eri imetysasento - vauva ei saa maitoa?

tyhmä imettäjä

Hei!
Eli minulla on 4-viikkoinen vauva. Olen täysimettänyt häntä. Meillä on alusta asti ollut ongelmia imetyksen kanssa kaikissa muissa asennoissa paitsi makuultaan. En voinut kahteen ensimmäiseen viikkoon imettää istuallaan, joten opettelimme makuuasento-imetyksen oikein hyvin. Nyt olen sitten alkanut opetella istuen imetystä (tai siis olen yrittänyt opetella jo 2 viikkoa), sillä olisihan se kohtalaisen kätevää hallita... Missään kaupoilla tms. kun ei voi makuulleen heittäytyä imettämään.

Eilen esim. imetin istuallaan päivällä lähes kaikki imetykset. Vauva on rinnalla, ottaa otteen ja alkaa imeä. Imetykset ovat kestoltaan lyhyempiä kuin makuultaan imetykset. Vauva nukahtaa herkästi rinnalle. Välillä hän kuitenkin herää heti 5 min. päästä ja kun tarjoan samaa rintaa makuuasennossa, hän saattaa imeä vielä kymmenenkin minuuttia.
Näen istuallanikin imettäen, että maitoa tulee, välillä sitä valuu hieman vauvan suupielestä. Tämä on siis aina imetyksen aluksi. Loppuimetyksen aikana ei maitoa näy.
Minulla on melko suuret ja raskaat rinnat. Olenkin miettinyt, voiko imetysote höllääntyä kun rinta tyhjenee kun vauva on siinä hetken ollut? Yritän kyllä tukea rintaa toisella kädellä, mutta se on hankalaa rinnan ollessa löysä.

Mielestäni eilen pissaa tuli vähemmän kuin ennen, ja vauva ei kakannut ollenkaan (yleensä kakkaa päivittäin, välit max.36h). Nyt edellisestä kakkauskerrasta on 39h. Yöllä imetin tietysti makuullaan, ja aamun pissaa on tullut taas runsaasti.

Eli kysymys kuuluu, onko mahdollista ettei vauva saa riittävästi maitoa kun imetän istualtaan? Hän oli kuitenkin ihan pirteä koko päivän eilen, ja imetysvälit olivat päivällä n.2h ja illalla tiheämmin, eli ihan meidän normaalin rytmin mukaan.

Luin jostain, että kun vauva on imemään oppinut niin hän imee vaikka pää alaspäin... Noh, ei ilmeisesti meidän vauva.
Olisin tosi tosi tosi kiitollinen jos joku fiksumpi ottaisi asiaan kantaa!!

1

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löklöölökl

Menee varmaan niin että istualteen imetettäessä maito tulee nopeemmin ja helpommin kuin makuulteen imetettäessä. Mä ainakin jouduin vaihtaan imetysasennon yhdessä vaiheessa kokonaan makuultaan tapahtuvaks kun vauva rupes aina yskiin istualteen imetettäessä ja maidot lensi ympäriinsä kun tuli niin kovalla paineella. Oon myös lukenut jostain et kun alottaa imetyksen synnärillä niin maidonherumisen takia se kannattais tehdä istualteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      264
      9902
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      193
      5644
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      162
      5220
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      74
      4875
    5. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      212
      2439
    6. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      12
      2269
    7. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      352
      2003
    8. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      0
      1820
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      21
      1665
    10. Minkälainen auto

Kaivatullasi on? Väri/Merkki? :)
      Ikävä
      90