Sielunpolku-verkosto

Rabsamurti

Hei,

Olen perustanut sielunpolku -verkoston kaikille henkisille etsijöille ja henkistä polkua kulkeville.

Jos jokin seuraavista on sieluasi lähellä niin liity toki:

-Universaali rakkaus
-Henkiset mestarit/opettajat
-kanavointi
-Sisäinen viisaus

Sydämellisesti tervetuloa!

6

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rabsamurti
      • Jumalan Sana

        varoittaa mm näin. Paavalin kirje koloss 2:8.

        >>Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeivoimiin eikä kristukseenMinä olen tie ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttaniJos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon


    • Ymmärrän, että nimimerkki "Jumalan Sana" on kirjoittanut hyvässä tarkoituksessa.

      Kuitenkin jokainen, joka on omaksunut jonkin aatteen tai uskonnon tai lahkon näkemykset ainoina oikeina ja sementoinut käsityksensä lopullisesti niihin, haluaa usein vilpittömästi varoittaa ihmisiä muista näkemyksistä ja lähtemästä oman näkemyksensä mukaisille "väärille poluille". Näin taas tässäkin tapauksessa, vaikkakin kauniisti ja kiihkottomasti ilmaistuna.

      En halua hyökätä minkään uskonnon tai aatteen kimppuun. Jokainen uskokoon niin kuin oikeaksi näkee ja edetköön sillä tiellään niin pitkälle kuin se on mahdollista.
      Tosiasiahan on, että jokainen tulee uskollaan autuaaksi, mutta kannattaa tietenkin katsoa että se, mihin uskoo, ja mitä se usko teettää,on oikein kaikkia kohtaan.
      Ja niin kuin vanha sanonta asian ilmaisee, "kaikki tiethän vievät Roomaan", eli tässä tapauksessa kaikki tiet lopulta vievät Alkulähteeseemme, "Jumalaan". Toiset tiet vain ovat pidempiä, toiset lyhyempiä.

      En tiedä mistä yllä olevalla "sielunpolku"-sivustolla puhutaan tai tullaan keskustelemaan, mutta koska tämä on Ihmeiden Oppikurssi-palsta, niin katson asioita sen (IOK:n) näkökulmasta.

      Raamatusta ei löydy ainoatakaan Jeesuksen kirjoittamaa lausetta. Kaikki sen kirjoitukset ovat ihmisten laatimia kertomuksia, joissa he kertovat asioista omien käsitystensä mukaisesti. Useimmat Uuden Testamentin kirjoitukset on lisäksi laadittu kauan Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen ja niitä on aikain saatossa muuteltu kulloisenkin valtaryhmittymän etujen mukaisiksi. Lisäksi teksteihin on tullut valtavasti muutoksia myöhempien käännösten ja kopiointien aikana.

      Paavalin kirjeet ovat siis hänen omia käsityksiään, eivät Jumalan sanaa. Hänen käsityksiinsä vaikuttivat paljon vanhat kirjoitukset, joita hän piti totena, ja sen vuoksi yritti ymmärtää Jeesuksen opetuksia niiden valossa, ja siksi opetukset vääntyivät muuksi, kuin Jeesus oli alun perin tarkoittanut.
      Paavalihan oli alunperin roomalainen Saulus, joka vastusti kristittyjä ja tappoi heitä, ajan tavan mukaisesti. Näin siis ennen kuin hän sai oman kokemuksensa Jeesuksesta. Sen jälkeenhän hän muuttui, ja alkoi tulkita Jeesuksen opetuksia omien käsitystensä pohjalta. Hän teki usein hyvää työtä, mutta olivatko ne Jeesuksen opetuksia...

      Näistä syistä Raamatusta on erittäin vaikea löytää todellisia Jeesuksen opetuksia, vaikka siellä on paljon hänen suuhunsa laitettuja sanoja ja hänen tekemäkseen väitettyjä tekoja.

      Jos ennen ennakkoluuloista lausuntoa todella lukee Ihmeiden Oppikurssia ja perehtyy sen teksteihin, ja vielä ymmärtää ne, alkaa ymmärtää myös Raamatun sanomaa. Siis sitä oikeaa asiaa, joka kyllä vielä sieltä löytyy, kun tietää.
      Minun uskoni Jeesukseen ja Raamatun tuntemukseni on huomattavasti kasvanut IOK:n lukemisen jälkeen. Siinä selvitetään, mitä hän aikanaan opetuksellaan tarkoitti, ja se on avannut minun silmäni näkemään ja saanut minut ymmärtämään paremmin myös Raamatun tekstejä.

      IOK:n mukaan esim. mikään ei oikeuta hyökkäämiseen. Siellä selvitetään myös mitä tarkoitti "toisen posken kääntäminen" jne.
      Ihmeiden oppikurssi on kuitenkin niin tiivistä tekstiä ja kirjoitettu kahdelta tasolta katsoen, että sen ymmärtämiseksi kannattaa ensin lukea vaikkapa Gary R. Renardin kirja "Maailmankaikkeus katoaa". Kirjan lukemisen jälkeen on saanut jo hyvän käsityksen siitä, mistä IOK:ssa puhutaan ja alkaa ymmärtää kurssin tekstejä paremmin, kun tietää jo vähän perusteista ja siitä mihin opetuksella pyritään.

      Minä olen tie ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

    • Jumalan Sanasta

      eli raamatusta jokainen Jeesukseen uskova löytää ravintonsa. Ensim Pietarin kirje 2:2.

      >>Ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset SANAN VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ MAITOA, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseenJa tietäkää ennenkaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä: sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan PYHÄN HENGEN JOHTAMINA ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta Piet toinen kirje 1:20,21.

      Ed jakeista huomaamme, että Jumala Pyhän Henkensä kautta vaikutti mm Pietarissa Raamatun tekstien kirjoittamisen.

      Raamattu on Jumalan tahdon ilmoitus ihmisille. Jumala joka loi ihmisen, tietää kyllä luotujensa perustarpeet. Jeesushan sanoi opetuslapsilleen ettei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee.

      Siksi uskova saa tyydyttää hengen nälkänsä aidolla Jumalan Sanalla. Niinkuin vastasyntynyt tarvitsee maitoa elääkseen, niin tarvitsee uskova Jumalan Sanaa.

      Raamattu todistaa tämän Sanan olevan elävä ja voimallinen. Lukematon on se ihmisjoukko jotka ovat Sanaan uskoneet ja turvanneet. Sanassa on uuden elämän voima niille jotka ovat nöyrtyen pyytäneet Jeesuksen elämänsä Herraksi.

      >>Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon

    • Witchhh

      Jokainen saa levittää henkilökohtaista uskontoaan ja leimata kaikki muut uskonnot vääriksi. Ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa uskontoa. Minusta Sielunpolku on hieno idea!

    • kurssilainen

      Witchhh: Ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa uskontoa.

      Niin ei ole yhtä ainoaa oikeaa uskntoa, mutta on olemssa tietoa sellaisista laeista jotka eivät ole riippuvaisia äänestyspätöksistä eikä melipiteistä.

      Kun olet sielun polun ja kaiken muun käynyt läpi katso Ihmeiden oppikurssia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe