopostin lähettämin koska tulee niin paljon virhelyöntejä

    • H

      Kiitos tuhannesti :)

    • Lumia900

      Kiiiitooos, hermot meinas jo mennä!!!

    • raihna

      kitos täältäkin - tuskailu loppui, mutta olipa ufo toiminto 900:ssa - ja paljon muutakin mätää tässä versiossa - kaduttaa koko ostopäätös

    • Lumppu on jees

      JEE, tämä olikin ainoa ominaisuus josta en pitänyt puhelimessa. Nyt opin, miten saan asetuksen pois päältä ja lisäksi miten sanoja voi lisätä sanastoon. Tosin, nythän ei niitä sanoja tarvitse edes lisätä mihinkään.

      Paras viesti oli "Vois vetää kännit tänään" >> LUMIA >> "Vois vetää nännit tänään"

      Joo = Joi
      Ok = on
      Ajoitan = Ajouran
      Soin 2 lettua = söin 2 kettua, tää oli tosi hauska
      Sit = Sir

      jne.

    • nyt hyvä taas

      Kiitos, meinas puhelin lentää seinää viestejä kirjotellessa, uskomatonta miten ne voi pistää oletukseks tollasen toiminnon 100milj tuotekehityksen lopputuloksena.

    • Keke123123

      Muutenkin lumian valikoissa on epäloogisuutta mielestäni ja välillä hankala erottaa mikä on vain ohjeteksti ja mistä pääseekin uuteen valikkoon. Lumia 700 käytös.

    • risuaita

      Kiitos kiitos neuvoista ja Nokialle iso kasa risuja.

    • Lumia 610

      Noita 2 kirjaimen sanoja, kuten ok joka muuttuu on. Ei näytä edes pystyvän tallentamaan. Pidemmissä sanoissa saa tallennettua kyseisen sanan, kun valitsee sanan ja painaa ehdotuspalkista.
      Sanalle ok en ole tallentamista vielä onnistunut keksimään.
      Taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen Lumia kun noin yksinkertaista asiaa ei ole saatu kuntoon Mokialla.

      • helppo nakki

        Mokialla tarkoitat varmaankin Microsoftia?


    • Älykääpiö

      Auttas varmaan kun lukisit käyttöohjeet! Tääl jokku vitun ääliöt kyselee tollasia ja sit kun oikeesti on joku ongelma mihin ei ohjeistä löydy ratkasua ni eipä kukaa täällä viitti vastata, vittuillaan vaan. Joten.....

    • Kuppi oikeipäin

      KIIITOOOS!

    • Herrrrrmo meni

      Kiitos ja kumarrus tästä neuvosta

    • tuutikki>____

      äääää kiitos suuresti kun pelastitte hermoromahdukselta!!!!!!!

    • kiitollinen1

      Kiitti :) meinas kyl hermot mennä ku joutu kirjottaa joka toisen sanan 3 kertaa

    • pöllöpiä

      hienoa thäänks!

    • vafdafsfassaffsa

      Tallensin lauseen ensimmäisen sanan, joten alkukirjain on iso eikä sitä voi muuttaa :/? Kaikenlaista.

    • heka5

      Jei, kiitos! Rouva pelastettu hermoromahdukselta : )

    • parasta.

      Mahtavaa. Oikeesti. Täydellistä.

      T. hermot palo ja palasin vanhaan turvalliseen pariksi päiväksi ettei tarttenu tapella...

    • kiitollinen1

      Kiitokset avusta - täällä on käämi palanu moneen kertaan ja frendit saanu aivan käsittämättömiä tekstareita :)

    • Anti-hero

      Ja kiitos tosi paljon täältäkin kun ne hermot kertaalleen ehti mennäkin enkkuviestejä kirjoitellessa...

    • pystynäppis

      Mitenkäs saisi käyttöön 'vanhan' pystynumeronäppiksen käyttöön tekstinsyötössä ? Jostain asetuksista se kait tulee käyttöön jos aloittaa kirjoittamisen uudella viestillä, mutta jos vastaa viestiin, ei saa mistään käyttöön ?? Autossa jne hankala käyttää kun qwerty-näppis on niin pieni..

    • lumiaHaisee123

      KIIITOS!!!!!! PERKELE MENNY HERMOT TON SANOJEN TUNKEMISEN KANSSA. kiitos kiitos kiitos tästä langasta.

    • Benkkus

      Ostakaa nyt jo jumalauta iPhone tai HTC tai Samsung

      • Jippijaeeeeeee

        Kiitos ohjeesta. :D


    • menee hermo.

      Luulin jo että ongelma ratkeaa näillä ohjeilla mutta kun menin asetukset -> näppäimistö -> kirjoitusasetukset ->suomi niin siellä ei ole tuollaista "Ehdota sanoja ja korosta kirjoitusvirheet" - kohtaa ollenkaan. ?!? lumia 800 siis kyseessä.

      • Seinään lentää!!!

        Tuossa edellä kommentti jo helmikuulta,
        mutta NYT on minunkin 520:ssa sama juttu,
        ettei tuo annettu ohje täsmää,
        ei tosiaan ole tuote kohtaa "Ehdota..." jne.
        Hmmm? - Kokeilen taas, arghhh!


    • ...kele

      Jep. Nimimerkin "menee hermo" kanssa sama ongelma! ei ainakaan mun 8 satasesta löydy kyseistä kohtaa? Korostaa edelleen omia ehdotuksiaan ja liittää ne viestiin, vaikka itse kirjoitan toisin.

    • ...kele

      No niin, nyt onnistui. Eli, polku on ihan oikein, ->asetukset. ->näppäimistö, -> kirjoitusasetuset, sen jälkeen ->Suomi (mikä on hieman bouldattuna siinä ylhäällä), jollion avautuvasta näkymästä voi ottaa täpin ko. kohdalta pois. En ole kuitenkaan "satavarma" näkyikö alkuperäisillä asetuksilla ko. "suomi" kohtaa, vaan itse vaihdoin ensin alueen ja kielen Englanniksi ( ->asetukset ->alue kieli ->näyttökieli -> english -> request), sen jälkeen alkuperäistä polkua englannin murteella ko. kohtaan jossa minulla luki nyt "English, Suomi". näpäytä ko. kohtaa ja poista täppi avautuvan näkymän ylimmästä ruudusta, hyväksy muutokset ja se on siinä. Vaihdoin toki vielä sen jälkeen puhelimen kielen takaisin tuttuun Suomeen.

      • Seinään lentää!!!

        Upeeta tämä '...kele'-nimmarin ohje TOIMI minun Lumia 520:lle. Ihanaa, kiitos. Löysin kohan helposti ja kun kokeilin, hurraa, ennakoiva poissa! Minä en tarvinnutkaan ohjeistuksen loppuosaa, englannin ja suomen vaihtamisia.

        Nyt ei lennä laite seinään - vielä ...


    • lumia!!!

      oi jes! ei enää väärin käsityksiä/ymmärryksiä.... :D :D :D

    • Pablo Neruda

      Tuhannet kiitokset Jaska, tämä todella pelasti tilanteen! Muuten ollut yllättävän hyvä luuri, mutta tän takia meinasi jo mennä vaihtoon. Nokia vois tietty vaikka laittaa tän käyttöohjeeseen...

    • marzue

      Joo, kiitos! Itseki tuskaillut ton ennakoivan tekstinsyötön kanssa ikuisuuden. Lumia on kyllä onnistunu piilottamaan lähes kaikki asetukset jonnekin mistä niitä ei todellakaan osaa etsiä... Huoh..

    • liepuska2

      Kiitos! Ehdin jo vuoden taistelin tuon asian kanssa.

    • välkky01

      Sama onnistuu myös painamalla ruutu-näppäintä pitkään pohjaan tekstiviestiä kirjoittaessa.

      • 820

        Hyvä ja kiitos! Ainoa jäljellejäävä ongelma on että Lumia 820 kirjoittaa isoja kirjaimia kesken lauseen, usein lyhyitä sanoja tyyliin Se tai Ja tms. En ole kyllä ihan varma tapahtuuko tuota vain swe ja eng -moodissa.


    • kelesentään

      ISO kiitos!!!!!!!!!!!!!

    • Riittävä

      Kiitos KIITOS, loppui se kaksimielisten lähettely.
      Kerrankin "Olen jo tässä pihassa" jostain syystä
      viesti olikin mennyt "Olen jo tässä lihassa" ; )

    • kaketus

      ihanaa,,tää on lumian surkein ominaisuus,nyt seuraavan kimppuun se aina sammuu kun vastaan ja laitan poskelle

    • jofiweruerq

      no niin tietysti näytön kuuluu pimentyä jos se on soiton aikana ihon lähellä,ettei tule turhia kosketuksia jolloin voi vaikka puhelu katketa.

    • I fan

      Ohhoh, kiitos ja kumarrus näistä ohjeista! Melkein vuoden mulla on ollu toi Lumia 900 ja välillä frendit ei tosiaankaan ymmärrä mitä olen tarkoittanut viestilläni, kun sanakirja heittää sinne jotain ihan omia sanojaan. Näiden vinkkien ansiosta mun mielipide saattaa muuttuakkin Lumiasta. Katsotaan nyt. En kyl kans ymmärrä miks ihmeessä toi on tehty noin hankalaksi! Jo tää viestien määrä täällä, kertoo jotakin tosta ongelmasta! Pliis Nokia, jos teette älypuhelimen niin tehkää se kunnolla! Pakko sanoa, että edelleenkin liputan I Phonen puolesta, paljon helppokäyttöisempi.

    • Champpi

      Siis hyvä jos teillä MEINASI mennä hermot... Itsellä kyllä paloi useasti...

    • Kiitos2

      Kiitos. Todellakin meinasi mennä hermot!
      Kirjoittaa kesken lauseita isot ja pienet kirjaimet sekaisin; toivottavasti tuosta ominaisuudesta pääsee eroon myös.
      Sekä siitä, että kun joku soittaa niin pitää odottaa, että toinen sulkee puhelun ensiksi itse. Näyttö jumii niin, että ei pääse itse lopettaa puhelua.

    • joku vaan

      Iso Kiitos täältäkin ohjeista. :)
      Oli jo kaveritkin hermona mun viesteihin.

    • IBM

      Kiitos edelleen. Oli Lumia 800 joka oli viidettä kertaa näytönvaihdossa. Sain takuuna Lumia 900:sen. En ole tyytyväinen muuhun, kuin että on tullut Nokialle maksamaan minun Lumiat enemmän, kuin maksoin kauppaan. Vaimolle ostan kai sitten ekan iPhonen joululahjaksi, perheen ensimmäisen. Aiemmin vaimolla Android-Samsung. Lapsillakin uudehkot Samsungit kanssa. Minä en hallunnut Androidia, kun se on hiukka huono käyttää. Mutta kun enää ei saa kunnon puhelimia, joissa olisi näppääimetkin. Otin siis Nokian vanhasta muistista. Ja siinä sitä ollaan Microsoftissa, kun edes ennustavaa tekstinsyöttöä ei kukaan osaa sammuttaa. Ei ole hauskoja syöttövirheet - ainakaan samana päivänä.

    • 820

      Kannattaisikohan lukea käyttöohje. Älypuhelin on sentään aika monimutkainen laite.
      Lumia 820 käyttöohjeessa sivu 38 selvittää tämän asian.

    • nimetön1020

      KIITOS :D Lumia 1020:kin toimi tuo kirjoittamasi ohje!

      Manuskaa luetaan vasta savun hälvettyä ;)

    • saimi4

      Iso Kiitos sille joka ensimmäiseksi uskalsi kysyä :)

    • khkhkjh

      Saako kirjaimet laitettua allekkain, niin että painikkeet olisi isommat?

    • lumiaman

      Miten saan puhelimen lukittua niin, että tulevaan puheluun tarvii koodin myös....? Puhelimen käytöneston koodin löysin, mutta en tuleviin?

    • Seinään lentää!!!

      Hei virtasenjaska, minulla ei tule nuo ehdotukset?
      Eilen otin käyttöön uuden Lumia 520:n ja
      löysin tämän ketjun, jossa:

      "Tarkoitat ilmeisesti Lumian toimintoa "Ehdota sanoja ja korosta kirjoitusvirheet"?

      Sen saa pois seuraavasti:

      ->Asetukset ->näppäimistö ->kirjoitusasetukset ->suomi ->Ehdota sanoja ja korosta kirjoitusvirheet
      "
      Minulla menee tähän asti Asetukset ja Näppäimistö ja
      sitten saan valikoksi vain sen, että valitsen kielen (suomi),
      jos painan Lisäasetukset, tulee kaikki maailman kielet ehdolle.

      Siis Kirjoitusasetukset kohtaa ei ole... Ja tuon Suomi-valinnan jälkeen ei tule tekstiä "Ehdota sanoja ja korosta kirj.virheet" !

      Mikä ihme on? Miten mulla voi olla erilainen?
      Olen avannut Asetuksista kaiken mahdollisen, mutta ei löydy samalla tavalla kuin mitä tässä ketjussa ihmiset ovat löytäneet neuvosi mukaan. Siis Aputoiminnot ja vaikka mitä olen avannut ja etsinyt sopivaa kohtaa! - Mikä ihmeen maanantaikappale minulla on? Maksoi noin 100 e gigantissa. Nyt ajattelen, ei olisi kannattanut Lumiaa eikä ensinnäkään hipaisulaitetta!

      • JustMyFivePenny

        Painappa siellä sormella sitä kohtaa "Suomi", niin maailmaan tulee taas värit. Siinä kyllä lukee harmaalla alapuolellakin "muokkaa asetuksia napauttamalla"


    • meinannutlumialentää

      Kiitos todella paljon!!!

    • 625

      Kiitos, enpä huomannut lukea tuota tuossa kielen alla. Terveisin Lumia 625 Nero.

    • jep4

      Tuhannet kiitokset täältä myös! Lumian ennustava tekstinsyöttö on todella paska.

    • KTP

      Minulta meni jo hermot mut nyt saan kirjoittaa omalla murteella,kiitos vinkeistä !

    • Viäteri

      Kiitos! Niin vaan löytyy apuja vanhasta vastauksesta tämä päivän pulmaan.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe