"Erityinen varovaisuus tarpeen etenkin Siinailla." sanoo UM

terttu

40

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terttu

      "Viranomaiset eivät kykene valvomaan lomakeskusten ulkopuolella maanteiden turvallisuutta."

      Jäikö siihen retkien teko kohteesta vai onko tähänkin matkatoimistoilla edelleen joku parempi selostus? Ja tuossa ei puhuta liikenneturvallisuudesta, vaan niistä kaappauksista ym.

      • heka69

        kumpa ihmiset ymmärtäisivät pysyä tuolta poissa!


    • pois pahanilmanlintu

      Rauhoitu jo! Mitä sinä muista kannat noin kovasti huolta? Kyllä varmasti jokainen matkalle lähtijä, oli kohde mikä tahansa, tiedostaa riskit. Anna jo olla.

      Et saa tuolla mitään muuta aikaiseksi, kuin pahan mielen näin matkaa odottavissa. Pitäisi varmasti jättää tämä palsta sinun yksinpuheluita varten ja keskittyä miettimään, mitä pakata reissuun mukaan. Toisaalta taas en niin halua tehdä, koska täältä saa ihan varteenotettavia vinkkejä matkalle.

      • terttu

        kirjoitan samalla nimimerkillä. joten ÄLÄ LUE! yksinkertaista...


      • terttu

        Enkä minä kenellekkään mitään pahaa toivo!!! Mutta on tämä kai muutankin kuin vinkkipalsta...?


      • 2+2
        terttu kirjoitti:

        kirjoitan samalla nimimerkillä. joten ÄLÄ LUE! yksinkertaista...

        Täytyy näin sivusta sanoa, että on todella vaikea olla lukematta viestejäsi Terttu, koska niitä tuntuu olevan vähän joka ketjussa.

        Itse toivon matkustussivuilta konkreettisia vinkkejä ja neuvoja kokeneemmilta matkailijoilta. En niinkään matkansa peruneilta nettisurffaajilta, joiden elämää muiden matkat tuntuvat kovasti katkeroittavan..

        Yhdyn siis edelliseen: Rauhoitu jo!


      • terttu
        2+2 kirjoitti:

        Täytyy näin sivusta sanoa, että on todella vaikea olla lukematta viestejäsi Terttu, koska niitä tuntuu olevan vähän joka ketjussa.

        Itse toivon matkustussivuilta konkreettisia vinkkejä ja neuvoja kokeneemmilta matkailijoilta. En niinkään matkansa peruneilta nettisurffaajilta, joiden elämää muiden matkat tuntuvat kovasti katkeroittavan..

        Yhdyn siis edelliseen: Rauhoitu jo!

        En mielestäni ole puuttunut kenenkään vinkkihakuisuuteen. Ymmärrän, että se täällä on tärkeintä. Ja olen hyökännyt vain niitä vastaan, jotka esittäytyvät mainitseminasi "kokeneina matkailijoina", ja puhuvat turvallisuudesta ja tilanteesta maassa... kuitenkaan koskaan tarkistamatta mitä siellä oikeasti tapahtuu.

        Kuten nyt tämä matkustustiedote. Miten monta! kertaa! siihen on täällä viitattu kenekään sitä, (lähdettä), esittämättä. Sivujen "kokeneiden" matkustajien pitäisi pysyä lestissään ja rajoittaa ohjeensa niihin "vinkkeihin", ja jättää muut keskustelut muista aiheista kiinnostuneille.

        Enkä ole ollenkaan katkera, rantakun odottaa jo ylihuomenna! ;)


      • 2+2
        terttu kirjoitti:

        En mielestäni ole puuttunut kenenkään vinkkihakuisuuteen. Ymmärrän, että se täällä on tärkeintä. Ja olen hyökännyt vain niitä vastaan, jotka esittäytyvät mainitseminasi "kokeneina matkailijoina", ja puhuvat turvallisuudesta ja tilanteesta maassa... kuitenkaan koskaan tarkistamatta mitä siellä oikeasti tapahtuu.

        Kuten nyt tämä matkustustiedote. Miten monta! kertaa! siihen on täällä viitattu kenekään sitä, (lähdettä), esittämättä. Sivujen "kokeneiden" matkustajien pitäisi pysyä lestissään ja rajoittaa ohjeensa niihin "vinkkeihin", ja jättää muut keskustelut muista aiheista kiinnostuneille.

        Enkä ole ollenkaan katkera, rantakun odottaa jo ylihuomenna! ;)

        Mukavaa, että ranta odottaa. Mukavaa sinulle sekä meille täällä vielä matkastamme haaveileville.


      • terttu
        2+2 kirjoitti:

        Mukavaa, että ranta odottaa. Mukavaa sinulle sekä meille täällä vielä matkastamme haaveileville.

        Ja mitä parhainta lomaa teille myös! Hieno loma siitä teille tulee, ei se nyt kuitenkaan mikään Afghanistan ole! ...nämäkin kirjoitukset (omanikin) vähän perspektiiviin...


      • kohta egyptiin!
        2+2 kirjoitti:

        Mukavaa, että ranta odottaa. Mukavaa sinulle sekä meille täällä vielä matkastamme haaveileville.

        Nimenomaan! Mukava että sinä pääset matkalle ja VIELÄ mukavampaa meille muille palstalaisille kun sinä lähdet täältä vähäksi aikaa aiheuttamasta pahaa mieltä. Terttu, jokaisella on varmasti itselläänkin järki päässä ja jokainen tietää tilanteen ja kukaanhan sinne ei esim. lapsiaan veisi, jos se olisi noin kamalaa ja vaarallista mitä sinä täällä lietsot. Älä pilaa omaa lomaasi vierailemalla sen aikana täällä palstalla =)! Hyvää matkaa!!


      • terttu
        kohta egyptiin! kirjoitti:

        Nimenomaan! Mukava että sinä pääset matkalle ja VIELÄ mukavampaa meille muille palstalaisille kun sinä lähdet täältä vähäksi aikaa aiheuttamasta pahaa mieltä. Terttu, jokaisella on varmasti itselläänkin järki päässä ja jokainen tietää tilanteen ja kukaanhan sinne ei esim. lapsiaan veisi, jos se olisi noin kamalaa ja vaarallista mitä sinä täällä lietsot. Älä pilaa omaa lomaasi vierailemalla sen aikana täällä palstalla =)! Hyvää matkaa!!

        Kuka lietsoo? Ulkoministeriökö? Enhän minä noita suosituksia kirjoita. :))))


      • fgfgghcvb
        terttu kirjoitti:

        Kuka lietsoo? Ulkoministeriökö? Enhän minä noita suosituksia kirjoita. :))))

        Joo... Ottamatta mitenkään kantaa tuohon UM:n tiedotukseen... En jaksa edes sitä lukea. Olen ensikuussa Egyptiin menossa ja käyn UM:n sivuilta ainoastaan katsomassa sen, josko sinne tulisi "matkustuskielto" ilmoitus...

        Mulla on kokemusta eräästä Aasian maasta... Olin työnanjana maksamalla reisulla siellä lähes 2 vuotta. Koko komennukseni ajan siellä oli sotatila. Oli viikonkin ulkonaliikkumiskielto ja useita kertoja muutamia päiviä. Silti suomen UM vain suositteli, että kyseistä maata kannatti välttää.
        Mitään ei tietenkään meille tai työkavereille sattunut, eli ainakin minä osaan suhtautua UM:n varoituksiin asiaan kuuluvalla tavalla. Joitakin asioita liioitellaan, mutta niin kauan kun ei tule suositusta pysyä maasta pois, niin kauan minä sinne matkustan. Olen kyllä jälkikäteen miettinyt, että miksi meitä ei komennettua sieltä pois... Väliin oli pahaakin jälkeä kapinallisten ommien jäljiltä.
        Turisteja kuitenkin maahan saapui päivittäin. No Suomalaiset matkanjärjestäjät kyllä peruivat yhden kauden eli joku ainakin otti UM:n suosituksen vakavasti.

        Nyrkkisääntönä... Turha peltätä, jos Suomalainen matkanjärjestäjä ei matkaa peru :-)


      • terttu
        fgfgghcvb kirjoitti:

        Joo... Ottamatta mitenkään kantaa tuohon UM:n tiedotukseen... En jaksa edes sitä lukea. Olen ensikuussa Egyptiin menossa ja käyn UM:n sivuilta ainoastaan katsomassa sen, josko sinne tulisi "matkustuskielto" ilmoitus...

        Mulla on kokemusta eräästä Aasian maasta... Olin työnanjana maksamalla reisulla siellä lähes 2 vuotta. Koko komennukseni ajan siellä oli sotatila. Oli viikonkin ulkonaliikkumiskielto ja useita kertoja muutamia päiviä. Silti suomen UM vain suositteli, että kyseistä maata kannatti välttää.
        Mitään ei tietenkään meille tai työkavereille sattunut, eli ainakin minä osaan suhtautua UM:n varoituksiin asiaan kuuluvalla tavalla. Joitakin asioita liioitellaan, mutta niin kauan kun ei tule suositusta pysyä maasta pois, niin kauan minä sinne matkustan. Olen kyllä jälkikäteen miettinyt, että miksi meitä ei komennettua sieltä pois... Väliin oli pahaakin jälkeä kapinallisten ommien jäljiltä.
        Turisteja kuitenkin maahan saapui päivittäin. No Suomalaiset matkanjärjestäjät kyllä peruivat yhden kauden eli joku ainakin otti UM:n suosituksen vakavasti.

        Nyrkkisääntönä... Turha peltätä, jos Suomalainen matkanjärjestäjä ei matkaa peru :-)

        Matkanjärjestäjät tekevät rahaa, eivätkä peru mitään ennekuin jotain karmeaa tapahtuu. Ja sellaista "matkustuskieltoa" ei koskaan tule Ulkoministeriöltä. Ei ole tullut Syyriaan eikä Libyaankaan! Ei kuulu niiden tehtäviin!

        Matkustat siis suomalisella matkatoimistolla? Oliko Aurinkomatkat? Se taitaa vielä olla ainoa "suomalainen" matkatoimisto. Deturin ja Hispanian omistaa ties ketä, ja Finnmatkat kuuluu massiiviseen TUI-konserniin, josta egyptiläiset omistavat osansa. Siinä ei ole mitään "suomalaista", muutakuin nimi.

        Noilta luotettavilta ei suomalaisiltako, ja varsinkin egyptiläisiltä omistajiltako odotat sitä "matkustuskieltoa"? :DDDD UM:ltä sitä kun ei koskaan tule.

        Turvallista matkaa! Matkatoimistojen luomassa unimaailmassa!


      • fjdkösa
        terttu kirjoitti:

        Matkanjärjestäjät tekevät rahaa, eivätkä peru mitään ennekuin jotain karmeaa tapahtuu. Ja sellaista "matkustuskieltoa" ei koskaan tule Ulkoministeriöltä. Ei ole tullut Syyriaan eikä Libyaankaan! Ei kuulu niiden tehtäviin!

        Matkustat siis suomalisella matkatoimistolla? Oliko Aurinkomatkat? Se taitaa vielä olla ainoa "suomalainen" matkatoimisto. Deturin ja Hispanian omistaa ties ketä, ja Finnmatkat kuuluu massiiviseen TUI-konserniin, josta egyptiläiset omistavat osansa. Siinä ei ole mitään "suomalaista", muutakuin nimi.

        Noilta luotettavilta ei suomalaisiltako, ja varsinkin egyptiläisiltä omistajiltako odotat sitä "matkustuskieltoa"? :DDDD UM:ltä sitä kun ei koskaan tule.

        Turvallista matkaa! Matkatoimistojen luomassa unimaailmassa!

        Kyllä Syyrian matkustustiedotteessa lukee, että sinne matkustamista pitäisi välttää. Kieltää ei voi ketään, kun ollaan kuitenkin vapaita ihmisiä.


      • terttu
        fjdkösa kirjoitti:

        Kyllä Syyrian matkustustiedotteessa lukee, että sinne matkustamista pitäisi välttää. Kieltää ei voi ketään, kun ollaan kuitenkin vapaita ihmisiä.

        Niinpä. Mutta paljon puhuttua "matkustuskieltoa" ei ole olemassa, eikä sitä siis turhaan kannata odotella.


      • asdsddfssdfsdf
        terttu kirjoitti:

        Niinpä. Mutta paljon puhuttua "matkustuskieltoa" ei ole olemassa, eikä sitä siis turhaan kannata odotella.

        Kuten terttu huomasit... Sana matkustuskielto oli sitaateissä, niin kuin itsekkin käytit.
        Ei tietenkään ketään voi kieltää matkustamasta maahan, mutta en keksinyt tarpeeksi kovaa synonyymiä sanelle suositus, siksi käytin sitaatteja.

        Ja kyllä terttu ne matkatoimistot ovat huolissaan matkaajistaan ja peruvat kyllä kaikki lennot maahan, jossa ei todellakaan ole turvallista, siinä ei enään raha paljoa paina.

        Jos olisit lukenut ensimmäisen viestini ajatuksella olisit ehkä huomannut, että olen asunut maassa, mihin kaikki matkanjärjestäjät peruivat yhtenä kautena kaikki matkansa.

        Viimevuonnakin Egyptin matkoja vaihdettiin kanariansaarille ja jos vaihto ei kiinnostanut niin sai rahansa takaisin. Eli kyllä ne matkanjärjestäjät niitä matkoja peruvat kun uhkaa on. Rahalla ei ihmishenkiä korvata.


    • 76+87

      Onneksi on muitakin maita mihin voi matkustaa kuin Egypti.Terttu,olet ihan oikealla asialla ja varoitus matkaajille käy ihan mistä tahansa Egyptiin liittyvästä kuten yletön huijaaminen ja kusetus.

    • /&%(/&
      • Tosi on

        Menivätkö jauhot sekaisin?

        Tässä tuolta linkkisivulta:
        MTV3:n toimittajan ahdinko Ateenassa:
        Kyynelkaasua ja Suomi-vihaa
        Maanantai 13.2.2012 klo 10.14

        MTV3:n kirjeenvaihtaja Kari Lumikero joutui keskeyttämään suorana lähetetyn raporttinsa kyynelkaasun vuoksi Seitsemän uutisissa sunnuntaina.

        Niin, Kreikkaan on vaarillista matkustaa. Välttäkää Kreikkaa ja sen saaria.


    • Kysyn vaan

      Koska olet ajatellut käväistä katsomassa, miltä siellä todellisuudessa näyttää?

      • terttu

        Mieli tekisi mennä, mutta toistaiseksi uskon uutisiin ja Egypti on pannassa nyt turvallisuuden (Matkustustustiedote) ja monen muunkin otsikon vuoksi.

        Tänään: Armeija jatkaa kampanjaansa ulkomaalaisia vastaan, YK:n työntekijä ammuttu Kairossa, Kylä potkaisi kristityn perheen ulos, australialainen pidätetty, 6 amerikkalaista odottaa oikeudenkäyntiä...

        Googlaa, sieltä ne löytyvät, ainakin englanniksi.

        Itse en valitse kohdettani, tutkimatta ja vähääkään miettimättä minne ja kenen käyttöön rahani menevät.


      • Matkaaja.
        terttu kirjoitti:

        Mieli tekisi mennä, mutta toistaiseksi uskon uutisiin ja Egypti on pannassa nyt turvallisuuden (Matkustustustiedote) ja monen muunkin otsikon vuoksi.

        Tänään: Armeija jatkaa kampanjaansa ulkomaalaisia vastaan, YK:n työntekijä ammuttu Kairossa, Kylä potkaisi kristityn perheen ulos, australialainen pidätetty, 6 amerikkalaista odottaa oikeudenkäyntiä...

        Googlaa, sieltä ne löytyvät, ainakin englanniksi.

        Itse en valitse kohdettani, tutkimatta ja vähääkään miettimättä minne ja kenen käyttöön rahani menevät.

        Niin se vaan on. Ne, jotka ovat siellä käyneet, haluavat sinne uudestaan.

        Ne muut taas keksivät kaikenlaisia tekosyitä, miksi eivät voi matkustaa.


      • Tosi on
        terttu kirjoitti:

        Mieli tekisi mennä, mutta toistaiseksi uskon uutisiin ja Egypti on pannassa nyt turvallisuuden (Matkustustustiedote) ja monen muunkin otsikon vuoksi.

        Tänään: Armeija jatkaa kampanjaansa ulkomaalaisia vastaan, YK:n työntekijä ammuttu Kairossa, Kylä potkaisi kristityn perheen ulos, australialainen pidätetty, 6 amerikkalaista odottaa oikeudenkäyntiä...

        Googlaa, sieltä ne löytyvät, ainakin englanniksi.

        Itse en valitse kohdettani, tutkimatta ja vähääkään miettimättä minne ja kenen käyttöön rahani menevät.

        Mene Kreikkaan. Heh heh. Mene Kreikkaan.

        Rahasikin ovat jo siellä.


      • terttu
        Tosi on kirjoitti:

        Mene Kreikkaan. Heh heh. Mene Kreikkaan.

        Rahasikin ovat jo siellä.

        :)) kohta ne ovat myös Egyptissä. EU kun suunnitelee antavansa islamisti- ja armeijajohtoiselle Egyptille 11 miljardia euroa myös sinun rahojasi tulevan kahden vuoden sisällä.


      • terttu
        Tosi on kirjoitti:

        Mene Kreikkaan. Heh heh. Mene Kreikkaan.

        Rahasikin ovat jo siellä.

        Ja itse viet lisää! "Menikö jauhot sekaisin"...


      • Näin on!
        terttu kirjoitti:

        Ja itse viet lisää! "Menikö jauhot sekaisin"...

        Koskahan Egyptissä käymättömät oppivat, että turistikohteet ovat jotain ihan muuta kuin Egypti yleensä. Sama pätee kaikkialle muuallekin.


    • pois pelottelijat

      Hyvinkin kanaattaa varovaisuutta nykyään ihan joka paikassa.
      Suomikin on maa jossa on kaikkea mahdollista, voi joutua ryöstetyksi ja vaikka mitä.
      Multa itseltäni vietiin laukku täällä Suomessa, kun en ollut riittävän varovainen.
      Egyptissä taas ei kadonnut yhtään mitään.
      Jopa ostoksilla sain sillä hintaa kun itse sanoin. Kun nousin seisomaan ja sanoin etten enmpää maksa niin kaupat tuli vaikka pyynnöt oli ihan hurjia.

      Turhaa sinä täällä ihmisiä Egyptistä pelottelet, kun omassa maassa on vaikka mitä.
      Niin ja tulin sieltä Egyptistä pari viikkoa sitten.

    • vm -70

      Kolme kertaa Egyptissä käynyt ja neljännen kerran olen kesällä menossa. Egyptin on vaan sellainen paikka jonne aina pitää päästä uudelleen. Hotellialuella on turvallista ja sen läheisyydessäkin oli ainakin tammikuussa 2012 kun siellä viimeksi kävin. Otettiin taksi ja ajoimme Hurghadasta El Gounaan. Käytiin taksilla El Daharin basaarialueella. Ihan turvallista siellä näytti olevan, mut järkikäteenhän se on otettava kun liikutaan Suomessa ja etenkin Helsingin metroasemilla, siellähän sitä enemmän tahtoo tapahtua kuin Egyptissä, mut kaikistahan ei ilmoiteta edes.

      Joskus vain tuntuu, että ne ketkä moittii Egyptiä ovat vain pirun kateellisia kun toiset matkustaa ja itse ei ole koskaan käynyt Tallinnasta pidemmällä.

      • terttu

        "....metroasemilla, siellähän sitä enemmän tahtoo tapahtua kuin Egyptissä, mut kaikistahan ei ilmoiteta edes."

        Tämä oli ehdottomasti paras tähän saakka :DDDDDD

        Egyptissä on vallankumous meneillään ja rikollisuus kukkii turvakoneiston lamaannuttua. Viimeisessä yhteenotossa kuoli 16. Mutta eihän sitä nyt voi edes verrata mitä Suomen metroasemilla tapahtuu...

        :DDD


      • Näin on!
        terttu kirjoitti:

        "....metroasemilla, siellähän sitä enemmän tahtoo tapahtua kuin Egyptissä, mut kaikistahan ei ilmoiteta edes."

        Tämä oli ehdottomasti paras tähän saakka :DDDDDD

        Egyptissä on vallankumous meneillään ja rikollisuus kukkii turvakoneiston lamaannuttua. Viimeisessä yhteenotossa kuoli 16. Mutta eihän sitä nyt voi edes verrata mitä Suomen metroasemilla tapahtuu...

        :DDD

        Niin, Suomessahan tapetaan matkustajia metrossa kirveellä ja ampumalla ja pahoinpidellään sairaalakuntoon, asemilla työnnellään junan alle ja muuta pientä.

        Koskahan Egyptissä käymättömät oppivat, että turistikohteet ovat jotain ihan muuta kuin Egypti yleensä. Sama pätee kaikkialle muuallekin.


      • terttu
        Näin on! kirjoitti:

        Niin, Suomessahan tapetaan matkustajia metrossa kirveellä ja ampumalla ja pahoinpidellään sairaalakuntoon, asemilla työnnellään junan alle ja muuta pientä.

        Koskahan Egyptissä käymättömät oppivat, että turistikohteet ovat jotain ihan muuta kuin Egypti yleensä. Sama pätee kaikkialle muuallekin.

        En tiedä kenestä puhut. Minä ole nimittäin käynyt Egyptissä...


      • Näin on!
        terttu kirjoitti:

        En tiedä kenestä puhut. Minä ole nimittäin käynyt Egyptissä...

        Käymättömyys kohdistuu näihin turhan pelon lietsojiin.

        Kannattaa katsoa, miten Keravalla kävelee. Viime sunnuntaina taas nainen ryöstettiin keskellä päivää Keravan keskustassa kaatamalla nainen katuun ja sieppaamalla käsilaukku.

        Älkää missään nimessä oleilko turvattomassa maassa!


    • Lomalle!

      20.2 Egyptiin eikä pelota yhtään.

    • Juhnuuttaja

      Tertulla ei ole varaa matkustaa ja siksi lietsoo täällä negatiivista ilmapiiriä. Tiedätkö muuten miksi banaanit ovat tertussa?

      • dfgdfgdfg

        En tiedä, miksi ne on tertussa, mutta tiedän miten päin ne on tertussa


      • Ainoa Älykäs...
        dfgdfgdfg kirjoitti:

        En tiedä, miksi ne on tertussa, mutta tiedän miten päin ne on tertussa

        Nämäkö kommentit nyt sitten liittyvät matkailuun?


    • LoMaLLe!

      Joo. on se...

      • Ainoa Älykäs...

        Samat peräävät asiaankuuluvaa keskustelua...


    • Lapset!

      Ei sitten valiteta kun lapset kuolevat itsekkyytenne vuoksi jos tonne menette.

    • Matkaaja.

      juuri Sharmista. Ei pienintäkään merkkiä vihamielisyydestä tai mistään selkkauksista. Siinain retki oli onnistunut. Sielläkään ei mitään merkkiä mistään hankaluudesta. Ellei sitten oteta huomioon sitä, että hiekkaerämaa ei olekaan mikään tasainen. Omituisia kovia hiekkakiviä.

      Matka oli todellista lomaa. Ei huolen häivää mistään. Hotellin all inclusive takasi sen, että ruokailusta ei tarvinnut huolehtia. Siis aivan ihana ja rentouttava loma. Suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe