lastentarhanopettajat huutavat koko ajan?? Sen takia monilta lapsilta puuttuu puheääni kokonaan. Opitaan, että aina pitää huutaa. Miksi ei desibelejä seurata? Opetutsihmiset pitävät pahempaa melua kuin katuporat. Ja vieä koko ajan ja joka paikassa.
Miksi oettajat ja
8
145
Vastaukset
- hyväkuuloinen
Mistähän olet saanut tuollaisen käsityksen? Jos opettaja huutaisi, hän ei kauaa opettaisi. Kenenkään ääni ei kestäisi sitä. Meillä eivät siis ammattitaitoiset opettajat huuda. Sijaiset joskus intoituvat huutamaan, kun yrittävät saada äänensä kuuluviin meluavien lapsien ylitse.
- meluapina
Päiväkodeissa on tutkitusti meluisaa, mutta melu ei johdu lastentarhanopettajista vaan päiväkodin huonosta akustiikasta ja liian suurista lapsiryhmistä.
- opex
Kokeilepa itse huutaa työpäivän pituus. Siinä taitaisi äänesi loppua parissa tunnissa. Mutta joo, pojot niille jotka jaksavat huutaa koko päivän joka päivä kymmeniä vuosia putkeen. Onneksi on kesälomat:)
- Sairauslomalla
Kyllä on kummallinen käsitys. Minä ainakaan en huuda, paitsi jos käämit käryää, ja sitä ei tapahdu usein, pari kertaa kouluvuoden mittaan.
Totta on kyllä, että jos ei huomaa kiinnittää asiaan huomiota, saattaa luokkatilanteessa ääni nousta, kun yrittää hälyn yli saada äänensä kuuluviin huonossa akustiikassa. Olenkin päättänyt, että en luokassa koskaan korota ääntäni, vaan odotan, että oppilaat hiljenevät ja kuuntelevat. Tämä kyllä vaatii itsekuria niin minulta kuin oppilailtakin, mutta sen pystyy oppimaan. Oppilaat tietävät jo, että minun kanssani ei kannata yrittää kilpailla kuuluvuudessa. Siitä ei tule kilpailua.- apuaaaa00
Ilmeisesti on kuulo mennyt sinulta. Missään ei törmää niin moneen pakotetulla, rumalla äänellä huutaviin ihmisiin kuin koulussa. Useimmat kiljuvat vielä opettajainhuoneessa ja vapaa-ajallakin.
- Akorvanen
apuaaaa00 kirjoitti:
Ilmeisesti on kuulo mennyt sinulta. Missään ei törmää niin moneen pakotetulla, rumalla äänellä huutaviin ihmisiin kuin koulussa. Useimmat kiljuvat vielä opettajainhuoneessa ja vapaa-ajallakin.
Melutason voi helposti selvittää desibelimittarilla, jonka voi Nokian sivuilta imuroida kännykkään.
- epottaja
Puhutaanko kotona toinen toisensa päälle koskaan oikein kuuntelematta? Huudellaanko huoneesta toiseen? Keskeytetäänkö puhuja omilla asioilla? Onko lapsi tottunut siihen, että hänen asiansa on aina kaikkein tärkein ja sen saa tulla huutamaan vaikka kahden puhujan väliin? Huudatetaanko musiikkia ja telkkaria niin, että aina on taustahälyä? Vaihdellaanko telkkarikanavia koskaan mihinkään keskittymättä? Pauhaako autossa poppi, jonka yli joutuu huutelemaan penkkiriviltä toiselle?
Eipä tietenkään. Kotona keskustellaan hiljaa ja sivistyneesti. Korkeintaan klassinen musiikki soljuu hiljaisena taustalla. Lapsille ei koskaan koroteta ääntä. Lapset eivät edes tiedä, mitä huutaminen on, ennen kuin paha päiväkodin täti heille sen tavan opettaa. Tottahan se on, että opet pilaavat mamman mussukat. Ihan joka tavalla. Ihan tahallaan.- ansaD
Olen ihmeekseni huomannut, että jotkut lapset eivät reagoi normaaliin puheääneen ollenkaan. Ovat varmaan kasvaneet armeijassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että337703- 51661
- 109648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574